Intézkedési tervet készített a 3-as metró meghibásodásaival összefüggésben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV az elektromos berendezések felülvizsgálatával megbízott TÜV Rheinland Csoport ajánlásai nyomán – reagált az Index cikkére a két társaság.
Intézkedési tervet készített a 3-as metró meghibásodásaival összefüggésben a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV az elektromos berendezések felülvizsgálatával megbízott TÜV Rheinland Csoport ajánlásai nyomán – tudatta a két társaság hétfőn az MTI-vel arra reagálva, hogy az Index birtokába került vizsgálati eredmény szerint több olyan alkatrész is van a még forgalomban lévő szovjet metrókocsikon, amelyek több halálos áldozattal járó balesetet is okozhatnak.
A közlemény szerint a terv megvalósításáról szeptemberben döntött a BKV igazgatósága, a végrehajtás folyamatban van az öreg szerelvények biztonságos üzemeltetése érdekében. Hozzátették, hogy a jelentés alapján pontosították a „nagyon kis valószínűségű, de esetleges rendkívüli eseményekhez vezető meghibásodások” beazonosítását; a forgalomba adott járművek csak alapos átvizsgálást követően vehetnek részt a személyszállításban.
A hétfőn az Index birtokába került TÜV-dokumentum kiemeli, hogy a kocsikban vizsgált 34-féle alkatrészből 11 katasztrofális minősítést kapott. Az ide sorolt akkumulátorok, kapcsolók, diódák hibája több áldozatot követelő, halálos kimenetelű, és több sérüléssel, illetve a környezetre nézve nagyfokú károkozással jár a cég besorolása szerint.
A TÜV 16 esetben azonnali alkatrészjavítást, vagy cserét javasolt a leadott dokumentumokban, ezek költsége százmilliós nagyságrendű. A cég felhívta a figyelmet arra is, hogy egy tűz több, kedvezőtlen körülménnyel együtt tömegkatasztrófához vezethet, ha a szerelvény az alagútban ragad két állomás között. A katasztrófák elkerülése érdekében a TÜV havariaterv készítését javasolta – írta a hírportál.