Orbán Viktor béketerve a nemzetközi figyelem középpontjában
Íme a nemzetközi visszhang Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin tárgyalásáról.
Az MSZP szerint a reklámadó bevezetésével a kormány célja az, hogy térdre kényszerítse azokat a médiumokat, amelyek nem állnak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
Burány Sándor szocialista országgyűlési képviselő szombati sajtótájékoztatóján azt mondta: a reklámadó bevezetésének – a költségvetési szempontból elenyésző bevétel miatt – semmilyen gazdaságpolitikai jelentősége nincs, a kormány célja csak az lehet, hogy azok a médiumok, amelyek eddig nem voltak 100 százalékig a Fidesz ellenőrzése alatt, „térdre kényszerüljenek”.
Az MSZP-s képviselő arról beszélt, hogy a Fidesz 4-6 százalékos gazdasági növekedésre, adócsökkentésre és egymillió új munkahely létrehozására vonatkozó ígéretei nem teljesültek, sőt a kormány hibái miatt súlyos megszorításokra kényszerült. Orbán Viktor miniszterelnököt arra szólította fel, kövesse Nánási-Kocsis Norbert miskolci fideszes önkormányzati képviselő példáját – aki bejelentette: hozzátartozói nem írják alá a koncessziós szerződéseket, annak ellenére, hogy nyertek a trafikpályázaton –, gyakoroljon önkritikát, ne „haverok kezére játssza az országot”, változtasson gazdaságpolitikáján, és ennek során fogadja meg az MSZP javaslatait, kezdve a többkulcsos személyijövedelemadó-rendszer bevezetésével.