Húszmilliárdot faragna le a BKV

2010. július 06. 20:35

A közlekedési vállalat 2009. évi 23,5 milliárdos vesztesége után úgy számol, hogy 2010-ben már csak 3,7 milliárd forint veszteséget fog termelni - derül ki a BKV 2010-es üzleti tervéből. Az év második felében száz fős létszámcsökkentést terveznek, ellenőröket viszont felvesznek.

2010. július 06. 20:35
Idén a legfontosabb feladat a BKV problémamentes működésének biztosítása. A  3,7 milliárdos veszteség mellett az üzemi eredmény 3,8 milliárd forintos nyereséget mutathat 2010 év végén a cég tervei szerint. Úgy számolnak: 2010 végére a BKV hitelállománya 76,2 milliárd, adósságállománya 81,1 milliárd forint lesz, ez 3 milliárddal több, mint a 2009-es záró érték. Ahhoz, hogy a BKV tovább működjön, 28 milliárd forintos többlettámogatásra van szüksége. Ezért is állapodott meg a cég a kormánnyal és a tulajdonos Fővárosi Önkormányzattal arról, hogy az állam 2010-ben 17,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást ad, és hitelt biztosítanak az októberben lejáró 5 milliárdos hitel refinanszírozására is.
 
Marad a normatív támogatás: így 32,1 milliárd forintot kaphat a BKV, a fogyasztói árkiegészítés pedig 4,1 százalékkal magasabb lesz a tavalyihoz képest, ráadásul Budapest plusz 5 milliárd forint működési támogatást is nyújt. A vállalat 100 fős létszámcsökkentést hajtana végre 2010 második félévében, áttekintik a szerződésállományt, 50 fővel növelik az ellenőrök számát és átvizsgálják a tarifarendszert is.
 

A cég saját forrásból 10,2 milliárd forintot szán beruházásokra, ehhez társulnak a fővárosi finanszírozású projektek, amelyek összértéke 96 milliárd forint. A tervek szerint fejlesztenék a forgalomirányító és utastájékoztató rendszert, amire már meg is kötötték a szerződést; a költségek 80 százalékára uniós forrást vehetnek igénybe. Fejlesztenék a pénztári rendszert is, elkezdődhet az 1-es és 42-es villamosvonal meghosszabbítása és a budai fonódó villamos projekt, de elkezdenék a 3-as metróvonal rekonstrukcióját is. Az autóbuszoknál középtávon számolnának: ezer busz lecserélésével. Ennek 60-80 milliárd forintos költségvonzata van, de számolnak az újabb Ikarusok és a 3-as metró szerelvényeinek felújításával is. 

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
drienovác
2010. július 07. 07:59
megint az utastájékoztatásra szánnak egy rakást pénzt - mi lenne, ha villamos, hévpályák minőségének a javítására fordítanának nagyobb összegeket végre, meg a buszállomány karbantartására- pl a volvók már annyira fapadosak, mintha szekéren ülnének az utasok...
dávid
2010. július 06. 21:35
"faragás" = 20 milliárd "rendbetétel" = ??? milliárd
Deunan
2010. július 06. 21:07
S eddig ezt miért nem tették???
Szélhámló
2010. július 06. 20:50
Ennyit számítana, hogy várhatóan vége lesz az MSZP-SZDSZ-fővárosi koalíciónak? :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!