Dúró Dóra: Az Orbán-kormány ténykedése nem sikertörténet

2014. február 16. 18:27

A Jobbik szóvivője szerint egyáltalán nem olyan jó az ország helyzete, mint azt Orbán Viktor évértékelőjében felvázolta. A multik sokkal kisebb fizetést adnak a nyugatinál, nem sikerült két hét alatt rendet tenni és az adóemelések miatt az áfa-kulcs mértékében vagyunk Európa első helyén.

2014. február 16. 18:27

 A Jobbik szerint a miniszterelnök évértékelő beszédében elhangzottakkal ellentétben a második Orbán-kormány ténykedése nem sikertörténet, hiszen félmillióan kivándoroltak az országból, nem oldották meg a devizahitelesek problémáját, nem javult a közbiztonság és az elszámoltatás sem történt meg.

 
Dúró Dóra, az ellenzéki párt szóvivője vasárnapi közleményében leszögezte: a kormányfő győzelmi jelentéséhez képest valójában sajnos korántsem olyan fényes a helyzet Magyarországon. Közel félmillió magyar kényszerült külföldre megélhetést keresni, akiket a közmunkásokkal együtt aktív munkavállalóként beleszámít a kormány a hazai foglalkoztatási statisztikákba. Emellett olyan multinacionális cégekkel kötöttek stratégiai megállapodásokat, amelyek a nyugati bér töredékét fizetik a magyar embereknek ugyanazért munkáért.
 
A „két hét alatt rendet teszünk” orbáni ígérete a ciklus végére sem valósult meg, sőt egyre több olyan brutális bűncselekmény történik, amelynek áldozatai a legkiszolgáltatottabb társadalmi csoportokból, az idősek, a nők és gyermekek közül kerülnek ki –  jelentette ki Dúró Dóra.
 
Emellett elszámoltatás lényegében nem történt és a devizahitelesek széles tömegeinek problémáját sem sikerült megoldani – sorolta a Jobbik szóvivője, aki szerint amiben viszont Európa első helyén áll Magyarország éppen a Fidesz-kormány adóemelése miatt, az az áfa-kulcs mértéke.
 

Összesen 97 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Berecskereki
2014. február 17. 09:54
Az sem valós állítás, hogy az elmúlt négy évben az élelmiszer árak drasztikusan növekedtek. Élelmiszerek és alkoholmentes italok növekedése 2010...2,8 % 2011...7,3 % 2012...6,1 % 2013...2,8 % Mindösszesen árnövekedés 2010...4,7 % 2011...3,9 % 2012...5,7 % 2013...1,7 %
Berecskereki
2014. február 17. 09:40
Üdv kerecsen és Tunyacsáp Fórumtárs. Lehetetlenség mindenre kitérni, amivel a hozzászólásaitokban foglalkoztok, mégis megkísérlem összefoglalva a lényeget a fő kérdésekhez kapcsolódni. Dúró Dóra nem rendelkezik közgazdasági végzettséggel, tapasztalattal. Így nem lehet csodálkozni, hogy csak felületében mond véleményt. Ez azonban még felületében sem érinti a lényeget, s hiányzik belőle az érvelés, az állítás bizonyítása. Ehhez az sem elégséges, hogy egy-két mutatót megemlítünk. Abban nem lehet vita, hogy amit 20 év alatt nem tudtak megvalósítani, aminek a nagyobb részét tönkre vágták, azt nem lehet 4 év alatt rendbe tenni, és sok olyan tényező van amelynek hatása hosszú távon érzékelhető. A versenyszférában a béreket döntően nem kormányzati intézkedések befolyásolják. Az állami szolgáltatásban az elmúlt négy években vannak olyan tevékenységek ahol a bérek növekedtek, van ahol stagnáltak és van ahol csak az inflációt követték. A fő problémát a Bajnai csomagban lévő elvonások okozzák, melynek kompenzációja csak akkor lehetséges, ha a gazdaság dinamikusan növekszik és meghaladja a 3 %-ot. A közbiztonság tekintetében a „két hét” ismételten előtérbe kerül. Ennek azonban nincs semmi értelme, mert senki sem gondolhatta, hogy ami két évtized alatt leromlott, azt két hét alatt rendbe lehet hozni. Így a „két hét” illuzórikus és az jelenti, hogy ezen idő alatt el lehet indítani. Létre kell hozni a személyi, technikai feltételt, a jogszabályi hátteret, a társadalmi attitűd megváltoztatását. Amikor a korábbi kormányzat bevezette a megélhetési bűnözés fogalmát, s az intézkedéseit e köré csoportosította, akkor ez a társadalom tagjai tekintetében súlyos következményekkel járt. Mindezek megváltoztatása, csak közép és hosszú távon lehetséges. Az ÁFA kulcs, a fogyasztási adó önmagában nem mond semmit. Az adózást értékelni csak az összes adó és járulék figyelembevételével lehetséges, vagyis az adóterhelési mutatót kell figyelembe venni, amely az elmúlt négy évben – ezt az eurostat adatai is alátámasztják – 2 % ponttal csökkent. A kormányzati terv szerint az adózás témában, a fogyasztási adó növelése és a jövedelem adó csökkentése szerepelt célként, továbbá a teherviseléshez az arányos hozzájárulása a jövedelemmel rendelkezők tekintetében. Ez utóbbi azt jelenti, hogy mindenki járuljon hozzá, s azok akik az átlagtól eltérő terhet vállalnak – gyermeknevelés – részesüljenek kedvezményben. Az egykulcsos adó bevezetésével természetesen jelentkezhetnek torzulások, melyeket 1-2 éven keresztül lehet csak kompenzálni. Ez, minden ehhez hasonló változásnál előfordul. A nagyobb problémát itt is a minimálbérek jelentik, amelynek a korábbi folyamatos növelése elmaradt, vagy nem érte el a kívánatost. Például 2002-2003 nem volt emelés, és 2004-2010 között is átlagban csak infláció követő volt. 2010 évet követően növekedett nagyobb mértékben, ezen belül az egykulcsos adó bevezetése miatt is. Összességében az SZJA adóteher csökkent, melyet részben kompenzál a 2 %-os fogyasztási adó növekedése. A két adónemet figyelembe véve adócsökkenés mutatkozik. Igaz, hogy az EVA adókulcsa 2 %-al emelkedett, amely a fogyasztási adó növekedését tartalmazza, mivel az EVA körben adózók nem tartoznak az ÁFA körbe. Az adók és járulékok nagyobb arányú csökkenése csak akkor érhető el, ha a gazdasági mutatók dinamikusan növekszenek és az évi növekedés 3 %-ék felett realizálódik. Ennek során azonban a költségvetési hiánynak 3 %-on belül kell lenni és folyamatosan közelíteni a nullához, majd a következő ciklus végére, azt követő ciklus elejére (2018)el kellene érni a suficites költségvetést. Ez csak akkor lehetséges, ha a GDP érték növekedése 5 %-ék felett lesz, a munkanélküliség ráta 3-4 % körül alakul. Fontos, hogy állami beruházásoknál csak olyan hitelfelvétel történjen, amely a gazdaságban megtérül és hosszú távon növeli a termelékenységet, a GDP értékét, a foglalkoztatást. Ehhez kell felhasználni az uniós támogatásokat, a lehetőségekhez mérten a kedvezmények megadását. Kormányzóképes a Jobbik? – kérdezhetjük. Szerintem, ha Dúró Dora megnyilatkozását vesszük figyelembe, akkor azt kell mondani ; NEM. Azonban nem ez a meghatározó, hanem a Jobbik vezetésének a felfogása. Nos ebben is felfedezhető hiányosság, túlzott mértékű és szélsőséges megnyilatkozás, amelyet vissza kellene fogni, s meggondoltabban fogalmazni. Azonban még ez sem jelenti, hogy nem lehetne kormányzóképes, ha ezen változtatna és külső szakembereket vonna be. Szerintem a Szebb Jövőt kinyilatkoztatáshoz mindennek párosulni kellene, s akkor a Jobbik meghatározó tényező lehet 2018 választásra.
Wagner Hopkins
2014. február 17. 03:23
http://www.inditlak.com/irasok/vilagnezetek-pergtzeben/307-csurka-istvan-irasa.html
Szajzar1
2014. február 17. 03:09
"Többet vártam a jobbiktól, valahogy pontosan azt mondják mint a többi kommcsi párt" Melyik komcsi pártra gondolsz? Amiben Kövér, Martonyi, Németh, Pintér, Orbán és a többiek vannak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!