Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Az autópálya-beruházás után most egy vasúti fejlesztés miatt indított eljárást ellenünk az Európai Bizottság.
Elszámolási vitába keveredett tavasszal a állam: az Európai Bizottság arra kötelezte Magyarországot, hogy fizesse vissza az M43-as autópálya esetében a kohéziós alapból átutalt összeget, melyet az áfára igényeltek. A fejlesztés értékét bruttó összegben állapította meg a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, mondván, az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nem áfaalany, így áfa-visszaigénylésre sem jogosult. A bizottság szerint az állam mégis szerzett áfabevételeket az autópálya építése során.
Az ügy tárgyalásának időpontját még nem tűztek ki. A tét közel 10 milliárd forint, a szerződés összege ugyanis 50 milliárd volt. Az új ügy ugyan ebbe a kategóriába tartozik, a NIF koordinálta Kelenföld-Székesfehérvár-Boba vasúti szakasz fejlesztéséről szól.