Lázár: Nem tervezünk különadót az útépítőkre

2014. július 10. 20:52

Lázár János cáfolta, hogy különadót terveznének kivetni az útépítő cégekre. A Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta: céljuk, hogy megvédjék azokat a magyar adófizetőket és cégeket, akiket érint az Európai Bizottság vizsgálata, amiben 500 milliárd forintnyi útépítést vizsgálnak meg.

2014. július 10. 20:52

Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a TV2 csütörtök esti híradójában megerősítette, nem terveznek különadót kivetni az útépítő cégekre. Azt mondta, a magyar kormány megvédi a magyar cégeket, de csak azokat. Az Európai Bizottság 500 milliárd forintnyi uniós forrásból megvalósított magyarországi útépítés vizsgálatát rendelte el. Ha szabálytalanságokat talál, akár 100 milliárd forintos bírságot is kiszabhat. 

Lázár János a TV2 híradójában úgy nyilatkozott, „az Európai Unió bizottsága vizsgálatot indított Magyarországgal szemben, Magyarország ellen”, melyben 500 milliárd forint értékű útépítéssel kapcsolatban fogalmaz meg kételyeket és aggályokat. Egyelőre nem tudom megmondani, hogy ennek mi lesz a következménye az 500 milliárdos beruházásban részt vevő útépítő cégekre nézve. A magyar kormánynak elsődlegesen az a célja, hogy megvédje a magyar adófizetőket és megvédje a magyar cégeket. Ezt a védelmet nem tervezzük kiterjeszteni a külföldi cégekre – mondta a politikus.

Szerdán több internetes portál írt egy olyan törvényjavaslatról, amely szerint a nettó árbevételből számított 15 százalékos különadót kell megfizetni minden cégnek, amely az elmúlt hét évben 100 millió forint feletti útépítési megbízást nyert az államtól. A Kormányzati Információs Központ azt írta: a kormány nem tervez különadót kivetni az útépítő cégekre. A kormány folyamatos egyeztetéseket folytat az Európai Bizottsággal, amely jelenleg azt vizsgálja, hogy az érintett közbeszerzésekben résztvevő cégek betartották-e az uniós szabályokat.

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
luga
2014. július 11. 12:33
Az persze, egyik itt kommentelőt sem zavarja, hogy éveken keresztül semmi gond nem volt a kiírással. Régen kifizették az uniós hozzájárulásokat, és 7 év után jutott eszükbe, hogy milyen csúnya dolog a versenyt azzal korlátozni, hogy 30 km-en belüli keverőtelepet kívánnak, amit simán telepíthet, aki el szeretné nyerni a munkát.
Csigorin
2014. július 11. 07:08
Hofi jut eszembe. (Nem tervezunk aremelest! Oszt megis milyen jol sikerult... Talan inkabb tervezni kene. Hatha akkor ugy sikerul mint a tobbi.)
liberálzöld.
2014. július 11. 03:21
De semmi gond, lázárék nem tervezik. Kinek mi oka lenne kételkedni a kis - állami pénzen - kurvahajtó annyitisér Jani szavában?
gudmen
2014. július 10. 23:36
a gond azzal van, hogy senkinek nem tünik..ööö vagyis érdekük, hogy ne tünjön fel..mert minden km-en 1.5 milliárdot lopnak el, hogy 25 éve a világon itt kerül legtöbbe az autopálya..már a 4 milliárdos km-enkénti határt suroljuk..és mint a III/II-es titánnal..a fidesz a látszatra sem ad, a közgép a strabaggal együtt fosztogatja a nemzeti vagyont..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!