Összesen 69 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

ahhoz azért még jelentősen nőni kellene a hatótávjuknak, és sokkal nagyobb márka- és méretválasztékra lenne szükség.
Ráadásul három év alatt olyan mennyiségű töltőállomást kéne létesíteni, ami szintén nem egyszerű.

Kár ilyen be nem tartható dumákat belengetni. A teljes hibrid már jó irány és betartható cél lehetne. Persze vásárlási kedvezményekkel. A BKK most cseréltette le a régi autókat a taxisokkal, egy csomóan még a hitelt törlesztik.

@frivol

Iszonyú régóta próbálkoznak már különféle villamos hajtással, meg villanyautókkal. Évtizedek óta az akku a gyenge pontja ezeknek, és itt nem várható semmiféle nagy áttörés, 2020-ban sem.

A legoptimistább jövendölés, aminek van valamiféle szakmai alapja, az is max. azzal számol, hogy az akkumulátorok a mostani tempóban fognak fejlődni.

Ennek fényében tök fölösleges azon fantáziálni, hogy majd mi lesz 2020-ban meg 2023-ban. Nem tudjuk, mi lesz. Ha majd könnyedén megtehetjük, akkor megtesszük, hogy nem adunk benzines meg dízelautóra taxi engedélyt, de ez így, ebben a formában nem több, mint vágyvezérelt gondolkodás.

Válaszok:
frivol | 2017. február 16. 19:05
zöldremény | 2017. február 16. 19:56
@Senye Péter

Én is erről írtam. a leggyengébb pontjuk az akku. A töltési idő, a hatótáv, az, hogy ki tudja, átlagos használat mellett hány évig bírják, a kocsi árának felét teszi ki az akku ára, satöbbi, satöbbi, satöbbi...

Ha már csökkenteni szeretnénk a városok levegőjének szennyezettségét, akkor inkább ne a taxisokat kezdjük el basztatni betarthatatlan rendeletekkel, hanem a tömegközlekedést kéne elektronizálni. És a troli a legolcsóbb megoldás, főleg a belvárosban, ahol nem kunszt kihúzni vezetéket a magasba, és nem kell bele nagy kapacitású, drága akku.

Válaszok:
zöldremény | 2017. február 16. 19:54
zöldremény | 2017. február 16. 19:55
zöldremény | 2017. február 16. 20:00
@XSXS

"Nem szabható meg időkorlát úgy,hogy a feltételek megteremtődése még a Holdban."

Nem semmi, hogy ezt még magyarázni kell. Nem is értem, minek fabrikálni ilyen terveket. Mire jó ez? Kibaszni a taxisokkal, max arra.

Ha jön 2020, 2025 vagy 2185, és ott tartunk, ráérünk rendeleteket hozni az egyébként a légszennyezettséghez minimális mennyiséggel hozzájáruló taxik le legyenek cserélve.

"A főváros elképzelése szerint 2020 után új taxiengedélyt már csak elektromos autóra adnának ki, 2023 után pedig csak elektromos autóval lehetne taxizni Budapesten."

Teljesen irreális. A hazai elektromos kocsik nem érik el a hazai gépjárműpark 1, azaz egy százalékát sem jelenleg, és ugyan jósolhatunk, de nem tudjuk, hogy 2020-ban mennyibe fog kerülni egy középkategóriás elektromos autó.

Egyébként meg adunk a szarnak egy pofont. Inkább a dízelbuszokat kellene megpróbálni fokozatosan lecserélni trolikra, már ahol ez lehetséges.

Válaszok:
frivol | 2017. február 16. 18:05

A csaló, lehúzós taxisoknak a székét kell villamosítani.

Amennyire tudom, a megfizethető, tisztán elektromos autók ma még a városi kiskocsik ( pl. Nissan Leaf ) kategóriába tartoznak, szerintem egyszerűen alkalmatlanok taxinak.

"Metál Zoltán, a taxiszövetség vezetője viszont úgy látja: nem szabad elfelejtkezni arról, hogy a most érvényben lévő szabályozás miatt is rengeteget fektettek be a taxisok újabb autók vásárlásba az elmúlt években."

A hat év kicsit kevésnek tűnik a cserére, de azon túl, senkit sem köteleznek taxizásra. Ha nyitni akarnék egy pékséget, azt sem végezhetném a konyhai eszközeimmel, egy csomó előírásnak kellene megfelelnem, egy csomó eszközt kellene megvennem, mégsem hallom, hogy a pékek eltorlaszolják az utakat, mert tiltakoznak az egészségügyi előírások ellen.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 16. 14:25
frivol | 2017. február 16. 18:08

Az elektromos autók fő problémája jelenleg a 200-300 km távolság, amit egy feltöltéssel meg tudnak tenni. Túrakocsiknál ez édeskevés, de taxizáshoz elég.

Válaszok:
Senye Péter | 2017. február 16. 18:43
Megtalálta | 2017. február 16. 18:49
@Senye Péter

@Megtalálta

@XSXS

Persze, fontos a kiszámítható környezet, ezért írtam, hogy rövid a hat év. De tíz évnél most sem lehet idősebb az autó, azaz ha 2027-től csak elektromos autót lehetne használni, azzal már szerintem nem lenne semmi baj.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 17. 10:07
@XSXS

Azért van választék:
http://www.autoblog.hu/zold_au..

Persze, drágább, mint a mostani autók. De a taxisokat ismerve akkor kérni fogják a 450 Ft-os kilométerdíjat.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 17. 10:43