Legalább százötven milliárd forintba kerül a hármas metró felújítása

2013. július 25. 10:20

Tervváltozattól függően 150-250 milliárd forintba is kerülhet az M3-as metróvonal felújítása, amely 2014 és 2020 között lehet – közölte a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK csütörtökön az MTI-vel.

2013. július 25. 10:20

A közleményben azt írták: a mostani közbeszerzés a rekonstrukció és a meghosszabbítás előkészítését szolgálja. A vonalon átadása óta nem volt átfogó felújítás, ezért a következő uniós költségvetési ciklusban nem csak a szerelvényeket, de az állomásokat, a pályát, a biztosítóberendezést, az egyéb gépészeti és utastájékoztatási berendezéseket is lecserélnék, és elvégeznék az alagút szigetelését is. Megvalósíthatósági tanulmány készül a meghosszabbításról is. Ha a tanulmányok pozitívan értékelik a tervet, akkor a metrót Újpest-Városközponttól a Káposztásmegyeri lakótelepig négy új közbenső megállóval, Megyeri úti végállomással.

Budapest leghosszabb metróvonalát 1970 és 1990 között több ütemben építették. Először a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér közötti szakasz nyílt meg 1976-ban, ezt követte a Nagyvárad tér – Kőbánya-Kispest közötti szakasz 1980-ban, a Deák Ferenc tér – Lehel tér szakasz 1981-ben, majd a Lehel tér – Árpád híd szakasz 1984-ben, utoljára pedig az Árpád híd – Újpest-Központ szakasz 1990-ben. A közlemény szerint az M3-as metró Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala naponta mintegy 500 ezren használják. Teljes hossza az üzemi vágányokkal 35 kilométer, csúcsidőben harminc hatkocsis szerelvény fut az alagútban 2-3 perces követési távolsággal.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
august
2013. július 25. 15:23
Apropó kommunista metró... Addig amíg itt pár kilométeres metrószakaszon görcsölnek, az alatt az idő alatt Kínában megépül 7500 km mágnesvasút hálózat, (vonatokkal együtt) ahol 420km/órás sebességgel közlekednek a vonatok..
kjkj945
2013. július 25. 15:13
http://hvg.hu/itthon/20130724_Meglepo_dologra_keszulnek_a_harmas_metrov "Meglepő dologra készülnek a hármas metróval" Nem meglepő a hóvég marhasága!!! Már vagy 20 éve kellett volna a felújítás!!! Ja csak demckijnek a 4-es volt a szíve csücske, a többit hanyagolta!!
Akitlosz
2013. július 25. 15:04
Hát kellene. Észak-Koreában Phenjanban modernebb azaz kevésbé elavult a metró, mint Budapesten. Ezért kárt volt rendszert váltani, ha így is meg úgy is a 40 éves kommunista metró közlekedik még ma is.
Secnir
2013. július 25. 13:00
"A közleményben azt írták: [...] A vonalon átadása óta nem volt átfogó felújítás," ...nekem rémlik valami a '97-2001 közötti időszakról, vagy tévednék?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!