Összesen 69 komment
Hozzászólók szűrése

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


"Metál Zoltán, a taxiszövetség vezetője viszont úgy látja: nem szabad elfelejtkezni arról, hogy a most érvényben lévő szabályozás miatt is rengeteget fektettek be a taxisok újabb autók vásárlásba az elmúlt években."

A hat év kicsit kevésnek tűnik a cserére, de azon túl, senkit sem köteleznek taxizásra. Ha nyitni akarnék egy pékséget, azt sem végezhetném a konyhai eszközeimmel, egy csomó előírásnak kellene megfelelnem, egy csomó eszközt kellene megvennem, mégsem hallom, hogy a pékek eltorlaszolják az utakat, mert tiltakoznak az egészségügyi előírások ellen.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 16. 14:25
frivol | 2017. február 16. 18:08

ahhoz azért még jelentősen nőni kellene a hatótávjuknak, és sokkal nagyobb márka- és méretválasztékra lenne szükség.
Ráadásul három év alatt olyan mennyiségű töltőállomást kéne létesíteni, ami szintén nem egyszerű.

Kár ilyen be nem tartható dumákat belengetni. A teljes hibrid már jó irány és betartható cél lehetne. Persze vásárlási kedvezményekkel. A BKK most cseréltette le a régi autókat a taxisokkal, egy csomóan még a hitelt törlesztik.


"A főváros elképzelése szerint 2020 után új taxiengedélyt már csak elektromos autóra adnának ki, 2023 után pedig csak elektromos autóval lehetne taxizni Budapesten."

Teljesen irreális. A hazai elektromos kocsik nem érik el a hazai gépjárműpark 1, azaz egy százalékát sem jelenleg, és ugyan jósolhatunk, de nem tudjuk, hogy 2020-ban mennyibe fog kerülni egy középkategóriás elektromos autó.

Egyébként meg adunk a szarnak egy pofont. Inkább a dízelbuszokat kellene megpróbálni fokozatosan lecserélni trolikra, már ahol ez lehetséges.

Válaszok:
frivol | 2017. február 16. 18:05

A csaló, lehúzós taxisoknak a székét kell villamosítani.


@frivol

Iszonyú régóta próbálkoznak már különféle villamos hajtással, meg villanyautókkal. Évtizedek óta az akku a gyenge pontja ezeknek, és itt nem várható semmiféle nagy áttörés, 2020-ban sem.

A legoptimistább jövendölés, aminek van valamiféle szakmai alapja, az is max. azzal számol, hogy az akkumulátorok a mostani tempóban fognak fejlődni.

Ennek fényében tök fölösleges azon fantáziálni, hogy majd mi lesz 2020-ban meg 2023-ban. Nem tudjuk, mi lesz. Ha majd könnyedén megtehetjük, akkor megtesszük, hogy nem adunk benzines meg dízelautóra taxi engedélyt, de ez így, ebben a formában nem több, mint vágyvezérelt gondolkodás.

Válaszok:
frivol | 2017. február 16. 19:05
zöldremény | 2017. február 16. 19:56

Az elektromos autók fő problémája jelenleg a 200-300 km távolság, amit egy feltöltéssel meg tudnak tenni. Túrakocsiknál ez édeskevés, de taxizáshoz elég.

Válaszok:
Senye Péter | 2017. február 16. 18:43
Megtalálta | 2017. február 16. 18:49

@Senye Péter

@Megtalálta


@Senye Péter

Én is erről írtam. a leggyengébb pontjuk az akku. A töltési idő, a hatótáv, az, hogy ki tudja, átlagos használat mellett hány évig bírják, a kocsi árának felét teszi ki az akku ára, satöbbi, satöbbi, satöbbi...

Ha már csökkenteni szeretnénk a városok levegőjének szennyezettségét, akkor inkább ne a taxisokat kezdjük el basztatni betarthatatlan rendeletekkel, hanem a tömegközlekedést kéne elektronizálni. És a troli a legolcsóbb megoldás, főleg a belvárosban, ahol nem kunszt kihúzni vezetéket a magasba, és nem kell bele nagy kapacitású, drága akku.

Válaszok:
zöldremény | 2017. február 16. 19:54
zöldremény | 2017. február 16. 19:55
zöldremény | 2017. február 16. 20:00

@XSXS

Persze, fontos a kiszámítható környezet, ezért írtam, hogy rövid a hat év. De tíz évnél most sem lehet idősebb az autó, azaz ha 2027-től csak elektromos autót lehetne használni, azzal már szerintem nem lenne semmi baj.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 17. 10:07

@XSXS

Azért van választék:
http://www.autoblog.hu/zold_au..

Persze, drágább, mint a mostani autók. De a taxisokat ismerve akkor kérni fogják a 450 Ft-os kilométerdíjat.

Válaszok:
XSXS | 2017. február 17. 10:43

@XSXS

"Nem szabható meg időkorlát úgy,hogy a feltételek megteremtődése még a Holdban."

Nem semmi, hogy ezt még magyarázni kell. Nem is értem, minek fabrikálni ilyen terveket. Mire jó ez? Kibaszni a taxisokkal, max arra.

Ha jön 2020, 2025 vagy 2185, és ott tartunk, ráérünk rendeleteket hozni az egyébként a légszennyezettséghez minimális mennyiséggel hozzájáruló taxik le legyenek cserélve.


Amennyire tudom, a megfizethető, tisztán elektromos autók ma még a városi kiskocsik ( pl. Nissan Leaf ) kategóriába tartoznak, szerintem egyszerűen alkalmatlanok taxinak.