Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. június 21. 09:03

A jobboldal immár bő két éve kormányon van, és miközben egyértelműen kacérkodik a Jobbik fasisztáival, eszébe nem jut, hogy párbeszédet folytasson az ellenzékkel vagy a civilekkel. Interjú.

- Milyennek látja innen, Berlinből, a magyarországi közéletet?

- Az otthoni jelenségek jó része elborzaszt, és az a legnagyobb baj velük, hogy lényeget fejeznek ki. Ennek az egész komplexumnak a középpontjában az a gyűlöletkultúra áll, amely a kilencvenes évek közepe óta a volt szocialista tömbön belül is egyedülálló módon erősödött meg Magyarországon. A politikai hatalomért folytatott harcban a gyűlölet vált a legfőbb eszközzé, nem zajlik semmiféle párbeszéd, amiben osztozik a társadalom majd minden politizáló része. A különbség ott van jobb és baloldal között, hogy a jobboldal immár bő két éve kormányon van, és miközben egyértelműen kacérkodik a Jobbik fasisztáival, eszébe nem jut, hogy párbeszédet folytasson a parlamenti demokratikus ellenzékkel vagy a civilekkel. Ezt az európai normát Magyarországon kívül minden uniós tagállamban betartják. A Fidesz említett politizálásából egyenesen következik a Nyirő-temetés, amelyben benne van a magyar politikai nekrofília is: akit nem temetnek legalább háromszor újra, az már nem is (volt) ember. Szerte Európában erősödik a szélsőjobboldal, az viszont példa nélküli, hogy nálunk kormányzati segédlettel zajlik a folyamat.

- Gyakran kifejti álláspontját a magyarországi történésekről német lapokban, írt például Schweitzer József nyugalmazott országos főrabbi inzultálása kapcsán is. Miért érzi szükségét, hogy távolról exponálja magát az otthoni ügyekkel kapcsolatban?


- Az események az internet jóvoltából bejönnek a szobámba. A hazai eseményekre a Facebookon alkalomszerűen reagálok, inkább csak bele-beleszólok egy-egy vitába. A magyar nyilvánosságban a Mozgó Világban szólalok meg leggyakrabban, főleg reflexiókat teszek közzé. Németországi publikációimat többnyire felkérésre írom. Megpróbálok úgy írni, hogy kicsit érthetővé is tegyem a német nyelven olvasók számára az otthoni történéseket. Az átlag német meglehetősen keveset tud Magyarországról.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/37847


44 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Kár, hogy Dalos elfelejti (!?) megemlíteni, hogy a hazai "gyűlöletkultúra" megteremtői és élharcosai az egykori szdsz-es barátai.

Válaszok:
ciseaux | 2012. június 21. 13:10
megyer | 2012. június 21. 13:20

"civilek"

ez a szó tud mostanában a legjobban kiakasztani. kb olyan, mint a független, haladógondolkodó, modern, kritikus értemiségi/blogger/újságíró, akik nagyjából annyira begyepesedettek, mint öregapám szorozva harminckettővel.


 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

Jó recept:
Vádold meg az ellenfelet ("kacérkodik a Jobbik fasisztáival") majd panaszkodj rá("eszébe nem jut, hogy párbeszédet folytasson ") amiért semmibe vesz

elmegy a pi...csába az összes ilyen hazug gazember

őrüljön hogy jó pénzért árulja a hazát külföldön de itt ne okoskodjon


Na, még egy ballibbant, aki nincs tisztában saját érzéseivel.

(ezért kivetíti másokra)


"Az események az internet jóvoltából bejönnek a szobámba."
Nagy tévedés! Mindenféle információk inkább, melyek vagy igazak vagy nem!
Ahhoz, hogy értse, élje mi zajlik itt, itthon kellene élnie!

"Az átlag német meglehetősen keveset tud Magyarországról."
Tőled nem is fog megtudni!


Aztán kiktől is indul ki a magyarországi „gyűlöletkultúra”? Csak nem a gyűlölet népétől, ahogy azt Korniss Mihály is beismerte? („Mi sokkal jobban gyűlölünk benneteket, mint ti minket!”)
S ami nálatok zsigerből jön, az nálunk csak egy erre adott reakció, mivel pl. sokakat erősen felháborít, hogy sikítozva gyalázzátok a magyarságot szerte a világon (te pl a németeknek tálalva ordas hazugságokat).

Az természetesen mondható, hogy nem csak külföldön hazudsz Magyarországról, hanem külföldről is nekünk. Lásd: „az viszont példa nélküli, hogy nálunk kormányzati segédlettel zajlik a folyamat”. Akkor mi újság Hollandiában, ahol a liberális kormánypárt remekül együttműködik a Szabadságpárttal? Vagy Szlovákiában, ahol Slotáék részt vettek a kormánykoalícióban? Vagy Romániával, ahol a jelenlegi kormánykoalíciót összetartó ideológia pusztán a magyarellenesség?
Ja, erről nem illik beszélni, mivel Magyarországra osztottátok azt a szerepet, hogy Európa lábtörlője legyen?!


Kedves szerkesztők, valaki rendszeresen szórakozik a like/dislike gombbal, igyekezvén minden szavazást döntetlenné változatni. Nem kellene tenni valamit?

Válaszok:
marko11 | 2012. június 21. 09:46

Mindig akad valaki, akinek ez jelenti a szórakozást.
Még mindig jobb, mint az az agyament, akinek tegnap Bp. legforgalmasabb pontján (Deák tér - Metró) , a legnagyobb hőségben bombariadót volt kedve játszani. (Az ilyen alak, amikor látja a káoszt vagy itt, sok ember tájékozódásának elrontását - ilyenkor örül?)


igaza van Dalosnak, ezt a mandiner - évek óta kitartóan trenírozott - kommentelőinek munkássága is alátámasztja. gyakorlatilag erre a gyűlölködő kirekesztő propagandára épül a fidesz politikája, megosztani, szembeállítani mindenkit, orvost a beteggel, közalkalmazottat a versenyszférással, vidékit a városival stb. természetesen kizárólag a fidesz képviseli a nemzetet, így minden ellenfele egyben a nemzet ellensége is. kár, hogy ezt azért tudják ilyen sikeresen, ilyen hosszú ideje megtenni, mert erre fogékony a társadalom egy jókora része. szajkózza a droidsereg a komcsizást, miközben tele a fidesz mszmp-tagokkal, ügynökökkel, ha kell ezerrel benyalnak a kínai kommereknek és a droidok szemrebbenés nélkül köpik szembe magukat naponta a változó útmutatás alapján. az, hogy közben rohanunk a pusztulásba, az mindegy, csak orbán vezetésével tegyük, hisz ha ő vezet minket a szakadékba az is a nemzet érdekét szolgálja, ugyanis a hazaáruló komcsilibsik ezt is ellenzik!

Válaszok:
ördöngös pepecselés | 2012. június 21. 10:24

te okristof! mennyit fizetnek ma egy nyugis kis provokátor állásért?

komolyan érdekel


A civilek mintapéldánya a féleszű Dopeman. :D


Jöjj haza,hadd csókoljunk meg...

Válaszok:
zakar zoltán | 2012. június 21. 18:42

Még egy morális vátesz, aki az ellen' szekértábort kérlelhetetlenül ostorozza...


Dallosnak is igaza van, és Wieselnek is...
Hogy mennyire, azt itteni "kommentek" is igazolják...

Válaszok:
gilice | 2012. június 21. 12:36

Épp a minap, a Wiesel levelét olvasva mondta (no jó, bloggolta) a Böszme, hogy mindenféle együttműködés lehetetlen a jobboldallal. Hogy a Dalos (no ez meg ki?) pont ezt nem olvasta? A "gyűlöletkultúrát" maguk a vélemény-monopolista bal-liberók stauálták, ha nem lenne, vajon mivel zsarolhatn ának, miről nyilatkozgatnának, miről esszéznének a külföldi hasonszőrű, vélemény-monopolista lapokban? Na, vajon kinek hozza a legnagyobb hasznot a neonácik tüntetése, amit persze még a demszkyék engedélyeztek? Kinek használ az ilyen-olyan "szélsőjobbos" megnyílvánulás? ja, és a szélsőjobb ugyan mitől lenne rosszabb egy iotával is a szélsőbalnál?


Ki ez a Dalos? - költői kérdésre azért érdemes válaszolni.
Egy életművész! Na jó, írt egy vagy két könyvet.
Egyébként 22 éve abból él (nem is rosszul!), hogy ő "elvoltnyomva" a Kádár rendszerben.
(Persze az "elnyomott időszakában" is bőven az átlag feletti színvonalon élt, akárcsak a "demokratikus" ellenzékiek(?) többsége.)


09:20
Fiatalabbak kedvéért. Dalos is tagja volt annak a kádergyerekekből álló kis társaságnak, amely túl puhának találta a kádárizmust, kínai jellegű terrort követelt a "kispolgári reakciósokkal, nacinalistákkal" szemben, s akik az ellentüntetést szervezték vörös lobogók alatt 1972 március 21-re (kommün évfordulója) a márcuius 15-én a rendőrök, munkásőrök által összevert és Kistarcsára hurcolt egyetemi hallgatókkal, fiatalokkal szemben, akiknek egyetlen "bűnük" volt, hogy nemzeti színű zászlókkal mentek a Petőfi szoborhoz.

Ezt nem lehet elégszer leírni ezekkel a Dalos, Demszky félékkel kapcsolatban.


A parlamenti demokratikus ellenzék/baloldaliak és a "civilek" egy és ugyanazok, talán csak a szakszolgálatok tudják, hogy kik fizetik és kinek a szekerét tolják, mert nem a magyar társadalomét. "Már két éve van kormányon..." Ja, mert az azt megelőző 8 évben, az akkor egyeduralmon lévő MSZP/SZDSZ nem győzőtt könyörögni a demokratikus ellenzéknek a párbeszédért?? Kettős-mérce 'á la Dalos'! Ki a túró ez a Dalos?


ügyelj magadra foka ebben a hőségben, még a végén agyvérzést kapsz. bár, ha jobban belegondolok ez lehetetlen.


A Fidesz egyértelműen Jobbik-light.
Csak generációs különbség van köztük, esetleg egy haloványi különbség az antiszemitizmusukban is: A Fidesz a magyarkodó zsidókat szereti, a Jobbiknak meg azok sem tetszenek.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó