Vitézy Dávid szerint ugyanolyan fűnyíróelv alapján végrehajtandó járatritkítást akar most a BKK, mint amilyenek ellen ő 2008-ban Tarlós Istvánnal karöltve harcolt.
A Közlekedési Múzeum izgatója úgy látja, hogy a járatritkítás és a jegyáremelés a fővárosi önkormányzat nyomásgyakorlási kísérlete a kormány felé: „Lám-lám, itt már nem lehet többet spórolni, adjatok pénzt. Most is valami ilyesmi történhet.”
Vitézy szerint Tarlós Istvánt megvezette a BKK, hiszen a publikusan elérhető menetrendtervek alapján egyértelmű, hogy egyes, az utasok körében népszerű járatok ritkábban közlekednek majd, hiába tagadja ezt a főpolgármester. Vitézy szerint kifejezetten komolynak számít a mostani járatritkítás.
Vitézy Dávid úgy látja, amikor ő volt a BKK vezérigazgatója, Budapest kilépett abból a járatritkítási spirálból, ami a Hagyó Miklósék irányítása alatt álló fővárosi tömegközlekedésre 2010 előtt jellemző volt. A közlekedési szakember emlékeztetett: nemhogy tarifaemelés nem volt, a bérletárak még csökkentek is 10 százalékkal.
Vitézy a Lánchíd Rádiónak adott csütörtöki interjújában azt is felrótta a BKK-nak, hogy az új menetrendeket sehogy nem kommunikálták az utasok felé.