Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. április 26. 09:58

Ha adóemelések adják a kiigazítás zömét, akkor az előttünk álló időszak gazdasági növekedésétől sok jót nem várhatunk.

„Mégis meg kell említeni a piaci elemzők első reakcióit: azok ambivalenciája valószínűleg ugyanazon forrásokból táplálkozik, mint a makrogazdasági és gazdaságpolitikai megfigyelőké. Ami nyilvánvaló és pozitív: a tervbe foglalt makroszámokkal valóban jóval a háromszázalékos GDP-arányos szint alatt marad a magyar deficit, továbbá a korábbiakhoz képest sokkal többet lehet tudni a deficitpálya fenntartását szolgáló intézkedésekről. Másrészt - és mindig van »másrészt«, ezért utálják a közgazdászokat a politikusok - azt is jól látni, hogy a költségvetési egyensúly felé mozdító intézkedések túlnyomó része az állam bevételeinek növelésére, semmint kiadásainak mérséklésére irányul. Az adó- és illetékemeléses hiánymérséklésről pedig tudható, hogy az nagyobb mértékben fékezi a gazdaság fejlődését, mint ha a hiányt az állami kiadások csökkentésével próbálnák leszorítani. A gazdasági elemzők részéről hasonló okok miatt érte kritika a 2006-os Gyurcsány-csomagot, majd többünk elégtelennek ítélte a Bajnai-féle 2009-es kiigazítás kiadási oldali komponenseit; most ismét ezt a kritikát lehet megfogalmazni. Ha adóemelések adják a kiigazítás zömét, akkor az előttünk álló időszak gazdasági növekedésétől sok jót nem várhatunk, holott pontosan a növekedés hiánya és a sajnálatosan nagy költségvetési adósságállomány robbanékony együttese az, amely miatt a kockázatelemzők aggályokat táplálnak a magyar állam fizetőképességének kilátásaival szemben.

Az adónövelő tételek 2012 hátralévő hónapjai során és 2013-ban nem egyszeri intézkedésekből táplálkoznak, eltérően a 2010-2011-es csomagok nagy tételeitől, mivel a pénzügyi ügyletekre, a távközlési szolgáltatásokra, az energiaágazatra, illetve az úthasználókra tartós jelleggel kívánnak új adókat és illetékeket kivetni. Ám a felsorolt új adókkal két nagy baj van. Az egyik az, hogy újak, márpedig az adótudorok szerint a régi adó a jó adó, mármint amit megismert és legitimként elfogadott a társadalom, szemben az újonnan kitalált adókkal, amelyeknek a torzító hatásait csak becsülni lehet. A másik - még nagyobb - gond az, hogy a most kigondolt adók az elkerülhetetlen torzulást a gazdasági modernizáció és a hatékony erőforrás-allokáció alapfolyamataiba viszik bele, miközben hazánk éppen a pénzmozgások pangásától és a mobilitás gyengeségeitől szenved.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/35899


75 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Mert ennél jobb nem jutott az eszükbe..


Meg a vicc szerint is a világ létrejötténél a közgizdászok teremtették a káoszt.


Elméletileg egyet lehet érteni Bod Péter Ákos megfogalmazásaival, azonban, ha a jelenlegi helyzetet és gyakorlatot nézem, akkor már más a helyzet. Először; nem valós az a megállapítás, hogy „túlnyomó része az állam bevételeinek növelésére, semmint kiadásainak mérséklésére irányul.”, mert lényeges tételek vannak a kiadási oldalon is. Másodszor;, ahhoz hogy a gazdaság beindítását a költségvetés elősegítse, a kiadások, vagy a bevételek csökkenését eredményezné, mely a 3 %-kon belüli hiánycél tartása miatt nem lehetséges. Harmadszor; az alrendszerekben végrehajtandó átfogó reformok növelik a kiadásokat, s csak a végrehajtás után várható kiadás csökkentés. Jelenleg erre sincs meg a költségvetésbe a fedezet. Hitel viszont szóba sem jöhet.
Tehát csak megfontoltan, lépésről lépésre lehet a szükséges intézkedéseket végrehajtani, melynek első lépcsője az éves költségvetés konszolidációja, a még meglevő források – elsősorban EU-s támogatások – célirányos felhasználása.

Válaszok:
Burmann | 2012. április 26. 12:38

A közgazdászokat joggal utálják. (Tisztelet a kivételnek.)
Mert pl. a magyar közgazdászok (és jogászok! Sárközy Tamás, Sólyom lászló!) lelkes támogatásával történt az ország teljes lerohasztását(és egyesek látványos meggazdagodását) szolgáló privatizáció.


Most tévedésbe vagy, mert nem arról a kiadásról ír BPÁ, amiről te, hanem az alrendszerekkel kapcsolatos kiadásokról, ezeknek a reformját sürgeti. Szerintem ennek változtatása is elindult, s remélhetőleg lépésről - lépésre befejeződik.


Az új adók kivetése, amelyek zömében a vállalkozásokat és az aktívakat sújtják kényelmes pénzbehajtási lehetőség egy olyan társadalomban, ahol az inaktívak adják a választók többségét vagy legalábbis a felét.

Megvan ennek a logikája, ha a nyugdíjasokat is elkezdenék sarcolni, például csökkentenék az aktívak járulékait, bevezetnék a svéd-modellt, vagy eltörölnék a különféle juttatásokat, kedvezményeket, akkor nem nyernének választásokat. Így viszont az aktív lakosság issza meg az egésznek a levét, és a gazdaság motorját csak az aktívak és a vállalkozók indíthatják be.

Nekem egy érdekes párhuzam jut erről eszembe, nagyon hasonlóan nézett ki a magyar társadalom a XIX. század elején, akkor is volt egy viszonylag privilegizált réteg (a nemesség), amely ragaszkodott előjogaihoz, viszont éppen ezek az előjogok bénították az ország fejlődését.

Amíg nem történnek strukturális átalakítások a magyar gazdaságban, addig nem lesz számottevő gazdasági fejlődés sem.

Válaszok:
Matróz Kommandó | 2012. április 26. 10:56
nomármost 1 | 2012. április 26. 12:02

1. eddig soha nem látott mértékű strukturális átalakítás folyik Magyarországon.
- nyugdíjak (korkedvezményes kivezetése)
- tömegközlekedés (MÁV-Volán stb)
- egészségügy (Kórház centralizáció)
- oktatás (egyetem racionalizálás stb)
2. A 1%%-es tranzakciós adó a legkevésbé sem terheli a vllalkozásokat, ennek többszörösét elkéri a bank. Telefon dettó.

Kicsit kevesebb rosszindulattal esetleg jobb szövegértéssel előbbre fogsz jutni

Válaszok:
Vhailor | 2012. április 26. 11:06
TaTa86 | 2012. április 26. 13:27

A közgazdászokat nemcsak a poliikusok utálják, mégpedig azért, met Magyarországon kizárólag a valahai Marx Károly Közgazdaséágtudományi Egyetemen végzettek és azok követői rúghatnak labdába, és csak egyféleképpen tudnak gondolkodni: népnyúzás árán történő növekedés.


Most már hiába vezetik ki a korkedvezményes nyugdíjat, ha már van az országban 3 millió nyugdíjas.

Az általad felsorolt további lépések pedig csak azért valósultak meg, mert a kormány kénytelen volt valahol vágni. Inkább az egyetem, mint a nyugdíjrendszer átalakítása. Inkább centralizáljuk az egészségügyet, minthogy beengednénk a magántőkét ...


Előbb utóbb Magyarországnak szembe fog kelleni néznie a valósággal. Az európában egyedülálló 55%-os foglalkoztatottság és a szintén egyedülállóan magas járulék és adóterhek maga alá fogják temetni ezt a posztkommunista rendszert. Mert hiába van 11-12% munkanélküli, ha ezen felül van még 30-35% inaktív.

Válaszok:
Matróz Kommandó | 2012. április 26. 11:39

Bocs, de nehéz így vitázni. Amit első hozzászólásodban álítottál, nem felel meg a valóságnak ergo a belőle levont következtetések sem helyesek. (ezt egyébként butaságnak hívják)
A következő hozzászólásodban elvileg helyes tételekből, alacsony foglalkoztatottság, magas inaktív arány, magas járulékszintek, vonsz le abszolut helytelen következtetést a nyugdíjasokra vonatkoztatva (kényszeres gondolkodás). A helyes megoldás amely irányba a kormány is lép, a foglalkoztatás bővítése akár közmunka által, a fogalalkoztatást emelő beruházások támogatása, az egykulcsos adó!!!!
Ceterum censeo: kevesebb rosszindulat több empátia

Válaszok:
Nyuggerisztan | 2012. április 26. 11:45
Vhailor | 2012. április 26. 11:48

A futóversenyek nevezési díjában benn van a közterület bérlés díja is. Szóval a futók fizetnek azért, hogy használhassák a közterületet. A befolyó pénz meg az önkormányzaté, amely -jobb esetben- a fővárosba forgatja vissza. A direkt ezekért a versenyekért ideutazó külföldiek (és magyarok) járulékosan is költenek (utazás, szálloda, étkezés, stb.). Szóval értékteremtő dolgot fikázol, miközben a főváros megbénításán sírsz. Akkor a 44-ben szétrobbantott hidak látványa után vszínűleg tökönszúrtad volna magad.


Miért, a telefonadó meg a tranzakciós adó nem fékezi a fogyasztást? Dehogynem. Ebből a szempontból a kiadáscsökkentés és a bevételnövelés egykutya.

A probléma viszont az, hogy az újabb és újabb adók gyakorlatilag mid azokra a rétegekre rakódnak rá akik vagy dolgoznak vagy vállalkoznak, tehát értéket állítanak elő. Következésképp egyre kevésbé éri meg dolgozni, nyugdíjba menni annál inkább. Már a kilencvenes években is ez ment, ma meg aztán főleg.

Egy vállalkozás ma magyarországon cirka 60 különféle elvonási formával találkozhat. Ez több mint amennyi a szomszéd országokban ÖSSZESEN van. Szerinted lehet így versenyképes országot építeni? Aligha. Vagy szerinted érdemes úgy dolgozni, hogy a munkavállalók az EU talán legmagasabb járulékait fizetik be a sok büdös nyugger eltartására? Aligha.

Ki kell végre mondani: A sok büdös nyugger, segílyes, vasutas meg többi naplopó 80%-a messze nem érdemli meg azt a pénzt amit most az adófizetőktől kap, mert lófaszt se tett le ezért az asztalra. Egyetlen dolog értékes bennük és az a szavazatuk. Felőlem mehetne mind koldulni, azt érdemlik.

Válaszok:
Vhailor | 2012. április 26. 11:53
nomármost 1 | 2012. április 26. 12:07

"Végül is, ha minden kötél szakad, még vissza lehet majd térni a személyi jövedelemadók megemelésének opciójához, 2014-ben"

Ezért kár volt ennyit erőlködni. Evvel minden értelmes gondolatod semmissé vált a szememben.


Nem butaság az, szimplán tények:

1. Europában gyakorlatilag nálunk a legmagasabb a helyettesítési ráta.
2. Ebből adódóan nálunk a leginkább jó business nyuggernak lenni.
3. Ebből adódóan mindenki aki csak tudott elhúzott nyugdíjba, a magyar nyuggerek alig 20%-ának van ledolgozott 40 éve. A sok csaló rokkantnyuggerről meg aztán ne is beszéljünk.
4. Mindebből az következik, hogy sok nyugdíjat kell fizetni sok embernek. Ez irgalmatlan járulékterhelést jelent, ami a magyar munkaerőt borzasztóan megdrágítja - jelen pillanatban ez a legnagyobb akadálya a foglalkoztatás bővülésének (a minimálbér mellett)

És akkor a dolog igazságossági dimenziójáról még nem is beszéltünk, jelesül arról, hogy miközben a mai fiatalok az EU talán legnagyvonalúbb nyugdíját fizetik a sok trógernek, addig nekik nyugdíjuk már nem igazán lesz.

Elképesztő pofátlan generációs alapú elnyomás van ebben az országban, csak a többség ezt nem látja. Ha meg valaki mégis kinyitja a száját, a sok nyugger rögtön károgni kezd, hogy apád nyugdíját is elvennéd meg mittomén.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 11:48
Csigorin | 2012. április 27. 10:17

nagyon igazad van, minél jobban közeleg az igazság pillanata, annál jobban visit majd a tömeg.

Válaszok:
Nyuggerisztan | 2012. április 26. 11:55

Ja ... az abszurdnál abszurdabb adónemek kivetése bizonyára segíti a beruházásokat.

Tudod mit akart Orbán az egykulcsos adóval? Lemásolni Szlovákia gazdasági sikerét a 1998-2008-as évtizedből, viszont lehetőleg úgy, hogy ne kelljen sehol se vágni, mert bizonyára ideát keményen vágtak egészen 2003-2004-ig. Kórházprivatizáció, manyup bevezetése, fizetős egészségügy, a multik beengedése ... ez ideát mind megvolt. Orbán viszont ebből, tekintettel az oriási népszerűségvesztésre, nem kért. Az egykulcsos adó fedezetét nem megszorításokkal, hanem a manyup pénztárakban közben felhalmozódott vagyonokból akarta előteremteni. Hogy mi lett ennek a vége most látni 2 év vergődés után.

Az állítólagos egykulcsos adó, figyelembe véve a magyar adórendszer rendkívüli bonyolultságát, nem indítja be a magyar gazdaságot. A foglalkoztatotság bővítésére a nagy szavakat leszámítva semmilyen koncepciója nincs a magyar kormánynak. A közmunka csak pótmegoldás, jobbik esetben enyhíti a problémát, inkább "népnevelői" szempontból tartom elfogadhatónak, de az alacsony foglalkoztatottságot ez sem fogja megoldani.

Válaszok:
TaTa86 | 2012. április 26. 13:32

Picit rosszindulatú, de helyes.

A nyuggerem ma Magyarországon ugyanazt a szerepet töltik be, mint a nemesség 1848 előtt. Nem csinálnak semmit, többségük alig szerzett valami "érdemet" (ergo - több GDP-t fogyasztottak mint amennyit kitermeltek) magának, viszont a rendszer, még ha látják is, hogy összeomlófélben van, nekik kedvez a maradék lakossággal szemben, ezért azokra szavaznak, akik ezt a rendszer fenntartják. Ebből a szempontból az MSZP vagy a FIDESZ egykutya.

Válaszok:
TaTa86 | 2012. április 26. 13:37

Itt a probléma leginkább az, hogy a fiatalok zöme nagy ívben szarik a politikára.

Pedig érdemes lenne feszegetniük azt a kérdést, hogy ha én most a bruttó fizum 30%-át kifizetem a nyuggernek, nekem meg nem lesz nyugdíjam, akkor ezt így most hogy?

Azok akik eljutottak eddig a pontig, általában már nincsenek magyarországon, de ez csak egy szűk kisebbség - ennél sokkal több embernek kéne kinyitnia a szemét, hogy végre igazi robbanás legyen.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 11:58
nomármost 1 | 2012. április 26. 12:15
koronaszep | 2012. április 26. 17:20

majd az IMF rendberakja őket. Nincs más remény.


Miért, mit kellene tenni szerinted a nyugdíjakkal például?

Válaszok:
Vhailor | 2012. április 26. 12:24

Ez szép volt. Anyád is a koldulkók között lenne?
Kinézem belőled.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 12:15

Igen ott lesz ha itt is görög csőd lesz. Ezért kéne befejezni a struccpolitikát.

Válaszok:
nomármost 1 | 2012. április 26. 12:52

Azon még nem gondolkodtatok, hogy agyon kellene verni a nyugdíjasokat? Mit filozofálgatni, meg számolgatni! Haszontalanok, elégetni őket, mert a temetőben csak a földet foglalnák az meg kell nektek aktívaknak!Halál az öregekre! Téged meg Isten éltessen sokáig Nyuggerisztán,( érd meg azt a kort, amikor rád is az öregek sorsa vár majd, mert az idő igazságos ám) jó, hogy felnevelt anyád apád, sok öröme lehet benned.

Válaszok:
julianus | 2012. április 26. 12:40

"Örvendetes" olvasni, ahogy a sok "bátor" kommentelő koldusbotra küldené a nyugdíjasokat.
szeretném őket tájékoztatni, hogy
nem ez a megoldás!
A dolgozni képes embereknek kell dolgozniuk! A gyerek és (valóban) inaktív réteg foglalkoztatását hagyjuk más kultúrával rendelkező népek (ideig óráig tartó) privilégiumának.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 12:23

Nem tudod beindítani a foglalkoztatást ilyen magas adók mellet. Előbb kell kiadást vágni.


Csökkenteni. Juttatásokat pedig visszavágni. A felszabadult erőforrásokat pedig járulékcsökkentésre hasznáni. Több pénz maradna az aktívak és a vállalkozók zsebében és egy picit levegőhöz juttatná őket.


"Ha adóemelések adják a kiigazítás zömét, ..."

---- na én is ezt kérdőjeleztem volna meg, de látom már a válasz is megszületett a felvetésre. Bod, és Mellár is, úgy viselkedik, mintha nem lenne egy olyan paraméter a társadalmi feszültségek keletkezésében, amelyet talán szakítószilárdságként értelmezhetünk. Hiába követelik a kiadáscsökkentést, a feszítés (megszorítás) növelését, van egy pont, amikor törés következik be. Utána pedig már minden mindegy. Másrészt úgy tesznek mintha nem lennének nincsenek az egész jelenség dinamikájával, egy hirtelen erőhatás kivédhetetlenül töréshez vezethet, míg lassabb fokozatos erőkifejtéssel a törés elkerülhető (esetleg). Más analógiával: lehet egy bizonyos szintig csökkenteni a táplálékbevitelt, de egy bizonyos szint alatt az éheztetett éhen hal, utána pedig hiába kap normális adagot vagy bármennyit.
--- Konkrét intézkedésekről megint nem beszélnek, "a termelést kell ösztönözni", a "kiadást kell csökkenteni". Ennyi az összes "konkrétum", csak mindez jól körbedumálva.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 12:43

Lumpenproletárokkal hiába vitatkozol, úgysem értik. Számukra nem ez a lényeg, így kár velük az időt tölteni.


Nyílván ha a nyugdíjas nem tudna ingyen utazni az ingyenfürdőben akkor éhen halna. Egyértelmű.


Az első kérdésem akkor feléd is az lenne ami nyuggerisztán felé az előzőekben, az öregekkel, és elesettekkel mégis mit csinálnátok?

És arra még nem gondoltatok, hogy ahelyett, hogy lábtörlőrongyként való viselkedés helyett inkább Orbánék mellé kellett volna állni, és inkább a multikat megsarcolni, és a bankok uzsorakamatait visszavenni? Nem ezerrel küzdeni az euban azért, hogy nehogy már ezek is részt vállaljanak a válságból?
A probléma világméretű, és közös megoldásért kiált szerintem.

Válaszok:
Muttimi | 2012. április 26. 12:53
Vhailor | 2012. április 26. 12:59

Szegény anyád! Szerintem mégis jobban venné ki magát, ha az ország csődje okán kerülne koldusbotra, mintha a fia(lánya?)érzés nélküli önzése miatt.

Válaszok:
anticonstitutionnelle | 2012. április 26. 13:19

A Stockholm-szindróma gyanúja sok mindent megmagyaráz.


Gyanítom megéri ilyen versenyeket rendezni BP-nek, mert ha nem hamar kiraknák az ablakba, hogy ez nekik mekkora veszteség.
Más adófizetők meg el tudnak jutni A-ból B-be, legfeljebb kerülni kell 10 km-t, vagy várni 15 percet. Más okok miatt is elbaltáznak ennyi km-ert, vagy időt.
Ha nem sírtál, nem sírtál, megkövetlek.


"Aki a széllel szemben pisál, az önmagát hugyozza le,..."

Vagy ha úgy tetszik: "Amit szabad Jupiternek, nem szabad a (kis)ökörnek."

Lehet ujjat húzni a multikkal, a bankokkal, lehet "szabadságharcolni", ennek a végét most látjuk. A bankok, a multik erősebbek, ezt csak a hülye nem látta 2010-ben. Ahelyett, hogy csendesen megkérdezték volna őket, hogy "...izé, akkor nem lehetne valahogy mégiscsak..." kezdték nyomni a süket dumát.

Az "öregek, elesettek" között nagyon sok az ingyenélő, aki alig dolgozott le 2-3 évtizedet. Hogy ezekből a kamu-munkanélküliekből a rendszerváltáskor ne vergődjön össze egy ütőképes, törő-zúzó tömeg, a szocik adtak nekik rokkant vagy korkedvezményes nyugdíjat, hogy hatalmon maradjanak tovább bélelték ki őket pénzzel, 13. nyugdíjjal, ingyenutazással stb.

Az ország most ennek issza meg a levét.

Válaszok:
julianus | 2012. április 26. 13:11

Sajnos a 2/3 sem elegendő az államháztartás ésszerűbb keretek közé szórításához. Számomra ez a legfőbb tanulsága az elmúlt 2 évnek.
A MÁV, BKV, IMF, csupa 3 betűs "szitok" szó, amire semmi féle érdemi megoldás nincs. Leállítottáak rengeteg vonatot a múlt héten, de annak a lehetőségét, hogy piaci alapon hasznosítani lehessen a "veszteséges" vonalakat arra még véletlenül sincs lehetőség. Hacsak a fémtolvajok munkásságát nem soroljuk be a (fekete) piaci alapon végzett tevékenységek közé.
A kiadási oldal szent és sérthetetlen! Ezt a mutatványt az elmúlt 22 évben minden kormány eljátszottta és egyiknek se volt nagyobb fantáziája, ezekhez a dolgokhoz. Valahogy sose sikerült egységes egészként értelmezni a kiadásokat és a bevételeket. Mindig csak az egyik oldalhoz mertek hozzá nyúlni.
Ott van például az E-útdíj. Amiből végre talán lesz valami! DE a jelenlegi koncepció megelégszik annyival, hogy ez egy zsíros bevételi forrás lesz majd valamikor. Azon már véletlenül se gondolkozik el, hogy ezen adó miatt nagy eséllyel a vasúti szállítási kapacitásokat át kellene szervezni. Már csak amiatt is, mert ez az adó lesz az, ami ismét versenyképessé teheti a vasúti szállítást. Viszont a MÁV jelenlegi szállítási kapacitásai tudomásom szerint nem túl modernek.
Ez a kormány rengeteg taktikai győzelmet könyvelhetett el az elmúlt 2 évben, ami tényleg elismerésre méltó teljesítmény. Viszont a stratégiai teljesítménye nagyjából ugyanott van ahol az előző kormányoké! Továbbra is a taktikai szempontok fontosabbak a stratégiai megfontolásoknál. Ezzel a megközelítéssel mindig csak futni fog az események után, és soha nem lesz lépéselőnyben!

Válaszok:
julianus | 2012. április 26. 13:29

„Az ország most ennek issza meg a levét.”, de a mostani kormány lépett. Talán ez is baj?

„Közel ötvenezer rokkantnyugdíjas veszélyben
Péntekig lehet felülvizsgálatra jelentkezni, aki ezt elmulasztja, elveszíti az ellátását.
A rokkantnyugdíjasok negyede még nem jelentkezett be felülvizsgálatra hétfőig a nyugdíjbiztosítási igazgatóság területi kirendeltségeihez, pedig március 31-én lejár ennek a határideje - közölte a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szerdán.
A tárca tájékoztatása szerint a mintegy 196 ezer rokkantnyugdíjas közül 148 500-an fordultak eddig az intézményhez, noha minden érintettet levélben tájékoztattak. Ez azt jelenti, hogy a bejelentkezést elmulasztó 47 500 ember májustól automatikusan elveszíti eddigi járandóságát, illetve ellátását, ha ezt a következő néhány napban nem teszi meg.
http://www.origo.hu/gazdasag/2..

Válaszok:
Vhailor | 2012. április 26. 13:16

Túl kevés, és túl késő.

Az IMF körüli hercehurca már most több pénzbe kerül, mint ennek az 50 ezer embernek az évi járandósága. Na de legalább valami.

Az igazi probléma a juttatások és az öregségi nyugdíjasok. A manyupok ellopásával és a felosztó-kirovó rendszer bebetonozásával lényegében újra kell kezdeni a nyugdíjrendszer átalakítását.

Valamilyen módon szét kell vágni a társadalom több mint 1/3-át kitevő nyugdíjasblokkot. Aki tényleg ledolgozta a 40+ évet, annak esetleg még emelni is kellene a nyugdíját, aki viszont 20 év után ment nyugdíjba, annak a felére kellene csökkenteni.


önzés?

8 éve dolgozom és fizetem a járulékot ebben az országban. De mit tudok tenni, ha mások nem így cselekednek?

Szídjam őket éjjel-nappal mint ahogy te teszed és közben visítsak, hogy fennamaradjon a status quo? Hát ezt nagy tudást igénylő feladatot inkább meghagyom neked.


nyugdíjak: a nyugdíjakat továbbra is erőn felül emelik, a nyugdíjasok továbbra is erőn felüli kedvezményeket vesznek igénybe. Ezen felül a köv generáció nyugdíját eltőzsdézték, úgyhogy 20 éven belül sci-fi lesz az öregségi nyugdíj.
tömegközlekedés: Én nem látom hogy néhány szárny bezárásán kívül történt volna akármi is... (Esetleg Malév-csőd? Majdnem BKV-csőd?)
egészségügy: ???
oktatás: Nem racionalizáció történik, hanem megszorítás. Az oktatásügy valós problémáival senki nem törődik, miközben gdp-arányosan is keveset költünk erre. (Ugyebár, hosszútávú befektetés, az meg hol érdekli a kormányt?)

Ezen felül Budapest reformját széttrolkodták a kerületi kiskriályok.
Cigányügyben konferenciázáson és pogácsazabáláson kívül más nem történt.
Az önkormányzatok továbbra is szarban, nem látszik, hogy létre akarja jönni egy felelősséget tisztázó, fenntartható rendszer.

"Kicsit kevesebb rosszindulattal esetleg jobb szövegértéssel előbbre fogsz jutni"
Ennyit a jóindulatról. :)
Egyébként csak a rizsa megy. Nem véletlenül nem kommunikál a Fidesz rendesen. Tudni illik, nincs mit. Marad a mellébeszélés.


Amennyiben megtekinted más országok közhasznú közlekedés kedvezményeit tapasztalni fogod, hogy minden egyes országban létezik, legfeljebb más formában és más kedvezménnyel, mivel a körülmények is mások.

Egyetértek vele, hogy az E-útdíj forrása lehet lehet a vasútfejlesztésnek, s maga a díj a vasút felé terelheti a szállítást. Azokat a fejlesztéseket viszont, amelyek 40 éven keresztül elmaradtak a vasúti közlekedés területén évek kellenek, mire pótolni tudják. Nagy hiba volt, amikor a 70-80-as években a vasutat nem fejlesztették - sőt a legtöbb karbantartás is elmaradt - és közútra terelték a forgalmat.
Tudomásom szerint történnek felújítások, egyes szakaszokon - GYSEV, Balatoni vonal - a felújítások, korszerűsítések.

Válaszok:
Felebarát | 2012. április 26. 13:30
ebcsont | 2012. április 26. 14:10

ehe

az európai studentkártya szinte érvénytelen nálunk :D azaz olcsóbban vezsed meg a jegyet bécsben, oda vissza mint nálunk :D

Válaszok:
julianus | 2012. április 26. 13:48

Egy szóval: Orbán "elqrt".

Érett gyurcsányizmus ez nem más. Népszerűségért lenullázta az országot. A különbség annyi, hogy annak a mamlasznak volt annyi esze, hogy akkor hazudjon, amikor ezt még bevették. Orbán 20ra húzott lapot, most aztán csodálkozik a barma, hogy nem nyert.

Válaszok:
Vhailor | 2012. április 26. 13:44

Ez csak teória, de...
A nyuggerek legnagyobb része az mszp-re szavaznak, mert azt szokták meg. A következő hatalmas szelet nem szavaz, hasonló okokból. A többi nagy része a Fideszre szavaz, mert antikomcsi, és ezt szokta meg, és a maradék, aki szenved a cigányterrortól a Jobbiké.

Szerintem itt egy majdnem tökéletesen árrugalmatlan társaságról van szó. Ha a bőrét lenyúzod, vagy tejben-vajban fürösztöd tök mindegy, nem változik a választási preferencia.

Ergó: az elqrás abszolút fölösleges.

Válaszok:
Felebarát | 2012. április 26. 13:39
Vhailor | 2012. április 26. 13:48

A közgazdaságtan a legbutább tudomány a világon, mindig növekedésről papol egy behatárolt méretű világban, amelyben az erő- és energiaforrások mennyisége folyamatosan csökken. A fizika törvényeit a közgazdászok sem tudják felülírni. :-)


ez annyira nem igaz, mint hogy csak fiatal volt a bkementen...


Sosem fog.

Ha 2010-ben okos kiadáscsökkentésekkel/bevételcsökkentésekkel kezdte volna a kormányzását, akkor simán kihúzhatná 2018-ig úgy, hogy csökkenne az államadósság és kezdene beindulni a gazdaság. Nálunk a Dzurinda ezt csinálta, igaz, hogy más volt akkor a világgazdaság állapota, és Szlovákia 1998-ban nem volt annyira eladósítva, de a recept bevált, csak kellett hozzá több mint egy ciklus.

De hát nem, a strukturális átalakításokkal járó kiadáscsökkentés Magyarországon tabu. Inkább sarcolna tovább, csak hogy fenntartsák a rendszert. Ki tudja, mit hoz majd az IMF. Kíváncsi vagyok rá. Nekik többnyire mindegy, hogy milyen forrásból teremti elő az ország a kamatokra szükséges pénzt, ezért nem várok tőlük sokat.

Válaszok:
Csigorin | 2012. április 27. 10:31

:D (Csakhogy lásd magad.)

Ennek semmi köze ahhoz, amit írtam.


Lehet, de Magyarországon a nyugdíjasok juttatásai szent tehénnek számítanak. Aki nyilvánosan szembe merne menni a nyugdíjasok akaratával, az nagy valószínűséggel elvesztené a választásokat. Hiszen ez még a nemszavazó nyuggereket is érintené és a nyugdíjcsökkentés erős hívószó minden populista számára. Főleg a maszop élt is ezzel 2002-ben, 2006-ban.


"Amennyiben megtekinted más országok közhasznú közlekedés kedvezményeit tapasztalni fogod, hogy minden egyes országban létezik, legfeljebb más formában és más kedvezménnyel, mivel a körülmények is mások."

Ezt, bár nem teljesen értem, hogy állításaim melyik részéhez kapcsolódik, elfogadom. Viszont azt is jelezném, hogy ez csak egy tünet és nem maga a bajok forrása. A kedvezmények nem az ördögtől való dolgok, de csak az előállítási költségek pontos ismeretében lehet megállapítani a mértéküket helyesen. A MÁV gazdálkodásának az egyik legfontosabb ismérve az áttekinthetetlenség! :)

Ha a MÁV-ot sikerülne rendbe hozni, akkor nagy eséllyel a BKV-t is meg lehetne "menteni" a MÁV mintájára. Ezzel valószínűleg jelentős kiadáscsökkentés következne be.

A NAV működésén szintén sokat "o'csítana" az elektronikus ügyintézés tovább fejlesztése és a papír alapú ügyintézés visszaszorítása. Konkrétan a papír alapú igazolások megszüntetése ügyintézők egy jelentős részének a munkáját váltaná ki.

Ezek azok a kiadáscsökkentések, amik hiányoznak a költségvetés rendbetételéhez.


pedig egyszerű a történet, hiába tudja minden valamirevaló közgazdász h mit kéne csinálni, nem lesz belőle semmi mert hiányzik hozzá a politikai akarat. és a legnagyobb vicc az h most sincs egy párt se a parlamentben(azon kívüliről se tudok) aki felvállalná ezt programjának


A szokásos kínálati, neoliberális nyavalygás n+1-edik változata, amit egy Dimitrov téritől vezértől várni lehet. Mintha Keynes nem is élt volna, Silvio Gesellről nem is beszélve. «A hatékony kereslet nagy rejtvénye, amellyel Malthus birkózott, eltűnt a közgazdasági irodalomból. Említést se találhatunk róla Marshall, Edgeworth és Pigou professzor összes munkáiban, akik a klasszikus elméletet legérettebb formájában kidolgozták; csak lopva, a felszín alatt élhetett tovább Karl Marx, Silvio Gesell vagy Douglas őrnagy (hogy ez ki?) alvilágában. […] Azt hiszem a jövő többet fog tanulni Gesell, mint Marx szellemétől.» Ez utóbbi egyáltalán nem jött el.
Csak ezeket az egyszerű lépéseket kellene végiggondolniuk:
1. Mi a magyar gazdaság? - Az, amikor magyarok dolgoznak!
2. Miért dolgozik bárki, így a magyar? - Mert a munkájával megtermelt árut – előállított terméket, elvégzett szolgáltatást – el tudja adni!
3. Akkor mikor fognak dolgozni a magyarok, azaz mikor működik a magyar gazdaság? - Amikor a magyar árunak, a magyar munkának kereslete lesz.
De a Dimitrov téri fiúk 40 éves neoliberális ámokfutásuk során a liberalizáció, dereguláció, privatizáció hármas szlogenjével elkótyavetyélték a magyar munka piacát, rászabadították a tőkeerős nyugati cégeket. Össze is omlott a gazdaság , mint a volt NDK-s tartományoké, amit a hiányzó másfél millió munkahely mutat. Ha meg most a magyar kormány a magyar áruknak kívánna keresletet támasztatni, rögtön jön az EU, hogy nem semleges. És ehhez még jönnek a Dimitrov téri fiúk, hogy nem jó, kínálati gazdaságpolitika kell.


"...ha én most a bruttó fizum 30%-át kifizetem a nyuggernek, nekem meg nem lesz nyugdíjam, akkor ezt így most hogy? "

Valamikor, Ők is kifizették, arra nem gondolsz ?
Óriási, történelmi bűn volt felszámolni a manyup rendszert.

Válaszok:
kjkj945 | 2012. április 26. 17:41

A 45 elöttit tényleg bűn volt felszámolni. Akkor most nem lenne zűr.


nem vagy te normalis... a magyar munkaero neked draga?? menjel mar egy kicsit nyugatabbra...
egy tetves hajvagast nem kapsz 18 euro alatt, nalunk meg mindenki szarert-hugyert dolgozik...

azt meg ertem az ervelesedben hogy a legegyszerubb lenne mondjuk a nyugdijasok felet agyonloni oszt le lenne a gond, csak ez nem igy mukodik.

(amugy ez meg humanusabb mint a te javaslatod, mert ha a nyugdijakat csokkentenek a jelenlegi ehber szintrol, akkor nem a fele nyugdijas pusztulna el hanem az osszes)


"a strukturális átalakításokkal járó kiadáscsökkentés Magyarországon tabu"

ez igy ebben a formaban nem igaz, az oktatasugyon jokorat vagtak, a rokkantnyugdijazasi rendszert is teljesen atalakitjak, nem beszelve a munkanelkuli segelyezesrol es egyeb hasonlokrol.

egyedul az egeszsegugy van meg hatra ahol kellene egy komoly reform, peldaul elsore annyi hogy a TB az eugyi beavatkozasoknak csak 90%-at finanszirozza. (Lehetne egy-ket akut, surgossegi, vagy igen draga beavatkozas esetere kivetelt tenni.)
A maradek 10%-ra meg lehetne peldaul kiegeszito biztositasokat kotni.


A hozzászólásokat figyelve, szerintem záros határidőn belül Kókát jó emlékezetü Jánosnak, Gyurcsányt Nagy Ferencnek fogjuk nevezni. Bokros Lala szobrot, vagy teret kap. Rákosi és Kádár sirhelye nemzeti emlék kegyhely lesz.Ezt értük el gatyára vetkőztetve.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó