250 milliárdot költene a kormány a MÁV-ra

2011. július 19. 11:33

Elsősorban uniós forrásokból, több mint 250 milliárd forintos vasútfejlesztést tervez a kormány a következő években.

2011. július 19. 11:33

Fellegi Tamás fejlesztési miniszter képviselői kérdésre adott válaszából kiderül, hogy a kormány elképzelései szerint több pályaszakaszt átépítenének, a Szajoltól Püspökladányig tartó részen kiépítenék a biztonságosabb közlekedést elősegítő úgynevezett vonatbefolyásoló rendszert (ETCS) is − ennek költsége 12 milliárd forint lenne. A hálózatfejlesztéssel kapcsolatos pályázatok az előkészítés fázisában vannak, ahogyan a Nyugati pályaudvar és a váci állomás átépítésének terve is. Az előbbi 34 milliárd forintba, az utóbbi 16 milliárd forintba kerülne. Ahogyan a többi beruházásnál, itt is százszázalékos uniós támogatási aránnyal számol a kormány.

Szintén több milliárd forintot költenének a budapesti elővárosi vonalak mentén a P+R parkolók kialakítására. Az esetenként több tíz milliárd forintos fejlesztések 2015-ig valósulnának meg. A kisebb értékű, néhány száz milliós projektek azonban már előrehaladottabb állapotban vannak. A vasúthálózat-fejlesztések jórészt a budapesti elővárosi közlekedési koncepció keretében valósulnának meg, de a kabinet még az idén benyújtaná a kecskeméti és a miskolci elővárosi közlekedési rendszerek fejlesztésével kapcsolatos pályázatokat is.

A tervek szerint részben szintén uniós forrásból a jövő év végéig újítják fel a siófoki és a fonyódi állomásokat, az utastájékoztatási beruházást is magában foglaló projekt csaknem 770 millió forintba kerül - írja a Napi Gazdaság.

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
itstrue
2011. július 19. 13:49
Mindig olyanokra költünk akik elnyelik a nagy pénzt, amik veszteségesek. Ilyen a MÁV, BKV, de ilyen a foci is. Közröhej!!
bigyomail
2011. július 19. 13:20
Miért nem adja el a MÁV-ot az állam? Az államnak 70-80 milliárdos veszteséget okoz eleve a működés, azután jönnek még ezek a százmilliárdos tételek időnként. Mindezt úgy, hogy gyakorlatilag minősíthetetlen a szolgáltatás színvonala. A GYESEV folyamatosan bővíti a hálózatát és nyereséges. Tény, hogy ha átvesznek egy-egy vonalat, ott minimum 50% a leépítés, mert ennyi ember dolgozik teljesen feleslegesen a vasútnál.
liberálzöld.
2011. július 19. 12:56
A véleményem leírtam a Wiesenthal-os cikkhez kapcsolódóan. És tartom!
Honfi-fi
2011. július 19. 12:44
Error 502 Bad Gateway Bad Gateway Guru Meditation: XID: 947694578 Varnish cache server ------------------- nekem ilyenek írkál, amikor a mandineren lapot váltok
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!