Testkamerát kapnak a BKK-ellenőrök
A tájékoztatás szerint a társaság több hónapnyi előkészítést követően az első időszakban ötven testkamerával látja el dolgozóit.
Optimistább, mint eddig a BKV adósságállományával kapcsolatban a főpolgármester, aki azért némileg aggódik viszont a határidőkkel kapcsolatosan.
Tarlós István az m1 Ma reggel című műsorában hétfőn bizakodásának adott hangot amiatt, hogy a kormány tárgyalóbizottságával – Varga Mihállyal, Fellegi Tamással és Naszvadi Györggyel – már az első megbeszélésen más megvilágításba került a BKV nyolcéves adósságállományának kérdése. Úgy hiszi, hogy rövid távon, erre a költségvetési évre talán meg fog oldódni a probléma; reméli, hogy a kormány szerdán foglalkozik a kérdéssel. Elmondta, hogy a társaság működtetésére vonatkozó hosszú távú koncepció keddre készül el.
A főpolgármestert két dolog aggasztja: az egyik a 2004-ben felvett adósságállomány kezelésének technikai időkerete, vagyis hogy elég lesz-e a hátralévő idő. Másodikként a hosszú távú koncepció, amelynek elkészítésébe a kormány javaslatára a Századvég Intézet is bekapcsolódott. Megjegyezte, hogy közreműködésük azt is jelenti, hogy nemcsak a városvezetés elképzelései lesznek benne a tanulmányban, hanem más gondolatok is. „Ez egyik oldalról jó, másikról azért van bennem egy kis izgalom ebben a tekintetben, mert attól tartok, nehogy a végén olyan anyag készüljön el, hogy a közgyűlés ijedtében, attól félve, hogy a BKV tényleg csődbe kerül, olyan programot, olyan vállalásokat fogadjon el, amik most megoldásnak tűnnek(…), de bizonyos okokból végrehajthatatlanná válnak” – fogalmazott. Hozzátette: előfordulhat, hogy most mindenki úgy gondolja, van megoldás, aztán egy év múlva kiderül, hogy nem valósítható meg.
Tarlós IStván beszélt arról is, hogy egyetért azzal a céllal, hogy a kormány mielőbb ki tudjon szállni a rendszertelen támogatásokból. Kitért a Nemzetgazdasági Minisztérium buszcserékre vonatkozó javaslatára is. Ezeket fontosnak nevezte, megjegyezte ugyanakkor, hogy ennél is nehezebb lesz a HÉV és metrószerelvények cseréje, valamint a hármas metró pályájának felújítása. „Fogalmam nincs, hogy a városnak, de az államnak is honnan és hogyan lesz erre pénze” – mondta, kiemelve: a BKV adósságállománya 10 milliárdokról, a járműcsere azonban 100 milliárdokról szól.