Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Étvágygerjesztő mosókapszulák ellen küzdenek a New York-i demokraták

2018. február 07. 18:32

Nagyon fontos problémára hívta fel a figyelmet a két honatya.

2018. február 07. 18:32

Két New York-i demokrata képviselő törvényjavaslatot nyújtott be az állami közgyűlés elé, mely egy egészen különleges jelenség ellen lépne fel – nevezetesen a Tide mosókapszulák nem rendeltetésszerű használata ellen. A törvény ugyanis, ha elfogadják, kötelezővé tenné a mosószergyártó számára, hogy kapszuláit egyencsomagolásban árusítsa, és külön-külön figyelmeztető feliratokkal lássa el azokat.

De mi is az első hallásra furcsa javaslat célja? A The Blaze riportja szerint nemrégiben az amerikai tinédzserek elindították az úgynevezett „Tide Pod-kihívást”, melynek keretében videót készítenek magukról, ahogy a „Pod” névre keresztelt mosókapszulát a szájukba veszik, vagy megeszik.

A demokraták szerint a mosószerfogyasztási trendet meg kell fékezni: a kezdeményező Brad Hoylman és Aravella Simotas képviselők úgy tartják, az emberek nem értik a „kereskedelmi tisztítószerek lenyelésének veszélyeit”, ráadásul, maga a Tide Pod mosókapszula színes csomagolása miatt „étvágygerjesztő” lehet sokak számára.

A mérgezéseket vizsgáló amerikai központ szerint egész 2017-ben 53 Tide Pod-kapszula lenyelésével kapcsolatos ügy történt, míg 2018 első hónapjaiban már 80 ilyen esetről tudnak beszámolni.

A mosókapszulákat gyártó Proctor&Gamble cég közleményben reagált a New York-i javaslatra. Ők egy tanulmányra hívták fel a figyelmet, mely szerint a színes csomagolás nem növeli annak az esélyét, hogy a gyerekek megegyék a terméket. A vállalat már korábban is próbált állást foglalt a Tide Pod-kihívás terjedésével kapcsolatban. Szerintük még a legszigorúbb sztenderdek, előírások, cimkézések és figyelmeztetések sem elegendők ahhoz, hogy a népszerűség iránti vágynak, és az ebből adódó nem rendeltetésszerű használatnak elejét vegyék.

Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Belisarios
2018. február 09. 13:55
A Tide Pod mint ínyencség egy - azóta lejárt szavatosságú - internetes meme, semmi több. 1-2 hónapon belül a kutya se fog rá emlékezni, mert addigra jön valami más, úgyhogy tök felesleges ekkora feneket keríteni a dolognak. De a demokraták amúgy is régóta hadilábon állnak a meme-ekkel. :D :D :D
DrPepper
2018. február 08. 11:32
Nem rossz a Tide de szerintem a Persil és az Ariel ízvilága sokkal izgalmasabb. Az amerikai fiataloknak is azt javasolnám.
Arivistus
2018. február 08. 08:46
Ne legyünk hipokriták, itt semmi új dolog nem történt: 'Ha megcsinálod a >kihívást< akkor a csapat tagja vagy.' Ugyanezzel a pszichológiai módszerrel szoktatták rá az előző generáció tagjait az alkoholra, cigarettára, kábítószerre. Ez tulajdonképpen még jobb is, hiszen az önpusztítás eme formája gyorsabban végez az emberrel mint mondjuk az alkohol. Az egyetlen különbség az hogy az internet jobban láthatóvá teszi a pszichológiailag gyenge, befolyásolható 12-18 éves korcsoport hülyeségeit.
pepu
2018. február 08. 01:22
Gyerekkoromban volt egy ilyen "nem mered" eset. Aztán a dolog értelmetlenségére hivatkozva nem lett semmi divat belőle, elhalt. A gyerekeimnek meg meg lett magyarázva, hogy mi veszélyes. Meg el volt téve. Na meg értelmesek, voltak s ma is azok. A hülyéket meg úgy sem lehet megvédeni, sokszor saját maguktól se. Amerikában meg a macskát is megmikrózzák, ha nem mondod nekik, hogy nem szabad.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!