Lázár: A Közgép volt az Elios tulajdonosa, övé a felelősség is

2018. február 12. 14:24

Lázár János szerint az Elios ügyében született OLAF-jelentés nyilvánosságra hozatalának időpontja és módja egy politikai akció része.

Az Elios Innovatív Zrt. ügyében született OLAF-jelentés (Európai Csalás Elleni Hivatal) nyilvánosságra hozatalának időpontja és módja egy politikai akció része – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfőn Hódmezővásárhelyen. Az OLAF-jelentés időzítése nem volt véletlen, kizárólag a kampánynak szól – mondta Lázár János sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a hódmezővásárhelyi közvilágítás-fejlesztés befejezése után hét-nyolc évvel az ügy a választási kampány miatt került elő, kizárólag azért foglalkoznak vele, mert a miniszterelnököt akarják belekeverni. A hódmezővásárhelyi közvilágítási rendszer – az országban elsőként megvalósított – korszerűsítése kiválóan működő, a város számára energiamegtakarítást hozó, a lakosság számára jobb megvilágítást eredményező fejlesztés, melyre büszke lehet az önkormányzat – hangsúlyozta a politikus.

Lázár János felidézte, polgármestersége idején Hódmezővásárhelyen 2008-ban 6700 közvilágítást szolgáló lámpatest működött. Az évente 100 millió forintba kerülő rendszer korszerűsítésétől a Démász elzárkózott. A Bajnai-kormány pályázata nyitott utat a fejlesztés előtt, amely a technológia megválasztását az önkormányzatokra bízta. Ekkor nem volt olyan cég, amely az országban korábban közterületen ledes közvilágítás-korszerűsítést valósított volna meg. A közbeszerzésen hárman indultak, köztük a Tungsram-Schréder Zrt. mintegy 800 millió forintos árajánlatával, az önkormányzat pedig a jelenleg Elios Innovatív Zrt.-nek hívott cég 577 millió forintos pályázatát fogadta el – ismertette a miniszter.

A nyertes vállalkozás beszállítójaként a ledes lámpatesteket a Tungsram gyártotta 340 millió forintért, ezzel a város jól járt – hangsúlyozta a politikus, hozzátéve: a tendert a közbeszerzési hatóság is vizsgálta. A hódmezővásárhelyi közvilágítás korszerűsítéséről igazságügyi szakértői jelentés készült, melyet az önkormányzat a honlapján nyilvánosságra hoz – tudatta a miniszter.

Az OLAF tavaly decemberben nyolc pontból álló technikai észrevételsort közölt az önkormányzattal, melyek a végső jelentésben nem szerepelnek. A teljes jelentésben felvetett – más településeket érintő – szabálysértések gyanújának egyik részéről az ügyészségnek, másik feléről az Európai Bizottságnak kell döntenie – mondta a politikus. 

Lázár János hangsúlyozta: a vizsgált időszakban a Közgép volt a cég tulajdonosa, és így – amennyiben az Európai Bizottság nettó korrekcióról dönt – a felelősséget is neki kell vállalnia.

(MTI)

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/125038