Elszólta magát a nemzet ripacsa, Nagy Ervin borította Magyar Péter cinkelt dominóit
Nem véletlen, hogy Magyar Péter nem szereti, ha a hívei megszólalnak a sajtóban, mond ő pont éppen elég hülyeséget.
Váratlan tüntetéssel próbálták megbénítani budapesti taxisok a belváros forgalmát. A reggeli hír után azt gondoltuk, hogy véget ért a tüntetés, mivel szerkesztőségünkből rálátás nyílik az Astoriára, ahol nem alakult ki jelentős torlódás. Aztán kiderült, hogy még mindig tart az akció. Riporterünk ezért elvillamosozott a helyszínre, ahol taxit leinteni vágyó gyalogosokat és elégedetlen taxisokat talált.
Hétfő reggel óta pár tucat taxi állja el a Deák térnél a Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út találkozásánál a belváros forgalmát. A taxik a Károly körútra érkező forgalmat akadályozzák, a járművek egy-egy sávon haladhatnak a két irányban. A taxik ablakaiba Uber-ellenes plakátokat aggattak a tiltakozók. Nem találtunk olyan embert, aki egyértelműen irányítaná az eseményeket, ezért véletlenszerűen kérdeztük meg a helyszínen álldogálókat.
„A Metál az tizenhat embert képvisel. Max! Vagy huszonegyet!” – mondja egy taxis éppen a társának, mikor a helyszínre érünk. „Mindenki össze-vissza nyilatkozik!” – panaszkodik egy másik taxis, mikor megkérdezzük, hogy mit várnak pontosan Vlagyimir Putyintól és Benjamin Netanjahutól. Ő csak azt szeretné, ha az Ubert betiltanák. Arra a kérdésre, hogy miért nem áll inkább Uber-sofőrnek, csak a fejét rázza. A forgalom feltorlódik a beérkező utakon, azt azonban láttuk, hogy egy kereszteződéssel arrébb, az Astorián már nem nagyon látszik a forgalombénítás hatása.
Az Andrássy út sarkán két emberre leszünk figyelmesek, akik egy elhaladó taxit próbálnak leinteni. „Megkérdeztük ezeket is, hogy elvinnének-e, de azt mondták, hogy tiltakoznak” – int a tiltakozók felé, mikor rákérdezünk. Miért nem próbálják meg az Ubert? – teszem fel a logikus kérdést. „A mit?” – szól az adekvát válasz. Megkérdezünk egy közel álló taxist is, hogy mennyiért vinné most el ezeket az utasokat, de mi is azt a választ kapjuk, hogy ők tiltakoznak.
Az egyik taxi hátuljából hirtelen előkerül pár molinó, de a tiltakozók a legrosszabb helyen igyekeznek kifeszíteni azt: azon az oldalon, ahol engedik haladni a forgalmat. Így viszont minden sajtómunkás igyekszik átjutni az ideges autósok sorai között a túloldalra, hogy egyáltalán elolvashassuk, mi is pontosan az üzenet. Így is nehéz lefotózni a molinót, amelynek kifeszítéséhez úgy kell toborozni a közeli kocsma teraszán álldogáló, dohányzó kollégák közül. „Gyertek már ide, bazdmeg!” – mondja valaki, mire hirtelen megjelenik egy nagyobb kontingens. Lefotózni azonban még így is nehéz volt: itt van néhány próbálkozás.
Itt még nem volt meg a kellő emberi erőforrás
Aztán egy betonkeverős kolléga akadályozta a kilátást
Majd egy sztrájktörő
Aztán egy motoros
Most jó! Gyorsan! Á, mégsem.
Végül csak sikerült.
Mindeközben a járdán több járókelővel is szóba elegyedtünk. A fiatalok között többen használták már az Ubert, és szerintük a szolgáltatás egyrészt jobb, másrészt megbízhatóbb és kényelmesebb, de amiben mindenki biztos volt, az az, hogy olcsóbb. Talán ezért használja már Budapesten is 80 ezer ember. Autóik száma egy év alatt alatt hatszorosára, 200-ról 1200-ra nőtt, és átlagosan 4 perc alatt érnek ki egy hívásra.
„Én nem tudom, hogy mi az az Uber. Mondjuk taxival sem jártam soha, itt lakok a szomszéd utcában. Minek mennék bárhova?” – mondja nekünk egy idős hölgy. Erre mi sem tudunk válaszolni. Viszont közben a Mandiner.digit hozta le a hírt, miszerint az Uber már helikopterrel is szállít utasokat. És azt már Taki bácsinak is bemutatták a Szomszédokban, hogy milyen is a „piacgazdálkodás”.
Frissítés:
A taxisok immár a Kossuth Lajos út buszsávját állják el, egészen a polgármesteri hivatalig. A tüntetők Tarlós István főpolgármesternél jártak, aki „elvi támogatásáról” biztosította őket. A tüntetők nem szívesen beszélnek a sajtóval, állítólag a NAV vagy az NGM elé vonulnának most.