Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Nem költözik el jelenlegi helyéről a Nyugati pályaudvar, de a hvg.hu-t arról tájékoztatta a MÁV, hogy a négy belső vágányt várhatóan negyven méterrel kijjebb tolják.
Az így felszabaduló területen közösségi tér lesz. Az építkezés még idén megkezdődhet. A Déli és a Nyugati közötti vasúti alagút viszont csak a 2030-as években készülhet el legkorábban - írja a hvg.hu. A kiköltöztetés régi ötlete 2007-ben, Gyurcsány Ferenc idején újra előkerült: akkor a Rákosrendezőre való kitelepítésről volt szó, vagyis a Nyugati még messzebb került volna a Nagykörúttól a kormányzati negyed megvalósítása miatt. A kormányzati épületek azonban nem készültek el, sőt az egész projektet lefújták.
A MÁV Zrt. a hvg.hu-val közölte: a Nyugati pályaudvar elköltöztetése nem szerepel a hosszú távú tervek között, épp ellenkezőleg, a létesítmény és a hozzá kapcsolódó vasútvonalak korszerűsítése a cél az úgynevezett I/B ütemben. Ennek beruházója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A tervek szerint a várócsarnokban lévő négy vágányt kiviszik 40 méterrel. A felszabaduló helyen pedig közösségi teret alakítanak ki.