Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2013. július 31. 08:56

A legrégebben dolgozó pedagógusok a fizetésemelés után bruttó 321 ezer forintot is kereshetnek majd.

Kezdő tanároknak negyvenezer forinttal nő majd a fizetése, míg a legrégebben pályán lévők bruttó 321 ezret is kaphatnak majd – derül ki a HírTV összefoglalójából. Az érdekképviseletek szerint viszont azzal, hogy megszűnik a túlóra-elszámolás rendszere, sokaknak nem jelent majd valódi keresetnövekedést a béremelés.

A Pedagógusok Szakszervezetének elnöke, Galló Istvánné úgy véli: hetvenezer tanár is lehet majd, akinek nem növekszik a bére úgy, hogy a túlórát nem számítják majd be nekik. Ezzel szemben a köznevelési államtitkár Hoffmann Rózsa szerint „a túlóra az oktatás világában mindig esetleges”. Mint hozzátette, szerinte havi hatvanhárom, vagy annál is több túlóra esetében nem biztos, hogy lehetett érdemi munkát végezni.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/55765


60 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

Kedves tanárok, örüljetek a béremelésnek, amire a szoclib kormány regnálása esetén nem is számíthattatok!
Az, hogy a túlórát nem számítják be .... az a közszférában pl. már régóta így van, ezért nem kéne savanyú képet vágniuk egyeseknek.

Válaszok:
nyugalmazott tanár | 2013. július 31. 09:35
pedroamigo | 2013. július 31. 11:16

Épp itt volt az ideje. A túlórát pedig eddig is érdekesen számolták el, max. most erre is lehet hivatkozni ...


egyetlen kérdés: mikor fognak különbséget tenni tanár és tanár között mert egy matek, kémia tanár messze nem ugyanazt a teljesítményt kell hogy nyújtsa mint egy rajz vagy testnevelés tanár nívós felkészülés esetén. A piaci logika pedig a számítástechnika vagy nyelv tanárok kiemelését kérné.

addig amig ezekkel nem számolnak addig nem lesz szinvonal

Válaszok:
nemezis | 2013. július 31. 09:25
kamasuka | 2013. július 31. 09:36
nyugalmazott tanár | 2013. július 31. 09:38

Nívós felkészülés esetén mindegy,... csak akkor nem, ha nem készül fel.

Nem a tárgy előadására csupán, hanem annak differenciált oktatására.

Válaszok:
nyugalmazott tanár | 2013. július 31. 09:48

"Az, hogy a túlórát nem számítják be .... az a közszférában pl. már régóta így van, ezért nem kéne savanyú képet vágniuk egyeseknek."

Annál is kevésbé, mert ezzel csak megszűnik az áldatlan állapot, ami sok iskolában abból állt, hogy aki kedves a főnökhöz az kap heti 10 túlórát, aki meg nem rá szavazott a pályázat elbírálásánál, annak semmi nem jut.

Válaszok:
Nick Holgerzson | 2013. július 31. 09:36
Secnir | 2013. július 31. 14:12

Ezzel nem értek egyet. Bár a nővérek és nővérek között is lehet pótlékban különbség, de mindannyian ugyanolyan szarul keresnek.

A megoldás: tessék házasodni, gyerekeket készíteni, és jobb lesz a fizu, és még az országgal is jót tesznek.

Válaszok:
pedroamigo | 2013. július 31. 11:15

Sajnos ez egy szakmai sovinizmus, aminek nincsen pedagógiai alapja.

A rajz jó tanítása egyben művészeti nevelés, és ha valaki pl. építészmérnök szeretne lenni, annak ugyanolyan fontos a rajzkészség, mint a matematika. Ha be akar jutni a BME-re.

A művelt ember sokoldalúságáról, amibe beletaertozik a képző, a zeneművészet és a testkultúra is, már nem is beszélve...

Válaszok:
ördöngös pepecselés | 2013. július 31. 10:28

Nem annyit keresnek, hanem sokkal többet.

A családban kiszámoltuk, hogy az eddiginél jó 35-40%-kal lesz magasabb a nettő tanári jövedelem.
És ebben még nincsen benne a fél év múlva esedékes mestertanári besorolás.


Gallóné nem a minőségi munkát végző pedagógusok egyenlő megbecsülése mellett áll ki, hanem egy törpe, kivételezett kisebbség elvesző privilégiumait félti.

A maszop klientúra érdemletelnül túlfizetett kiszolgálóit.

Egyszerűen felháborító, amit művel ez a perszóna!

Válaszok:
pedroamigo | 2013. július 31. 11:24
Secnir | 2013. július 31. 14:52

Egyetértünk.

Sajnos nagyon sok arra alkalmatlan került be a közoktatásba, akiktől most majd komoly és alapos felkészülést igénylő munkát vár majd el a közoktatásirányítás.

Reméljük.

Bár a tankerületekbe is sikerrel bepályázott néhány a kiszűrendők közül is.

Nagy és sarkalatos kérdés maradt, hogy kik és hogyan válogatják ki és minősítik a kiválogatókat és minősítőket.

Válaszok:
Ebenezer | 2013. július 31. 10:01

Akinek a kötelező óraszámon (cca22-23)felül volt x túlórája, az most kötelezően dolgozik 32 órát, így a túlórák elesnek, és lehet, hogy nem sokkal kap kevesebbet.
Ugyanakkor ez ésszerűtlen is volt.
Máshol is van 40 kötelező, és vagy van túlóra, vagy nincs és azt vagy kifizetik, vagy nem.
Most dolgozik 32 órát a suliban.
Ha még így is lesz túlórája, még többet fog kapni.
Ha nem lesz, akkor se szólhat semmit.
Fura az, hogy valakinek a heti 24, vagy 25 órája már túlóra, miközben egy átlag melós 40-et dolgozik, és onnan ketyeg a túlóra.
Ja, én tanár voltam és a fél család az, úgyhogy nem szidom őket, de már van kitekintésem más munkára is, ezért talán reálisabban látom a dolgokat.
És örülök a béremelésüknek.


Hoffmann Rózsa államtitkár asszony hároméves küzdelmeinek még a mostani gazdasági helyzetben is megszületett a gyümölcse.

Gratulálok, és köszönet minden tisztességes magyar pedagógus nevében.

Ebben a hírben ez a legfontosabb. A FIDESZ-KDNP állja a szavát, és teljesíti vállalásait.

Ezért óbégatnak, akadékoskodnak és ócsárolják a baléliberális bérencek.
Kínjukban és nyálcsorgató irígységükben teszik. Nem új hitelekből emelik a tanárok bérét, hanem az IMF hitelek végtörlesztésével!!!

Mert erre soha nem voltak és nem lennének képesek. Sőt, ennek az ellenkezőjét tettékl és tennék, ha újra meg tudnák ragadni a hatalmat.

Válaszok:
pierre bayle | 2013. július 31. 11:21
Secnir | 2013. július 31. 14:34

"Sajnos nagyon sok arra alkalmatlan került be a közoktatásba"

nap mint nap bizonyítod ezt...


"Mint hozzátette, szerinte havi hatvanhárom, vagy annál is több túlóra esetében nem biztos, hogy lehetett érdemi munkát végezni."
-----------------
Mert ez volt a jellemző?
Utálom, mikor egy két kirívó esetre hivatkozva büntetik a nagy többséget.
Ha valaki többet dolgozik, akkor több fizetést érdemel! Ez lenne a sokat emlegetett munka megbecsülése?
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a fizetésemeléssel együtt a kötelező óraszámot is emelik, ami elbocsátásokat eredményezhet, ergó karcsúsodik a tantestület, ergó többet kell helyettesíteni (ingyen).
Nagyon "jó" lesz a pedagógusok közérzete.
És akkor "több túlóra esetében nem biztos, hogy lehetett érdemi munkát végezni.?


én nem a tantárgyak fontosságát vitattam hanem azt hogy bizonyos tantárgyak nagyobb felelősséget, több felkészülési időt igényelnek és egyes tudások többet érnek a piacon. Aki ezt nem veszi figyelembe az tévúton jár.

tudom hogy pont azoknak a tantárgyaknak a lobbija erősebb amelyek kevésbé versenyképes tudást adnak de pont ez a baj és ezt a kormányzatnak kéne megváltoztatni.

Válaszok:
nyugalmazott tanár | 2013. augusztus 1. 07:35

Vicces, hogy a megélhetési gyerekvállalást propagálod...


Nem? Akkor biztos csak képzelték a dadogós 100 napos programját...


akkor szerinted tanárnak pont megfelel a szakma legalja és ezen nem kell változtatni
OK de akkor minek a fizetésemelés?


Hogy te micsoda aljas szolga vagy, szégyelld magad!


"A pedagógusok igen borúsnak ítélték meg 2012 végén az államosítás várható hatásait. Legkevésbé abban hisznek, hogy az államosítással a pedagógusok bére növekedni fog, de az államosítással kapcsolatos egyéb pozitív várakozásokat illetően is igen szkeptikusak, így például csak 2 százalékuk ért egyet teljes mértékben azzal, hogy az oktatás színvonala növekedni fog, míg 40 százalékuk biztos benne, hogy nem."

Inkább te tűnsz egy törpe de igen csak hangos és aggresszív kisebbség hangadójának...

Válaszok:
nyugalmazott tanár | 2013. július 31. 15:13

Kedves, " nyugalmazott tanár "! Nagyon bízom benne, hogy maga soha életében nem tanított és nem is engedték gyerekek közelébe!!! Hozzászólásaiból pedig világos, hogy nem ismeri az iskolai életet, gondokat. Válasszon más nevet magának, mert lejáratja a valódi nyugdíjas pedagógusokat.....


" Annál is kevésbé, mert ezzel csak megszűnik az áldatlan állapot, ami sok iskolában abból állt, hogy aki kedves a főnökhöz az kap heti 10 túlórát, aki meg nem rá szavazott a pályázat elbírálásánál, annak semmi nem jut. "

már megbocsáss, mikor voltál utoljára iskolában? 1942-ben? milyen pályázat elbírálásánál? milyen kedves főnök? milyen heti 10 túlóra? tudod te, hogy egy oktatási intézményben miből áll(t) a túlóra, és hogy ki fizette ki?


"Ebben a hírben ez a legfontosabb. A FIDESZ-KDNP állja a szavát, és teljesíti vállalásait."

nofene, már megszavazták? varga misi már a pénzt is megtalálta rá? miről maradtunk le?


" Gallóné nem a minőségi munkát végző pedagógusok egyenlő megbecsülése mellett áll ki, hanem egy törpe, kivételezett kisebbség elvesző privilégiumait félti. "
-a törpe és a kivételezett kisebbség is ott ül a parlamentben...


Lám, mekkorát tévedtek.

Mert bedőltek a maffiabaloldal propagandájának.

Most viszont láthatják a valót. Majd csak kinyílik a szemük.


Egyetértünk!

Ugyanezek voltak az én tapasztalataim is. Kiegészítve azzal, hogy némely "nagyon laza" kolléga liberális maszlagokkal igyekezett ugyancsak távoltartani a hallgatókat a tanulástól.

Válaszok:
Himalája | 2013. július 31. 17:36

Ide figyelj takonypóc, büdös kétütemű!

Előbb tanulj tisztességet, utána hablatyolj bele a nagyok dolgába.


nna.
megnéztem az új bértáblát.
egy köpedelem. komolyan. egy vicc.
csak hogy értsétek: eddig A1 keresett br 98e-etm egy E1 keresett 114e-et. Már ez sem igazságos, de most!
A1-TŐL E1-ig egyformán 116e.
tehát az A1-es kap +18e-et, az E1 pedig kap plusz 2 ezret.
aki nem értené: az A kategória az alap kategória, ide tartoznak a 'valamilyen képesítéssel, de körülbelül 6-8 általános' végzettséget igénylő munkakör (takarító), míg az E kategóriába vmilyen felsőfokút igénylő (de még nem egyetemi) igénylő munkakör.
tehát összefoglalva: takarítónőnek jó lenni.
(forrás: régi/új bértábla: http://www.kormany.hu/hu/ember.. , közalkalmazotti besorolások: http://www.kozszolga.hu/kozalk.. 61. § -tól)

Válaszok:
Himalája | 2013. július 31. 17:44
Locassen | 2013. július 31. 17:45

Az, hogy valaki ennyit is kaphat a nagy tömegben, önmagában még nem információ. Hasonlóan nem, mint ahogyan a nyugdíjasok között is elérhetik a nyugdíjak a több százezres nagyságrendet, ebből viszont még a nagy tömegre vonatkozóan bátor következtetéseket nem vonhatunk le.

Talán pontosabb képet akkor kaphatnánk, ha az ősz folyamán felmérés gyanánt "kalkulálnák" ki azt, hogy a 2012-13 tanévben alkalmazott számításokhoz mérten mennyivel növekedett az új számítások szerinti bruttó fizetés egyénenként, majd egy újabb körben átlagolnák azokat.


"Kiegészítve azzal, hogy némely "nagyon laza" kolléga liberális maszlagokkal igyekezett ugyancsak távoltartani a hallgatókat a tanulástól."

Épp ezért jobb volna, ha megszűntetnék a tankötelezettséget.


"az A kategória az alap kategória, ide tartoznak a 'valamilyen képesítéssel, de körülbelül 6-8 általános' végzettséget igénylő munkakör (takarító), míg az E kategóriába vmilyen felsőfokút igénylő (de még nem egyetemi) igénylő munkakör. tehát összefoglalva: takarítónőnek jó lenni."

Az általad írottakon elgondolkodtam. Lehetséges, hogy így díjazzák a takarítónőket amiért az államnak kevesebb költsége volt a képesítésükkel? Ha ez így van, akkor a legjobban képzett tanárnak kéne a legkevesebb bért adni.


jól látom, hogy sikerült kiszúrni a 140 fizetési osztály/fokozat kombinációból azt, aki a legkevésbé jár jól?

csak mert eddig az volt, hogy hiába dolgozott az egységsugarú középiskolai végzettségű emberke már 20-25 éve, akkor is ugyanazt a pénzt kapta, mint a pályakezdő; most meg ha jól látom, elég szépen differenciálva lett a dolog, ugyanekkora pályaívnél 60-70%-os emeléssel.


Ebből a kiegészítő magyarázatból azt olvasom ki, hogy figyelmen kívül hagyja, vagy nem ismeri az általánosan képző alap- és középiskolák feladatai közül a legfontosabbat.

Azt, hogy sokoldalú embert neveljenek, akik a műveltség valamennyi területén rendelkeznek alap- illetve általános műveltséggel, hogy majd a későbbiek során szakosodva is tájékozottak legyenek a világ dolgaiban és ne sült tökként üljenek majd, amikor a társaságukban zenéről vagy éppen képzőművészetről esik szó.

Ha pedig a világot járják, akkor legyen fogalmuk arról is, hogy mi minden szép, emberformáló szépség lelhető fel egy-egy műkincsben, képzőművészeti alkotásban, múzeumban. Az érdeklődésük ne szűküljön be.

Ilyen az általános iskola, amely alapműveltséget igyekszik nyújtani. Annak, akiben van készség a befogadására.

A gimnázium pedig általános tantervű középiskola. Szemben a szakképző középiskolákkal és felsőfokú intézményekkel.


trabantos beszél szintről.
Nevetséges fajankó.


Kb.60%-ban értek egyet a kormány döntéseivel, de aki még egy béremelésbe is bele tud kötni az szimplán hülye!!! Kíváncsi vagyok, hogy ezek mit szólnának a "görögországi modellhez"?!
Egyébként meg tervbe kéne venni a kereskedelemben, iparban, mezőgazdaságban dolgozók béremelését is, mert már 20 éve csak az orvosokat és a pedagógusokat "kellett" sajnálni!



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó