Friss kutatás: egy egész társadalmi réteg ellenzi Ursula von der Leyen legújabb tervét
A magyar gazdák ellenzik a brüsszeli javaslatot.
A Népszabadság információi szerint kétezer hitelező jelentkezett be a Magyar Légiközlekedési Zrt. február 14-én indult felszámolásában, s összesen 160-170 milliárd forintra tartanak igényt.
A legnagyobb hitelező az orosz Vnyesekonombank (VEB) és a Boeing-gépeket lízingelő ILFC, amely 30 milliárdot meghaladó összeggel ragadt bent a Malévban. A teljes követelésállomány csaknem fele a magyar államhoz kapcsolódik, a Budapest Airport követelését pedig még nem véglegesítették – írja a NOL.
A lap úgy értesült: a Malév vagyona a követelések legfeljebb egy-két százalékának kielégítésére lesz elég, hiszen a cég jelenlegi vagyona két-hárommilliárd forint lehet. Kérdés, ki felel a tartozásokért: az állam jogilag csak a száz százalékban állami tulajdonú vállalatok elismert tartozásaiért köteles jótállni, s a Malév „csak” mintegy 95 százalékban volt állami vállalat, a fennmaradó üzletrészen kisrészvényesek és az orosz VEB osztozott.