Tarlós kezdeményezte a BKV-ról szóló megállapodás módosítását

2012. július 10. 14:10

A főpolgármester hivatalosan is kezdeményezte a kormány és a főváros között a BKV-ról kötött megállapodás módosítását, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást – közölte a Nemzetgazdasági minisztérium.

2012. július 10. 14:10

Tarlós István hétfőn vetette fel, hogy újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról szóló megállapodást, miután a parlament pénteken leszavazta a dugódíj bevezetését lehetővé tevő törvényjavaslatot. 

A Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn elmondta: az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása, mivel a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, legkésőbb 2013-ra. 

A Nemzetgazdasági Minisztérium keddi közleményében kifejtette: a kormány ahogy eddig, úgy a jövőben is folyamatosan és számos eszközzel segíti a fővárosi közösségi közlekedés megörökölt problémáinak, így az uniós támogatások igénybevételével kapcsolatos kérdések kezelését. A kormány törekvésének végső célja, hogy hosszú távon fenntartható finanszírozás biztosítsa a fővárosi tömegközlekedést.

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
2.nyugi
2012. július 10. 22:01
Számodra minden egy csoda, mert semmit sem vagy képes felfogni.
Aldo Raine hadnagy
2012. július 10. 21:37
"az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása, mivel a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, legkésőbb 2013-ra." Ez így picit csúsztatás. Elég rugalmasan értelmezhető az a pont. Talán lehetne tárgyalni, és konkretizálni, hogy valóban fennáll e ilyen veszély, és ha valóban, akkor lehetne e rajta módosítani. Forgalomszabályozási, és csökkentési okai amúgy sem igen lehetnek a dolognak, hiszen semmiféle dugó nincsen már jó ideje a belvárosban, tehát tök értelmetlen a dolog. Ha mégis bevezetnék, azzal tovább rontanák az amúgy is katasztrofálisan fejetelenül szétrogánozott belváros közlekedési viszonyait...újyabb csapást mérve az ottani üzletekre, illetve forgalmukra. "A kormány törekvésének végső célja, hogy hosszú távon fenntartható finanszírozás biztosítsa a fővárosi tömegközlekedést." Azt jó lenne, ha abból biztosítanák, ami a használóitól összejön. Aki soha nem használja, miért annak a költségeit növelik, miért azoknak kell fizetni újabb és újabb adókat?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!