Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
Nem tartható fenn a közúti áruszállítás jelenlegi túlsúlya, áll az Új Széchenyi Terv vitairatában. A kormány versenyképesebbé tenné a vasutat és a vízi áruszállítást. Feriheggyel sem bánnak kesztyűs kézzel Orbánék.
Átfogó, központilag kézben tartott közlekedési stratégiát hozna létre az Orbán-kormány. Az Új Széchenyi Terv vitairatában az áll, hogy a mostani helyzet, miszerint a MÁV és a Volán egymással versenyez a személyszállításban, a helyi közlekedési cégek lehetőségeik alatt teljesítenek - nem is beszélve a ferihegyi repülőtérről -, tarthatatlan. A vitairat konkrét számokkal jön: a kormány elképzelései szerint 2030-ra 60%-os részesedése lenne a közúti, 25% a vasúti, 10% a vízi, 5% a csővezeték általi szállításnak.
Nincs jó véleménye a kormánynak a ferihegyi reptérről. A vitairat szerint megkérdőjelezhető Ferihegy regionális transzfer, illetve központ-kiegészítő szerepe, mindezekért a reptér privatizációját, a jó közlekedési kapcsolatok hiányát, valamint a földi kiszolgáló infrastruktúra korszerűtlenségét hibáztatja a kormány. Ebből a vitairat szerint akkor lehet kitörni, ha sikerül megállítani a transzferforgalmat és ahhoz hozzáadott értéket tudjon az ország biztosítani.