Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Tömegbaleset
2017. február 15. 10:51

Hét jármű, köztük egy román busz ütközött össze az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán szerdán reggel. A balesetben négyen meghaltak, tizenhárman megsérültek, őket kórházba szállítottak.

Négy ember meghalt és tizenegyen megsérültek, amikor a sűrű ködben hét jármű ütközött az M43-as autópálya határ felé vezető oldalán, a Csanádpalota-Nagylak határátkelőhely közelében szerdán. Szabó Szilvia, a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság szóvivője közölte: a baleset 7.30 körül történt az M43-as autópályán a határtól 1 kilométerre. Az elsődleges adatok szerint két román kamion, két kisteherautó, egy román busz és két bolgár kisteherautó ütközött össze. A balesetben négyen meghaltak, tizenegyen megsérültek.

Az érintett útszakaszon teljes az útlezárás, a rendőrség az autópálya forgalmát Csanádpalotánál letereli – tudatta a százados. A magyar hatóságok felvették a kapcsolatot a román és bolgár konzulátusokkal. A szóvivő közölte, a pályán rendkívüli köd van, a rendőrség kéri a járművezetőket, ennek megfelelően közlekedjenek.

Romániai mentők is részt vesznek a mentésben

Aradról három rohammentőt és három mentőautót a karambol helyszínére – közölte a Digi24. A román hírtelevízió képeket is közölt a baleset helyszínéről. Ezeken az látszik, hogy a sűrű ködben legalább egy kamion, egy román rendszámú autóbusz és legalább két kisbusz ütközött össze. 

A hírtévének az a román szemtanú nyilatkozott a helyszínről, aki a segélyhívó számon jelentette a balesetet. Elmondta: a köd miatt 80 kilométeres sebességkorlátozás volt érvényben az autópályán. A szemtanú szerint egy kamion, egy Hamburgból Romániába tartó román autóbusz és három kisbusz ütközött össze. A szemtanú elismerően szólt arról, hogy a magyar katasztrófavédelem gyorsan a helyszínre érkezett. 

Az aradi katasztrófavédelem szóvivője a magyarországi katasztrófavédelemtől kapott információkra hivatkozva arról számolt be, hogy a baleset 15 áldozata közül hárman életüket vesztették. Nem tudott azonban az áldozatok állampolgárságára vonatkozó információkat közölni.

Tizenhárom sérült került kórházba

Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője délelőtt elmondta: a baleset helyszínére Csongrád és Békés megyéből érkeztek mentőegységek, összesen tíz mentőkocsival látták el a sérülteket. Négy embernél már csak a halál beálltát tudták megállapítani a mentők.

A helyszínről összesen tizenhárom embert vittek kórházba. Közülük tízen Szegedre, hárman a makói kórházba kerültek. Hogy mennyire súlyosak a sérüléseik, azt a kórházi vizsgálatok állapítják majd meg – mondta Győrfi Pál, hozzátéve: voltak akiknél csonttörés, illetve belső sérülés gyanúja is fennállt, de voltak akik vélhetően zúzódásokkal megúszták a balesetet. (MTI)

Fotó: Digi24.ro

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/108964


Összesen 36 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Szerintem van az a látótávolság, ami alatt célszerű lenne lezárni egy útszakaszt. A tudósítások szerint 20 méter körüli volt a látótávolság.

Az áldozatokat sajnálom.


Aki gyakrabban vezet Romániában, az tudja, hogy ott nem ismerik a KRESZ-t. A legveszélyesebbek a teheautósok, mert tudják, hogy senki nem mer nekik menni. Az állandó gyorshajtáson kívül rendszeresen levágják a kanyarokat, és leszarják a szembe jövő személyautókat.
Én a román jogsit nem fogadnám el Magyarországon, csak ha valamilyen különbözeti vizsgát tesz az illető.


A RO-LA-t az eftássak átjátszották a sógoroknak, azok meg megszüntették, mert nem akartak fizetni a pályahasználatért. Ha jól tudom.


Drága. Tempomat sincs minden autóban, pedig az egyszerűbb.


"De!Autópályán leállósávban nem igazoltatunk!"

Ebben van valami. A leállósáv ugynis nem igazoltatásra lett kitalálva.

"Szépen kivezetjük az igazoltatni kívánt gépjárművet az első pihenőhelyre!"


Ez igaz, de viszont az ilyesmi több macerával és zaklatással jár. Ezért inkább azon a véleményen vagyok, hogy inkább igazoltassanak a leállósávban. De csakis akkor, ha erre nyomos indokok, komolyabb okok vannak. Ne unaloműző tevékenységként, a munkaidő kitöltéseként, mert éppen nincs más hasznosabb tennivalojuk.


Teljesen egyetértek.
Viszont úgy tudom, a vasút is túl van terhelve. Állítólag Budapest környékén nagyon nehezen jutnak át a tehervonatok. Egyrészt a nagy forgalom, másrészt a rosszul tervezett állomások, harmadrészt a rossz állapotú pálya maitt. Itt nem csak arra gondolok, hogy rosszak a sínek, hanem, hogy pl. Kelenföldön a 21. században a forgalmista tárcsával indítja a vonatokat.


"Ami nem célforgalom, nem élő állat és nem romlandó árú, az takarodjon föl a vasútra.
Egy-két stadion árából biztos föl lehetne építeni a rendszert."


Társadalmi, gazdasáságossági, biztonsági és kornyzetvédelmi szempontok szerint ez így lenne logikus.

De hozzá kell tennem, hogy pld. a gazdaságossági szempont az csak társadalmi szinten jellenne meg, állami költségvetési szinten viszont hiányt jelentene, legföképpen a jövedéki elmaradása miatt. Az állami bevételek szempontjábol az lenne a jo, ha minden forgalom az utakon bonylodna le. Minden egyes auto, ami az utakon megjelenik, az ugyanis az állam számára egy potenciális pénzforrás. Ebbol a szempontbol a tömegközlekedésnek a fejlesztésének is csak társdalmi haszna van, az állam ezen joformán semmit nem tud profitálni ellenben az autos forgalommal.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó