Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. június 3. 13:16

A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Interjú.

„– Mindezek tükrében hogyan alakul a 4-es metró építése?

– A beruházás európai uniós (EU) támogatású, így pontos elvárások és szabályok vannak a kivitelezést illetően. Ahogy a dugódíjon, ezen szintén sokat vitatkoznak olyan emberek is, akik hirtelen közlekedéspolitikai szakértővé váltak. Vitathatatlan tény, hogy az uniós támogatás feltételeit a Demszky-féle vezetés elfogadta, ami magában foglalja a dugódíj bevezetését is. Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, elveszhet a száznyolcvanmilliárd forint támogatás. A tizenhét alapszerződésben, amelyet 2006 első felében kötöttek meg a 4-es metró beruházását illetően, ezek a kötelezettségvállalások szerepeltek, amelyekből kiszállni bonyolultabb és költségesebb lenne, mint magát az építkezést befejezni. Tehát a munkálatokat befejezzük.

– A dugódíj bevezetése jövő július­tól várható. A határidőt illetően számos kritika fogalmazódott meg, hogy túl kevés az idő a lebonyolítás részletes kidolgozására. Mi a főváros álláspontja?

– Nem szociális, hanem közlekedéspolitikai kérdésről van szó. Jó lenne, ha az üstdobot nem szociális szakemberek kezdenék verni, különösebb tájékozódás nélkül. Nem ilyen kérdésekről kellene beszélni, és hangulatot kelteni, mert a főváros egészét érintő közlekedési problémáról van szó, a BKV-t valamiből finanszírozni kell. A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Harmadik út nincs. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Természetesen hozzáértő szakemberek javasla­taira szükség van, de hogy véget nem érő, egymásnak is ellentmondó kifogások és kritikák szülessenek, arra nincs lehetőség. Szívesen meghallgatunk kerületvezetői véleményeket, de nem érdemes előállni olyan szak­mailag értékelhetetlen kérésekkel, hogy a nagy közlekedési csomópontoktól hat–hétszáz méterre legyen a P+R parkoló, vagy hogy Budapest közigazgatási határán mindenki fizessen.”

 

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/37208


25 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A végére már csak annyi hiányzott volna , hogy szervezzünk tüntetést a dugódij és a még magasabb benzinárak mellett !!!
Nem ??? Hiszen mi tehetünk róla , mi gonoszok ....


Tedd oda hátha többen olvassák :
A cikk cime : "" Demszky Gábor kevesli a nyugdíját .""

Válaszok:
kjkj945 | 2012. június 3. 17:24

Miért? Szerinted mint főfőpgmesnek semmi köze nem voooot a bkv-hoz?
Valamikor 2004-5 között a havég is közölte, hogy demmccky akkori áron számitva nem adott oda a bkvnak évi 50 milliárdot. Akkor 40 milliárd volt a bkv hiánya.
Csak a 4-e metró csak a 4-es metró!!!!!


Ez a Tarlós-turhás egy csődtömeg. Szadeszosnak sem volt jó, Fideszesnek sem az, kivénhedt apparatcsik. Kukába vele.


Tarlós úrnak talán nem az utcák-terek átnevezésével kellett volna kezdeni az ámokfutását. Meg az orbánrokon orrtúró hülyegyereket rászabadítani a fővárosra.


"A BKV-t valamiből finanszírozni kell"

tisztelt fő polgármester tarlós úr!

talán elő kellene venni a választási programot, és kiböngészni, hogy mi áll benne BKV címszó alatt. Akkor nyilván volt terve a BKV megmentésére, csak fel kell lapozni!

ja, hogy az egész választási program elfért egy post-it-en?

nincs több kérdésem bíró úr! ügyvéd úr, öné a szó.


"Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik."
----------------------------
Helyes! Bevállalom. Nincsen több lehúzható bőr az autósokon. Keressetek más forrást. A dugódíj ötletével menjetek a qvajó anyátokba!


Ha ilyen szövegfet nyom a Tarlós (akit utálok a demszkinek nyalizása miatt) akkor elfordulnak a kormánytól a hívei is.
A dugódíjat gyorsan felejtsék el, mert a fidesznek egyharmad sem marad, ha bevezetik.


"Nem szociális, hanem közlekedéspolitikai kérdésről van szó."
---------------------------
HÉ! Az autósok fejőstehenek? Szóakozásból autóznak? Az újabb lenyúlásuk nem szociális kérdés!
Tarlós, most már takarodj!
A metró nem érdekel. Ha nem kapjuk meg a 180 milliárdot akkor nem kapjuk. Az a fontosabb, hogy az emberek normálisan élhessenek, ha valahová menniük kell. (Munkába iskolába, kórházba, stb.) beülhessenek a kocsiba. Nem elég a parkolási díj?
De van egy ötletem. Ha minden parkolóórát azonnal leszerelnek akkor jöhet a dugódíj. De csakis akkor!


". Harmadik út nincs. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik."
-----------------------------
Nem kell semmiféle haramadik út és nem kell dugódíj.
ha nem lesz 4. metró, nos a 180 milliárdot már rég kilopták, amiatt ne legyen dugódíj. Az vegyék vissza azoktól akik kilopták.
Ami a kormány ellen dolgozást illeti.
A KORMÁNY MAGA DOLGOZIK SAJÁT MAGA ELLEN, HA BEVEZETIK A DUGÓDÍJAT!


"az adófizetés megadóztatása" Ez már a benzinárban benne van, mert a megadóztatott benzinre nyomnak rá újabb adókat. Ma szerényen tankoltam kétezerért öt litert, hogy haza tudjak jönni. Lassan már literenként fogjuk vásárolni. Akkor most jönnek a dugódíjjal? Tudod, ilyenkor vicsorogni szoktam és felborzolom a szőrömet.

Válaszok:
butapesti | 2012. június 3. 23:52

Ja igen amíg el nem felejtem. A tartós tej is olcsóbb a benzinnél.


"A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik." - Nanana! Normális országban ez úgy néz ki, hogy harmadát állja az állam, harmadát az önkormányzat, harmadát az utasok.
Budapest (önkormányzat) nem akarja a saját tömegközlekedését finanszírozni továbbra sem (Demszky sem szeretett erre költeni). Már a Tarlós-érában történt, hogy a a BKV-nak szánt állami pénzt másra költötte az önkori.
Tehát: nem fizet, és még a máshonnan származó pénzeket is ellopja. Biztos, hogy nem Demszkynek hívják a főpolgármestert? Vagy csak így szocializálódtak az SZDSZ-ben?


Erre több terv született. Övezetekre osztják a várost és a lakóhelye szerinti övezetbe a kijelölt útvonalakon behajthat. Ez is egy javaslat volt. A baj az, hogy a dugódíj majd járvány lesz és végül Nagybivalyos is kérni fog díjat a falun áthajtóktól. Visszatérünk a középkorba ahol mindenhol útdíj és vámköteles volt a szekér.


Nos az a helyzet, hogy London dugódíjas övezetében van a legtöbb taxi, de még az angolok számára is megfizethetetlen tarifákkal. A piros emeletes buszok nagy sürűséggel és tömötten járnak, de ez szerencsére -London méreteihez képes- nem túl nagy övezet. Itt viszont gyakorlatilag Csillaghegytől Csepelig akarnak dugódíjat szedni, hogy több lóvé jöjjön a kasszába.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó