Nem örül Tarlós meghátrálásának a VEKE

2011. június 03. 10:52

Továbbra is szorgalmazza a buszsávok megépítését a VEKE: a szervezet közleménye szerint a dugó problémáját csak az autók számának csökkentésével lehet orvosolni.

2011. június 03. 10:52

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) nem örül annak, hogy Tarlós István főpolgármester a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetése kapcsán „meghátrált és engedett az autós lobbi fellépésének” - fogalmaz a szervezet közleménye.

A VEKE szerint óriási veszély, hogy a buszsáv üzemeltetésének felfüggesztése miatt a közösségi közlekedés fejlesztését megakadályozni szándékozók „vérszemet” kapnak. Az egyesület kiemelte, hogy a sáv megnyitása óta a városon belül nem voltak dugók, a BKV-járatok végre tartani tudták menetrendjüket, a Budaörsi úti járatok pedig még gyorsultak is. Az intézkedés ezért a szervezet szerint elérte célját.

A civil szervezet továbbra is szorgalmazza a budapesti buszsávok megépítését. Álláspontjuk szerint nem ők, hanem a vidéki polgármesterek „szítják” a feszültséget - utaltak Cser-Palkovics András székesfehérvári és Wittinghoff Tamás budaörsi polgármesterekre, akik nyílt levelélben támadták a beruházást.

A VEKE úgy véli, a dugó problémáját csak az autók számának csökkentésével, optimális használatával lehet orvosolni, de ha az emberek nem hajlandóak lemondani a mindennapos autóhasználatról, akkor nem hagynak más választást a városoknak, mint hogy azok egyre drasztikusabb intézkedéseket hozzanak.

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
magyarjanka
2011. június 03. 18:22
Jó a buszsav csak érteni kene hozza. a Budaörsi úton a felüljáróról a laktanyaig volna csak szabad, ha direkt csinálnak dugót s nincs alternativa pl P R akkor az baromság ezt a Vekenek is tudni kene
Gombóc XVI. Artúr
2011. június 03. 16:50
Még annyit, hogy a VEKE fordítva ül a lovon, mert az nem "buszsáv építés", hogy az egyik, már meglévő sávot elzárják az autók elöl. Jelen esetben az "építés" azt jelenti, hogy újat hozunk létre a már meglévő mellé. Ahol ez nem megy, ott marad (maradna) a P+R és a tömegközlekedés fejlesztése, ahogy az előbb írtam.
Gombóc XVI. Artúr
2011. június 03. 16:44
Az autók számának csökkentéséhez P+R parkolók, és ahhoz kapcsolódó jó minőségű, megfizethető tömegközlekedés kell. Ilyen egyszerű ez, kedves VEKE. Amíg ez nincs, addig csak pofozzátok a sz...-t.
shighhopes
2011. június 03. 12:57
Tényleg azt érti valaki miért nincs már telepakolva földalatti parkolóval a belváros mint Bécsben?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!