Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. szeptember 14. 15:30

Fizikai erőszakot elszenvednek férfiak is, épp úgy, ahogy lelkit is. Szeretetmegvonás, irreális elvárások, szexmegvonás, napi vérszívás. A terror mindkét fél eszköze.

Nem az ügyeletes fideszes tahót kívánom védeni, de a családon belüli erőszak kapcsán kibontakozott polémia nyomán tegyük már fel magunknak a kérdést, hogy ugyanígy fölháborodunk-e akkor, amikor nem a nőket küldik el szülni, hanem a férfiakat dolgozni, karriert építeni, biztonságot teremteni? Mennyivel rosszabbak Varga képviselő sztereotípiái, mint azoké a nőké, akik elvárják, hogy a férfi fizessen a randin, legyen sikeres, előzékeny és önfeláldozó, fogadja el, hogy nyugdíjba később mehet, cserébe viszont a temetőbe előbb viszik. Ja, és legyen kocsija meg lakása!

Fizikai erőszakot elszenvednek férfiak is, épp úgy, ahogy lelkit is. Szeretetmegvonás, irreális elvárások, szexmegvonás, napi vérszívás. A terror mindkét fél eszköze, a párkapcsolati háború világjelenség és talán kortünet. Nem a büntetőjog és semmiképpen sem a szüfrazsett-hisztéria a megoldás erre. Az államnak természetesen meg kell védenie a polgárait és el kell rettentenie a potenciális erőszaktevőket, de nem volna szabad azt a hazug propagandát terjeszteni, mely szerint a nők potenciális áldozatok, a férfiak pedig potenciális agresszorok. Aki normálisan akar élni, és nem használja a terror eszközeit, az sajnos könnyen válik áldozattá, akár férfi, akár nő. Ha csupán gyengébben büntet, mint a partnere, akkor is. És őt nem védi meg a büntetőjog.

A válást követő gyermekelhelyezés is simán megérne egy misét. De attól tartok, hogy ennek a bírói gyakorlatnak sem mostanában várható a revíziója. Egy szó, mint száz: a gyengék pártján állok, és nem a nőkén.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/41290


74 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Jézusom, még egy teljesen tájékozatlan poszt.

Aki ír erről a témáról, miért nem veszi egy sem a fáradtságot, hogy szétnézzen a családon belüli erőszakkal foglalkozó szervezetek honlapján??

Elvégre a népi kezdeményezés nem valami nemek háborúját akart elindítani, hanem a családon belüli erőszak btk. szakcionálásáról vitázni.

Senki nem állította, hogy csak nők az áldozatok, vazz.

Válaszok:
bolá | 2012. szeptember 14. 18:36

Úgy tűnik, TGM-nek igaza van, az egyszerű emberek azt hiszik, az antifasiszták=zsidók, a feministák=nők, a környezetvédők=cserjék.

Válaszok:
USsange | 2012. szeptember 14. 17:07

Pontosan ez volt Varga és társai fő bűne, hogy mint egy porcelánboltba beszabadult elefántcsorda rárontottak az amúgy is válságos állapotban lévő családra és a hihetetlenül átgondolatlan, ostoba megszólalásaikkal hatalmas tüzet gerjesztettek az izzó parázsból. Igen, a poszt szerzőjének igaza van, itt sokkal bonyolultabb, sokkal átfogóbb problémáról van szó, mint "csupán" a családon belüli erőszak. Ez utóbbit szó nélkül meg kellett volna szavazni, és nem hagyni, hogy néhány Fideszes és MSZP-s (!) főokos jogászkodása, meg a primitív, sztereotíp demagógia felülírjon egy ilyen széles társadalmi konszenzussal bíró politikai szándékot. Ami pedig a párkapcsolatok és családok korunkban tapasztalható válságjelenségeit illeti, ahhoz sokkal nagyobb alázattal, sokkal körültekintőbben kellene közelítenie mindenkinek.

Válaszok:
Zokni | 2012. szeptember 14. 16:37

Magapárti!
Gyenge vagy Puzsér!


A családon belüli erőszaknak vannak olyan sajátosságai (főként az áldozat fokozott kiszolgáltatottsága), ami szükségessé tenné a külön szabályozást. Pl. hivatalból intézkedjen a rendőr, ne csak akkor, ha fel meri jelenteni az áldozat

A btk. módosítás önmagában nem elég, de szükséges, legalábbis más országokban úgy tűnik, sikeresen a büntetőjog, a segítő szervezetek és a szemléletformálás együtt képesek csökkenteni az erőszakot.


De ki terjeszti ezt a hazug propagandát??

Varga István? Kdnp?

Az aláírásgyűjtők biztos nem, mert őket meg se hallgatták.


Végre megszólalt Puzsér Róbert a 3D-s kommentátor. Már nagyon hiányzott. ;-)


Az "...MSZP-s főokos..." mit mondott, hogy nem szavazzák meg?

Válaszok:
Kal | 2012. szeptember 14. 17:05

Nem csak Varga, hanem majd'mindenki arra használja fel az alkalmat, hogy a nőket fikázza, meg nemek háborúját rendezzen.

Azért érdekes, hogy mennyi embernek ez ugrik be a "családon belüli erőszak" hívószavakra.


Azért arra kíváncsi lennék, hogy a 106 ezer aláíró és érdekvédők közül hányan tettek bejelentést, feljelentést, mely mellett a büntető eljárás során mindvégig kiálltak.

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 16:51
Zokni | 2012. szeptember 14. 16:56

Hát, nem a gonosz emancik, hanem hogy gondoljuk át, megfelelő-e a mostani törvényi és egyéb védelem.

Tökmindegy, hogy férfiak vagy nők az áldozatok.

Mégis a "gonosz nők" lett a fő téma.


Nem pont azért kéne jobb szabályozás, működőbb távoltartás, hogy ne az életét tegye kockára, aki feljelenti pl. erőszakos partnerét?

Ugye tudod, most sokan azért lépnek vissza, vagy hagyják magukat lebeszélni a feljelentésről, mert félnek, és mert senki sem védi meg őket?

Válaszok:
julianus | 2012. szeptember 14. 16:56

"A gyengék pártján állok, és nem a nőkén" mondja Szerző a lehető legbutább módszert alkalmazva egy probléma elfelejtetéséhez: kiterjeszti minden hasonló esetre.

Minek a pártján áll akkor?
- az elnyomott népekén,
- a kiszolgáltatott kisebbségekén, mint a nyugdíjasok, a mozgássérültek, a gyermekek, a nemzetiségek stb., meg a piros svájci sapkát hordó nőkén,
- a bántalmazott kutyákén, a remegő nyuszikén, a mit sem sejtő sünikékén, a kivegyszerezett házi csótányokén,
- a növenyekén, a fákén, a bokrokén, a kiirtandó parlagfűvekén,
- szegény kizsákmányolt Földünkén, a sápadt Holdén, meg a kiöregedő Napén.

Kihagytam valamit?
...
Miről is volt szó?


Igen, a sötétben bújkáló nemzetárulók gyűjtöttek aláírásokat... igazán sajnállak titeket...


Az miért is érdekes, hogy hányan tettek eddig feljelentést?
Azt nem tudja egyébként elképzelni, hogy e passzus nem csak a közvetlen veszélyeztetettek rendelkezésére állna, hanem azoknak is, akik segíteni akarnak?


Bármilyen szigorú törvényt hoznak az nem fogja a problémát megoldani a közreműködök nélkül. Példákkal tudom bizonyítani. Ettől függetlenül, mind a társadalom egészében, mind szűk családi környezetben számos oka van az erőszaknak. Elsősorban ezeket az okokat kell felfedni és orvosolni és nem az okozatot. Akik az utóbbit erőltetik szerintem fordítva ülnek a lovon.

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 17:07

Igen, Bárándy G. is azt mondta, hogy nem támogatja.

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 17:08

Hát, csak ismételni tudom magam: A btk. módosítás önmagában nem elég, de szükséges, legalábbis más országokban úgy tűnik, sikeresen a büntetőjog, a segítő szervezetek és a szemléletformálás együtt képesek csökkenteni az erőszakot.

Válaszok:
julianus | 2012. szeptember 14. 17:14

Mivel tgm mindig hazudik, így már eleve nem lehet igaza. :)))


Most már igazán mindegy, a Fidesz-Kdnp, az Lmp, és a Jobbik vígan, nagy egyetértésben fogják kidolgozni a törvényt. Cuki lesz.


Akkor másként fogalmazok. Mit tartalmaz most a Btk. és mire akarod módosítani, kiegészíteni?

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 17:17

Javaslom a patent.org-ot. Kiadványok.

Napok óta megy a balhé,rengeteg cikk született, de arra mindenki szart, hogy bemutassa, mit is akartak az aláírásgyűjtők.

Válaszok:
julianus | 2012. szeptember 14. 17:21
julianus | 2012. szeptember 14. 17:27

Nem a jogvédőktől kérdeztem, hanem tőled. Így a kérdésem tovább is megválaszolatlan részedről.

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 17:38

Pár nappal ezelőtt a hozászolásomban ugyanezt fogalmaztam meg, ami a másik írásban van; "a családon belüli erőszak önálló tényállás lehet a büntető törvénykönyvben", feltételes módban.


Nem akarom bemásolni, lusta vagyok,és unom, hogy mindenki úgy vitatkozik a témáról, hogy semminek se néz utána. Hamarosan szeretett pártod is elmagyarázza majd neked, mert már mindenki rájött, hogy ostobaság volt arroganciával kezelni a kezdeményezést.


Most komolyan, nem akarom leegyerüsíteni 2 szóban, a 2 oldalas patent kiadvány is épp csak vázolja az elképzeléseket.

Ha lett volna 1 db cikk, ami ezzel foglalkozik részletesebben, akkor lehetett volna értelmes vitát folytatni.

Most már mindegy.

Válaszok:
tarapptarapp | 2012. szeptember 14. 18:21

Igaza van puzsérnak, a Varga István-fanok meg hiába tapsolnak, ő pont azt mondja, hogy az ún. hagyományos nemi szerepek (nő otthonmarad és szül, férfi eltartja a családot) termelik ki a férfiakkal szembeni családon belüli erőszakot.


Nu, nem lustulok, bemásolom ide is:
Meg még azért, többek között mert:

- szükség lenne hivatalból eljárásra, nem a megfélemlített áldozattól várni a feljelentést

- nevesíteni kell, mert most a könnyű testi sértés+ rágalmazás + egyéb nem áll össze egy folyamatosan elkövetett bűncselekménnyé, hanem külön-külön enyhe büntetésben (bírság, felfüggesztett) részesül, a családon belüli erőszak folyamat-jellege most nem jelenik meg, nincs szankcionálva, letöltendő kb. nincs

- ugyanígy, pl. egy gyermekelhelyezési perben csak 1 bármilyen testi sértésként jelenik meg, ugyanúgy, mint egy kocsmai verekedés

-a távoltartás sem működik megfelelően, finomítani kellene rajta

- a szimbolikus funkció egyáltalán nem elhanyagolható


Jézusom, még egy magyarul olvasni egyáltalán nem tudó!
"Nem az ügyeletes fideszes tahót kívánom védeni, de a családon belüli erőszak kapcsán kibontakozott polémia nyomán..."
Akkor most olvasásértelmezés: nem a javaslatról beszél, nem is a fideszes tahóról, hanem az ennek kapcsán kirobban polémiáról. Понимашешь?


Sose gondoltam volna, hogy egy Puzsért "tetszik"-ezek egyszer! Jé! No, valamit azért megjegyeznék. Magyarország tökéletesen elfeminizáltá vált. A TV-ben "kinyalt" (túlsminkelt, műszőke, orrhangú) csajok lettek a külpolitikai, gazdasági, pénzügyi szakértők, adják a sporthíreket, meg, hogy leégett az izé, meg lelőtték XY-t. A pártok, a vállalatok, a Rendőrség, a Honvédség (!) szóvivői...Csak annyit írok, Göncz Kinga, Lendvai Ildikó, Vadai Ágnes, Hertzog Edith, Gurmai Zita, Dávid Ibolya, Dobrev Klára, meg az anyja..Lehet, hogy a 2/3-os oldalon rájöttek, ha férfiakat tesznek kamera elé, az valahogy semlegesebb? Mondjuk a Selmeczy Gabi tényleg túl színes...


Igaz. Csak mással is kell foglalkoznom, mint a ciril betűk keresgélésével.


Teljes mértékben egyet értek Puzsérral. Óhatatlanul tovább gondolja az ember a problémát.


Puzsér írásáról jutott eszembe, hogy arról mélyen hallgatnak, hogy hány nő alkalmaz a saját gyerekeivel szemben is erőszakot, terror ( testit, lelkit egyaránt) .
Pedig aztán a gyerekek valóban gyengék, tehetetlenek és nem tehetnek semmiről!

Válaszok:
fofo | 2012. szeptember 15. 07:21

http://www.youtube.com/watch?v..

Hol van ebben a hiba?

Varga István legalább mert tenni azért,higy ne kelljen ilyen jövőben élnünk:

http://www.ferfihang.hu/2012/0..


"Igazad van, sok mindenben egyetértek, a lelki terror sokszor rosszabb, mint a fizikai. E lelki terror alkalmazásában nagy mesterek a nők is."

Ez a megjegyzés kettő, önmagában is nagyon fontos állítást tartalmaz.
Ahhoz, hogy a megjegyzésre adott "minősítések" ténylegesen értékesek legyenek, külön-külön kellene szerepeltetni az állításokat és azokhoz "rendelni" az értékeléseket.


Inkább azért kellene harcolni,hogy büntessék a hatalammmal visszaélni próbáló,őnző,megvetnivaló feminizmust!

Válaszok:
vigyor | 2012. szeptember 15. 09:12

És hányan ölik meg, vagy teszik ki az utcára a nem kívánt újszölötteiket?
És hányan dubajoznak?
És hogy járatta le a szerelem, a házasság és a család fogalmát az a sok celeb, akik gazdag férfiak fejét csavarják el. Akik a pénzükbe, a hírnévbe szerelmesek nem a férfiba.
Azt hiszem a Varga arra gondolt, hogy a nőnek milyen fontos szerepe lenne az igazi család megteremtésében, amihez természetesen a gyerek is hozzá tartozik, gyerek nélkül nem is család a család, csak rosszul sült el a mondanivalója.
Sajnos ez a vad liberalizmus tönkre tett mindent. Meg kell nézni, hogyan váltogatják partnereiket a mai "hírességek". Egy Liptainak semmi sem szent, egy kis pénzért, hírnévért bárkivel összefekszik.

Válaszok:
Felebarát | 2012. szeptember 15. 09:17
vigyor | 2012. szeptember 15. 09:22
vigyor | 2012. szeptember 15. 09:25
miloka | 2012. szeptember 15. 09:58

Egyetértek, azt valóban büntetni kell, de ehhez a törvényhez a világon semmi köze nincs a "hatalommal visszaélni próbáló, önző, megvetni való feminizmusnak".


ne, ne...varga azt mondta, amit mondott...mire gondolt a költő, az más kategória...akkor mondja azt...

a gyerek akkor jü, ha ténylegesen szeretik egymást, mert mostanság, a fogjuk megh a pasit dolog is benne van, vagy az utolsó mentsvár, gyerek akkor jöjjön, mikor ténylegesen azt tudod mondani szerelem gyerek..


"Sajnos ez a vad liberalizmus tönkre tett mindent. "
Hát igen. A vad liberálist úgy hívták, hogy VIII. Henrik, mert a csajozási mániájával megteremtette a válás intézményét...


"És hányan ölik meg, vagy teszik ki az utcára a nem kívánt újszölötteiket?"

Hol a francban volt közben az APA?????????????

Válaszok:
Felebarát | 2012. szeptember 15. 09:29

ha tudott róla, ha volt...

Válaszok:
vigyor | 2012. szeptember 15. 09:33

Hogyhogy nem tudott róla? Nem együtt szexeltek? Nem tudta, hogy a szexből lesz a gyerek? Ennyire ostobák a férfiak?

Válaszok:
Felebarát | 2012. szeptember 15. 09:44

egy, vagy úgy sikerült...két ostoba fiatal...

nem mondja el a srácnak, mert szétmentek...

és egyéb lehetőségek, amiért nem mondja el a nő a pasinak...vagy nincsen nekije párja, csak megesett

Válaszok:
vigyor | 2012. szeptember 15. 09:52

"és egyéb lehetőségek, amiért nem mondja el a nő a pasinak...vagy nincsen nekije párja, csak megesett"
Na látod ez a lényeg, hogy ez csak úgy megesik...nem ám az apa aktív közreműködésével, dehogy, hiszen így is hívjuk, hogy megesett lány. Mert az úgy van, hogy az emberlánya egy pillanatra nem figyel oda, és akkor megesik...
És ebbe mindenki beletörődik, mert miért is kéne annak a szegény megejtőnek is felelősséget vállalnia, hiszen nem gondolta komolyan, csak úgy megesett.
(Megjegyzem én konkrétan most arról az esetről beszéltem, ami néhány napja borzolta fel az idegeim, amikor megtalálta az apa az újszülöttet a mélyhűtőbe, és CSAK az anyát büntették meg ezért a szörnyű, megbocsáthatatlan tettért! MIÉRT????)

Válaszok:
miloka | 2012. szeptember 15. 10:02

Hogy Varga mire gondolt közben nem tudom.
Lehet a női hozzászóló társamtól sok mínuszt kapok ezért, de bizony nagyon sok esetben a nők a hibásak.
A nagy mancipációban kizárják, hogy a nők hogyan vannak kódolva a génjeikben.
Hogy az anyák azok akiknek a legfontosabb szerepe van egy családban.
És ez egy igazi nő számára soha nem okoz(hatna) kisebbrendűséget, vagy megalázó érzést!
Meg vannak a szerepek, a gének és mindenkinek aszerint kellene élnie.
Nem véletlen, hogy olyan sokan depressziósak manapság. A megerőszakolt természet ezt okozta.

Válaszok:
vigyor | 2012. szeptember 15. 10:06

Tudod nekem két fiam van. És hiszed vagy nem, de jobban féltettem őket mint a lányos anyák a lányaikat! nem véletlenül! tudod van olyan is amikor azt mondja a lány, hogy szedi a fogamzásgátlót. ( vagy igaz vagy sem) aztán kiderül hogy még életében nem is látott olyat, nem hogy szedte volna.
Olyan érzésem van, hogy felborul lassan a világ rendje. Egyre több férfia nő és nőies férfi szaladgál a világban!

Válaszok:
vigyor | 2012. szeptember 15. 10:09

Ez nem igaz, hogy egyetértek Puzsérral és Obulussal!

Ez a kérdés sokkal-sokkal bonyolultabb annál, hogy egy egyszerű btk. paragrafusban rendezni lehessen!


A család egy egység. Nincs benne fontos, fontosabb és legfontosabb szerep, a természetet pont akkor erőszakoljuk meg, ha a család szerepeit rangsoroljuk.
És mostanra pont ez az, ami miatt sokan depressziósok, mert nem tudnak családként funkcionálni, csak egy-egy különálló családtagként.
Ezért volt Varga képviselő annyira ostoba, mert a nő és a férfi ugyanazt akarja, saját magát reprodukálni a gyermekeikben, de ez nem ám a Varga féle családmodell, hogy anya otthon, apa dolgozik napi 12 órát, anyát és a gyerekeket fényképről látja, fogalma sincs arról, hogy a saját gyerekének hogyan telik egy napja, meg nem is érdekli, hiszen őőőőőőőőő a családfenntartó! Nem, ez nem megy. Inkább ne legyen gyerek, de ha van, akkor azt mindkét szülő aktív részvételével neveljék, lehetőleg a nagyszülők, rokonok egyáltalán a közösség közreműködésével.


Nekem fiam is van, lányom is van, tisztára skizofrén helyzet a nevelésben:-)))))))))))

Egy dolog biztos, mindkét gyerekem arra tanítottam, hogy saját maga védekezzen, tök mindegy mit mond a másik, inkább legyen dupla védekezés, mint semmilyen.
Mert csak annak nem lesz gyereke, aki védekezik.


A szex jó:-)))))

Nem hiszem, hogy arra kéne nevelni a gyerekeinket, hogy ne szexeljenek. De arra igen, hogy saját magukért és a partnerükért is felelősek, mindegy milyen neműek.
A szex nagyon fontos dolog az életünkben, de pont ezért, nagyon komolyan kell venni.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó