Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. június 22. 14:12

A Horthy-kultusz kérdése magyarokat és magyarokat állít egymással szembe, nem pedig magyarokat és zsidókat – mondta Tamás Gáspár Miklós az ATV Egyenes Beszéd című műsorában.

Ha valaki azt gondolja, hogy a holokauszt helyes, az komoly merényletet követ el a hazája ellen, mivel a holokauszt áldozatai magyar emberek voltak – mondta Tamás Gáspár Miklós az Egyenes Beszédben. A filozófus szerint ezek a konfliktusok gerjesztettek, szembe akarják fordítani az embereket egymással.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/37896


Összesen 178 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


"magyarokat és magyarokat állít egymással szembe, nem pedig magyarokat és zsidókat"

Ezt Ti szeretnétek elérni. Csak nem megy. Ezért vagytok pánikban és próbáltok meg mindent a külföldi haverokkal elérni. Ha rajtatok múlna már fegyveresen avatkozott volna be a nyugat vagy a kelet, nektek mindegy is melyik, csak visszakapjátok a hatalmat, a kassza kulcsát, a médiát.

Válaszok:
duzur | 2012. június 22. 15:53

Lol!

Azért vicces az, amikor elvárják hogy mindenki határolódjon el mindenkitől, de a neomarxista TGM teljesen oké.

Vicces az is, hogy ennek a bagázsnak mennyire nincsen empátiája, mennyire nem hajlandó emberszámba venni az ellenoldalt.


TGM-ék élesztgetnék a Horthy-kultuszt, de annak is qrva gyenge. Semmiféle kultusz nincs, egyszerűen történelmi vereséget szenvedtek a bolsevisták, kicsit megkésve ugyan

Válaszok:
duzur | 2012. június 22. 15:46

"Elveszítettünk fél millió ember"t - mondja - (ha ez igaz), ez még mindig csak töredéke annak amennyi embert elveszítettünk 40 év alatt amiatt a pusztító világuralmi struktúra miatt, melyben szerepük van az ilyeneknek is, mint TGM. Még hogy nincs felelőssége! Az ilyen aljas hazugságokkal hergelni a magyart bizony nagy felelősség. Most éppen azon igyekszik, hogy a "nemzet", a "hazafi" és a "patrióta" szavunkat lopja el, fordítsa ki és gyalázza meg.
Horthy és Nyírő nem a magyar nemzet része? Dehogynem. Sokkal inkább, mint ez a hazudozó kis senki, aki megpróbálja félrevezetni a MAGYAR NEMZET valódi PATRIÓTA HAZAFI tagjait. Hűha, micsoda dráma zajlik Magyarországon, hogy képes volt valaki a nagy Marx elvtársról elnevezett utcát Wass Albert utcára változtatni. Jesszus! Vége a hazának! Megvetést érdemlünk, a nyugatét és TGM-ét egyaránt.


Meg a csillag-kultusz...


Èn meg ismerek buzgó magyar hazafikat akik csak embernek NULLA!


Jelenleg a kapitalizmus is éppen történelmi vereséget szenved és pont emiatt kap eröre több helyen a baloldal (Franciaországban, Görögországban,stb.) és a nagy kérdés már jóideje nem az, hogy bal vagy jobb, hanem, hogy sikerül-e egy élhetö rendszert kialakítani a Földön vagy továbbra is marad az ember, az ember és a természet farkasa.


Tehát akkor a libsi bolsi baloldal haragszik a libsi bolsi Fideszre. És csakis Magyarországon, mert máshol nem ilyen stílusban folynak a dolgok. Pedig mindenfele van bal és jobb irányúltságú párt és ezek normálisan váltják egymást a hatalmon.

Válaszok:
TaTa86 | 2012. június 22. 16:08
heep | 2012. június 22. 17:26

Igen, csak nálunk a jobboldal, olyan mint máshol a baloldal. És olyan nemzetellenes bagázs, mint a magyarországi baloldal nincs sehol.

Innentől nem nehéz kitalálni, miért van mindig balhé.

Válaszok:
duzur | 2012. június 22. 17:11

Szerintem ezt minden magyarországi politikai tömörülésre és rajongóira el lehet mondani.

Egyébként megint a libsik/zsidók voltak olyan ostobák, hogy amikor a kommunista múlt feltárásáról, az oligarchákról, a zöldbárókról, a magyar tündérmesékről, úgy általában a kormány totális alkalmatlanságáról kellene beszélni elkezdenek Horthy-zni.
Amiből egyébként rohadtul nem jöhetnek ki jól, egyszerűen azért mert az antihorthysták tizedannyian vannak, mint a Kormányzóval szimpatizálók.


A populizmus, kétfelé osztás, gyűlöletpolitika mindkét(?) oldalra ugyanúgy jellemző. Annyi a különbség, hogy a magyar valóban szeret egy konkrét személyért rajongani, a zsidók, illetve az a kör meg úgy szocializálódott, hogy nem.

Minőségbeli különbség a kettő között nincs.

(off: Egyébként ezért kéne végre helyreállítani a monarchiát. Nem oligarchafizette percember egóhuszárok legyenek a rajongás tárgya, hanem a legitim király, a miniszterelnök pedig tegye a feladatát, ami nem a nemzet spirituális vezetőjének szerepében tetszelgés.)

Mennyiségbeli igen.

(Btw: a DK új színt hozott ebben. Gyurcsány személyében végre a bosszúzsidók is tudnak valakiért rajongani.)

"(na jó, te épp a ritka kivétel vagy, akin láthatóak szellemi változások, újraértelmezésre, korrekcióra irányuló egyértelmű agytevékenység jelei.)"
Köszönöm szépen, remélem ezt majd rólad is el tudom mondani. Ehhez az kéne, hogy némiképp eltérj a libsi szereotip gondolati panelektől.


Más országokban általában nem is arra hegyezik ki a vitákat, hogy ki hazafi és ki nem, mert ez jócskán anakronisztikus. A nagy kérdések manapság más síkokon fogalmazódnak meg. Ha mondjuk példaképnek tekintem Svédországot, ahol eddig elég jól sikerült a válságon átevickélni, azon érdemes töprengeni, hogy mikép lehet olyan átláthatóvá tenni az állam tevékenységeit ahogy ezt ott megoldották és, hogy a szubszidiaritás ottani formája mennyire vonzóvá teszi a demokráciát. A svédek nem szavakkal hanem magas adókkal segítik a nemzetüket és a nemzet "nyitott kártyákkal" költi el a közös pénzeket.

Válaszok:
TaTa86 | 2012. június 22. 17:43

Mindenkinek köze van hozzá akit érintett. Minden témánál ez a természetes.

Válaszok:
Akitlosz | 2012. június 23. 04:25

Ki az asztalra a reális történelmi tényekkel!

A történészek már egész jó munkát végeztek e téren. A nép sajnos nem vevö a differenciált megitélésekre. Rajongani vagy gyülölni akar...


Azért azt el kell ismerni, hogy ezt a stílust az SZDSZ honosította meg az MSZP lelkes együttműködésével kis hazánkban. Nekem nem a szívem csücske a Fidesz de a hazai ballibnél minden jobb vagy jobbik. Melyik is a helyes ige?

Válaszok:
duzur | 2012. június 22. 20:22

"Más országokban általában nem is arra hegyezik ki a vitákat, hogy ki hazafi és ki nem, mert ez jócskán anakronisztikus."

Lol! :D :D

Az ilyeneket honnan veszed?

"Ha mondjuk példaképnek tekintem Svédországot"
Ahol egyébként 200 éve nem volt háború, és dúskálnak az ásványi kincsekben... Úgyhogy ne tekintsd példának.

Válaszok:
duzur | 2012. június 22. 20:11

Én meg azt hallottam, hogy Izraelben svábbogarakat tenyésztenek kizárólag a magyarok számára, hogy elözönljék a magyarok lakásait. Aztán jönnek a zsidók és inyenc falatokat készítenek a paprikás csótányokból az ázsiai piac számára. Ilyen agyafúrtak! Jó lesz vigyázni!


Bocs. Megfeledkeztem Afrikáról. Ott javában dúlnak az "Igazak" és a "Még igazabbak" közti harcok...

Az, hogy 200 éve nem volt a svédeknél háború, az öket is dicséri.
És valahogy a kincseiket is ügyesen hasznosítják.

Válaszok:
TaTa86 | 2012. június 22. 21:35

Lehet, hogy itt kölcsönhatások is érvényesülnek?
Mi okuk lenne a zsidóknak pont csak Magyarországon áskálódni?..

Válaszok:
Akitlosz | 2012. június 23. 04:36

A jelzök, izléstöl is függenek...
Hogy mi volt az SZDSZ különös stílusa nem tudom, de nem hinném, hogy pld. egy Fodor Gábor olyan rossz fej lett volna. Ausztriában is volt egy liberális párt (LIF) ami idöközben megszünt és ott pld. véletlenül se volt egy zsidó sem...

Válaszok:
heep | 2012. június 22. 20:51

Jó, hogy ujra megjelentél. Már unatkozott a mazochista énem... (A többi énem viszont egész jól elvolt.)


Biztos jobban ismered TGM-et mint én, de én mindenesetre jóval szerényebb vagyok és senkitöl nem várok mást, minthogy legyen annyira tekintettel a sebeimre amennyire én is tekintettel vagyok mások sebeire. Ez csupán egy emberi magatartás.


A "zsidóbérenc" különösen precíz megjelölés... Azt bárkire rá lehet ragasztani aki éppen nem utálja a zsidókat.
De szerencsére a magyaroknak senki mással nincs baja, csak a zsidókkal. Nomeg a számos "kedvenc ellenségeinkkel"...


Különösen a kripto-zsidók...


Azért jó fej vagy. Pont a Fodort hozod fel példának. (Pethő, Bauer, Magyar, Eörsi, Kóka csak néhány név)
De az SZDSZ honosította meg a rettegést 90 után a hazai zsidóság körében, mert ezzel lehetett megszerezni a szavazatukat. Ő volt aki mindenhol antiszemita, rasszista népnek állított be minket és azzal érvelt, hogy csak ők képesek ezek ellen megvédeni a zsidókat. Ők uralták a médiát, kultúrát amiken keresztül befolyásolták a hangulatot.
De fölösleges magyaráznom. Ezek megértéséhez, megéléséhez itthon kell élni. Ez nem érthető, érezhető médián és esetleg évente néhány napos itt tartózkodáson keresztül.


Az a baj, hogy képtelen vagy objektivitásra.

Válaszok:
duzur | 2012. június 23. 00:30

Veled is az a baj, mint a radikális jobberekkel. Látják a zsidókat, látják mit csinálnak, és egyszerűen nem értik a helyzetet. Ezért kitalálják a maguk kis teóriáit...

A Vörös Hadsereg kivonása után egy teljesen természetes folyamat az addig elnyomott nemzeti, hazafias érzelem reneszánsza. Ez nem Orbán indította el, nem ő vezényelte el. Ő egyszerűen csak látta a hullámot, és jó érzékkel meglovagolta. Így tök fölösleges őt bűnbaknak kikiáltani. A többi jelzőről annyit, hogy körülírtad a politikust. Ha azt hiszed akármelyik különb, hatalmas tévedésben vagy. (Kiv LMP, akik eddig tényleg nem gyűlölködtek.)

A fasizmusról láthatóan fogalmad nincs. Annak meg értelme sincs hogy "fasiszta természetű indulatok". Emberi gyarlóságok vannak, és ebből fakadó indulatok. (Várj, izmus nélkül nem az igazi ugye?) Orbán 2002ig jól kormányzott. Ha valami miatt ő meg kell róni, akkor nem Horthy, vagy Mussolini szellemiségének átvétele, hanem a neokádárizmus, amit ma is láthatunk.

A véleményem pedig az, hogy soviniszta vagy. Képtelen vagy a saját közösséged hibáit észrevenni, ahogy az ellenoldal akcióinak és reakcióinak mozgatórugóira egyszerűen vagy kíváncsi. Hiba. Talán intelligenciád is lenne arra, hogy felfogd.


Azért ez aranyos - a kommunisták gyerekei rákosiznak, a hasznos idióták gyerekei meg hasznos idiótáznak - csak sajnos nem a szüleikre, hanem a családi boltot viszik tovább ezen a kifacsart módon. Én a helyükben nem mennék ki a napra, nemhogy még mutogatnék is az olvadt vajra...


TGM, sok itt megszólalóval, és az ex-köztársasági elnökkel szemben beszéli a magyar nyelvet.

Egyébként szerintem igaza van: aki egy bukott kormányzó rehabilitálását vállalja fel, aki elvesztett egy világháborút, elvesztette a revízió lehetőségét és sok százezer embert - nem csak a holokauszt áldozatait, de szerencsétlen magyar bakákat és ártatlan civilek ezreit - küldött a vágóhídra, az egyszerűen hülye.


Szerinted akinek a kommunisták megölték a családja jó részét, objektív mondjuk Sztálinnal kapcsolatban?

Magamról azt szoktam írni, hogy garantáltan nem vagyok elfogulatlan...


Node ott legalább nem a szörnyü zsidók ütik-verik a szegény arabokat...
Malmö problémája szintén egy globális probléma, amit sehol még nem tudtak jól megoldani.
Amikor a svédeket példásnak neveztem, föleg az államgazdaságuk kiegyensúlyozóttságára gondoltam és a még mindig magas-szintü szociális ellátásaikra.


Remélem ez hamar elterjed rólam, mert azért ilyen magas polcra még nem tettek engem... Igy legalább 66 éves nöként sikerül komoly tudományos múltra szert tennem. Hány könyvem is jelent meg? És hány nyelven?


Ugy tünik, hogy itt csak a trágár gyülölködöket kedvelik. Mégcsak hasonlót se irtam soha, hogy másnak nincsenek sebei, de lehet, hogy nagy pimaszság részemröl azt szorgalmazni, hogy ne vájkáljunk egymás sebeiben. Akinek pedig az a passziója, hogy ezzel szórakozzon, arra én se vagyok kiváncsi. Semmi de semmi okom, ártatlan rokonaim tragikus sorsát elhallgatni (emlékezni és emlékeztetni kötelességem rájuk) és ugyanezt gondolom mások rokonairól is akik áldozattá váltak esztelen diktatúrák folytán.


Zwar war das eher Ironie als Selbstlob aber offenbar ist mein Ungarisch doch nicht so treffsicher wie ich hoffe...
Nagyváradi gyökereim nekem is vannak. Arról viszont tényleg fogalmam nincs, hogy TGM mikor, miért és hogyan került Magyarországra. Az viszont érdekelne, hogy az énekes Tamás Gábor, rokona-e.


Ne játszd meg a hülyét, mert mindenki annak fog hinni :)


Ha finom akarok lenni, akkor annyit mondok, hogy téved.

A magyar és az izraeli kettő különböző nép.
S ez így volt már Horthy idején is.
Magyarok ugyan nem tartoznak a holokausztban érintettek közé.

Hol lát az interjú magyar-magyar ellentétet?
A magyar történelmet nem írhatják át ezek a Elie Wiesel félék! A magyar történelem a magyarokra tartozik.
Ez a hivatalosan nem is létező kisebbség ma sem Magyarország javára ügyködik.

Elég megnézni a külföldön Magyarországról panaszkodó társaságot.

Egyik sem magyar, viszont mindegyik zsidó. Nem véletlen.

Teljesen alaptalan az izraeli és a magyar nép összemosása, a magyar népnek ez semmiképpen nem érdeke. Eltérő eredet, eltérő nyelv, eltérő kultúra, de még eltérő vallás is.
A történelmünk is különböző.


Természetesen mindenki, bárki kialakíthatja a saját álláspontját bármiről, bárkiről, így Horthyról is.

Csak ne akarja a kisebbségi álláspontját rákényszeríteni a többségre!

Gondolhatják nyugodtan továbbra is "felszabadulásnak" az 1945-ben történteket, csak ugyan ne akarják ezt a magyar történelemkönyvekbe íratni!

Válaszok:
duzur | 2012. június 23. 16:12

Ott téved szegény, hogy Magyarország állampolgárait a "köztársaság polgárait" magyarnak veszi. De attól még ugyan nem feltétlenül magyar valaki, hogy Magyarország állampolgára. Attól csak magyarországi lesz, de nem magyar nemzetiségű.

Ez az Elie nem is tud magyarul. Ugyan mitől lenne magyar?

Hazafi, patrióta pedig éppen attól lesz valaki, ha megvédi a hazáját, annak történelmét, s a jelképeit, s nem hagyja, hogy egy idegen nép elvegye ezt tőle, s ráerőszakolja a saját kisebbségi nézőpontját.

A magyar jelképeket, turul madarat, Árpád sávot utáló társaság sok mindennek tűnik, csak éppenséggel magyar hazafinak nem.


Annyi, hogy Magyarország a világ 13-ik legnépesebb zsidó népességű állama. Európában az ötödik.
Az ö adataik szerint, hiszen hivatalosan nem is léteznek Magyarországon.

Szóval egyszerűen annyi a magyarázat, hogy itt élnek sokan, míg máshol pedig nem, vagy csak kevesen.


TGM magyar állampolgárokról beszél a holokauszt kapcsán, de a kárpótlást nem mint magyar állapolgároknak, hanem mint zsidóknak adják.


Söt a nappali szelíd is ! Mivel életünk jelentös részében nem tudunk öngondoskodók lenni (gyerekkorban, idöskorban, betegség-, baleset-, munkanélküliség- esetén) komoly szerepe van a szociális ellátásnak.


Èrdekes, hogy pont most amikor a vadkapitalizmus csödjét tapasztaljuk, értetlenkednek emberek, hogy Marx és hívei miért lázadtak fel az akkori vadkapitalizmus ellen. Pontosan a kommunizmustól való félelemnek volt köszönhetö világszerte a kapitalizmus megszelídülése és amióta ez a veszély megszünt sajnos ujra elvadúlt.
Hogy milyen jó élete volt a 2 vh között a munkásságnak, azt az akkori kortársak másképpen látták... Persze a tehetösebb rétegnek nem ment rosszúl és ehhez a réteghez köztudottan szépszámmal zsidók is tartoztak. Tehát a tanácsköztársaság áldozatai között is voltak böven zsidók.
Lehet a zsidóknak felróni, hogy sokszor az uj mozgalmak élvonalában vannak jelen, de ezt a tendenciát már Jézusnál is meg lehetett tapasztalni...

A mai világban elfogadhatatlan minden hátrányos megkülönböztetés a határon túli magyarokkal szemben.
És joggal elvárható, hogy az EU is lépjen fel ezekkel szemben.
Ami az ország méretét illeti, az manapság nem annyira számit mint régen. Pont az Unióban látni, hogy az országok sikeressége nem ettöl függ. Vannak nagyon jól müködö kicsi országok és teljesen kudarcos nagyok. (Ausztria kb ugyanakkora mint Mo, viszont jóval szerencsésebb történelme volt.)
Miután az európai határok jócskán elmosódnak, és a problémák erösen globalizálódnak, sok uj kihivást hoz a jövö.


Ezek az állitások pontosan annyira megalapozottak mint az, hogy én Lendvai Pál vagyok, amint ezt egyes itteni szakértö hirdeti... És amennyire a metapédia adatai megbízhatóak...
Nem tudok róla, hogy bármikor is dicsértem volna Gyurcsányt, vagy bármelyik eddigi kormány politikáját. Gyurcsány karrierista személyisége és nagyon is kapitalista életvitele, nem testesíti meg számomra a baloldaliságot. Ugyanakkor az "elmúlt 8 évbe" bele kell számítani a destruktív ellenzék szerepét is. És számomra a megrökönyödés az öszödi beszéd miatt, jócskán álszent, figyelve a jelenlegi kormány öszinteségét...
Ennyit a "hazugságból épitett gettófalakról"...


Az idöt visszacsavarni nem lehet és nem is biztos, hogy valaha is léteztek a "régi szép idök"...
Ideális esetben, valóban sok mindent megold egy harmónikus, nagy család. De az is köztudott, hogy azokban a diszkrét idökben sok helyen embertelenül bántak a család kiszolgáltatott tagjaival.
Tudtommal az USA-t is elözönlik a latinok, pedig ott nem túl vonzó a szociális rendszer. Mindenhova igyekeznek ahol magasabb az életszinvonal.
Amikor megszünt a Szovjetúnió, állitólag azt üzente Gorbacsov a nyugatnak, hogy "vagy külditek a milliókat, vagy mi küldjük a milliókat..."


Ahhoz képest semmi se müködik jelenleg...


Te tudhatsz valamit. Odafent mindenki tanácstalan. Sajnos Rióban is...


Érdekes módon az osztrákok mindmáig felszabdítókként tartják számon a szovjet csapatokat is. Hogy utána szerencsésebb helyzetbe kerültek a nyugatnémetekkel együtt, az már a késöbbi történelem.


Akkor ismered a nagy szovjet emlékmüvet a Schwarzenberg Platzon, a szines szökökút mögött. Azt nem szokták összefirkálni.
Persze, hogy Bécsben is voltak és vannak is nácik, akik mostanában föleg a törökök ellen úszítanak, de a többség tudja, hogy a szocialisták és nem a nemzeti-szocialisták, hozták el nekik a prosperitást.


Ez igy van, mint ahogy a nyugatnémetek is szerencsésebben úszták meg a 2.vh.-t mint a keletnémetek.


Eltekintve attól, hogy Bécsben soha jobboldali kormányt nem választottak a háború óta, én is tudom, hogy megfelelö propagandával minden népet fel lehet lelkesíteni és ehhez mindig kell ellenség is. Hasonló volt a módszere a kommunistáknak is és rajongó tömegeik nekik is voltak a kezdetben.


Az osztrákok föleg addig bírják ameddig a németek húzzák öket. A magyar munkavállalók nevében hevesen tiltakozom az ellen, hogy az osztrákok szorgalmasabbak vagy tehetségesebbek. A magyarok általában remekül helytállnak mindenütt a világon ahol megfelelöek a körülmények. Sok embert ismerek akik dolgoztak, ott is, itt is és ö szerintük se gyengébbek a magyarok. Két különbség van csupán: majdnem minden osztrák tud valamennyit angolul és általában jó az izlésük és a modoruk.


Az egy nagyon fiatal ország körülvéve vérszomjas ellenségekkel.


És a szomszédai jórésze se érkezett még meg a 21. századba... Azok a harcok amik arrafele folyton vannak, szerencsére már nem jellemzök Európára. A szörnyü jugoszláv háború is jócskán abszurd volt.


Nos, akkor magadról gátlástalanul hazudsz, a családomról meg láthatóan nem tudsz semmit. De eddig is tudtuk rólad, hogy nem vagy egy orákulum.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó