Több légitársaság is érdeklődik a Malév-pilóták iránt, ezért kedden állásbörzét is tartanak. Ugyanakkor százmilliárdos nagyságrendű kifizetési kötelezettség terhelheti az államot a Malév leállása kapcsán a Budapest Airport privatizációs szerződése értelmében.
Kedden délután két diszkont légitársaság, a Wizz Air és a Ryanair is állásbörzét tart a Malév pilótáinak. A Wizzair a nyári szezonig mintegy 70-100 alkalmazottal szeretné bővíteni a létszámot, miközben 66 százalékkal bővíti kapacitásait Budapestről, az utasok száma 50 százalékkal bővül, a jelenlegi 3 helyett 5 repülőgéppel közlekednek, a tavalyi 1,4 millió után 2 milliós magyarországi utasszámot terveznek, és új célállomásokra is indulnak. Az első Bukarest lesz. A Ryanair pénteken azt tette közzé, hogy Budapestre telepíti 4 Boeing gépét, két héten belül megnyitja budapesti bázisát, ahonnan 31 útvonalra kínál jegyeket, és várja a korábbi Malév dolgozók jelentkezését. Az ír társaság 2 millió utasra számít az első évben Budapesten, és 2000 új, megmentett munkahelyet teremtenek.
Óvári Tamás, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (Hunalpa) elnöke szerint mintegy 200 pilóta veszítette el munkáját a Malév leállása miatt, és mintegy kétharmaduk nem fog állást találni.
„Elvesztek a Budapesten átutazó légi utasok a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. számára, a Malév múlt évi 1,5 millió tranzitutasát már senki nem fogja pótolni” – mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Hardy szerint nem valószínű, hogy az idei évre korábban tervezett 9,2 milliós utasforgalmat eléri a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. menedzsmentje most számolja újra az évet a Malév-csőd után. Az államot százmilliárdos nagyságrendű kifizetési kötelezettség terhelheti az államot a Budapest Airport privatizációs szerződése értelmében.