NOL: Már jövő januártól jöhet a dugódíj

2015. február 13. 09:26

A Népszabadság úgy tudja, hogy már 2016. január elsejétől bevezetnék a fővárosban a dugódíjat, annak mértéke pedig a korábban tervezettnél magasabb, 700 forint lenne. Éves bérletet 115 ezer forintért válthatnának az autósok. A dugódíj bevezetéséhez a Fővárosi Közgyűlés és a parlament döntése is szükséges. A főpolgármesteri hivatal cáfolta, hogy jövő év elején már bevezetnék a dugódíjat.

2015. február 13. 09:26

Már jövő januárban bevezethetik a fővárosban a dugódíjat – értesült a Népszabadság. Az EU ugyanis tavaly decemberben újra felhívta a fővárosi önkormányzat figyelmét arra, hogy a dugódíj bevezetését a 4-es metró támogatási szerződésében vállalták.

A korábbi terveknek megfelelően Budán a Budafoki út–Október 23. utca–Bocskai út–Karolina út–Villányi út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Margit körút vonalon lenne a zónahatár, míg Pesten vagy a Hungária körúton, vagy a Nagykörúton – a lap szerint Tarlós ez utóbbit javasolta.

A lap azt írja, hogy a kapus beléptetőrendszer és a P+R parkolók kialakítása a zónahatáron legalább 1-1,5 évet venne igénybe, a költségeket pedig 15-40 milliárd forint közé becslik. Kapuk híján nem lehetne kivitelezni, hogy az autósok a zónán belül eltöltött idő arányában fizessenek, tehát ez esetben napijeggyel kell a fizetést megoldani. Korábban arról volt szó, hogy egy BKV-jegy ára, vagy esetleg 500 forint lesz a napijegy, de a Népszabadság szerint most 700 forintos napijegyről szólnak már a tervek. Éves bérletet is lehetne venni 115 ezer forintért. 

Korábban Tarlós István úgy nyilatkozott, hogy legkorábban 2016 végére vezethetik be a dugódíjat. Ha sikerülne hamarabb, már a jövő év elején bevezetni, azzal el lehetne kerülni az EU-s kötelezettségszegési eljárást. Ha egy ilyen eljárásban később elmarasztalnák Magyarországot, akkor a 4-es metróra adott támogatás 5-20 százalékos pénzügyi korrekcióját rendelhetik el, vagyis  9-36 milliárd forintot kellene visszafizetni.

Frissítés:

A Főpolgármesteri Hivatal cáfolta a Népszabadság értesülését. Mint írták, minden alapot nélkülöz az az információ hogy 2016 januártól bevezetésre kerülne a dugódíj Budapesten. A hivatal azt is cáfolta, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatárra tett volna javaslatot – írja az Origo.

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kjkj945
2015. február 13. 17:28
"A dugódíjat azonban muszáj bevezetni, mert az előző városvezetés által kötött 180 milliárdos EU-s támogatásokról kötött megállapodásban feltételként szabták meg a díj bevezetését, amit Demszkyék el is fogadtak. Vagyis ha a főváros nem akarja, hogy elússzanak az előző ciklusban megpályázott uniós támogatások, akkor mindenképpen be kell vezetni a behajtási díjat." Nol nol minek hazudnol?
ancilla
2015. február 13. 13:41
Csak nagyon halkan jegyzem meg, és tudva, hogy ezzel mindenki haragját a fejemre zúdítom: Budapesten remek a tömegközlekedés! Azt kell használni. Tudom, hogy az autós embert nem olyan fából faragták, de lehet, hogy el kellene gondolkodni mégis ezen a lehetőségen. Mindenkinek javaslom, hogy próbálja ki! Én magam óriási javulást érzékelek a tömegközlekedésben az utóbbi néhány évben - kis malíciával mondhatnám, hogy a további javulás egyik legfőbb megnehezítője az óriási mennyiségű autó. Ezeknek az autóknak a 2/3-ában (és akkor még kedves voltam) egy darab úrvezető ül. Ül, legtöbbször a dugóban, az önmaga által gerjesztett dugóban, gyakorta akadályozva a busz- (troli-, sőt, olykor a villamos-) közlekedést. Ismétlem, pianissimo szóltam hozzá.
Forsz
2015. február 13. 11:04
Talán túl borúsan és indulatosan kezelem ezt az ügyet, de úgy gondolom, ezt a lépést a főváros vezetése és Tarlós nem fogja megúszni egyetlen internetadós tüntetéssel!! Néhány hónapja, talán egy éve azt mondtam, Tarlós a dugódíjba bele fog bukni. Azt kívánom, hogy ez így is legyen - hacsak nem tér észhez és le nem tudja egy még elviselhető látszatintézkedéssel, ha már tényleg muszáj.
Forsz
2015. február 13. 10:53
Felteszem, igaz, hogy az az idióta, szemét Demszky belement a kötelezettségvállalásba, (róla még azt is el tudom képzelni, hogy ő maga ajánlotta fel), de azt kétlem, hogy a megállapodás részleteket is tartalmazna. Vagyis, lényegét tekintve, nincsenek meghatározva a dugódíj formai és tartalmi követelményei. Elvileg, a pesti változatra a Kis-körúton belüli terület is éppen úgy tökéletesen megfelelő lenne, mint a Hungária gyűrű. Azaz: Vámház körút - Kálvin tér - Múzeum körút - Károly-körút - Deák Ferenc-tér - Bajcsy Zsilinszky út - Nyugati-tér - Szt.István körút. Már ez is eléggé mellbevágó egy budapesti autósnak. És ki a franc kifogásolná!!? Ha a Kis-körútnál tágabb változat valósulna meg, az ellehetetleníti a gépkocsival való közlekedést, mivel Budapest az útvonalait tekintve sugárirányú szerkezetű, vagyis, a központ felé vezetnek a főútvonalak. Tarlós ezzel a Demszkyre való örök hivatkozással a szememben egy aljas fráterré vált, pedig reá szavaztam és szurkoltam neki. Teljesen világos, hogy egy hatalmas sarcról van szó, amelyet ebbe a Demszky-legendába csomagolva kíván a fővárosiak torkán lenyomni. A pénzbehajtáson túl semmi, de semmi nem indokolja a belebegtetett formájú és mértékű dugódíjat. A működtetéséhez megvalósításra kerülő műszaki/strukturális átalakítások anyagi kihatásairól nem is beszélve. Csak nehogy arra is egy rendkívüli külön adót találjon ki ez a Tarlós, mert már úgy látszik számára semmi sem jelenthet lehetetlent. Sem a területiségre, sem a beszedendő díj mértékére NINCS KÖTELEZETTSÉG; ez ügyben minden a Tarlósék pofátlanságának függvénye, bármennyire is takarózik a Demszky féle vállalással!! Undorító!! Viszont felvetődik a kérdés, hogy akkor a kerületeknek fizetett gépjármű-adóval mi lesz?! Mert ma sem érthető, hogy tulajdonképpen mire is fizetünk(?), de ha még korlátozva és külön megadóztatva is lesz a közlekedés, akkor viszont már védeni is nehéz lesz azt, amit ma kell leperkálni évente.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!