Tarlós: Nem áll le Budapest fejlesztése

2014. június 14. 12:26

Tarlós István budapesti főpolgármester a Magyar Nemzetnek elmondta: a hírekkel ellentétben a jelenleg is gőzerővel zajló közlekedési beruházásokat senki sem állította le, és egy rossz értelmezés miatt a 3-as metró felújításának sem lesz akadálya.

2014. június 14. 12:26

Nem vonhatók el Budapest közlekedési fejlesztési forrásai, ilyen uniós szabály nincs – közölte a Magyar Nemzettel Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester. Tarlós szerint a 3-as metró felújítását is megoldják közösen Orbán Viktor kormányfővel és a kormánnyal, benne a Miniszterelnökséggel. „Nem igaz, hogy bármilyen fejlesztésünk leállna” – hangsúlyozta a főpolgármester.

Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség helyettes államtitkára a Duna TV-ben arról beszélt: nem született olyan döntés, hogy elvennének minden fejlesztési forrást a fővárostól. Csak szeptemberre készül el a Brüsszelnek benyújtandó terv, ugyanakkor tény, hogy jóval kevesebb uniós forrás áll rendelkezésre, mint amennyit a budapesti közlekedési fejlesztések igényelnének.

A Magyar Nemzet által idézett szakértői vélemények szerint amennyiben Lázár János nem gondolja át a 2014 és 2022 közötti uniós programokra szóló rapid döntését, 2030-ig „befagyhat” Budapest közlekedésfejlesztése, a tömegközlekedés visszaszorulhat, s megbénulhat a város. Ha a hármas metró felújítása elmarad, a többi beruházással együtt több mint hárommilliárd forint mehet veszendőbe. Az EU ekkora összeggel finanszírozta a budapesti előkészítő munkákat. A metrónál előrehaladott állapotban van a tervezési közbeszerzés, ugyanígy más tervbe vett fejlesztéseknél is, és van, ahol már építési engedélyekkel rendelkeznek – írja a lap.

Összesen 60 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ángyán Páván
2014. június 15. 00:31
Csokorba szedtük Demszky Gábor nyilatkozatait. Mindig négy évre voltunk a 4-es metrótól! "A korábban tervezettnél várhatóan fél évvel később, csak 2003 júliusára készül el az új metró. A késés oka a kormánnyal folytatott tárgyalások elhúzódása." (Sajtótájékoztató, 1998. január 28.) "A főpolgármester úgy látja, ma még nem beszélhetünk arról, hogy a metróberuházás késik, és ha az első tendereket - a szükséges engedélyek birtokában - ez év első felében ki tudják írni, 2008 végére megépülhet a metró. (Sajtótájékoztató, 2004. január 14.) "Mára túl vagyunk minden politikai huzavonán, pereskedésen. A beruházáshoz szükséges pénzt pedig törvény garantálja. Úgyhogy most már semmi sem akadályozhatja meg, hogy terveink szerint 3 év múlva,2009 végén utazhassunk az új, zöld metrón." (Alapkőletétel, 2006. június 8.) "Bízom a jelen lévő metróépítő szakemberek munkájában, ezért szilárd meggyőződésem: 2010 végére készen lesz az új metróvonal első szakasza Budapesten." (Alagútfúrás kezdete, 2007. április 3.) "A tesztüzem, az előre nem látható események kockázata, továbbá a költségtúllépés megakadályozása miatt a pályázatban 2011. június 30. szerepel végső átadási határidőként." (Rendkívüli tájékoztató, 2007. október 25.) "A 4-es metró 2010-re elkészül ugyan, de csak 2011 júniusától szállíthat utasokat. 2
balbako_
2014. június 14. 15:11
Az Index marhaságaira kár ugrani. 25 év alatt Tarlós tett a legtöbbet a fővárosért és ezt a Fidesz támogatásával tehette. Természetesen a hármas metró ügye is megoldódik. A gusztustalan ebben csak az, hogy azok ugatnak a legjobban akik a világon semmit nem tettek a hármas metróért, csak lepusztították (ezt is).
formaegy
2014. június 14. 14:48
Ez nagyon tetszik!!! (jobb oldalon találtam) "Budapest Spíler A kisgömböc Budapest az ország elkényeztetett gyereke. Egy kisgömböc, ami mindent felzabálna, de semmit sem becsül meg." NAGYON JÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ!!!!!!!!!!!!!!! Az elkényeztetett gyereket meg kell nevelni! - ideje lenne!!!
jégecet
2014. június 14. 14:22
Tegnap pont ilyesmiről írtam. http://tuaregblog.blogspot.hu/2014/06/ebreszto-ez-mubalhe.html Persze, lehülyéztek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!