Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Nem minden utas elégedett a felújított metrókocsikkal

2017. március 20. 21:10

Az RTL Klub által megkérdezett utasok többsége elégedett volt a 3-as metróvonal felújított kocsijaival, de voltak, akinek például a kapaszkodókkal akadtak problémáik.

2017. március 20. 21:10

Hétfőn elindult a az első felújított szerelvény a 3-as metróvonalon, két héten belül pedig további két szerelvény is forgalomba állhat. Tarlós István közlése szerint 2018 nyaráig az összes régi szerelvényt felújítják, a metróvonal felújítása pedig  2020-ra készülhet el.

Az RTL Klub Híradója megkérdezte az új metrószerelvény első utasait a tapasztalatokról.

Mandiner éves előfizetés féléves áron!

Összesen 103 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Strassnoff Ignác
2017. március 21. 13:50
Látványnak nem rossz. Élőben nem láttam, csak ezen a videón. Azt így nem lehet megítélni, hogy a működése mennyire lesz jó. Bár feltételezem nem lesz vele gond. Az utastérre 2 megjegyzésem lenne. Az egyik az ülések. Nem a kényelem, aki nem bír ki bármilyen metróülésen pár megállót, az menjen taxival! A kárpitozott ülést tartom szar megoldásnak. Több szempontból is. Egyrészt az ember nem szívesen ül le minden embertársa után egy ülésre, ez pedig fokozottan igaz a kárpitos ülésre. Könnyebben szennyeződik, macerás tisztítani. Gondolom nem vagyok vele egyedül, hogy láttam már a budapesti metrón emberkéket beszarva, behugyozva, mocskosan, leokádva. Nem kárpitozott ülés kompatibilis állapotban. Másrészt nálunk ugye nemzeti sport a vandalizmus. Vágni, tépni, rajzolni rengeteg naiv művész szeret a járműveken, erre meg különösen inspiráló lehet a textil felület. Mint előttem már írta valaki, jó példa az újabb bécsi metrókocsik. Például a 6-os vonalán baromian strapabíró műanyag ülések vannak. A kemény felületükhöz képest egészen kényelmesek és akár gőzborotvával is lehet őket takarítani. A másik a kapaszkodók. A vízszintes kapaszkodókba nem mennék bele, azt lényegében lehetetlen teljes megelégedésre elhelyezni. Ha magasra teszed, sokan nem érik fel, ha lejjebb, akkor meg sokan beverik a fejüket. Nincs tökéletes megoldás. A függőleges kapaszkodók esetében szintén Bécsben láttam roppant ötletes megoldást. A függőleges rúd úgy deréktól fejmagasságig 3 rúdra válik szét. Minimálisan több helyet foglal, jóval többen tudnak benne megkapaszkodni. Az ellenzéki képviselőnő dumájára nem tudok mit mondani, mert sose láttam az alagút padlóját közelről. Ő igen? Amúgy annyira még vagyok naiv, hogy feltételezem, ha a sínekkel kezdtek valamit, akkor nem hagytak köztük hektószámra fáradt olajat... Persze nálunk sose lehet tudni, de ha nem láttam, nem állítok biztosra semmit.
Gyéressy Károly
2017. március 21. 10:31
A proli néni szerint vannak alacsony és magas korosztályok.... Minek az ilyeneket megkérdezni?
duzur
2017. március 21. 10:17
Kár, hogy az üléseken textil párnázat van. Nem véletlen, hogy az uj bécsi metrokocsikban már minden lemosható, ami jóval higénikusabb. Az ülés igy is kényelmes és akinek túl kemény, vihet magával saját kis párnát amin legalább csak a saját izadtságát élvezheti.
duzur
2017. március 21. 10:10
Én is tudnék mesélni a Siemens által gyártott bécsi ULF-ok gyalázatos minöségéröl. A románokon kivül nem is kellett senkinek ez az "export-sláger". Amit sajnálok az az, hogy nincs minden pesti alúljárónál rámpa és van ahol még ma is lépcsözni kényszerülnek a gyerekkocsik meg a tolókocsik is. A mozgólépcsö egy drága mulatság és a karbantartása se semmi, míg a rámpa amilyen egyszerü, annyira megbízható is.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!