Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. április 24. 15:15

Egy rég meghalt költő szabados szexuális életén csámcsogni ízléstelenség a köbön.

Itt a tavasz, dagad a... honfiúi kebel, nem csoda, hogy a Jobbik is teljesen rá van izgulva a szextémára. Igaz, általában mások szexuális életével vannak elfoglalva, ezúttal viszont tovább mentek, és egy rég halott ember szerelmi életéből próbálnak politikai tőkét kovácsolni. Már megint Jobbik vs Faludy.

Persze azért a Jobbik csak fejlődik: pár éve Szabóné Kocziha Csilla, a Viharsarok Morvai Krisztinája még betiltani próbálta a libertinus költőt, most már csak a Nemzeti Alaptantervből szeretnék száműzni a maga életében a hazai jobb- és baloldali szélsőségek által több alkalommal is száműzött költőt. „Miért lehet a Nemzeti Alaptanterv része Faludy György munkássága?” címmel intézett a napokban írásbeli kérdést a nemzeti erőforrás miniszterhez Ferenczi Gábor, a Jobbik országgyűlési képviselője.

Ferenczi eredeti nézettségére nézve magyartanár, így tudhatná talán, hogy Faludy hosszúra nyúlt életében azon a vékony ösvényen tudott maradni, amit az ideológiáktól mentes, szabadságvágyó alkotók tapostak ki az ideológiáktól és szabadságellenes erőktől rángatott huszadik században. Faludy György pályája ebből a szempontból példaértékű. Más kérdés, hogy esztétikailag hol és milyen szinten helyezhető el a költészete a magyar irodalom történetében – ebben még nincs konszenzus, de a jobbikos Ferenczi sem próbálkozik elefántcsonttornyos irodalmárkodással. Marad a szextéma: „A kommunistából átvedlett 'szabad demokrata' nyíltan vállalta biszexuális hajlamát, mely úgy érzem, nem jelenthet követendő példát a magyar diákok számára” – közölte a Jobbik politikusa.

Kezdő jobbikosok számára ismételjük át: Faludy olyannyira volt kommunista, hogy éveket töltött Recsken a kommunista diktatúra börtönében (ezt még Ferenczi is elismeri) – azért, mert nem volt hajlandó meghajolni a Rákosi-rendszer előtt. Szabadulása után még '56-ban is itthon volt a forradalom idején, üdvözölve a forradalmárok tetteit; és utána, a több évtizedes emigrációban is dühtől átitatott versszerű pamfletekben kelt ki a kommunista rendszer és annak vezetői ellen. Hogy fiatal korában balos volt, maximum szocdem? Melyik ifjú költő nem volt az a két világháború közötti időszakban? Hosszúra nyúlt időskorára már rég levedlett mindenfajta politikai nézetet, és akár konzervatívnak is nevezhető kultúrpesszimizmussal írt jeremiádokat a hanyatló műveltségről, a kikopóban lévő régi értékekről és a pusztuló világról. Ennyit az ostoba lekomcsizásról, egyébként pedig ajánlom az állandóan betiltani, kitiltani akaró széljobbereknek Faludy Emlékkönyv a rőt Bizáncról ciklusában szereplő verseit. 

Egy rég meghalt költő szabados szexuális életén csámcsogni meg ízléstelenség a köbön – főleg, ha nem a költő művészetét, egyéniségét akarja valaki ezzel jobban megérteni, csak egyszerűen bele akar rúgni a napi politikai haszonszerzés érdekében. Egy halottba. Mellesleg: Ferenczi gondolja végig, hogy a világirodalom történetében hány alkotót kellene ezen az alapon indexre tenni. A legbizarrabb csavar viszont itt van a történetben: Ferenczi Faludy helyett többek között a széljobb mainstream által mostanában felfedezett Tormay Cécile-t ajánlja a miniszter figyelmébe, akiről egyébként széles körben ismert, hogy vonzódott a nőkhöz, mint a legendák szerint a leszboszi Szapphó, az egyik első ismert költőnő. Kedves jobbikosok, szokják meg, hogy ilyen szabadosak ezek a művészemberek, amióta világ a világ. De legyen inkább vita Tormay irodalmi jelentőségéről, minőségéről, értékeltségéről, vagy a közéletben betöltött szerepéről – csakúgy, mint Faludy György esetében. Halott emberek szexuális élete pedig ne legyen a napi politika bunkósbotja.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/35826

Beérkezett trackbackek



192 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Repedt tükrénél állt a Céda:
"Hajamnak árja még veres,
miért, hogy már a régi léha
seregbõl már senki sem keres?
Ölem még izzó csókra éhes,
mellem rózsája még kemény..."
S az ablakon röhögve lépett
be az utolsó válegény:
"Hopp, Sára, hopp gyerünk a táncra,
ma: holt szerelmeid torán
hadd üljön nászlakomát lárva
ágyékod hervadt bíborán!"
- Buján fetrengtünk mindahányan,
s az évek szálltak, mint a percek,
véred kiontott harmatával
irgalmazz nékünk, Jézus Herceg!


Az lehet, de hogy Faludy a kétes híréből és a kutyaütően rossz, félre fordításaiból élt meg az tény, ami sajna a Jobbikot ez esetben legitimálja! :D


"...- Mi ez a hirtelen nagy nyugtalanság,
mért ürülnek ki ily gyorsan az utcák,
terek, piacok, s mély gondba merülve
miért igyekszik mindenki haza?

Mert itt az est, s a barbárok nem jönnek.
Néhányan, kik a határról érkeztek,
azt állítják: barbárok nincsenek.

- Mi lesz velünk most a barbárok nélkül?
Úgy hittük, ők hoznak megoldhatatlan
dolgainkra holmi megoldásfélét."

[Faludy György fordítása]


"Megint Faludyn csámcsog a Jobbik"


http://www.youtube.com/watch?v..

"...és így megyek, fütyülve egymagamban,
megáldva és leköpve mindenütt."


Miközben az írást olvastam eszembe jutott François Villon „ BALLADA A SENKI FIÁRÓL”
Faludy György átköltésében, melynek utolsó versszaka;

„S bár nincs hazám, borom, se feleségem
és lábaim között a szél fütyül:
lesz még pénzem és biztosan remélem,
hogy egy nap nékem minden sikerül.
S ha meguntam, hogy aranytálból éljek,
a palotákat megint otthagyom,
hasamért kánkánt járnak már a férgek,
és valahol az őszi avaron,
egy vén tövisbokor aljában, melyre
csak egy rossz csillag sanda fénye süt:
maradok egyszer, François Villon, fekve,
megáldva és leköpve mindenütt.”


Tormay Cécile akit Nobel-díjra jelöltek.

Válaszok:
pimepime | 2012. április 24. 15:44
Zokni | 2012. április 25. 08:51

,és ez:

http://www.blikk.hu/blikk_szta..

Válaszok:
pimepime | 2012. április 24. 15:52
Stigma | 2012. április 24. 16:33

Sajna ismét bebizonyosodott, hogy a Jobbik egy nagy része műveletlen bunkó. Ez a Ferenczi nevű magyartanárra halmozottan vonatkozik, olyannak tűnik ő, mint a Pokolbéli vig napjaim Szőrhas néven hivott kihallgatója mikor Faludytól amerikai kapcsolatairól kérdezett és Walt Whitmannt, meg Poet, illetve Belzebúbot is létező személynek hitte. De a Csizmás Kandúr névre keresztelt kihallgatóra is hasonlit Ferenczi. Szégyen, tényleg szégyen, hogy ilyen agyalágyúltak szövegelnek!

Válaszok:
Panzergeneral | 2012. április 24. 15:47
pimepime | 2012. április 24. 15:55
Secnir | 2012. április 24. 16:06
Stigma | 2012. április 24. 16:36

Az Óda a magyar nyelvhez c. irását se ártana elolvasni ennek a félresikerült Savonarolának (és vigyázzon is: Savonarola vége se volt egy kellemes at illetőnek!)


Hát, akkor csak ezt küldeném ennek a mélymagyar p*csnek:

Faludy György

ÓDA A MAGYAR NYELVHEZ.



Most, hogy szobámban ér az est setétje

te jutsz eszembe, Szent Gellért cselédje

s ajkad, melyről az esti fák alól

először szólt az ének magyarul.

Arcod mongol emléke rég ködös

de titkunk itt e földön még közös

s a te dalod kísér utamra fájón

messze e tájon.



Magyar nyelv! Vándorutamon kísérőm

sértett gőgömben értőm és kísértőm

te hangolás barangoló kalandom

te zengő és borongó hang a lanton

bőröm, bérem, bírám borom, míg bírom

és soraimmal sorson túl a síron,

kurjongó kedv, komisz közöny, konok gyász:

mennyei poggyász.



Magyar szó! Múltam és jövendő sorom

Népek közt sorom és mindegyik sorom,

Háza-hazám lovacskám, csengős szánom

és a dal a számon, mit kérnek majd számon

nincs vasvértem, páncélom, mellasom,

de Berzsenyivel zeng a mellkasom

s nem bír le ellenség, rangomba törvén,

sem haditörvény.



Jöhetsz reám méreggel, tőrrel, ékkel,

de én itt állok az ikes igékkel.

Árkon-bokron kergethetsz hét világnak:

a hangutánzó szók utánam szállnak,

mint sustorgó füzesbe font utak

felett alkonykor krugató ludak

s minden szavamban százszor látom orcád,

bús Magyarország.



Kihalt gyökök: tőzeggel súlyos rétek

ahol a fák, mint holt igék kiégtek.

Ős szók: a szemhatárról századok

ködéből még derengő nádasok,

gyepűs vápákon elhullt katonák,

ti bíbicek, bölények, battonyák.

miket vadásztak vén csillyehajókról

s lápos aszókon.



Magas hangok: szöcskék és tücskök rétje,

mély hangok: alkony violasötétje,

káromlások veszelytő vadona,

mondatszerkesztés pogány pagonya,

kötőszók: sok-sok illanó fodor,

s hangsúly, te vidám, hangsúly te komor

lelkünk dolmánya, szőttesen, világszép

búzavirágkék.



Múlt T-je: történelmünk varjúszárnya,

karók, keresztek és bitófák árnya.

Melléknevek, gazdag virágbarázdák,

Busák, buják, burjánzók és garázdák,

S ti, mellérendelt, kurta mondatok

mint paprika, ha füzérben vereslőn

lóg az ereszről.



Ragok: szegények szurtos csecsemői,

kapaszkodtok s nem tudtok nagyra nőni.

És E-betűk serege: fekete

mezőn zsellérek koldus menete.

s ti kongó-bongó helyhatározók,

kukoricásban jó irányt hozók,

ban-ben-bim-bam: toronyból messzehangzó

könnyű harangszó.



Jelentőmód. Az aszály mindörökre

ráült a magyar, repedt rögökre.

Magánhanzó illeszkedés! Kaján

törvénykönyvvé Werbőczi gyúrt talán?

Mi vagy? Fülledt ötödfél százada

robotja tört paraszt alázata,

vagy összhangunk, mely bolgogult utakra

messze mutatna?



És fönevek, ti szikárak és szépek

ti birtokos ragokkal úri népek,

országvesztők, önteltek és hitványak

s ti elsikkadt, felőrölt állítmányok,

megölt, vagy messze bujdosó fiak,

Hajnóczyk, Dózsák, meg Károlyiak,

ó jaj nekünk, mi történt ennyi lánggal

és a hazánkkal?



Parasztok nyelve, nem urak latinja

nem grófok rangja, de jobbágyok kínja,

magyar nyelv! fergetegben álló fácska,

hajlongasz szélcibáltan, megalázva-

s ki fog-e tövised lombbal hajtani?

Arcunkat rejtő Veronika-kendő

és a jövendő.



Magyar nyelv! Sarjadsz és egy vagy velünk

és forró, mint forrongó szellemünk.

Nem teljesült vágy, de égő ígéret,

Közös jövő és felzengő ítélet,

nem hűs palackok tiszta ó-bora,

nem billentyűre járó zongora,

de erjedő mustkönnyeinkben úszó

tárogatószó.



(Párizs, 1940 május)


Ez vajon tetszene a Jobbiknak?

A TÚLSÓ OLDALNAK
(Részlet Vlagyimir Majakovszkij verséből
Kassák Lajos fordításában)

Mi
nem a zseniáliskodás sikolya vagyunk:
"Minden megengedett!"
Mi
nem vagyunk felhívás "késelő bosszúra!"
mi
egyszerűen
nem várjuk meg az őrmesterordítást:
"Lehet!"
Lábunk máris a művészet gerincét töri,
egyenesre gyúrja.
Egy világméretű Róma csontvázai trappolnak veszettül
a hátunkon.
Sírjukba nem férnek bele.
Ne csodálkozzatok hát,
hogy megbékíthetetlenül
mi
jelszavunkkal mázoljuk át a világot: "Le vele!"


Ebből is látszik, mennyi kontraszelektált hülye magyartanár osztja még az észt a szerencsétlen tanulóifjúságnak.

Válaszok:
pierre bayle | 2012. április 24. 15:52

Az sem emeli a renoméját, hogy "hős bátorsággal" éjszaka szobrokat döntögetett:
http://hu.wikipedia.org/wiki/P..


Nem, nem - a tanulság nem az, h a magyartanárok hülyék, hanem az, hogy a jobbikosok hülyék.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. április 24. 15:59

Tormay vs. Faludy.

Neked Faludy...'oszt?

Válaszok:
Panzergeneral | 2012. április 24. 16:00

Szürkekutyus, előszőr tessék olvasgatni és utána ugatni, jó?


Sajnos a magyartanárok jelentős része is igen hülye, pártállástól függetlenül.
Csak a mezei magyartanárok nem kapnak szót a parlamentben.

Válaszok:
Finale* | 2012. április 24. 18:13

Miközben biszexualitása miatt kivetetné a Jobbik Faludy György költőt a Nemzeti Alaptantervből, azt a Tormay Cécile írónőt követeli oda, aki közismert leszbikus volt.

http://index.hu/belfold/2012/0..

Öngól?

Válaszok:
thymian | 2012. április 24. 23:09

Az 'oszt szavacskát nem értem, az meg butaság a köbön ha szembeállitunk két irót. Körtét almával nem hasonlitunk!


Azt meg ne kivánd, hogy "vágjam", mert egyrészt utálom ezt a neozsargont, kettő, nehogy szó szerint értsem, mert abból nagyon rosszul jönnél ki kiskutyus!


"Legyen a Bujdosó könyv a fájdalom könyve. Mialatt írtam,
találkozni akartam benne azokkal, akik testvéreim voltak a
közös szenvedésben. És ebben a könyvben velük akarok
maradni még akkor is, mikor már sem ők, sem én nem fogjuk
többé látni az új magyar tavaszokat."

Budapest, 1920. karácsonyán.
Tormay Cécile.

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 16:06

BUJDOSÓ KÖNYV
feljegyzések 1918-1919-ből
Részlet

Most, hogy a könyvet odaadom Nemzetemnek, sok olyan adatot és részletet kellett elhagynom, melyek még nem bírják el a napvilágot, melyek élő emberek titkai. Talán eljön az az idő, mikor megszólalhat, ami ma néma marad. Mióta napról-napra feljegyeztem az eseményeket, idő múlt felettünk és világos lett sok minden, ami megfoghatatlan és sötét volt. De nem nyúlok a lapokhoz, érintetlenül hagyom rajtuk az akkori órák érveréseit. Ha tévedtem, legyenek elnézőek, akik a könyvet olvassák. A tévedéseim is tükrök: a kor tévedéseinek a tükrei.
Nem a forradalmak történetét, nem is a politikai események szemtanújának a naplóját akartam megírni. Szóljon az én könyvem arról, amiről nem fognak tudni a jövő történetírók, mert azt át kellett élni. Szóljon arról, amiről nem tudhat az idegenből behurcolt forradalmak felidézői és politikai eseményeinek a szemtanúi, mert lelküktől távol állt minden, ami magyar.
Maradjon fenn könyvemben az, ami velünk vész el: egy halálra szánt faj legboldogtalanabb nemzedékének a kínja és becsülete. És lássák meg benne az utánunk jövők, hogy a megpróbáltatások esztendejében mi sajgott át a némaságra ítélt, elgyötört, vérig alázott magyar lelkekben.
Legyen a Bujdosó könyv a fájdalom könyve. Mialatt írtam, találkozni akartam benne azokkal, akik testvéreim voltak a közös szenvedésben. És ebben a könyvben velük akarok maradni még akkor is, mikor már sem ők, sem én nem fogjuk többé látni az új magyar tavaszokat.

Budapest, 1920. karácsonyán.

Tormay Cécile.


:)))
Ejnye, ejnye! ;-)

Válaszok:
gereb6 | 2012. április 24. 16:10

"Sajna ismét bebizonyosodott, hogy a Jobbik egy nagy része műveletlen bunkó."

+1


Csaknem egyszerre...
Igen "róluk van szó" :)

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 16:20

Bizony egyszerre, csak én hosszabbat írtam. Néha bármilyen furcsa és érthetetlen, de a gondolatok még a távolról is összecsengenek.

(Annyit azért megjegyeznék, hogy minden tekintetben két merőben különböző személyről van szó - már ami a két írót, költőt illeti - , ezért semmilyen összehasonlítást sem lehet tenni. Számomra mindkettő érdekes, fontos, s mindkettőhöz régi emlékek fűznek.)


"A budapesti Károlyi-kertben Prohászka Ottokár 1934-ben emelt bronzszobrát 1947. április 26-ról 27-re virradó éjjel Faludy György író vezetésével kommunista munkások ledöntötték "

A Faludy Györggyel 1988-ban készült interjú során azonban az író elismerte: "Károlyi megkért bennünket, döntsük le a szobrot, lehetőleg úgy, hogy kárt ne tegyünk benne. Így történt".

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 16:33
Rudi Mentaire | 2012. április 24. 16:34

Így van ez kedves pedroamigó, amikor valaki az irodalom könyvek lapjai helyett a pornólapokat forgatja. ;-)


Az "1956, Te Csillag " az egyik legszebb magyar versunk .



Másnap, szerdán reggel: por, ágyúszó



és szenvedés; mégis, mikor átvágtam



a Hősök terén, mosolyognom kellett,



mert nem állt szobor többé a csizmában; –







csütörtök: lázrózsák mindenki arcán.



Földváry már kedd este elesett



a Rókus előtt. Szemközt, az iskola



padlásán felfegyverzett gyerekek; –







péntek: még több vér, tankok a Ligetnél.



Az ütegek torkolattüzeit



nézem éjjel és borzongok: a szörnyű



szépség most nálunk is megszületik; –







hat nap: a kénezett arcú halottak



apró csokorral mellükön, a járdán



(Köztársaság tér) röplapok, szorongás,



szemem előtt kis, tétova szivárvány; –







ölelkezés az Írószövetségben:



csomagolnak és indulnak haza;



feltépett sínek, utcák és fölöttünk



a szabadság liliom-illata; –







ezerhétszázhárom, nyolcszáznegyvennyolc,



és ötvenhat: egyszer minden száz évben



talpra állunk kínzóink ellen. Bármi



következik, boldogság, hogy megértem; –







és újra péntek: a Dunánál állunk,



a nap áttör ködön, füstön. Talán



sikerül minden s az alkonyat bíbor



brokátja Zsuzska lenszőke haján;–







és szombat: hajnalban csupa reménység,



de estefelé: nyakunkon a kés.



A keleti szemhatár mögött mocskos



felhők, nyugatról álszent röfögés; –







mentünk a kétszázezerrel: nem bírok



újabb börtönt, s ha nem is jött velem:



Árpád óta bennem lakik az ország,



minden völgyét meg dombját ösmerem; –







a Bach-huszárok tankban tértek vissza:



eddig sem ápolt, s ha más föld takar,



mit számít az? és mit, hogy fiam majd



Dad-nek szólít és nem lesz már magyar?







Mit elvesztek, ötven vagy száz év múltán



az ifjúságtól mind visszakapom,



és otthon, a sötét előszobákban



kabátom még ott lóg a fogason –







ezerkilencszázötvenhat, nem emlék,



nem múlt vagy nékem, nem történelem,



de húsom-vérem, lényem egy darabja,



szívem, gerincem – kijöttél velem







az irgalmatlan mindenségbe, hol a



Semmi vize zubog a híd alatt



és korlát nincs sehol sem – életemnek



te adtál értelmet, vad álmokat







éjjelre és kedvet a szenvedéshez



s az örömhöz; te fogtál mindig kézen,



ha botladoztam; hányszor ihlettél meg,



s nem engedted, hogy kifulladjak vénen; –







ezerkilencszázötvenhat, te csillag,



oly könnyű volt a nehéz út veled!



Nagyon soká sütöttél ősz hajamra,



ragyogj, ragyogj, ragyogj sírom felett


Hát igen, a jobbik a tanulatlan bugrisok pártja.

Ez eddig sem volt kérdéses.


"Nem tudom láttad-e azt az EU parlamenti közvetítést mikor szóba került Szájer feleségének kinevezése.

Szájer azzal reagált, hogy nem érti, hogy az EU parlamenti képviselők, miért diszkriminatívek a női bírák ellen?

Erre az egyik német képviselő azt mondta, hogy akkor is felszólalnának ezen kinevezés ellen, ha pl. Szájer képviselő egy férfival élne együtt és azt nevezték volna ki a Birói Tanácsa elnökének.

Majd beszartam a röhögéstől... :-)"

Válaszok:
vahur | 2012. április 24. 18:58

Azért a történet nem egyértelmű.

„1947. április 26-ról 27-ére fordulóan az emlékművet "ismeretlen tettesek" ledöntötték, oly módon, hogy a szobor feje elvált a törzstől. A Faludy Györggyel 1988-ban készült interjú során azonban az író elismerte: "Károlyi megkért bennünket, döntsük le a szobrot, lehetőleg úgy, hogy kárt ne tegyünk benne. Így történt". (Károlyi és Andrássy Katinka esketőpapja egyébként Prohászka püspök volt.) A szobor ledöntésének másik változata: amikor a Károlyi házaspár 1946. áprilisában ideiglenesen hazatért, egy este Illés Bélánál, a vörös hadsereg őrnagyánál, írónál, annak NewYork-palotabeli lakásán vacsorázott szovjet és magyar katonák, írók társaságában. "Az elnök [Károlyi Mihály] nevetve mesélte el, hogy délelőtt meglátogatta a Károlyi-palotát, és követelte, hogy hogy a kertből azonnal távolítsák el a néhai Prohászka Ottokár szobrát". A budapesti köztéri szobrokról 1987-ben megjelent kiadvány szerint az emlékművet "1945-ben lebontották".
Forrás: http://www.templom.hu/phpwcms/..


suttyó jobbikosok suttyóskodnak, önmagában nem meglepő, inkább az h tényleg ennyire futja tőlük, mással nem tudnak bekerülni a hírekbe


Prohászka Ottokár a budapesti Károlyi-kertben 1934-ben emelt bronzszobrát 1947. április 26-ról 27-re virradó éjjel Faludy György író vezetésével szociáldemokrata ifjúmunkások ledöntötték. 1984. április 2-án állították fel újra a székesfehérvári Prohászka-emléktemplom mellett.

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 16:40

Ennyi erovel Oscar Wilderol sem tanulhatnank ,hiszen o meg bortonbe is ult homoszexualitasa miatt es persze lehetne meg beszelni Paul Verlaine és Arthur Rimbaud románcarol is .


"- Hölderlin ist ihnen unbekannt? - kérdezte dr. K. H. G., miközben a lódögnek a gödröt ásta.

- Ki volt az? - kérdezte a német őr.

- Aki a Hyperion-t írta - magyarázta dr. K. H. G. Nagyon szeretett magyarázni. - A német romantika legnagyobb alakja. És például Heine?

- Kik ezek? - kérdezte az őr.

- Költők - mondta dr. K. H. G. - Schiller nevét sem ismeri?

- De ismerem - mondta a német őr.

- És Rilkét?

- Őt is - mondta a német őr, és paprikavörös lett, és lelőtte dr. K. H. G.-t."

(Örkény István: IN MEMORIAM DR. K. H. G.)

Válaszok:
kulalak | 2012. április 25. 02:50
Csajtorján | 2012. április 25. 10:59
Zokni | 2012. április 25. 13:36

A szobor ledöntésének másik változata: amikor a Károlyi házaspár 1946. áprilisában ideiglenesen hazatért, egy este Illés Bélánál, a vörös hadsereg őrnagyánál, írónál, annak NewYork-palotabeli lakásán vacsorázott szovjet és magyar katonák, írók társaságában. "Az elnök [Károlyi Mihály] nevetve mesélte el, hogy délelőtt meglátogatta a Károlyi-palotát, és követelte, hogy hogy a kertből azonnal távolítsák el a néhai Prohászka Ottokár szobrát". A budapesti köztéri szobrokról 1987-ben megjelent kiadvány szerint az emlékművet "1945-ben lebontották".
Forrás: http://www.templom.hu/phpwcms/..

Válaszok:
Rudi Mentaire | 2012. április 24. 17:31

"Szobordöntögetés?
Náci tempó."

(Prohászka találta ki a hungarizmust - apja Prochaska, anyja Filberger: http://hu.wikipedia.org/wiki/P.. )


Hungarista könyvégetés, - Magyarország, 2011.

http://nol.hu/belfold/hungaris..

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 17:07

Így van! Mindenki, aki diplomával rendelkezik és tudós, Jobbikos, csak még nem tudják, de te majd ráébreszted őket. :-)

Úgy legyen!


Huu,nagyon jo vers .


a jobbik minden nap kényszeresen bizonyítani igyekszik, hogy földbuta, kicsinyes alpári tahók gyülevész serege, a 15%-os támogatottságuk peduig kiváló tükre a magyar oktatáspolitika és a politikai elit csődjének


A megsemmisítésnek, "eltüntetésnek" számos formája van, melyekhez nem kötődik rituálé. 1945 után is történtek könyvek megsemmisítése, bevonása, betiltása.

Lásd! http://hu.metapedia.org/wiki/K..

Válaszok:
Stigma | 2012. április 24. 17:25

legyél büszke a Pörzse-Zagyva-Novák jelentette szellemi színvonalra, pontosan a magadfajtának való.

éppen az a szerencséje ezeknek a senkiháziaknak, hogy ellenérvként bármikor elő tudnak rángatni egy Szanyit, Gyurcsányt, Schmittet ellenérvként.


Csak tudod, ez max a szoci vagy fideszes droidokkal szemben ellenérv.

Attól, hogy ők hitványak, ti még továbbra is a söpredéket képviselitek.


"A 30 éven aluliak, különösen a diplomások között a JOBBIK magasan vezet minden felmérést. Majdnem mindenki diplomás vagy doktor a pártban."


Zagyvára akkor is büszkék lehetnek, ha a nevét képes leírni.
Ha a többi pont egy ilyen kultúrbarbár pártot választott, csak kihívja a diplomájával szemben az érdeklődést, mint Schmitt "álamelnök" a doktoritól kizárt helyesírásával...

Válaszok:
drkovax | 2012. április 24. 17:52

A metapedia kb. annyit tud, hogy a hegedűnél azért jobb a zongora, mert az tovább ég...

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 17:31

"Boldog legény, istenek párja.." írta Sappho Lesbos szigetén.
Nagy kár lett volna, ha Ady le nem fordítja,s nem kerül bele a magyar tankönyvekbe.


Igen ,kedves julianus ,azért is tettem be ezt az infót :
A Faludy Györggyel 1988-ban készült interjú során azonban az író elismerte: "Károlyi megkért bennünket, döntsük le a szobrot, lehetőleg úgy, hogy kárt ne tegyünk benne. Így történt".

Vagy igaz, vagy hazudott. így is jó, úgy se rossz.

Válaszok:
julianus | 2012. április 24. 17:46

Ne a metapedia-val foglalkozzál, hanem azzal ami oda van írva. Amennyiben te másként tudod cáfold meg és bizonyítsad be a cáfolatod. Gyermekként tapasztaltam a történéseket az 50-es években, s bizony ezek a tapasztalatok azt mutatják, ami le van írva az általam hivatkozott linken, igazak.Te vajon éltél akkor, vagy csak valamit hallottál, olvastál?


Nos, kedves Rudi Mentaire, amikor egy művész alkotásáról beszélünk, értékeljük, elemezzük úgy gondolom ennek semmi köze a magánéletéhez.
A konkrét történet valódiságát senki sem tudja. Ez esetben az sem fontos, hogy Faludy György igazat mondott e, vagy sem. Ő mindig forrongó, csapkodó, a kereteket szétszabdaló egyéniség volt és az maradt haláláig.Mindig mindenkivel szembeállt, sokszor még önmagával is. Verseinek, átköltött fordításainak mindegyike ezt igazolja. Verseinek stílusa, néhol a szabadossága, a rímek és szótagszámok váltakozása, mind, mind a keretek áttörését bizonyítja.Ide sorolható a szavak, kifejezések összecsengetés és ellentmondása is. A szabadosságát nem kedvelem, de minden más a verselésében ezt feledtetni tudja.
Azokban az időkben, amikor csak stencilgépen sokszorosítva lehetett olvasni verseit, fordításit, átköltött fordításait, akkor is ez volt a véleményem. Baráti körben - színészékkel, újságírókkal - sokat beszélgettünk erről, anélkül, hogy Faludy magánélete szóba került volna.
Bizony, bizony, ahogy sok más témában igaz, úgy ebben is igaz; Aki a művet, művészetet nem
képes értékelni, a művész életét értékeli.


Semmilyen felmérést nem vezet a jobbik, csak szoros második ott is ahol a legerősebb ...


Faludy György, wikipédia:

1938-ban elhagyta Magyarországot. Erre többek között az kényszerítette, hogy úgy érezte hazájának az a legrosszabb, ha a háborút a hitleri Németország nyeri meg, így a németek oldalán semmiképp sem akart volna harcolni. (Vagyis ellenezte az ország 2/3-nak visszaadását, és a német megtorlást az igazságtalan békediktátumokért.)
1946-ban tért haza, a Népszavánál helyezkedett el.
Vezetésével döntötték le kommunista munkások 1947. április 26-áról 27-re virradó éjjel Prohászka Ottokár Károlyi-kertbéli szobrát. (Vagyis magyarellenes volt.)
1966-ban Máltán ismerkedett meg a nála 28 évvel fiatalabb amerikai fiatalemberrel, Eric Johnsonnal, akivel ezután 36 éven keresztül éltek élettársi kapcsolatban.
2002 júliusában vette feleségül Faludy Fannit (sz. Kovács Fanni), aki 65 évvel volt fiatalabb nála.

Válaszok:
Stigma | 2012. április 24. 20:03

Neha eleg keseru tudsz lenni.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. április 24. 20:42

Bizony, Faludyt tényleg nem kéne tanítani, mivel magyarellenes volt, csak rá kell nézni.

Válaszok:
Stigma | 2012. április 24. 19:54
duzur | 2012. április 24. 22:04

a mániákus buzivadászat jó sport az eccerű embernek, addig se kell komoly gazdasági kérdésekkel érdemben foglalkozni


Nem a szexuális orientációról van szó, ebben a Jobbik is téved. Hanem a magyarellenességéről (ami egyébként a származásából eredt szinte törvényszerűen). Faludy németellenes volt, márpedig nekünk a németek adták volna vissza a területeinket, ahogy saját maguknak is a magukét, és a zsidókon is ők akartak úgy-ahogy elégtételt venni az 1918-as tevékenységük után. Plusz felrobbantotta egy nagy magyar hazafi, egy antiszemita püspök szobrát is, tehát magyarellenes volt.

Válaszok:
Stigma | 2012. április 24. 19:26

te szerencsétlen hülye, legalább értenéd, amire válaszolsz.


Szerencsére az anal plug benned volt, mint általában ha társaságba kell menjél, vagy kárpitozott bútoron kell ülnöd :D)

Válaszok:
Stigma | 2012. április 24. 19:39

"Faludy németellenes volt, márpedig nekünk a németek adták volna vissza a területeinket"


Faludy sosem volt németellenes. Faludy náciellenes volt, ahogy sok német is náciellenes.

A náciktól sosem kaphattuk volna vissza a területeinket,
1. mert sosem volt az övék.
2. mert akinek csöpp esze volt, az tudta, hogy ilyen idióta ideológiát biztosan levernek és visszarendezik amit elcsesztek.

Náciellenesség vagy akár németellenesség sem volt azonos soha magyarellenességgel.
Prohászka nem volt se nagy, se magyar, se hazafi, ezért a szobra ledöntése sem minősülhet magyarellenességnek.


"anal plug"


Be kell ismernem, hogy ezt a szent gugliból kellett kitotóznom, pedig az átlagnál olvasottabb, tájékozottabb vagyok, de még az életemben soha hírét se hallottam azoknak a spéci homoszexuális eszközöknek, amikkel spontán példálóznak itt a magukat "homofóbnak" feltüntetők, pláne, ha jobber ratyiról esik szó.
Meg kell mondanom, hogy ez a naprakészség buziügyben.. több mint gyanús... :p


"Ma a "náci" jelző egyelő a magyarral"


Szemenszedett hazugság. A náci jelző a nácival egyenlő. x(


"Szarjam össze magam?"


Ha gondolod... :p

Nem látom be azt, hogyha más népek műveletlenek is lennének, nekünk miért kéne annak lenni... ://


"magyarellenes volt, csak rá kell nézni."


Ezt az általánosított "magyarellenes" dolgot már többször nem tudtam beazonosítani, de hogy "ránézésre", ez a csúcs...

Válaszok:
Vmint... | 2012. április 24. 20:19

"(Vagyis ellenezte az ország 2/3-nak visszaadását, és a német megtorlást az igazságtalan békediktátumokért.)"


Normális ember sosem kért volna semmit a náciktól, mert ki lehetett szorozni, hogy azzal hozhatja a legnagyobb bajt magyarországra.
Ugyancsak elmebetegnek kellett lennie annak, aki azt várta volna, hogy a nácik arra hivatkozzanak, hogy Magyarország érdekében gyilkolnak.
A legtöbb amit várhattunk volna tőlük az volt, hogy hagyjanak békén, de erre nem voltak hajlandók.

Volt elég bajunk a nácikkal és nélkülük is, de a trianoni békeszerződést - diktátumot - például Horthy idején írták alá.
Rajtuk kellett volna bosszútállni?

Válaszok:
Liquid | 2012. április 24. 21:47

"Prohászka egy vátesz volt"


A vátesz, annyi, mint "látnoki képességekkel ellátott szerző".
Mit látott előre Prohászka ami bejött volna neki?

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. április 24. 20:54

Ez annyira jellemző a jobbik kultúrpolitikájára.. kultúra? na hagyjuk inkább


Arrafelé így működik.Ránézésre.Az árja vér kiütközik vagy nem.Lásd Herr Adolf a szőke magas herceg.Vagy nemzetvezetőnk a német-örmény származék.
Egyszerűen aki nekik nem tetszik az zsidó,cigány,buzi,ballibsi stb.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2012. április 24. 20:21

ha ez nem a valóság lenne, akkor a földön fekve nevetnék.


"..Tormay Cécile-t ajánlja a miniszter figyelmébe, akiről egyébként széles körben ismert, hogy vonzódott a nőkhöz" -állítja az általam kedvelt Rajcsányi Gellért. Kár, hogy miközben kioktatja, ő is beleesett a Jobbikos hibájába. Egyébként kétlem, hogy "széles körben ismert" volna Tormay Cecil leszboszi hajlama. Legfeljebb egyesek ezt állították, illetve állítják róla. Ami vagy igaz, vagy nem. Ő minden esetre ilyesmit soha nem ismert be. (Még jó, abban a prűd korban! Ma már ez csak jó pont lenne a számára, legalább is liberális körökben.)Szemben Faludyval, aki nem csinált titkot biszexuális hajlamából. Nem volt szép tőle a Prohászka szobor ledöntése, de sokszorosan megbűnhődött érte, és később valószínűleg megbánta.
Jó költő volt, de József Attilához valóban nem mérhető. József Attila zseni volt, Faludy nem.


persze, csak ésszel változzon, és ne úgy, hogy szétverünk mindent ész nélkül.


Egyik nagyapám magyartanár volt - ha a maiakra gondolok (tisztelet a kivételnek), nincs sok okom az örvendezésre.

Válaszok:
Finale* | 2012. április 24. 20:52

No, kedves jobbikos barátaim, azt hiszem Faludyt bántani nagy-nagy butaság. Tőle valóban mindnyájan tanulhatunk. Ki ezt, ki azt, mi nemzetiek pl ezt:
„Magyar nyelv! Vándorutakon kísérőm,
sértett gőgömben értőm és kísértőm,
kínok közt, gondjaimtól részegen,
örökzöld földem és egész egem,
bőröm, bérem, bírám, borom, míg bírom
és soraimmal sorsom túl a síron,
kurjongó kedv, komisz közöny, konok gyász:
mennyei poggyász.”
És nem kéne annyira félteni azokat a magyar fiatalokat, nyitott szívvel jobban tudják ők mi az érték, mint mi és közületek nagyon sokan. Bár lennének fiatalok százannyian, akik Faludytól tanulhatnának.
De a lónak 4 lába van,…inkább ti is tanuljatok. A Faludyval kapcsolatos botlásotokból mindenképpen.


igen változnia, több figyelmet a kortársakra. és nem befejezni az irodalmat Radnótival.


Szerencséd volt.
Nekem voltak jobb-rosszabb magyartanáraim, de inkább rosszak.
A 30 éves érettségi találkozónk idején még élt a magyartanárunk, 80 körül járt.
A meghívott tanárokat rövid laudációval tiszteltük meg, én az öreghez intéztem néhány szót, hogy köszönjük, hogy megtanított az irodalom szeretetére. A haverjaim röhögtek: te ezt komolyan mondtad? Mondom nekik: hát azt mégsem fejtegethettem, hogy az öreg áldásos tevékenysége ellenére megragadt bennünk az irodalom szeretete...


Ja ,igy mar ertem ,sajnos tenyleg latvanyos a visszaeses .


Lapozgasd át néhány kötetét, megtudod.
Nagyon tanulságos például a "Korunk lelke" vagy a "Kultúra és terror" című kötet.
Világosan látta 100-120 évvel ezelőtt, hogy hová fejlődik ez az eszelős világrend.


greyhound 2012. április 24. 20:25

1

"@Stigma

"Volt elég bajunk a nácikkal és nlkülük is, de a trianoni békeszerződést - diktátumot - például Horthy idején írták alá".


Ha ismernéd a történetet másképp beszélnél. De nem ismered. Trianonban Horthy kész helyzet elé volt állitva.

Amennyiven magtagadják aláirni a kikényszeritett diktátumot, Magyaroszágot megszállják a nyugati hatalmak. Vagy, vagy. Nem volt harmadik út."

Kedves greyhound,
nem gondolod, hogy ez kettős mérce?

Üdv,
Szadik


Persze csak a jobbik ugyanazt a kánont másolná, csak neveket cserélne. így meg az egész nem jó, sőt.


a jobbiktól sosem vártam sokat


A nácik nem lehettek annyira gonoszak, ha simán visszaadták volna az egész elvett területünket (csak nem kértük vissza), és amikor egy fele akkora országnak kedveztek, mint mondjuk Románia, tehát ők igazságosabbak voltak, mint a másik oldal. A nácik nem gyilkoltak itt senkit olyan értelemben, ahogy a zsidókat, legfeljebb a hazaáruló ellenállókat, akik ugye hazaárulók voltak.


Te jó ég! Nem volt bajusza!


Szerinted szeretből dönti ki valaki Prohászka Ottokár szobrát? Az ilyen csakis magyarellenes lehet, a legrosszabb fajtából, de ezt sajnos származása is meghatározta. Még az olyan zsidó kiválóságok is, mint Radnóti, kacérkodtak a magyarellenességgel, kommunizmussal.


Ha majd a magyar költök ugy tudnak héberül mint Faludy tudott magyarul, akkor boldogan fogják öket Izraelben tanitani!..


Tormay Cécile-nek és Faludy Györgynek egyaránt helye van a magyar irodalomoktatásban. A költőket nem a szexuális életük minősíti, de még csak nem is a politikai irányultságuk, hanem egyedül és kizárólag az irodalmi munkásságuk. Ennek alapján pedig mindketten kiérdemelték.


Nem elég, hogy már nem áll fel neki, hanem ez a tény még neki áll feljebb!

Most már biztos, hogy azért hordta magánál a csattos könyvet, mert benne tartotta a pajzán Toldit, amit szintén ő - az öreg perverz - írt!
De a Kék fény is megirigyelhetné az Ágnes asszony képernyőt nem tűrő képeit.

Hát igen, ezek az emberek a legtöbb alkotásukkal a nyugalom megzavarására alkalmas dokumentumokat állítottak elő!!

Jóérzésű ember ne olvassa őket!!!


Nagy a baj az irodalom és történelem tanáraink nagy részével is. Ez lemérhető a műveltségi vetélkedőkön.
De önmagáért beszél Ferenczi Gábor aki magyartanár, és nem tanítaná Faludyt.Ugyanígy gondolom Oscar Wild, Raimboud, Verlain és maga Villon sem tartozik az oktatásra érdemes költők közé szerintük.
Ezek a tanárok az alkalmatlanságukról állítanak ki bizonyítványt. A művész belső " tűz" nélkül csupán mesterember, rosszabb esetben favágó, pont olyan mint Ferenczi a jó magyar tanárokhoz képest.

Válaszok:
Senki Alfonz | 2012. április 25. 00:11
Zokni | 2012. április 25. 13:54

Mondjuk a kommenteket is érdemes elolvasni, mert olybá tűnik, szerzője nem áll az irodalom ismeretének magas fokán, valamint a nem kissé elfogult szerző maga így ír:

"Különös írónő halt meg 1937-ben Mátraházán, szeretője karjában. Ha igaz."

Öngól? :D


"Tormay Cécile-t ajánlja a miniszter figyelmébe, akiről egyébként széles körben ismert, hogy vonzódott a nőkhöz "

Bizonyára RG tartotta a gyertyát, hogy ilyen jól tudja.
Hogy megnyerte a rágalmazási pert Zichy ellenében természetesen csak azért lehetett, mert nem volt független a bíróság.;)
Természetesen, mert a baloldali sajtó megírta. :D:D:D


Azokat nem, de a volt pécsi püspök írott vágyai fent vannak a neten valahol!


Aldo Raine sörhajóhadnagy szerint bunkó vagyok. De miért?
Azért, mert nem ismerem Wild, Raimboud, Verlain művészetét?
Ki ismeri őket?
Mert Michelle Wild-ot már ismerem művészileg, de a többi is pornós?


"Ezt ha nem érted,
Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot."

Akinek nincs humora, az mindenre képes.
Te is mindenre képes vagy!

Vagy csak érted a humort, de nem szereted?


Ezt is érdemes elolvasni a magukat oly műveltnek tartóknak és RG-nek is.

http://tormayc.webs.com/tc_kab..

De hát akik még mindig a híres -vagy inkább hírhedt- tanácsköztársaságot éltetik, nyilván felháborító, ha valaki megírta a valóságot is, amiért el kellett Tormayt hallgattatni.

""Herczeg Ferenc írja ezt le. Temetésén a Kúria egyik híres, nagy bírája így emlékezett róla: "Évekkel ezelőtt megbántották a nyilvánosság előtt. Ismerem az ügy összes adatait és mondhatom: soha tisztább lelket elvetemültebb módon nem rágalmaztak meg.""


Az, hogy neked nem esett le Arany János a csattos könyvről, vagy a híres balladáról, az nem mentséged!
Hogy a művészet és a művészek szabadságára utaló mondatomat félreértetted, arra már csak a szellemi képességed lehet ok, de ez sem mentség!

Dehogy minden általam leírt szóból, sőt betűből hogy jött ki neked az megoldásként, hogy jobbos vagyok, az tényleg egy tudományos rejtély!!!

A nevemről tudod, hogy honnan származik?


:D mondja egy idióta anarchista.

Olvasás nem megy? '42-ben még nem volt Jobbik, de ne is zavarjon.:)


Herczeg Ferenc, mint Jobbikos.:D
Hányadik osztályból maradt ki, mint taníthatatlan?


Mondom, hogy nem megy az olvasás. :)
Mellesleg nem tudom, ki szerkeszti, talán ha megneveznéd.
Az Index kik által szerkesztett? Miért lenne hitelesebb a fröccsögése, mint egy állítólagos jobbikos által szerkesztett? Jaj, mert az olyan trendi, mindent leszólni, ami jobbos.
Ja, hogy mi köze van Herczeg Ferenchez? Ha nem tűnt volna fel, ő írta Tormayról, az idézőjel olyasmit szokott jelenteni.


Vedd már le azt látásgátlót, mert még valami bajod esik, mondjuk elbuksz a saját lábadban. :D


"Különben itt nem kevesebbről volt szó, mint a zsidó Vázsolyi bosszújától megmenteni Tormay Cecilt,akire haragudott a gyönyörű bujdosó könyve megírása miatt. Az a hitvány nő pedig, akivel él Zichy és akinek kedvéért eltaszította magától feleségét és gyermekeit, régi metresze volt Vázsolyinak..." (Páter Zadravecz titkos naplója. Szerkesztette és bevezetőt írta Borsányi György Bp. 1967. 266-267 )

Válaszok:
thymian | 2012. április 25. 02:56

Ha valaki idéz valakitől, az már nem érvényes?
De menj el a könyvtárba, keresd ki Herczeg cikkeit és meglátod, hogy hazugság volt-e az idézet. De amíg ezt nem tetted meg, milyen alapon vonod kétségbe?


Atya világ! Herczeg idézte a kúria bírájának szavait, amire a szerző hivatkozik. De mondom cáfold, hogy Herczeg nem írt ilyet, addig teljességgel elfogult a véleményed.

Tormayt nem véletlenül hallgatják el a mai napig, mint ahogy volt bőr a pofájukon a kommunistáknak hazugságokat tanítani a tanácsköztársaságról, teljességgel elferdítve a valóságot.


És akkor itt párhuzamot kell vonni Vázsolyi és Weinstein között, aki a tiszaeszlári perbe belekeverte a vérvádat, hazugságokat röppentett fel (pl. hogy megkerült a kislány) a sajtó útján.
Milyen könnyű is megvádolni embereket, életeket tönkretenni lefizetett hamis tanúkkal.


A Nobel-díjra jelölése, enyhén szólva kurzusirodalmi gesztus volt. Amennyire tudom, én nem olvasom a hölgyet, - csak rettenetes szemelvényeket (Bujdosó?)láttam itt idézgetni tőle...- korában sem a legjobb magyar író volt. Ugye Babits, Kosztolányi, Tóth Árpád, József Attila - bár utóbbi nyilván szóba se jöhetett volna...-, Németh László, Déri Tibor, Illyés, Thurzó, Karinthy (nem vagyok biztos benne, hogy pontos kortársai ezek...) stb.


Mindig úgy szokott lenni, hogy a legnagyobb erkölcsvédő a legperverzebb figura is egyben. A Jobbik Párt önmagában is egy nemi elferdülés eredménye. Csak elképzelem, hogy kiknek, és MIKNEK a párzásából születhetett...


Szomorú de pontosan igy van!


Megjött a szokásos RG-féle heti Jobbik-fikázás.

Válaszok:
Zokni | 2012. április 25. 10:27

"Megjött a szokásos RG-féle heti Jobbik-fikázás." -írja.
Nem. A szokásos Jobbik-bunkóság jött meg.


"S ki jelölte Nobel díjra????" - kérdi. Nem lehetett komoly.
1936-ban O'Neill amerikai drámaíró volt (Amerikai Elektra),
1937.ben Martin de Gard (Thibault család)
Ezekkel nem lehetne egy lapon emlegetni.


Egy szép kövér +1 :)


Gyerekkoromban - amikor olvastam - ezt nagyon jópofának tartottam. Csak néhány apróságot nem értettem:
"Ki az a Hölderlin!? És ki az a Rilke!?"
"És miért lőtte le!?"


"Hallom, már zsidózzák a Csanádot.
Belső munka?"

Ez nagyon jó. Itt valaki idézte: hát Örkény is a röhögéstől sírva kérte volna a receptet, az biztos.


Azt hiszem, - nagyon félve -, hogy Faludyt nem biztos, hogy kifejezetten az írói, költői munkássága miatt kéne olvastatni a kölkökkel.
Hanem - talán - a pályafutásáért, amely nem lehetne ugyan minta, - kié lehetne? -, de mégis.

Nagyon érdekes lehet, hogy hogyan kapcsolódhatott az élete a műveihez, mennyiben felelt meg a Horthy érában kezdődő költői sors az anarchista Villon-fordításának, s a végén a befejező - művészi - gesztusa a szintén anarchista - "köpök az ízlésetekre" - performansza a képeslap hasábjain, az éppen csak induló, lázas "eredeti fölhalmozás állapotában lévő" jó kis penetráns polgári világnak...


A nyilatkozata korrekt...
Csak vigyázzon: ne beszéljen mások nevében, mert lehet, hogy nem úgy gondolják.
És vigyázzon: ez nem "gondolkodás" kérdése (néhai S. E., "holokamu" és a tisztelni való író), hanem TÉNYEK kérdése. Hogy halt meg, megtörtént-e, jó író-e (mert utóbbinál csak ez a kérdés, tisztelni persze nyugodtan lehet...)?

Ja, meg ilyemsitől is óvakodjon, hogy simán lezsidóz, egy sima nyilas szöveggel, mintha az álláspontomhoz a metéltség kéne, s nem a meggyőződés.
E szerint azt is hiheti, hogy Ön gyárilag náci? Nem gondolt még arra, hogy a véleményét esetleg ne a nyájhoz tartozás, hanem a valóság - a tények, és a saját, igazi érdekei - határozza meg?


Látom, előhozták itt is a Prohászka Ottokár-problematikát. Sokáig tartana a jelenség magyarázata, ezért csak néhány információmorzsát szórnék az információra éhes galambok közé:

Érdekes fejlemény az értékelés ügyében a Prohászka Ottokár szobor sorsa. A főváros szívében, Károlyi Mihály palotájában állították fel a szobrot. 1946-ban hazatért Károlyi egy általa demokratikusnak remélt Magyarországra. A palotába való visszaköltözésekor követelte, hogy távolítsák el a Prohászka-szobrot a kertből. Faludy György négy fiatal trockistával ledöntötte a szobrot. A pesti hívek virághalmazt hordtak a torzóra egyfajta vezeklésként az eseményekért. Károlyi Mihály kis idő elteltével megtapasztalhatta a saját bőrén, hogy a kialakuló bolsevik rendszer őt ugyanúgy nem tolerálja, mint ahogyan Prohászka Ottokárt sem. A sztálinizmus igazából nem adott teret semmiféle őszirózsás eszmének, így igazából a két valaha ígéretes őszirózsás ideológus, Károlyi Mihály és Prohászka Ottokár is mehetett a szellemi hulladékkonténerbe. A Prohászka-szobrot amúgy észrevétlenül felállították a neki emelt emléktemplom kertjében.

Írtam egy esszét a témáról. Akit érdekel, itt megtalálja:
http://pashcutter.blogspot.com..



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó