Gorka Sebestyén: A 444 egy radikális álhírterjesztő oldal

2018. január 20. 16:35

A 444 néhány napja adta hírül, hogy Gorka Sebestyén ellen elfogatóparancsot adott ki a magyar rendőrség lőfegyverrel való visszaélés miatt, ami már akkor érvényben volt, amikor Gorka márciusban Szijjártó Péterrel tárgyalt. Gorka szerint a 444 álhíreket terjeszt.

A 444 néhány napja arról adott hírt, hogy Gorka Sebestyén, Donald Trump amerikai elnök korábbi tanácsadója ellen elfogatóparancsot adott ki a magyar rendőrség lőfegyverrel való visszaélés miatt. A vélt bűncselekményt 2009-ben követhette el Gorka. A cikk szerint az elfogatóparancs már akkor érvényben volt, amikor Szijjártó Péter Washingtonban tárgyalt Gorkával 2017. március 21-én. A Külgazdasági és Külügyminisztérium a hírre úgy reagált, hogy a miniszter nem tudott az elfogatóparancsról, és magas rangú fehér házi munkatársak esetében a police.hu áttekintése nem tartozik a felkészüléshez.

 A 444 cikkére hivatkozva a BuzzFeed is hírt adott az elfogatóparancsról. Erre reagálva Gorka a Breitbartnak kifejtette: egy évvel azelőtt elhagyta Magyarországot, hogy „a BuzzFeed által említett úgynevezett incidens” megtörtént volna. Hozzátette: kérte a hatóságoktól, hogy pontosítsák az adatbázisukat, ám ez nem történt meg. Gorka rámutatott: a hír „egy radikális oldalon”, a 444-en jelent meg, és „úgy tűnik, hogy az álhírdömping valóban nemzetközi jelenség”.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/123928