Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
A Jobbik szerint a négyes metró „cifra nyomorúság”, az elmúlt 20 év „lassított ámokfutásának” végeredménye, ami sokkal többe került a vártnál és új utasokat sem tud elérni.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője sajtótájékoztatón arról beszélt: a 4-es metró 452 milliárd forintos költségével jelentősen meghaladja a korábban tervezettet. Kiemelte emellett, hogy a 2004-es metrótörvény értelmében már 2009-ben át kellett volna adni a vonalat.
A jobbikos politikus felidézte azt is, hogy a beruházás korábban 240 milliárd forintos uniós támogatást kapott, de eljárási hibák és előkészítetlenségek miatt 60 milliárdot visszavontak.
Az ellenzéki képviselő kifogásolta, hogy a metró nem ér el új lakótelepeket, így a környezetvédelmi szempontok sem érvényesülnek, hiszen például a gazdagrétiek ugyanúgy autóval közlekednek majd. Emellett bírálta, hogy az előző városvezetés kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére, miközben a vonal nem csökkenti a belső zónák közlekedési leterheltségét. Hozzátette: a Jobbik mindent megtesz a dugódíj ellen.
Szabó György szólt arról is, hogy a metróállomások építészetileg ugyan érdekesek, de olyan „gigantikus álmok”, amelyek nem feltétlenül a közlekedést segítik. Emellett a takarításuk is tovább emeli az üzemeltetési költségeket – tette hozzá.