Malév: Gyurcsány szerint az Orbán-kormány a felelős

2012. február 08. 18:29

A volt miniszterelnök szerint kérdéses, hogy ha volt titkos záradéka a Budapest Airport privatizációs szerződésének, azt miért csak a Malév csődje után hozták nyilvánosságra. Gyurcsány szerint a légitársaság csődje az Orbán-kabinetet terheli.

2012. február 08. 18:29

Gyurcsány Ferenc közleményében megerősítette keddi nyilatkozatát, miszerint kormánya a ferihegyi repülőtér privatizációjakor nem adott felhatalmazást titkos záradék megkötésére, és ilyen létezéséről nem tájékoztatták. „Ha volt titkos záradék, miért a Malév csődje után pár nappal hozzák azt nyilvánosságra? Ki titkosított és ki oldotta fel a titkosítást?” – reagált Budai Gyula szavaira. Rákérdezett arra is, hogy ha a kormánybiztos két év kormányzás alatt tisztába került azzal, hogy a Malév csődje kártérítési kötelezettséggel járhat, akkor „az Orbán-kormány miért nem oldotta meg a légitársaság körüli problémákat”.

Közleményében Gyurcsány azt is hangsúlyozta, hogy egy privatizáció esetében a kormány csak a magánosításról dönt, a többi a vagyonkezelő feladata. „Egy szerződést megítélni (...) csak teljességében lehet. Nyilvánvaló, hogy a vételár megfizetése mellett a megállapodásnak elvileg lehettek kötbérre, kártérítésre vonatkozó részei is. Így aztán különösen súlyos az Orbán-kormány felelőssége, hogy két év ámokfutása közben nem talált megoldást a Malév problémáira. A vállalat tönkremenetele, az abból adódó minden felelősség Orbán Viktort és kabinetjét terheli” – írja.

Megrázó politikai és gazdasági felelőtlenség, hogy ha még létezne is olyan értelmezése egy szerződésnek, hogy a magyar államot kártérítési felelősség terhelné, a kormány egyik embere nyilatkozatokkal adja a lovat a külföldi befektető alá. (...) Budai Gyulának elment az esze: a magyar nemzeti érdek helyett a külföldi befektető oldalára állt. A 2005-ös döntés idején az ÁPV Rt. igazgatótanácsa és felügyelőbizottsága együttes ülésén, valamennyi párt részvételével tárgyalta a szóban forgó szerződést. A szerződés soha nem volt titkos, abba a parlamenti pártok képviselői bármikor betekinthettek” – tudatta Gyurcsány Ferenc, hozzátéve, hogy közleményét a titkársága a Bajnai Gordonnal és Veres János korábbi pénzügyminiszterrel folytatott konzultáció után hozta nyilvánosságra.

Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerdán sajtótájékoztatón azt mondta: csaknem ezermilliárd az az állami teher, amit a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz arra az esetre, ha a Malévet felszámolják.

Összesen 83 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pierre bayle
2012. február 09. 08:34
Meg hát jó volna, ha reagálnának valamit az Oszkó-blogban foglaltakra, amely biztos elfogult és pártos prezentálása a valóságnak, de valamit mondani kéne.
tarackos
2012. február 09. 08:32
Viktor: Feri a hibás! Feri: Viktor a hibás! Viktor: ne arra figyeljenek amit mondok! Feri: hazudtunk éjjel és nappal! Magyarország megújul, 2012...;)
liberálzöld.
2012. február 09. 08:10
Gyurcsánynak igaza van.
dr.Kvasztics Fedor
2012. február 09. 07:36
Olvastam olyan híreket, hogy az Únióban van még jó néhány ország, ahol államilag támogatják a nemzeti légitársaságot. Azt miért nézi el az EU? Vagy csak az a probléma, hogy ott nincs egy Váradi József, aki a nemzeti légitársaság egykori, és a konkurrencia jelenlegi igazgatójaként feljelentést tesz saját országa légitársasága ellen?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!