A főpolgármester a Hír TV-nek elmondta: 12 pontból 11-ben sikerült megegyezni az új metrókocsik francia gyártójával. A 2006-ban kötött szerződésben így már csak az a pont maradt kérdéses, amely vis maiornak, vagyis előre nem látható körülménynek minősíti, ha a kocsik nem kapják meg a végleges típusengedélyt.
Tarlós István szerint újra tárgyalnak majd az Alstom vezetésével, hogy megegyezzenek arról, mi lesz, ha a francia cég továbbra sem tudja megszerezni a típusengedélyt: „Volt egy 12 pontos megegyezési javaslatunk, ebből az Alstom vezérigazgatójával 11-ben meg tudtunk egyezni. A típus működési engedélyt ha nem kapják meg időben, akkor ez nem róható fel nekik mulasztás képen, tehát nem felelősek érte” - tette hozzá.
A Fővárosi Közgyűlés július elején rendkívüli ülést fog tartani a metrókocsi ügyében.