Politikai szándékot sejt a reklámadó ötlete mögött az MSZP

2013. május 25. 11:58

Az MSZP szerint a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt.

2013. május 25. 11:58

A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

Burány Sándor szocialista országgyűlési képviselő szombati sajtótájékoztatóján azt mondta: a reklámadó bevezetésének – a költségvetési szempontból elenyésző bevétel miatt – semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs, a kormány célja csak az lehet, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, „térdre kényszerüljenek”.

Az MSZP-s képviselő arról beszélt, hogy a Fidesz 4-6 százalékos gazdasági növekedésre, adócsökkentésre és egymillió új munkahely létrehozására vonatkozó ígéretei nem teljesültek, sőt a kormány hibái miatt súlyos megszorításokra kényszerült. Orbán Viktor miniszterelnököt arra szólította fel, kövesse Nánási-Kocsis Norbert miskolci fideszes önkormányzati képviselő példáját – aki bejelentette: hozzátartozói nem írják alá a koncessziós szerződéseket, annak ellenére, hogy nyertek a trafikpályázaton –, gyakoroljon önkritikát, ne „haverok kezére játssza az országot”, változtasson gazdaságpolitikáján, és ennek során fogadja meg az MSZP javaslatait, kezdve a többkulcsos személyijövedelemadó-rendszer bevezetésével.

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
vigyor
2013. május 25. 18:51
Istenkém, ha megérném, hogy nem a reklámok között adnak le filmeket, talán újra néznék tv-t, és nem a dvd menne egész nap...
székely
2013. május 25. 15:11
CSAK A FIDESZ és hűséges hűbérese Simicska.
fofo
2013. május 25. 14:48
Óriási pénz van a reklámban. Abból lehet milliókat fizetni félművelt celebeknek, akik a lelküket is eladják azért a pénzért. Az internetes oldaléak és a kereskedelmi tévék így is nagyot kaszálnak, hát maradjon itthon is abból a sok pénzből. A szocik meg ha nem tudnák, a reklámra kifizetett pénzeket a reklámozott termék árába beépítve eddig is az emberek fizették meg, mimözben az agyon reklámozott bóvlikkal jól át is verik a hiszékenyebb polgárokat.
Oldgóbé
2013. május 25. 14:27
Ez a göndörhajú Burány ahányszor megszólal,mindig baromságokat okád ki magából. Nem lehet ezt a betegséget a XXI. században kezelni?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!