Tetszik az embereknek a 4-es metró

2014. március 29. 10:59

Úgy rohamozták meg az emberek a pénteken átadott 4-es metrót, mintha valami gigantikus mértékű árleszállítás lenne egy üzletben.

2014. március 29. 10:59

Orbán Viktor az átadón köszönetet mondott mindenkinek, akinek a 4-es metró a keze munkáját dicséri.

Vasárnap estig mindenki ingyen kipróbálhatja az új metrót.

A bikás parki állomás mozgólépcsője az RTL Klub Híradója szerint többször is meghibásodott, mert nem bírta el a hatalmas tömeget. Sokan mondták amúgy azt a riporternek, hogy most csak kíváncsiságból jöttek el megnézni a metrót, de a hétköznapokban nem fogják használni.

A 4-es metró mind a tíz megállójának van valami különlegessége. Az állomásokra nem csak mozgólépcsőn, hanem lifttel is le lehet jutni. A szerelvények csúcsidőben 2-3 percenként követik egymást. 

A metró átadását 2008-ra ígérték, de a politikai csatározások miatt eleve később, csak 2006 kezdődött az építkezés a tervezettnél, mivel 1998-ban az első Orbán-kormány visszamondta a Horn-kormány által beígért kormánytámogatást.

Az első kapavágástól az utolsóig 8 év telt el, ami kevesebb, mint amennyi idő alatt a 2-es vagy a 3-as metró megépült (előbbit 1950-től 1970-ig, utóbbit 1970-től 1990-ig építették). A 4-es metró összesen 452,5 milliárd forintba került. Ez 332 milliárddal több, mint amivel az első, 1996-os megvalósíthatósági tanulmány számolt. Minden egyes métere 61 millió forintba került.

Demszky Gábort nem hívták meg az átadóra, ezért a baloldal alternatív átadót rendezett.

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
krisztoforo48
2014. március 30. 09:13
Akkor is tetszeni fog,ha megtudják mennyibe kerül a fenntartása?
Peter8811
2014. március 30. 01:06
Wallisztán jobb lenne?
Akitlosz
2014. március 29. 21:15
Lift mindenhova kellene, mert így tolókocsival, babakocsival nem lehet használni a többi metrót.
basatu
2014. március 29. 19:02
Most 2 napig ingyen használhatják,.és a nudlik sem álják el a lejáratokat,az ország meg 5x annyit fizetett érte mint amennyit ér.Ez a Metró tipikus példája annak hogy hogyan nem szabad beruházni,mert ez csak a kufároknak hoz hasznot .nekünk viszont soha nem térül meg! Mellesleg eléggé silány a kivitelezés minősége és a beépített anyagok,kezdve a beton üveg,acél harckocsi akadályoktól az ipari csarnokokba való fénycső armatúrákig és a csupasz betonfalakig,és az igen nagy mélységben vezetett pályákig!Szegég koldusa orcság csilivili kütyüje,de ezt mindenki látja és érzi,mindenki tudja hogy egy koldus ország villantott,azt a képzetet keltvén hogy olyan gazdagok vagyunk mint az olaj államok,közben a csontsovány sseggünk kilóg a rongyos gunyából!Nos ewz egy másfajta ingyen vaqcswi kde csak két napig,utána lehet tovább lődörögni éhesen rongyosan!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!