Lázár: 2022-re Magyarország lesz a régió legversenyképesebb országa

2018. február 09. 15:32

2022-re Magyarországon lesz a régióban a legtöbb autópálya és négysávos autóút, ami jelentősen bővíti az ország gazdasági lehetőségeit – ezt Lázár János miniszter mondta pénteken Hódmezővásárhelyen.

2018. február 09. 15:32

A kormány 3 ezer milliárd forintos útépítési és -felújítási programjának 2022-es befejezésekor Magyarország lesz a legversenyképesebb ország a régióban, itt lesz a legtöbb autópálya és négysávos autóút, ami jelentősen bővíti az ország gazdasági lehetőségeit – emelte ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken Hódmezővásárhelyen.

Lázár János a hódmezővásárhelyi elkerülőút végcsomópontjánál épült kopáncsi körhíd terheléses próbája alkalmából tartott sajtótájékoztatón az útépítési program kiemelt célterületének nevezte a dél-alföldi régiót. A kormány célja, hogy a 2020-as évek elejére Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze – mondta, és megemlítette, hogy emellett zajlik a Kecskemét-Békéscsaba autóút építése is.

A miniszter az egyik legfontosabb feladatnak a megyei jogú városok bekötését nevezte az autópálya-hálózatba. Mint mondta, ez a munka minden településnél elkezdődött.

Lázár János kifejtette, a közútfejlesztési program másik célkitűzése, hogy az autópályák elérjék az országhatárt, ezek a beruházások is elindultak. Magyarország legnagyobb – mintegy 300 milliárd forintos – közúti beruházása, a Kassa-Miskolc autópálya építésére kiírt közbeszerzési eljárás is zajlik már.

Hegedűs Zoltán (Fidesz-KDNP) alpolgármester közölte, a tervek szerint március 29-én átadják a forgalomnak a 47-es út 12,7 kilométeres hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát. Az útépítés a város számára kiemelkedően fontos beruházás, hiszen naponta mintegy 18-20 ezer gépjármű halad át a településen, a 47-es főút belvárosi szakaszán keresztül. Az elkerülő út tehermentesíti a város központját, és megóvja a hódmezővásárhelyieket a környezet- és zajszennyezéstől.

Folyik az elkerülő úton a szalagkorlátok építése, az útburkolati jelek felfestése, a közlekedési táblák kihelyezése. A 12,7 kilométeres elkerülőút kétszer egy sávon épült meg, de a technikai feltételek adottak a kétszer kétsávos bővítésre. 

A 27,9 milliárd forintos költségvetésű közútfejlesztési projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával zajlik. A kivitelezést a Colas Út Zrt., a Délút Kft., a Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítő Kft. által alkotott konzorcium végzi. 

(MTI)

Kapcsolódó cikkek

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
yndi
2018. február 10. 16:36
Meg leelőzzük Amerikát is, nem?
realista
2018. február 10. 00:03
A politikában előny, ha nem teljesülnek az ígéretek, mert így legközelebb is meg lehet ugyanazt ígérni. Az aranyhal emlékezetü választók pedig újra örülnek neki.
bunko_jobbos
2018. február 09. 22:38
Automatikusan nem jön a versenyképesség az autóutakból (mondjuk kampányolni lehet azért :-) ), de szükséges feltétlei. Tehát ezt meg kell lépni, aztán majd meglátjuk.
pemete jakab
2018. február 09. 21:56
"Lázár: 2022-re Magyarország lesz a régió legversenyképesebb országa" Mondja ezt az után, hogy egyre versenyképtelenebb lett az ország az elmúlt 8 évben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ezek is érdekelhetik