A Népszabadság úgy tudja: a légitársaság tevékenységét - ezzel a megoldással - egy eddig háttérbe húzódó, az orosz tulajdonlás alatt is végig magyar állami tulajdonban maradt állami cég, a Malév Vagyonkezelő Kft. vinné tovább. Anatolij Deloveri, a nemzeti légitársaság általános vezérigazgató-helyettese szerint a Moszkva közvetlen irányítása alatt álló, a Malév legnagyobb hitelezője, a Vnyesekonombank nem tart elfogadhatónak egy olyan megoldást, amellyel elveszíthetik követelését, viszont annak esetleges átszervezéséről hajlandóak tárgyalni.
Arról a viszontgarancia-megállapodást - amelyről a Pénzügyminisztérium csak idén februárban szerzett tudomást - a Malév igazgatóságának akkori elnöke, Borisz Abramovics írta alá. A tárca szerint erre állami engedélyt kellett volna kérnie a Malévnak, de ez nem történt meg. „A vitatott 2007-es szerződésről sem a Malév igazgatósága, sem az ÁPV Zrt. igazgatósága nem hozott döntést, nem is kérték jóváhagyásukat” - áll a minisztérium közleményében. A megállapodásról csak 2008 augusztusában szerzett tudomást az igazgatóság egy más témájú előterjesztés részeként.
Az ÁPV Zrt. a privatizációs szerződés alapján a Malév igazgatóságába Sinkovits Pétert, a felügyelő bizottságba Sarkadi-Nagy Barnát delegálta képviselőként. A tárca sajtóosztálya szerint az érintett igazgatósági döntésről a Pénzügyminisztérium nem kapott tájékoztatást. A Budapesti Rendőr-főkapitányság kedden nyomozást rendelt el ismeretlen tettes ellen a Malév privatizációjával kapcsolatban.