Tényleg indulhat-e Varju az időközi választáson és hogyan taktikázhatnak a pártok? – megkérdeztük az elemzőket
Szikra Levente szerint Gyurcsány Ferenc és pártja végtelenül lenézi a választókat.
Újabb nemzetközi oktatási felmérés bizonyítja, hogy a magyar oktatás „széthullik, lemarad” – mondta Arató Gergely, a DK szakpolitikusa.
A Demokratikus Koalíció (DK) azt ígéri, hogy kormányra kerülve olyan oktatási rendszert alakít ki, amelyben a diákok korszerű, használható ismereteket kapnak, megtanulnak tanulni és feladatokat megoldani.
Arató Gergely, a DK szakpolitikusa keddi sajtótájékoztatóján a friss PISA-jelentésre utalva azt mondta, egy újabb nemzetközi oktatási felmérés bizonyítja, hogy a magyar oktatás „széthullik, lemarad”.
A mostani PISA-mérés egyik kérdése az egyéni és csoportos problémamegoldását mérte, ugyanis a kreativitás, a csoportos együttműködés képessége a legfontosabb elvárások közé tartozik a munkaerőpiacon – hangsúlyozta. Az OECD-országok átlaga 500 pont volt, a magyar diákok viszont csak 472 pontos eredményt értek el, miközben a térség több országának, Csehországnak, Szlovéniának vagy Észtországnak a tanulói a rangsor első részében végeztek – emelte ki Arató Gergely.
Különösen aggasztónak nevezte, hogy Magyarországon a szociális helyzet is erősen hat az egyes diákok teljesítményére. A szegény gyermekek ugyanis sokkal rosszabb eredményt értek el, mint a jómódúak, vagyis az oktatás nem megszünteti, hanem tartósítja a különbségeket – mondta.
Arató Gergely szerint az oktatás romló teljesítménye a kormányzati oktatáspolitika következménye. Elvették a tankönyvválasztás, a tananyag megválasztásának szabadságát, eközben egy régimódi ismeretekkel telezsúfolt alaptantervet erőltetnek rá a túlterhelt diákokra, ahelyett, hogy megtanítanák őket a problémamegoldásra – értékelt.
(MTI)