Elsősorban uniós forrásokból, több mint 250 milliárd forintos vasútfejlesztést tervez a kormány a következő években.
Fellegi Tamás fejlesztési miniszter képviselői kérdésre adott válaszából kiderül, hogy a kormány elképzelései szerint több pályaszakaszt átépítenének, a Szajoltól Püspökladányig tartó részen kiépítenék a biztonságosabb közlekedést elősegítő úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (ETCS) is − ennek költsége 12 milliárd forint lenne. A hálózatfejlesztéssel kapcsolatos pályázatok az előkészítés fázisában vannak, ahogyan a Nyugati pályaudvar és a váci állomás átépítésének terve is. Az előbbi 34 milliárd forintba, az utóbbi 16 milliárd forintba kerülne. Ahogyan a többi beruházásnál, itt is százszázalékos uniós támogatási aránnyal számol a kormány.
Szintén több milliárd forintot költenének a budapesti elővárosi vonalak mentén a P+R parkolók kialakítására. Az esetenként több tíz milliárd forintos fejlesztések 2015-ig valósulnának meg. A kisebb értékű, néhány száz milliós projektek azonban már előrehaladottabb állapotban vannak. A vasúthálózat-fejlesztések jórészt a budapesti elővárosi közlekedési koncepció keretében valósulnának meg, de a kabinet még az idén benyújtaná a kecskeméti és a miskolci elővárosi közlekedési rendszerek fejlesztésével kapcsolatos pályázatokat is.
A tervek szerint részben szintén uniós forrásból a jövő év végéig újítják fel a siófoki és a fonyódi állomásokat, az utastájékoztatási beruházást is magában foglaló projekt csaknem 770 millió forintba kerül - írja a Napi Gazdaság.