Amit mi csináltunk, az nem csak szórakoztatás volt

2018. december 07. 13:41

Engem nem érintett a rendszerváltás, mert az én dalaimat szerették a múltban is, meg a mai világban is kedvelik azokat. Interjú.

2018. december 07. 13:41
Balázs Fecó

„A rendszerváltás milyen változásokat hozott a magyar könnyűzene világába? Jó vagy rossz irányba mozdultak el a dolgok?

A rendszerváltás különösebben nem érintett engem. Én mindig egy oldalon álltam. Irigylem a gyermekemet, aki előtt egy nyitott világ áll. Előttem nem volt nyitott a világ. Én egy zárt ketrecben voltam, ahol örülhettem annak, ha megadták a lehetőséget arra, hogy háromévenként 50 dollárt kapva kimehetek a nyugati világba és megnézhetem azt. Egy illúzióval viszont addigra már szegényebb voltam, mint a korosztályom nagy része, mert amikor 1971-ben a Neotonnal kijutottam Amszterdamba és Afrikába, akkor rádöbbentem egy olyan világra, ami egészen más volt, mint amit az iskolában tanítottak nekünk. Rákérdeztem dolgokra, de nem kaptam választ. Viszont a saját szememmel és érzékeimmel jöttem rá arra, hogy a két világ között behozhatatlan különbség van.

Engem nem érintett a rendszerváltás, mert az én dalaimat szerették a múltban is, meg a mai világban is kedvelik azokat. Ezért többgenerációs előadónak tartom magam, bár a múltból kétségkívül többen kötődnek hozzám, mint a jelenből. A korosztályom előadóin, Charlie-n, Demjénen és a többieken is olyan gyerekek nőttek fel, akik ma már nagymamák.

Természetesen megváltozott a világ mostanra. Amíg Neotont, Boney M.-et, Eruptiont meg ezt a két lányos képű tagból álló Modern Talkingot lehetett csak a lemezboltokban kapni, mert nem volt más választás, addig lehetett manipulálni a zenehallgatókat. De amikor kinyílt a kapu és mindenki mehetett Gorenjét meg bármit behozni a Nyugatról, hát akkor egyre többen elkezdték másként látni a dolgokat, mint addig. Mindent meg lehet venni és bármit le lehet tölteni ma már a netről. Ez jó, mert mindenki kiválaszthatja magának azt, amit jónak tart. Ugyanakkor ez az én zenémet kedvelő korosztályokat nem befolyásolja. Ők a mai napig követnek engem. Ők tartanak életben minket. És hogy a magyar zenészek közül az egyik vagy másik kollégának jobban vagy rosszabbul sikerült a pályája, arról én nem tehetek. Szerintem az élet minden területén és mindannyiunknak megadatik valamilyen módon a szerencse. Van, aki jól tud élni vele, és van, aki mellett elmegy.”

Kapcsolódó cikkek

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Miklós
2018. december 10. 14:40
A 60-as és 70-es évek magyar beat-rock-pop élete rendkívül ellentmondásos. A 3 T-t nem kell senkinek sem elmagyarázni, de azt sem talán, hogy egy előadó vagy művész elég gyorsan találta magát az egyik T-ből a másikban. Inkább arra kéne rávilágítani viszont, hogy az a sok érték, ami született a Támogatott vagy Inkább Tűrt oldalon nem degradálható azért, mert sok érték nem juthatott el az emberekhez a Tiltott vagy Éppen Megtűrt oldalról.
Miklós
2018. december 10. 14:33
Ritka primitív hozzáállás, ha valakinek a művészetét az alapján ítéled meg vagy kedveled, hogy milyen politikai oldalt preferál. Sok ilyen ember van egyébként, nagyon sok közülük nagyon sötét.
tango47
2018. december 08. 12:42
Egy tehetség akkor sem kallódott el, amikor a komcsik voltak hatalmon. Ha nem így lett volna, akkor a rendszerváltáskor sorra tűntek volna fel az elnyomott zsenik. Mondjatok EGYET!
Akitlosz
2018. december 07. 22:37
A Boney'm Rasputin nótája be volt tiltva Magyarországon. A magyar elvtársak igyekeztek megfelelni a szovjet elvtársaknak. A szovjet elvtársak pedig meghívták a Boney'm-et Moszkvába raszputyinozni. https://www.youtube.com/watch?v=kvDMlk3kSYg
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik