Jobbik: A négyes metró cifra nyomorúság

2014. március 28. 14:47

A Jobbik szerint a négyes metró „cifra nyomorúság”, az elmúlt 20 év „lassított ámokfutásának” végeredménye, ami sokkal többe került a vártnál és új utasokat sem tud elérni.

2014. március 28. 14:47

Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője sajtótájékoztatón arról beszélt: a 4-es metró 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. Kiemelte emellett, hogy a 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat.

A jobbikos politikus felidézte azt is, hogy a beruházás korábban 240 milliárd forintos uniós támogatást kapott, de eljárási hibák és előkészítetlenségek miatt 60 milliárdot visszavontak.

Az ellenzéki képviselő kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetés kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére, miközben a vonal nem csökkenti a belső zónák közlekedési leterheltségét. Hozzátette: a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.

Szabó György szólt arról is, hogy a metróállomások építészetileg ugyan érdekesek, de olyan „gigantikus álmok”, amelyek nem feltétlenül a közlekedést segítik. Emellett a takarításuk is tovább emeli az üzemeltetési költségeket – tette hozzá.

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
karika01
2014. március 29. 16:23
A 4-es metrót már meglovagolták páran párszor! Szerintem nincs értelme tovább ragozni, mindenki tudja, mekkora bukta!
realista
2014. március 28. 20:38
Eleve rossz volt a nyomvonal megtervezése. Sokkal olcsóbb, és célszerűbb lett volna a 2-es metrót továbbvinni Kelenföldig, vagy akár Budaörsig.
basatu
2014. március 28. 19:09
Az új Metró egy nagy rakás arany kaka.Túl otromba,rengeteg beton és acél,harckocsi akadályok amelyek már most omladoznak,a drága fából készült felszini padok,asztalok már most rohadnak.Napfény és krómozott csiktartók szemétgyűjtők ,szintehihetetlen pocsékolás,semmi értelme ennek a szarkupacnak , ahol oly sűrűen vanbnak a megállók hogy fel sem tud gyíorsulni a szerelvény.A régi Metró vonalakat kewllewtt volna bővíteni és korszerűsíteni,egy ilyen kisvárosnak mint Budapest nincs szüksége ennyi Metró vonalra!Ebből a pénzből bőven kifutotta volna a BKV teljes korszewrűsítése és saját tulajdonú járműparkjának a cseréje.De ők taxi tarifával üzemelő bér buszokat és a meglevő tragac sokat használják. A 3-s MEWTRÓ szerelvényei életveszélyesek.
Akitlosz
2014. március 28. 18:16
Olyan amilyen, úgy ahogyan, de legalább van. Még ezzel együtt is kevés a metró Budapesten. Jóval több kellene. Metró, nem pedig villamos.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!