Bekattant a román külügy, amiért a német média úgy fogalmazott, Románia annektálta Erdélyt

2018. december 4. 10:47

A berlini nagykövet levélben fordult a DPA hírügynökséghez, a román külügy szerint nem a történelmi igazságot tükrözi a megfogalmazás.

Felháborodott közleményben adott ki, a román külügy, miután egy magánkézben lévő német hírügynökség az Erdély Romániához való csatlakozását egyoldalúan kimondó gyulafehérvári nyilatkozat százéves fordulója kapcsán „annexiót” emlegetett – adja hírül a Főtér.

A DPA német hírügynökség a román centenáriumi ünnepségek kapcsán így fogalmazott: száz évvel ezelőtt Románia annektálta Erdélyt, Magyarország egykori keleti tartományát, egyharmaddal növelve ezzel a saját területét. A ZDF közszolgálati televízió ezt a hírt átvéve számolt be az eseményekről.

Nem sokat kellett várni a román válaszra: a román külügy kedden közleményben reagált, melyben azt írják, megdöbbenve vették tudomásul a beszámolót, ami szerintük „nem a történelmi igazságot tükrözi, nevezetesen azt, hogy Erdély kinyilvánította az akaratát a Romániához való csatlakozásra”. 

Az említett hírben tapasztalható, tudatlanságból vagy rossz szándékból fakadó súlyos hibák sértik a történelmi igazságot és a versailles-i (1919) és a trianoni (1920) békeszerződéseket. Minden olyan próbálkozás, amely e momentum csonka vagy lejárató célzatú bemutatását célozza, ellentétes a sajtó alapvető küldetésével, amely a korrekt és objektív tájékoztatásban merül ki. Ilyen értelemben a külügyminisztérium a berlini román nagykövetségen keresztül a DPA-hoz és a ZDF-hez fordult a helyzet tisztázása és a hírek pontosítása végett” – áll a közleményben. Emil Hurezeanu berlini nagykövet levélben fordult a DPA-hoz, elfogadhatatlannak nevezte az egyébként magánkézben lévő DPA megfogalmazását, és a „súlyosan hibás történelem-interpretáció” kijavítására szólította fel a hírügynökséget.

 

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/139647