Hetilap

Jön a harmadik világháború?

Eszkaláció a Közel-Keleten
VI. évfolyam 16. szám

Demszky: Nincs közöm a 4-es metró botrányához

2017. február 09. 20:04

Demszky Gábor tűzbe tenné a kezét Gulyás Lászlóért, a DBR Metró Projekt Igazgatóság volt vezetőjéért. A volt SZDSZ-es főpolgármester csütörtökön az ATV-nek kijelentette, sem neki, sem Gulyásnak nincs köze a 4-es metró körüli visszaélésekhez. Gulyás László az Indexnek csütörtökön, kora este kijelentette, tévesen azonosították, nem áll körözés alatt és az országban tartózkodik.

2017. február 09. 20:04

Csütörtöki számában a Magyar Hírlap írt arról, hogy tavaly októberben kihallgatásokat tartott, házkutatásokat végzett a 4-es metró beruházásához kapcsolódó Alstom-ügyben a Központi Nyomozó Főügyészség; az egyik terhelt külföldre szökött. Őt a Magyar Nemzet Gulyás Lászlóként azonosította.

Demszky Gábor az ATV-nek nyilatkozott az ügyben. Az atv.hu cikke szerint elmondta: amikor a négyes metró projekt indult, Gulyás László volt az egyetlen a környezetükben, aki korábban metrót épített, ő volt az első igazgatója a DBR metróprojektnek. A volt főpolgármester hozzátette: soha semmilyen szabálytalanságot nem tapasztalt a munkájában, sem visszaélésre, sem panaszra okot adó körülmény nem merült fel, amikor ő volt az igazgató. A volt főpolgármester Gulyás Lászlót kiváló szakembernek nevezte, és megjegyezte: nem hiszi, hogy ő bujkál.

A volt SZDSZ-es főpolgármester azt is elmondta, hogy bár ő sem bujkál, nem érték el a hatóságok. Az Alstom-ügyben vizsgálódó bizottság meghallgatására pedig azért nem ment el, mert tíz nappal később kapta meg a levelet. Úgy gondolja, hogy Gulyás Lászlót is el lehet érni.

A kormány múlt pénteken nyilvánosságra hozta az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) 4-es metró beruházásával kapcsolatos több mint száz oldalas jelentését. A kormany.hu oldalon közzétett 104 oldalas jelentésről Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára azt mondta: a 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 166 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a Közlekedési Operatív Program terhére, ebből 59 milliárd forint volt az Európai Unió hozzájárulása, és ez utóbbi összeget követelheti vissza az Európai Bizottság.

Csepreghy Nándor szerint az OLAF jelentése egyértelműen bizonyítja a baloldali kormányok és a 2010 előtti budapesti városvezetők felelősségét a 4-es metróberuházás korrupciós botrányában. A négy éven át tartó nyomozás eredménye szerint a kifogásolt szerződések - egy kivételével - 2010 előtt, vagyis a Medgyessy-, a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány, illetve a Demszky Gábor-féle városvezetőség regnálása alatt született – ismertette.

(MTI)

Játsszon és nyerjen páros belépőt!

Összesen 377 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
antioxi
2017. február 11. 11:28
Na, ja. Nekem se.
csurcsányi
2017. február 10. 20:49
Gabika!Akkor 20 év "sikeres főpolgármesteri fízetést miért vettél ha tem semmiért nem vagy felelős?
kaltran
2017. február 10. 14:58
Ne szarozzatok! Tüntessétek ki az egész nyomorult bagázst Kossuth díjjal, s még életjáradékot is fizessetek nekik. Nem kell szégyellni, hiszen ugyanolyan áldott gazemberek ezek, mint az utolsó 500 év összes politikusa. és akkor mindenki elmondhatja: mert én megérdemlem....
justiceforhungary
2017. február 10. 13:51
már értem hogy az egykoron halállal büntetők miért akarták annyira eltörölni a halálbüntetést...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!