Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. augusztus 6. 13:14

A Velencei Bizottság sem emelhet kifogást, mert az előzetes feliratkozás nem zár ki senkit, nem aránytalan, és nem teszi az esélyeket egyenlőtlenné.

Pedig az előzetes regisztráció intézménye nem ördögtől való. Nem is antidemokratikus. A feliratkozás nem zár ki egyetlen jogosult személyt sem a választójogból. Nem akadályoz meg senkit sem abban, hogy éljen is vele; szabad akaratából akár a mindenkori kormány ellen. Az előzetes feliratkozás továbbá nem veszélyezteti az egyenlőséget. Minden választópolgár számára ugyanolyan módon ad lehetőséget a politikai akaratnyilvánításra. A Velencei Bizottság sem emelhet kifogást, mert nem zár ki senkit, nem aránytalan, és nem teszi az esélyeket egyenlőtlenné. (...)

Másik fontos érv lehet a feliratkozás mellett, hogy a választási akaratnyilvánítás tudatosabbá tétele tisztább és törvényesebb viszonyokat teremt. Mindenki hallott már az utolsó napon mozgósított, »tudatlan« választókat szállító buszokról. Emlékszünk a konzerveket, illetve ételjegyeket osztogató szocialista képviselőjelöltek történeteire, vagy a törvény határait feszegető, sokszor átlépő, de érdemben nem bizonyítható piszkos trükkökre. Az előzetes feliratkozás persze ezt teljes mértékben nem rendezné, mert a csalás nélküli választás sajnos csak utópia. De bizton akadályozná, nehezítené. Egy lépés lehetne a tisztább választási rendszer felé. Minden demokráciában cél a választók tudatosabbá, aktívabbá tétele, illetve a démosz (a nép) részvételének növelése. Az előzetes regisztráció ebben a két törekvésben vet fel kérdéseket. Látszólag ellentmondásosan. A válaszok pedig a részletekben rejlenek. De ha sokáig vár a kormány ezek kidolgozásával, és az érvekkel is, akkor – a sporthasonlathoz visszatérve – könnyen a saját kardjába dőlhet a páston.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/39691


77 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Jajj, ész nélkül parancsra szajkózzák az előírt hamis érveket!

Mégis mi különbség van aközött, ha az utolsó napi mozgósítás a választás előtti napon, vagy a regisztráció előtti napon történik?!? Semmi!!!

Azt hazudja ez az agitprop, hogy a cél a nép részvételének növelése, pedig a regisztráció következménye csak a csökkenés lehet, ez egy duplaszűrő, hogy ne csak a választáskor, hanem még egy alkalommal legyen esély kimaradni.

Nincs rá értelmes magyarázatotok, totál felesleges, és magában hordozza a szavazópolgárok demokratikus joga elvételének a lehetőségét!

Válaszok:
Ursa Maior | 2012. augusztus 7. 00:58

Én feliratkozom majd, ha ez kellesz a fidesz elzavarásához, de attól még elfogadhatatlan, hogy mások emiatt veszítik majd el a szavazati jogukat.

Aki szavazni akar az szavazhasson!

ÉS SZAVAZNI A SZAVAZÁSON KELL!


tévedsz tüncibogár, még a Velencei Bizottság is emelhet kifogást. Sőt, szakmai kötelessége, hogy emeljen.


Elbukott az LMP népszavazási kezdeményezése. De ez nem a rendszer hibája! Nem tudták mozgósítani még a saját szavazóikat sem.

Ez a baj az előzetes regisztrációval? Hasonló az is, mert úgy, mint a népszavazásnál, előre jelezni kell, hogy majd szavazni akarok.


Ez a "piszkos trükközés" már nagyon unalmas. Még senki nem tudott konkrétumot mondani, mert mindenki "hallotta egy ismerősétől, aki biztos helyről hallotta". Természetesen olyan emberek terjesztik ezt, akik még soha nem vettek részt egy választás lebonyolításában sem. Mert akkor esetleg tudnák, hogy miért hülyeség amit mondanak.

A pályaszéléről a legkönnyebb focizni...


Az előzetes regisztráció - demokratikus - észérvekkel teljesen védhetetlen. Ennyi.

Hacsak az nem észérv, hogy így akar a hatalomba kapaszkodni a FIDESZ.


"A Velencei Bizottság sem emelhet kifogást, mert nem zár ki senkit, nem aránytalan, és nem teszi az esélyeket egyenlőtlenné." (...) csak alkotmányellenes lehet... egyébként abba is bele kellene gondolni, hogy a buszos szavazókat regisztráltatni is el lehet vinni nem csak szavazatatni sőt fizeti is lehet a regisztrációért ---- ez épp hogy növeli a korrupciót nem?


"Másik fontos érv lehet.."
Mert mi volt az első? Semmi.
Inkább lenne kötelező a szavazás, annak több értelme van és példa is van rá az únióban. Ez a cikk sem tudott semmi észérvet felhozni a regisztráció mellett. A kormosok meg 2x fognak jól járni.


Megszólal a kistudású agitpropos.

Ha tényleg így lenne, akkor a kormány már régen a Velencei Bizottsághoz fordult volna, hogy állásfoglalást kérjen tőle.

Éppen akkor nem járják be ezt az utat, amikor ők is tudják, hogy disznólkodás van benne.


Az egész feliratkozás egy humbug.

Minek kellene bárhová is feliratkozni, amkor több évszázados szerves fejlődés vezetett oda, hogy a nagykorú, cselekvőképes állampolgár választó és választható, hacsak ettől jogerős bírósági döntés el nem tiltja?

Ha olyan primitív emberek ülhetnek a parlamentben, amilyenek most szép számmal ülnek, ha olyan ember lehetett köztársasági elnök aki csalóként a magyar nyelvet sem ismerte, ha egy olyan dilettáns ember mint Matolcsy miniszter lehet, akkor nem értem, hogy miért kellene a választási folyamatból bárkit kizárni?

Válaszok:
nimród | 2012. augusztus 6. 16:26

"Általában igaz, hogy azokban az országokban találhatunk előzetes regisztrációt, ahol magas a társadalmi mobilitás, illetve az állampolgári státus létesítése nagy számban történik, így a választói névjegyzék állami összeírása problémás. Megjegyzendő, hogy Magyarország ilyesmi időket él, hisz a határon túli magyarok tömegesen teremtenek állampolgári státust, illetve a képviselők dolgoznak az ehhez kapcsolódó szavazati jog érvényesítésén is."

Szerintem itt bújik meg a lényeg: "a határon túli magyarok tömegesen teremtenek állampolgári státust", mégpedig magyarországi lakcím nélkül. Ahhoz, hogy ők szavazni tudjanak, őket regisztrálni kell.

Válaszok:
flo | 2012. augusztus 6. 15:38
Arlet | 2012. augusztus 6. 15:41

"Ahhoz, hogy ők szavazni tudjanak, őket regisztrálni kell."

Igen, őket kell regisztrálni, de nem az itt élőket. Tehát hibás az okfejtés.


A külföldön élő magyar állampolgároknak eddig is regisztrálni kellet, hogy szavazhassanak, nincs ebben semmi különös.

A magyarországi szavazók megszűrése annál különösebb, és az előbbi nem magyarázat az utóbbira.

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 6. 16:23

"A probléma csupán az, hogy az ördög mindig a részletekben rejlik, melyek még kidolgozásra, vagy bejelentésre várnak. Egyelőre hiányzik a „hogyan” és a „mikor”. A társadalom különböző szegmenseiből érkező érdekek és vélemények beépítésével pedig az elérendő célt is eltévesztheti a kormány. Ráadásul sokaknak ötletelésnek tűnhet, mikor egy javaslat bejelentése után a kormány tudatosan kivárja a közvélekedést. De ezt a téves képzetet, egy határozott, nagy többséggel bíró kormányzatnak illik elkerülnie.
...
a kormánynak több részlettel kellene előállnia. Mert hiába jó a szándék, ha a részletek, és így egyelőre az érvek is hiányosak. Más, sporthasonlattal élve: magas ez a labda az ellenzéknek.
...
A válaszok pedig a részletekben rejlenek. De ha sokáig vár a kormány ezek kidolgozásával, és az érvekkel is, akkor – a sporthasonlathoz visszatérve – könnyen a saját kardjába dőlhet a páston."

Na, a Magyar Hírlap is bírálja a kormányt :)
Egyelőre a célokkal még egyetértenek, csak a megvalósítás nem az igazi.


A szavazás eddig két fordulós volt. Most az egyik forduló helyett van a felíratkozás.aki komolyan veszi a dolgot, annak mi ezzel a baj?


Szerintem azok rinyálnak, akik nem biztosak abban, hogy a választóik méltóztatnak felemelni panelban hízott feneküket, és hajlandóak kétszer elcsoszogni a választás sikere érdekében.


A stílus az ember. J.H. stílusa alapján meglehetősen primitív ember. Handabandázása tulajdonképpen méltatlan az érdemi válaszra.


"A külföldön élő magyar állampolgároknak eddig is regisztrálni kellet"

Nem a külföldön élő, hanem a magyarországi lakcímmel nem rendelkező állampolgárokról beszéltem. Eddig ugyanis csak az választhatott, akinek volt magyarországi lakcíme.
Pl.: http://www.valasztas.hu/hu/onk..

"A külképviseleti névjegyzék

20/A. § (1) A külképviseleti névjegyzékbe való felvételét a LAKCÍME SZERINTI NÉVJEGYZÉKBEN SZEREPLŐ VÁLASZTÓPOLGÁR (kiemelés brabant89) személyesen vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazással rendelkező meghatalmazott útján kérheti a lakcíme szerint illetékes helyi választási iroda vezetőjétől a magyarországi szavazás napját megelőző 16. napig. ...
(2) A külképviseleti névjegyzékbe való felvételre irányuló kérelemnek tartalmaznia kell a kérelmező:
...
e) magyarországi lakcímét, ...
f) annak a külképviseletnek a megjelölését, ahol a kérelmező a választójogát gyakorolni kívánja, ..."

Tehát a külföldön élő (illetve pontosabban ott tartózkodó) magyar állampolgár azért választhatott, mert volt magyarországi lakcíme, szerepelt a névjegyzékben. Aki nem a lakóhelyén akart szavazni, annak nem regisztrálnia kellett, hanem jeleznie kellett, hogy nem a lakóhelyén akar választani. Lehúzták a névjegyzékből, és mehetett szavazni más magyarországi szavazókörbe, vagy szavazhatott külföldön.

A mostani helyzet gyökeresen más. Most tömegesen kaptak magyarországi lakcímmel nem rendelkező emberek magyar állampolgárságot. Mivel a kormányzat szavazati jogot is akar nekik adni, ehhez a rendszert át kell alakítani.
Az új, magyarországi lakcímmel nem rendelkező állampolgárokat regisztrálni kell, mert nem szerepelnek a választói névjegyzékben.
Hogy mindez megoldható lenne-e a magyarországi lakcímmel rendelkezők regisztrációjának bevezetése nélkül is, azt nem tudom, mert nem vagyok szakember.


Egy komoly ellenérv hozható fel: a regisztrálással kapcsolatos utánjárás. Ezért a regisztrálást úgy kell szabályozni, hogy az különösebb nehézséget (pl. utazást) ne igényeljen. Ez megoldható, és megoldandó. És ebben az esetben nem lehet ellene kifogást felhozni.


"Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul." Aki azt hiszi, hogy Matolcsy dilettáns közgazdász, az nem ért sem a közgazdaságtanhoz, sem a politikához.


"Szerző hazudik.

1. Az új intézmény "...nem zár ki senkit, ... nem teszi az esélyeket egyenlőtlenné..."
DE. Miután EGYENLŐTLENNÉ teszi az esélyeket, ezért "kizár" egyeseket a lehetőségből."

A szerző láthatóan nem osztja az aggodalmaidat (és sok másét) a demokráciával kapcsolatban, de nem látom, hogy hazudna.
Bár igaz, amit a szerző is ír, hogy az ördög a részletekben bújik meg, és amíg nem látjuk hogy a fiatal DEMOKRATÁK szövetsége hogyan kívánja a regisztrációt lebonyolítani, addig nem állítható, hogy korlátozni akarják a demokráciát.
Elvileg a szerzőnek igaza van, a regisztráció nem zár ki senkit, a Fidesz szavazóknak ugyanúgy regisztrálniuk kell, mint a kormányt leváltani akaróknak.
Összefoglalva: a szerző (legalábbis egyelőre) nem hazudik.


Látom, ez kezd hitvitává alakulni :)

Szerintem a szerző nem hazudik. Ha majd kiderülnek a részletek, és abból az lesz kiolvasható, hogy igyekeznek nehezíteni azoknak a társadalmi csoportoknak a regisztrációját, ahol az ellenzéki pártok vannak előnyben, akkor elmondhatjuk, hogy az esélyeket egyenlőtlenné teszi, addig nem.

A szerző cikkéből az derül nekem ki, hogy ő egy kicsit naív, nem túlságosan éleselméjű ember. Tehát szerintem nem hazudik, ő egyszerűen csak ilyen.


"Ha valaki BEJELENTI igényét a magyar állampolgárságra, és igazolja ennek feltételei meglétét (nem tudom mit, de nyilván Fidesz valamit elvár...), akkor már LÉTEZIK egy lista."

Igenám, csak ebből a listából (ha létezik) nem derül ki az,
1. ha valaki elköltözik
2. ha valaki meghal

Tehát a magyar hatóságok nem rendelkeznek a magyarországi lakcímmel nem rendelkezőkről naprakész, pontos (lakcímet is magában foglaló) információkkal, ami pedig a választók névsorának összeállításához alapvetően szükséges. (Tehát őket előzetesen regisztrálni kell.)


Már megint folyik az álértelmiségi nyavalygás. Orbán anti, anti, anti....!!!Nem unjátok még? Nemzetközi, nyugati példák vannak az előzetes regisztrációra, akkor meg mi a bajotok vele? Nagyjából van úgy 2-3 millió ember akiket ökrösszekérrel sem lehet elvontatni a szavazáshoz, kb 30 %-a a választóknak. Most akkor megkérdezem: mi a f..ért is kell nekik is választási anyagot készíteni, küldeni kapni, postai szolgáltatásért k..va magas összegeket fizetni?vagy olyan jól állunk? Milliárdok mentek el így is a semmibe. Aki részt akar venni a hajcihőben igenis iratkozzon fel jó előre. Elegem van abból, hogy ég a ház, de arról diskurálunk hogy az ajtókeret lehet felül koszos. Mondom, egy újabb hülye "értelmiségi"nyávogás.


Már megint folyik az álértelmiségi nyavalygás. Orbán anti, anti, anti....!!!Nem unjátok még? Nemzetközi, nyugati példák vannak az előzetes regisztrációra, akkor meg mi a bajotok vele? Nagyjából van úgy 2-3 millió ember akiket ökrösszekérrel sem lehet elvontatni a szavazáshoz, kb 30 %-a a választóknak. Most akkor megkérdezem: mi a f..ért is kell nekik is választási anyagot készíteni, küldeni kapni, postai szolgáltatásért k..va magas összegeket fizetni?vagy olyan jól állunk? Milliárdok mentek el így is a semmibe. Aki részt akar venni a hajcihőben igenis iratkozzon fel jó előre. Elegem van abból, hogy ég a ház, de arról diskurálunk hogy az ajtókeret lehet felül koszos. Mondom, egy újabb hülye "értelmiségi"nyávogás.

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 6. 17:47

"nagyon jól tudják, hogy rengeteg ember vidéken nem nagyon tud majd külön ide-oda utazgatni a regisztrálásért"

Még nem tudjuk, milyen módon akarják a regisztrációt megvalósítani.
Egyébként meg ha jól tudom, a falvak lakói inkább a Fideszre szoktak szavazni.

Válaszok:
nimród | 2012. augusztus 6. 18:47

"Nagyjából van úgy 2-3 millió ember akiket ökrösszekérrel sem lehet elvontatni a szavazáshoz, kb 30 %-a a választóknak. Most akkor megkérdezem: mi a f..ért is kell nekik is választási anyagot készíteni, küldeni kapni, postai szolgáltatásért k..va magas összegeket fizetni?"

Nagyjából van úgy 6-7 millió ember, akiket ökrös-szekérrel sem lehet elvontatni a postához, hogy visszaküldjék a nemzeti konzultációs levelet. Most akkor megkérdem, mi a f..ért is kell nekik is nemzeti konzultációs anyagot készíteni, küldeni, kapni, postai szolgáltatásért k..va magas összegeket fizetni?

Válaszok:
simonvitéz | 2012. augusztus 6. 17:58

No várj csak, te itt nagyon keversz valamit.Az egyik esetben azért fizet az állam mert valakik pozitívan részt vesznek valamiben, a másik esetben pedig azért, mert az istennek sem.egyébként meg ezt az érvet még nem hallottam, hogy azért lenne antidemokratikus az előzetes regisztráció, mert nemzeti konzultációt folytat a kormány.. Még egyszer: a te általd általad említett példában azért fizet a többség hogy a kisebbség tudjon egy bizonyos jogot gyakorolni (amiből persze a többség sincs kizárva). a másik esetben pedig azért fizet feleslegesen a többség már évtizedek óta, mert a kisebbség NEM akar résztvenni valamben. remélem, érthető :) másrészt nemzeti konzultációra szerintem korántsem b..odótt el még arányaibn sem annyi pénz, és várhatóan ez így is marad jövőben, mint a választásokon a felesleges akciókra.

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 6. 18:06
brabant89 | 2012. augusztus 6. 20:20

Nálunk a szavazáshoz kell:
-magyar állampolgárság, vagy bizonyos esetekben -letelepedett külföldi is szavazhat
-18-dik életév betöltése
-cselekvőképesség
- nem szavazhat akit a közügyektől, eltiltottak,
- érvényes személyi igazolvány, vagy útlevél,vagy jogosítvány és lakcímkártya
- külföldön élő, dolgozó, tanuló magyar állampolgárok esetében előzetes regisztráció,hogy
a nagykövetségeken biztosíthassák a szavazást

Ugye hogy most is mennyi mindenre kell figyelni ha az ember szavazni akar?


Egyébként még a világon nem láttam olyan választási rendszert, amelyiket az aktuális pártpreferenciákhoz szabnak.

Lásd, az annyira sztárolt eddigi rendszerünket, ami a "legdemokratikusabb,legeurópaibb" volt, mégis kétharmadot szerzett a Fidesz.

Bízni kell elvtársak és akkor megy az !!

Meg kell hozzá egy "apróság". Ha kormányra kerülnek kormányozni kell és nem " hazudni reggel este meg éjjel "

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 6. 18:11

A választások előtt mindenki kap egy levelet, amelyben értesítik arról, hogy felvették a szavazói névsorba, és kap egy ajánlószelvényt. Ez egy normál méretű boríték.

A nemzeti konzultáción mindenki kap egy levelet, ami nagyobb, mint egy normál méretű boríték, amelyben található egy válaszboríték is.

Akkor most melyik kerül többe?

Válaszok:
simonvitéz | 2012. augusztus 6. 18:14
simonvitéz | 2012. augusztus 6. 18:18

"- külföldön élő, dolgozó, tanuló magyar állampolgárok esetében előzetes regisztráció,hogy
a nagykövetségeken biztosíthassák a szavazást"

Ez nem eléggé pontos. Nem nevezném regisztrációnak, hiszen a külföldön élő, dolgozó, tanuló (és tegyük hozzá: éppen ott tartózkodó) magyar állampolgárok már szerepelnek a szavazói névjegyzékben, nekik jelezniük kell, hogy nem az állandó lakhelyükön kívánnak szavazni. Ugyanezt kell tenniük a belföldön, de nem a lakcíme szerinti helyen szavazóknak.

Válaszok:
pic | 2012. augusztus 6. 18:25

Nem értettél meg. a nemzeti konzultáció a fidesz"kvázi"népszavazásos kezdeményezése.nem az a lényeg hogy mennyibe kerül, hanem az, hogy ha van egy bizonyos számú ember, az alaptörvény szerint ha jól tudom ez 200ezer, akkor megkérdezheted bizonyos kérdésekben a jónépet.nyilván akkor sem nyammeroltál volna,ha a lompos összegyűjti a 200aláírást a népszavazás kiírásához. ahogy én sem!mert tudomásul kell venni, ha ennyi ember akar valamit, akkor az ezt követű procedúrához mindenkinek hozzá kell járulnia az adója révén anyagilg.summa summárum a nyammer akkor lenne jogos a nemzeti konzultációval kapcsolatban, ha kevesebb mint 200ezer ember küldte volna vissza a válaszborítékot.de mint tudjuk, két és félszer annyian tették ezt meg.

Válaszok:
simonvitéz | 2012. augusztus 6. 18:19

azért válsztási anyagok,költségek alatt remélem nem csak azokat érted, amiket említettél. szórólap pl?aktivisták?


Regkisztráltatni kell azt a helyet, ahol tartózkodnak és szavazni szeretnének. Vagy ha magyarul jobban tetszik fel kek íratkozni a máshol szavazók listájára.
Így jó?

Válaszok:
pic | 2012. augusztus 6. 18:27

De hogy ragozzam a semmit, nyilvántartásba kell vétgetni magukat a lakóhelyüktől eltérő szavazáshoz.

Szerintem a nyilvántartásba vétel kifejezés helyettesíthető a regisztrációval, s mivel a szavazás előtt történik, előzetes regisztráció.

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 6. 20:02

nos, akkor jogos lenne a felvetésed, ha mondjuk a fidesz ugyanúgy állna félidőben, ahogy a maszop állt 2008-ban. de azért abban egyetértünk hogy nem ez a helyzet. a kormány mögött még mindig másfél-kétmillió ember áll, akár megüt titeket emiatt a guta, akár nem. ebből nyugodtan visszaküldhette 30%.


Jól szóltál, így igaz!


Ennek a szerencsétlennek az agyára ment ez a kecskebaszó... szöveg. Valószínűleg nagyon büszke a szellemi "alkotására". Szegény ember!

Válaszok:
simonvitéz | 2012. augusztus 6. 19:08

Nézd, nyilván emlékszik arra milyen meghitt órákat töltött el Mekk Elekkel. :)


Bocs, hogy ennyire szőrszálhasogató vagyok, de a két dolog nem ugyanaz.

Ugyanis nem azért kell előzetesen nyilvántartásba vétetni magukat, mert enélkül nem szavazhatnának, hiszen szavazhatnak a lakóhelyükön. Ez a "regisztráció" arra való, hogy máshol szavazzanak.

Válaszok:
pic | 2012. augusztus 7. 06:42

"No várj csak, te itt nagyon keversz valamit."

Én nem így látom. Hozzászólásom persze nem volt teljesen komoly, olyan "amilyen a mosdó, olyan a törölköző" válasz volt.

Én az állam által a választásokra költött pénzről beszéltem. A választás lebonyolításának a költségei gyakorlatilag nem különböznek, akár 40%-os, akár 60%-os, akár 80%-os a részvételi arány.
Előzetes regisztráció esetén egyedül a kiértesítés kerül kevesebbe, valamint kevesebb szavazólapot kell nyomtatni.

Ezért hivatkoztam a nemzeti konzultációra, mert a kiküldött levelek max. 20%-át fogják visszaküldeni augusztus végéig. Ez nem pénzkidobás? Vagy ez belefér a demokrácia költségeibe, de a választásra el nem menők kiértesítési költsége már nem?

A többi költség (tehát a pártok költsége) pedig nem változik. Vagy úgy gondolod, hogy pl. egy 100 lakásos panelben az aktivista listáról nézi, hogy kinek dobjon, és kinek ne dobjon be szórólapot? Egyáltalán honnan tudná, hogy ki regisztrált, és ki nem?
És akkor még nem beszéltünk a regisztrációs kampány költségeiről.

Másodszor pedig, bár a lebonyolítását a regisztrációnak nem ismerjük, de az is sok pénzbe fog kerülni. Valakiknek fogadni kell az ügyfeleket, fel kell vinni az adataikat, és azt összesíteni is kell. Egyáltalán nem biztos, hogy ez így olcsóbb, mint a mostani rendszer.


Regisztrációval, vagy anélkül ,de ki lesz hajítva a felcsúti cigány a hatalomból ! Ez neki is jobb lesz így, mert ha mégis marad csalással, az nagyon rosszat fog tenni az egészségének.


rizsázni, komolytalanul


"Emlékszünk a konzerveket, illetve ételjegyeket osztogató szocialista képviselőjelöltek történeteire"
Van aki még arra is emlékszik , hogy magyarországon '90 óta bíróság eddig egy mandátumról mondta ki , hogy csalás révén került betöltésre . Papcsák Ferenc (fidesz) 2002 Szabolcs 5. számú választó kerület.
Orbán két évvel a választás előtt már fosik pedig most még nem biztos a bukása , csak valószínű ... gondolom most elszalad Grazba , hogy valakivel megbeszélje :DDD


Az a Jobbik,nem ez a jobbik...


A cikkíró csak a Fidesz érveit mantrázza, nyílván nem véletlenül... Ha már mindenáron alkotmányellenes dolgot akarnak meglépni, akkor legyen úgy mint a magánnyugdíj esetében: annak kelljen elfáradnia vmely. hivatalba, aki le akar iratkozni a választói listáról....Meglátná a Kedves Vezető, hányan tesznek plussz mozdulatot az ügy érdekében!!!


"Hol vannak a jelöltek? Látatlanba nyilvánítsak akaratot?"

Atya Isten, ez az ember nem érti, hogy mi a különbség a választás (ahol jelöltek vannak) és a választást megelőző választási szándék kinyilvánítása (regisztráció) között.

Értelmes alternatívát nem tudnak nyújtani, csak az utolsó pillanatban felheccelt/lekenyerezett/megtévesztett hangulatszavazókban bízhatnak: régi és ismerős módszer Hugyinger elvtárs.


"Mégis mi különbség van aközött, ha az utolsó napi mozgósítás a választás előtti napon, vagy a regisztráció előtti napon történik?!? Semmi!!!"

Ha semmi, akkor mire föl ez a nagy rinyálás..?

Vajon saját magát nem érzi képesnek a regisztrációra, vagy a választópolgártársai tömegeit nézi le és tartja erre képtelennek..?!


Ha valaki a szavazás napján ezer kilométerre van a lakóhelyétől, az nehezen szavaz ott. Ezért kell előzetesen regisztráltatnia,hogy szavazni akar, de máshol. Ez a szavazás felétele. A másik esetben azt kell regisztráltatni, hogy szavazni akar. Mind a két esetben a szavazási szándék nyilvántartásba vételéről van szó.


Szerintem teljesen felesleges az előre feliratkozás.( Az meg teljesen érdektelen számomra, hogy ilyen rendszer van máshol is a világban.)


smogger, ezért el kell hagynod az oldalunkat!!!Miért hallgattál erről te szemét, mondd?!sokkal őszintébb lett volna ha mindent elmondasz nekünk időben!Igaz, akkor valószínűleg nem futhattál volna be ilyen karriert a mandin.no, most mehetsz a Somlóhoz gyónni.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó