Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. június 3. 13:16

A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Interjú.

„– Mindezek tükrében hogyan alakul a 4-es metró építése?

– A beruházás európai uniós (EU) támogatású, így pontos elvárások és szabályok vannak a kivitelezést illetően. Ahogy a dugódíjon, ezen szintén sokat vitatkoznak olyan emberek is, akik hirtelen közlekedéspolitikai szakértővé váltak. Vitathatatlan tény, hogy az uniós támogatás feltételeit a Demszky-féle vezetés elfogadta, ami magában foglalja a dugódíj bevezetését is. Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, elveszhet a száznyolcvanmilliárd forint támogatás. A tizenhét alapszerződésben, amelyet 2006 első felében kötöttek meg a 4-es metró beruházását illetően, ezek a kötelezettségvállalások szerepeltek, amelyekből kiszállni bonyolultabb és költségesebb lenne, mint magát az építkezést befejezni. Tehát a munkálatokat befejezzük.

– A dugódíj bevezetése jövő július­tól várható. A határidőt illetően számos kritika fogalmazódott meg, hogy túl kevés az idő a lebonyolítás részletes kidolgozására. Mi a főváros álláspontja?

– Nem szociális, hanem közlekedéspolitikai kérdésről van szó. Jó lenne, ha az üstdobot nem szociális szakemberek kezdenék verni, különösebb tájékozódás nélkül. Nem ilyen kérdésekről kellene beszélni, és hangulatot kelteni, mert a főváros egészét érintő közlekedési problémáról van szó, a BKV-t valamiből finanszírozni kell. A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Harmadik út nincs. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Természetesen hozzáértő szakemberek javasla­taira szükség van, de hogy véget nem érő, egymásnak is ellentmondó kifogások és kritikák szülessenek, arra nincs lehetőség. Szívesen meghallgatunk kerületvezetői véleményeket, de nem érdemes előállni olyan szak­mailag értékelhetetlen kérésekkel, hogy a nagy közlekedési csomópontoktól hat–hétszáz méterre legyen a P+R parkoló, vagy hogy Budapest közigazgatási határán mindenki fizessen.”

 

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/37208


Összesen 24 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó