Egyrészt: Internet, Taxi bá!

2016. január 19. 11:26

Minderről a géprombolás jut eszembe. Akkor is voltak csoportok, amelyeknek a technika fejlődése komoly érdeksérelmet okozott, sőt: nagyon nagy tömegek jogosan féltették munkájukat a gépektől.

2016. január 19. 11:26
Varga G. Gábor

„A Szomszédok nyolcvanas évekbeli sofőrje, Takibá költözött abba az érdekvédőbe, aki a Facebookon így foglalta össze tegnapi várostorlaszolásuk célját: kötelezzék a szolgáltatókat, hogy a mobilalkalmazás-áruházaikból töröljék az Ubert! A taxis mentalitása emlékeztet a nyolcvanas évek szocializmusára, ráadásul úgy, ahogy van, butaság, mert a szolgáltatóknak semmi közük a mobiltelefon-gyártók alkalmazás-áruházaihoz. A magyar kormány sem tudná elintézni azt, amit kérnek, már persze ha akarná.

Minderről a géprombolás jut eszembe. Akkor is voltak csoportok, amelyeknek a technika fejlődése komoly érdeksérelmet okozott, sőt: nagyon nagy tömegek jogosan féltették munkájukat a gépektől, csak éppen azt nem látták be (nem is láthatták, hiszen nem voltak abban a helyzetben, hogy ezt megtehették volna), hogyan lesz a modern eszközök által jobb nekik is. Vagy azt, hogy ha nem is ők, gyermekeik már az addiginál kényelmesebb munkával kereshetik a kenyérre valót. A történelmi tapasztalatok szerint nem érdemes a technikai fejlődés útjába állni, mert reménytelen, azt inkább a saját céljainkra kell felhasználni. Ismerve, de nem ismételgetve minden érdeksérelmet és érvet az Uber kontra taxisok ügyben, fair megoldást javasolnék. Mi lenne, ha mindkét oldal vállalna valamit, amit a másik is komolyan vehet. (...)

Ma az a helyzet, hogy a magánfuvarok nagy részére az Uber már rátette a kezét, s ha a cégek is rátalálnak szolgáltatásaik előnyeire, akkor komolyan átrendeződik a piac. A taxisok csak új szemlélettel, más hozzáállással vehetik fel a versenyt. Ahogy Vágási Feri mondaná: be kéne már menni ebbe az internetbe, Takibá!”

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Öreg
2016. január 19. 20:04
Nyugodtan taxizon az Über rendszerben lévő gépkocsivezető: sárga autóval, taxiórával, kártyás fizetést elfogadó pénztárgéppel, taxis biztosítással, szakmai vizsgákkal /hivatásos jogosítvány/stb. Utána győzzön a jobb! De fizetni a gépkocsivezető felé keljen és ne egy ismeretlen címre!
brekker
2016. január 19. 16:55
Mostanában nincs hová áttelepíteni a "maradiakat", úgyhogy inkább a harmadik világ "haladóit" telepítik rájuk.
brekker
2016. január 19. 16:51
"Minderről a géprombolás jut eszembe. Akkor is voltak csoportok, amelyeknek a technika fejlődése komoly érdeksérelmet okozott, sőt: nagyon nagy tömegek jogosan féltették munkájukat a gépektől, csak éppen azt nem látták be (nem is láthatták, hiszen nem voltak abban a helyzetben, hogy ezt megtehették volna), hogyan lesz a modern eszközök által jobb nekik is." Mehettek fegyencként Ausztráliába.
brekker
2016. január 19. 16:38
Onnan indult az egész taxis szabályozás, sárga taxi, kötelező díjak, stb., hogy túl sok volt a hiéna. Előfordul nem egyszer "szabad piacon", hogy túl sok a versenyző, és ezáltal egyenként csak úgy jutnak elég jövedelemhez, ha "lehúzzák" azt a kevés vásárlót/igénybevevőt aki nagyjából rájuk jut. Mivel emiatt visszaesik a kereslet is, vagy az állam vagy az alvilág szabályozni lesz kénytelen a tevékenységet. Általában a nagy többségnek jobb, ha az állam szabályoz. Nem úgy a kapitalizmus imádó hülyegyerek megmondóknak, akik még a maffiózó szintre se küzdötték fel magukat, nemhogy az "üzletember" szintre.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!