Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 14. 21:47

A mai világ azonban más, ég és föld. Filózni kell, bele kell élnünk magunkat a tettesek lelkivilágába.

„Nagyon jó ez a szó! Tudom már, hogy mi hiányzik a mi kis országunkból. Igen, jól mondod, az akarategység. Ez valami olyasmit jelent, hogy a társadalom a legfontosabb dolgokról ugyanazt gondolja, és ugyanazt teszi. Mondjuk, egyformán bűnnek tekintjük az emberölést. Aztán közös akarat alapján hozunk törvényeket, amelyeket valamennyien be akarunk tartani, és be is tartunk. Szegények és gazdagok, főnökök és beosztottak, magyarok és cigányok, mindenki.

Három éve Veszprémben megöltek egy külföldi sportolót, másik kettőt életveszélyesen megsebesítettek. Ez nem szorul különösebb magyarázatra. Az már inkább, hogy a magyar igazságszolgál­tatás három évet dolgozott az ügyön, és kétféle ítéletet hozott. Az egyikben két cigány életfogytiglani kapott, a másikban 18-18 évet. A harmadik szereplőnek előbb 20 évet, a végén pedig 8 évet adtak. Az enyhítés egyik indoka az volt, és most jól figyelj, hogy nem lehetett a vádlottak akarategységére következtetni.

A középkorban a három jóembert szó nélkül kivégezték volna, és nem kezdtek volna filozofálni arról, hogy milyen szándékkal mentek oda. A tényt nézték volna. A mai világ azonban más, ég és föld. Filózni kell, bele kell élnünk magunkat a tettesek lelkivilágába. Végül is, lehet, hogy csak egy sört akartak inni. Tehetnek ők arról, hogy ott kujtorgott három külföldi sportoló? Miért nem ültek otthon? Hogy gyilkoltak a gyilkosok? Ugyan már, hogy lehet ilyen csúnya szavakat használni?! Azt se biztos, hogy szándékos volt. Csak úgy, véletlenül. Tudod, hogy van ez, a kocsmába bicskával mégy, s ha már viszed, használd is! Még megszólnának a rokonok.

Még mielőtt félreértenéd, sietve hozzáteszem, nem a cigányokon van a hangsúly, bár ezt a gyilkosságot kétségkívül cigányok követték el. A lényeg a törvény, a társadalom akarategysége. Az, ami nincs. S nagyon nagy baj, hogy nincs.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36525


56 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



ezeknek mar semmi se jo, mar a kommunistak is tul nacikok nekik)


amugy mindigis mondtam hogy a Thurmer az egyetlen tisztesseges ember a magyarorszagi politikai baloldalon.

annyira is vitte...

Válaszok:
Morrison | 2012. május 14. 22:16
butapesti | 2012. május 14. 22:19

Tény: nem szalonkommunista volt, mint a mostani parlamenti egyedek akik jobb- balnak aposztrofálják magukat.
Egyébként az írás jó, némi ironiával vezeti le a büntetőjogban súlyosító körülményként szereplő "akarategységet".
Tudniillik a másodfokú ítélet a falkában történő támadásnál nem "vélelmezte" az akaretegységet,ezért enyhítették az ítéletet.


Thürmer valóban gerincesebb a politikusok 99%-nál. Szóval senki ne bátsa, mert csúnyát fogok mondani.
Nos: A 25 kancigány balhézni ment oda nem mulatni. Ebben feltétlen akarategység volt közöttük. Elég megnézni a videókeat, már az elején menekülni kezdenek kifelé a lépcsőn az emberek. Azután szegények minden akarategység nélkül utánuk mentek az utcára és ott ölték meg őket.
Kár, hogy a bírókra nincsen törvény, mert a másodfokon itélkező bírót annyi évre csuknám be ahányat elengedett a gyilkosoknak.

Válaszok:
Rita Kamélia | 2012. május 14. 22:28
Burmann | 2012. május 15. 09:01

Mellesleg hol a többi vád a gyilkosság mellett?
Ezekről kiderült hogy stricik, valami drogterjesztés is rémlik, meg még a jó ég tudja, miből jött össze a vagyonka.

De hogy igazat adjak a szerzőnek is; mikor Sztojka elpanaszolta a Hír-tévének, hogy őt mennyire megsértette méltóságában az az ügyész aki visszaküldte volna Indiába, és erre az ügyészt lecserélték, akkor bennem is megfagyott a vér.
Ilyen nincs,hogy egy tetű gyilkos lelkivilága bárkit is érdekeljen az igazságszolgáltatásban.


Az én mesémben ez a faszi bejut a parlamentbe és a patkó bal oldalán foglal helyet. Tőle jobbra először a Fidesz (még mindig bal oldalon), aztán a KDNP (már jobbra de külön) aztán egy Jobbik van.

Egyik sem felejti el, hogy egy nemzet tagjait képviseli.


Majdnem azzal kezdtem, hogy nekem is kedvencem a Thürmer, de ez talán túlzás lenne, minden esetre legalább két klasszissal különb a baloldalinak mondottak többségénél.
Az akarategység c. szösszenettel egyet értek, de hiányolom, hogy nincs többet jelen a politikai közéletünkben. Nem biztos, hogy mindenben egyet értenék vele, de a véleménye mindig érdekelt.


Neee:) Ezt remelem viccnek szantad, vagy lovesed sincs melyik ideologiai hullam hanyta ide Thurmer Gy. gondolatait.


Az is gyanús, aki mindenhez ért.
Lásd tenmagad.


"Tudniillik a másodfokú ítélet a falkában történő támadásnál nem "vélelmezte" az akaretegységet,ezért enyhítették az ítéletet."

Nekem úgy sejlik az ítéletről szóló beszámolók és képi felvételek alapján, hogy a tettesek már kiépítették a maguk "hálózatát" Veszprémben és megeshet, ez is bejátszott a másodfokú ítéletbe. Amit viszont nem nagyon hivatkozott, hogy a korábban elkövetett erőszakos cselekmények súlyosbító körülményként tűntek volna fel.


A cigányok általában katolikusok, inkább a flepni lehet a gond...


Gyula, ritkán fordul elő, de igazad van.
Az indexen tegnapi hír egy cigányok által elkövetett rasszista gyilkosság, ahol egy falusi rendezvényen kötekedtek a részeg cigányok, majd megöltek egy nyugdíjast.
Szóval sajnos nem csak magyar probléma. :(

Válaszok:
buckafej | 2012. május 15. 07:51

Szlovákiában.
Bocs, ezt elfelejtettem...


Ezt a bírót nem lecsukni kellene, hanem a Patrióta bárba visszatranszportálni a mészárlások idejére, netalán elküldeni, hogy inna már meg egy pohár sört a berzéki kocsmában húsvét hétfőn, amikor az akarategység nélküliek éppen bemelegítenek két családi leszámolás között.

Válaszok:
butapesti | 2012. május 15. 13:23

Jól beszél a Gyula. És többeknek igazuk van, ez az ember tisztességes. Az, aminek látszik, nem hazudja magát másnak. Ő a kezdetektől fogva baloldali, szocialista, vállalja. Nem manőverezett a politikai palettán jobbról-balra, sem vissza. Egy normális ország normális parlamentjében ott lenne a maga százalékaival.

Válaszok:
Forsz | 2012. május 15. 12:43

"Ő a kezdetektől fogva baloldali, szocialista, vállalja."
---------------------------
Na, azt hiszem Thürmer meg is sértődne, ha olvasná mit írtál róla.
Ő nem szocialista, főként nem olyan, mint az MSZP-sek. Ő kommunista és ezt vállalja.
Én nem a kommunistaságát díjazom, mert éppen az az, ami taszít, hanem a szociális érzékenységét és azt, hogy nem pártok, hanem nézetek mentén nyilvánít véleményt.


Ez a másik. Egy hülye bíró aki csak könyvekből ismeri a valóságot. Aki elmegy és körülnéz az látja, hogy gyűlnek össze, beszélik meg és indulnak ezek pl. meglátogatni egy kocsmát, hogy balhézzanak.. Az már csak a véletlenen múlik, hogy van-e halott és ha van akkár hányan halnak meg. Most vertek agyon ok nélkül egy embert a berzéki kocsmában. Hazamentek, felfegyvekeztek és senki sem mondhatja, hogy nem szándékosan mentek vissza megölni. A pultosnőnek szerencséje volt, hogy túlélte.
A jelenség ellen szigor nélkül nem lehet harcolni. A mai bírói kar fele teljesen alkalmatlan a posztján.


Erről a másodfokon eljáró bírót kellene megkérdezni, hogyan értelmezi az akarategység fogalmát.


ugy van.

es sokakkal ellentetben o nem forditott koponyeget, nem a husosfazek erdekelte.

tovabba van annyi gerinc benne hogy nem kopott bele abba a tanyerba amibol evett.

ez pedig emberileg tiszteletremelto meg annak is, aki nem ert vele politikailag egyet.


es ha o annyira "moszkovita", akkor miert nem forditott politikai koponyeget mikor maga a nagy testver Moszkva tette?



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó