Összetartozunk?

2018. június 13. 07:36

Ott tartunk, hogy manapság sokkal kevesebb ideig tart Budapestről eljutni Chicagóba, mint Csíksomlyóra.

2018. június 13. 07:36
Lukács Csaba
Magyar Hang

„Június 4-én, a nemzeti összetartozás napján a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérről összesen tizenhárom Londonba tartó repülőgép szállt fel – Erdély, Délvidék vagy Kárpátalja felé egy sem. A szupergyors vonatok, az autópályákon önvezető módba kapcsolható autók és a filléres jegyekkel foglalható fapados repülőgépek korában ott tartunk, hogy sokkal kevesebb ideig tart Budapestről eljutni Chicagóba, mint Csíksomlyóra. A MÁV 2017 végén bejelentette: december 10-étől megszüntetik az egyetlen vonatjáratot, amely Marosvásárhelyt Budapesttel összekötötte (az már más kérdés, hogy erdélyi magyar politikusok közbenjárására a román államvasutak segítségével – egyelőre – van napi egy járatpár a két város között). Az már csak hab a tortán, hogy a magyar főutakon a halálozási és baleseti statisztikát utcahosszal a 4-es főút vezeti, amely a legrövidebb utat kínálja a magyar fővárosból Erdélybe. Ezen az útvonalon különben azért nincs autópálya már évek óta egy közel száz kilométeres szakaszon, mert a miniszterelnök összeveszett gyerekkori barátjával.

(...)

Nem akarok igazságtalan lenni: a Fidesz–KDNP kormány történelmi tettet hajtott végre a könnyített állampolgárság megadásával (még ha ezzel sokan vissza is éltek), jó kezdeményezés a nemzeti összetartozás napja és kormányzásuk eddigi nyolc éve alatt volt megannyi értékelhető gesztus is. Ám ezek többnyire megmaradtak a szimbolikánál, miközben a világ elrohan mellettünk – a nemrég még lesajnált Ázsia legtöbb országában olyan közlekedési infrastruktúra épült ki az elmúlt huszonöt évben, amelynek a világ ezen felén nyomába sem léphetünk. Mikor mehetünk nagy sebességű vonatokon Brassóba vagy Ungvárra? Ha a kormánynak van pénze arra, hogy anyagilag is támogassa a magyar alapítású fapados légitársaság nyugat-balkáni járatnyitásait, akkor miért van az, hogy hetente csak kétszer lehet menni repülővel Kolozsvárra, és nem tudni, a vidrátszegi repülőtér újranyitásakor lesz-e egyáltalán Budapest és Marosvásárhely között járat? Az észak-erdélyi autópálya is álom egyelőre – persze tudom, ez egy másik ország problémája, de attól még a Székelyföldre tartó magyaroknak is rossz, ha tizenkét órát zötykölődnek kivilágítatlan szénásszekereket előzgetve.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 58 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sulammit
2018. június 13. 17:30
Csaba! Neked most nem Észak-Koreáról kellett volna írnod, mint egyike, akit oda beengedtek?
Burmin
2018. június 13. 16:18
Én emlékszem még az átkosban a Budapest-Kassa nemzetközi jegy olcsóbb volt mind a Budapest-Kassa gyorsvonati. Tömve volt mindig gondolta ki a fene utazik Kassára tán csak nem Botas cipőt vesznek mikor ez kiderült. Valami KGST csel volt mondták...A belföldi jegyárat emelték, a nemzetközit nem lehetett. Jó volt na...
Rivulus
2018. június 13. 16:15
''Valaha volt Budapest-Venezia nappali és éjjeli vasút is. Igaz, olyan vicinális volt, 5O km/òra átlagsebességgel, de legalàbb lètezett ez a vonat."Csak érdekeségként emlitem, hogy Debrecen-Nagybánya járat esetében.Szatmárnémeti és Nagybánya közőtt(70km)2óra alatt teszi meg ez 35 km/órát jelent.Természetesen a MÁV-nak semmi köze azonkivűl,hogy még a mult század elején volt szives megépiteni a vasúti pályát.
Akitlosz
2018. június 13. 15:08
"Az észak-erdélyi autópálya is álom egyelőre – persze tudom, ez egy másik ország problémája," Így van. Mikor lesznek készen az M8-as és az M9-es autópályák? A többi mikor ér el az országhatárig? Mikor lesz az M7-es autópálya 2X3 forgalmi sávos? Sz'al azért lenne még mit itthon is intézni autópálya ügyben bőven.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!