Tarlós: Figyelni kell a határidőkre

2012. február 20. 09:25

Optimistább, mint eddig a BKV adósságállományával kapcsolatban a főpolgármester, aki azért némileg aggódik viszont a határidőkkel kapcsolatosan.

2012. február 20. 09:25

Tarlós István az m1 Ma reggel című műsorában hétfőn bizakodásának adott hangot amiatt, hogy a kormány tárgyalóbizottságával – Varga Mihállyal, Fellegi Tamással és Naszvadi Györggyel – már az első megbeszélésen más megvilágításba került a BKV nyolcéves adósságállományának kérdése. Úgy hiszi, hogy rövid távon, erre a költségvetési évre talán meg fog oldódni a probléma; reméli, hogy a kormány szerdán foglalkozik a kérdéssel. Elmondta, hogy a társaság működtetésére vonatkozó hosszú távú koncepció keddre készül el.

A főpolgármestert két dolog aggasztja: az egyik a 2004-ben felvett adósságállomány kezelésének technikai időkerete, vagyis hogy elég lesz-e a hátralévő idő. Másodikként a hosszú távú koncepció, amelynek elkészítésébe a kormány javaslatára a Századvég Intézet is bekapcsolódott. Megjegyezte, hogy közreműködésük azt is jelenti, hogy nemcsak a városvezetés elképzelései lesznek benne a tanulmányban, hanem más gondolatok is. „Ez egyik oldalról jó, másikról azért van bennem egy kis izgalom ebben a tekintetben, mert attól tartok, nehogy a végén olyan anyag készüljön el, hogy a közgyűlés ijedtében, attól félve, hogy a BKV tényleg csődbe kerül, olyan programot, olyan vállalásokat fogadjon el, amik most megoldásnak tűnnek(…), de bizonyos okokból végrehajthatatlanná válnak” – fogalmazott. Hozzátette: előfordulhat, hogy most mindenki úgy gondolja, van megoldás, aztán egy év múlva kiderül, hogy nem valósítható meg.    

Tarlós IStván beszélt arról is, hogy egyetért azzal a céllal, hogy a kormány mielőbb ki tudjon szállni a rendszertelen támogatásokból. Kitért a Nemzetgazdasági Minisztérium buszcserékre vonatkozó javaslatára is. Ezeket fontosnak nevezte, megjegyezte ugyanakkor, hogy ennél is nehezebb lesz a HÉV és metrószerelvények cseréje, valamint a hármas metró pályájának felújítása. „Fogalmam nincs, hogy a városnak, de az államnak is honnan és hogyan lesz erre pénze” – mondta, kiemelve: a BKV adósságállománya 10 milliárdokról, a járműcsere azonban 100 milliárdokról szól.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tarackos
2012. február 20. 09:59
"...amelynek elkészítésébe a kormány javaslatára a Századvég Intézet is bekapcsolódott..." Na igen, a téma közismert kiválló szakértői... Nem lesz gond elvtársak, a legfőbb elvtárs kézben tartja a dolgokat!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!