De mennyien utaznak a négyes metróval?

2014. július 02. 13:21

Az Európai Bizottság 2017-ben fogja ellenőrizni, hogyan teljesülnek a négyes metró vállalt utasszámai. Egyelőre nem túl jól – írja a NOL.

2014. július 02. 13:21

A NOL beszámol arról: az Európai Bizottság várhatóan 2017-ben vizsgálja meg, teljesítette-e Magyarország a 4-es metró építésére kapott uniós támogatás fejében tett vállalásait. Egyelőre nem áll jól a négyes metró a forgalommal: a Budapesti Közlekedési Központ korábbi adatai szerint az új metró napi utasforgalma alig ötöde a támogatási szerződésben vállalt 474 ezer utazásnak: egyelőre 100-110 ezer utast számláltak meg a vonalon. A BKK szerint ez a szám csak előzetes eredmény. A forgalom növekedéséhez számos csatlakozó beruházást, parkolókat, csomópontokat kellene kialakítani, de ezek a projektek rendkívül lassan haladnak.

Ha a Bizottság 2017 környékén úgy látja, hogy nem valósultak meg a szerződésben rögzített célok, akkor legosszabb esetben kötelezettségszegési eljárást is indíthatnak Budapest ellen, felbontva a szerződést. Ez a négyes metró 181 milliárd forintos támogatásának teljes vagy részleges visszafizetését jelentené a lap szerint.

Összesen 97 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
puszika
2014. július 02. 16:17
Ha nem a Népszabóban jelent volna meg ez a cikk,meglepődnék. De igy teljesen világos.Tekintet nélkül a 2010 óta regnáló városvezetés a négyes metrót a nagy szarból kihúzó munkájára,az előző ciklus vezetőinek SZERECSEN MOSDATÁSA az elsődleges szándék. Aljas egy írás meg kell hagyni!!!!!
rosszkutya
2014. július 02. 16:02
"...hatalmas, üzletileg kockázatos presztízsprojektek, ellébecolt szakmai viták..." És Paks?
gross
2014. július 02. 16:00
Igen, ezzel talán még nagyobb bukás is lehet ebből a kiváló projektből, mint amennyit eddig felhalmozott a város. Ügyes. Demszkyék (más nagyprojektek kapcsán meg mások) rájöttek arra, hogy semmittevéssel nem lehet véglegesen romba dönteni egy országot - ahhoz rendesen oda kell tenni magunkat! A jelenlegi állás szerint a hatalmas, üzletileg kockázatos presztízsprojektek, ellébecolt szakmai viták, korrupt közbeszerzések majd megvalósítás, rossz finanszírozási modellek vezetnek leggyorsabban eredményre.
tevevanegypupu
2014. július 02. 15:11
És majd számon kérik gondolom Tarlóstól meg Orbántól, hogy miért nem utaznak a vállalat létszámban a négyes metrón.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!