2012. április 17. 20:31
A Demokratikus Koalíció frakcióalakításának megakadályozása botrány.
„A Demokratikus Koalíció frakcióalakításának megakadályozása botrány. Pontosabban óriási botránynak kéne lennie, ha demokratikus jogállamban élnénk. A súlyos demokráciadeficit azonban nemcsak a jogállamot módszeresen lebontó kormánykoalíció pártjait jellemzi – igaz, őket áthatóan és alapvetően –, hanem az ellenzéki pártok demokrácia iránti elkötelezettségét is megkérdőjelezi, hogy ezt tűrték. (...)
Az MSZP-nek nemcsak néha és két mellékmondatban kellett volna elmondania, hogy nem ért egyet a frakcióalakítás megakadályozásával; nem csak általában tiltakozva, az egyéb képtelen házszabály-változtatások egyikeként kellett volna kezelnie ezt a kérdést, hanem élből, hangosan, mert súlyos a felelőssége amiatt, hogy az önkényeskedő rezsim időt nyerhetett, és általános jogalkotási kérdéssé maszkírozhatta azt a szándékát, hogy ellehetetlenítse egy új ellenzéki párt parlamenti jogosítványainak gyakorlását.
Úgy tűnik, nem értik, hogy az egész demokratikus ellenzéki működés cselekvési tere csökken ezzel. Az egész demokratikus ellenzék tekintélye erodálódott, ha tudatában vannak ennek, ha nem, mivel képtelenek voltak ebben a fontos ügyben egységet mutatni. Ám az igazi baj mégis az, hogy mindazok érdekérvényesítése csorbulhatott súlyosan megint, akik arra várnak, hogy a demokratikus ellenzék végre magára találjon, a lehető leghatékonyabban működjön.”
151 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
időrendben |
fordított időrendben |
értékelés szerint
Hozzászólók szűrése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
időrendben |
fordított időrendben |
értékelés szerint
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
„A Demokratikus Koalíció frakcióalakításának megakadályozása botrány." Nem botrány, inkább örömünnep! amúgy meg régen is elboldogultak valahogy az elvtársak, az illegalitásban.
Kedves Tánsos Vera. Bocsánat Lánsos Vera, bizony önnek demokrácia deficitje van. A pártok listán mérettetik meg magukat és amennyiben átlépik a küszöb szintet, csak akkor jutnak be a parlamentbe és alakíthatnak frakciót. A DK ezt nem tette meg. Tehát az lenne demokrácia ellenes, ha frakciót alakíthatnának.
De megnézném, hogy mennyi voksot kapna a DK mostanában. Még az a kis kezdeti sajtóhype is lecsengőben van, ami a kiválás környékén volt.
Miért lenne botrány?
Ha ők alakíthatnak frakciót választás nélkül, onnan már csak egy lépés, hogy Pityi Palkó Alsómocsoládról is alakíthat egyet.
A végén egy nagy Parlament lesz az egész ország!
A demokrácia csúcsa lenne!
Botrány! Igazad van cicus!
Harapd el a Mesterházy nyakát,mert nem rántott kardot a DK-ért és Gyurcsányért.
Ha tudnád, milyen jó nézni a civódástokat.
Csak így tovább és 2014-ben csak mint
turisták látogathatjátok a Parlamentet.
Nemcsak a DK, az MSZP is!
Akkor lesz igaza Csurka Istvánnak,
hogy ha magyarnak,magyar lesz az ellenzéke,
akkor lesz szép új világ. Nélkületek...
:)))
Táncos, láncos! Már én is keverek, kavarok. No pá a mai napra.
Jól van ez így.
Legalább foglalkoznak egymással.
bizony, az mszp szégyene is, hogy ezt a sok csirkefogót listán bejuttatta.
Ez van, Verácska, megnácult itten már mindenki. Javaslat: legközelebb ne nyolcszor, hanem hatszázhatvanhatszor tessék leírni a "demokratikus" szó valamilyen formáját három bekezdésen belül, attól majd biztos jól megijed a Narancsfasiszta Törpesátán, és visszatakarodik a szőlőbányák legmélyére.
Rántott ő kardot, csak rövid és fakard volt.
A végén még kiderül, hogy az emeszpé sem demokrata. Akkor aztán tényleg nagyon kevesen maradnak az igazdemokraták, jelentsen bármit is ez a szó.
De akkor ki fogja megmondani hogy ki a demokrata?
Mert méltányossági alapon (mindössze) megérdemelnék?
Nem!
Csak a Galamus! Csak ők demokraták és "fehér-lelkűek".
Szóval elénekelhetik; Csak egy tánc volt....
A "demokratikus", meg "demokrata" szó nagyjából a "bazmeg" kötőszó szintjére süllyedt, jelentés nélkülivé vált. "Ami nem nekünk kedvez, az nem demokrata."
A galambok, akarom mondani a táncos Galamus. Már megint elírtam; Láncos Galamus.
Látom, szemre kinézted, hogy
genetikailag beszédhibás:)))
A szellemi fogyatékosságát viszont
nem mérted fel kellőképpen, mert
egy bolsi született demokrácia deficites.
Ez a betegség kezelhetetlen!
Jut eszembe!
A DK emblémája;
http://gallery.site.hu/u/numa/..
Ugye milyen demokrata kinézete van?
Akkor jó. Most megnyugodtam.
:))))))))
Hogy mivel vádolsz te engem!
"Rózsadombi proletárok" ők.
Á, szerintem egy új személyes névmás. Jelentése: "nem ti".
Ahá!
Szóval tettenértelek?
De, azért örülök, hogy veszed a lapot
most, hogy tegnap volt április 16-a!:)))
1. Mesterházy jelentette be, hogy kiléptek és nem szétváltak.
2. A függetlenek csatlakozhattak frakcióhoz nem alapíthattak az eddigi szabályok szerint is (a korábbi ilyen akciók bejelentett szétválások voltak). Vagyis ugyanaz van, ami eddig is lett volna ...
Akik egybesülnének, táncosan. Akarom mondani láncosan.
Asszonyom! Ön óriási tévedésben él, a botrány ugyanis az, ami az mszp-ben ment, élén a Gyurcsány féle cirkusszal! Miután leamortizálta az mszp-t (nem kár értük!), nagy csinnadrattával kivált. A törvény teljesen logikus. Csak olyan párt alakíthat frakciót akire szavaztak a választáson! "Demokratikusnak mondott koalíció" nem indult a választáson. Ezt még önnek is illene felfognia !
Április 16? Ez nem megy.
Ez egyébként logikus is. Ha nem így volna, gombamód szaporodhatnának a frakciók választások után.
Ezt próbáld megmagyarázni a csőlátásúaknak, nem hinném, hogy bármelyikünk szót értene velük! Ezek valami titkos alapanyagból készülnek! :-)
A beszédhibás felismerése PC módra,
tekintettel a tegnapi emléknapra.
Így már megy?
Me3llesleg reklamáljon Mesterházynál, aki sürgösséggel nevesítve sorolta a KILÉPETT tagokat és közölte, hogy egyídejüleg az mszp-ből is kiléptek.
Ne emiatt nem alakithattak frakciót, mert a túlmozgásos és csapata arra nem volt képes, hogy a házszabályt és törvényt legalább egyszer elolvasta volna.
Ha most nem változott volna a házszabály a régi szerint sem lehetett volna frakciót alakitani, amit eröltettek.
a maszop is náci lett. ezt is megérnem brühühü
A titkos keverék:
- 35% újlipóciai születés
- 25% Ávós családi örökség
- 20% genetikailag kódolt hazaárulás
- 10% szubkultúra
- 10% szelektív emlékezet
Ime a DK tagság "különleges emberekből" gyúrtak.
Kerecsen! Te megfejtetted a titkot! :))
:))))))))
Eddig is ment. Csak hamiskártyás vagyok. Hiszen tudod. ;-)
Nem titok ez, csak közöttük kell élni.
A többi már csak adminisztráció:)))
Veruska! miért kel már az első mondatban hazugsággal kezdened? "A Demokratikus" - tudod te egyáltalán mit jelent ??? tényleg a világ szégyenei vagytok mszpéstől, galamuszostól a dékáig mind egy szálig a legalja...
A másik oldalon írtakra, megértelek.
Valóban, annyit nem ér, ráadásul
lengyel szinkrontolmáccsal vetítik.
Én ugyan egy lengyelül kitünően tudó
hölggyel megyek,de nem hiszem, hogy
a tudását hasznosítani lehetne. Lepisszegnének...
Egyébként köszönöm a linket, belenéztem a film
bemutató kockáiba. Nekemvaló!
Egybiránt:
Jó, hogy szóltál nem zsugázok!
Se kicsiben, se nagyban:)))
Demokráciadeficites Vera sehogy sem érti, hogy a demokráciákban a választó dönti el, hogy ki alakíthat frakciót, és nem a galamus. Már pedig a választók 97 százaléka azt sem tudja mi az a DK, egyesek szerint a BKV leányvállalata, mások szerint Davis Kupa, így szerencsére azt sem tudják, hogy Fletó gittegylete, ami mindenképpen a DK nagy szerencséje...
A rabszolgatartó démokráciában a rabszolgának nincs szava. Az csak elmehet, ha nem tetszik.
Bizony az a kétharmad döntött, amit a választók adtak, ellentétben a DK-val, akire a kutya sem szavazott.
A görögöknél mit keresett Mózes? Mikor volt náluk???
Platon vagy miltádész méd érthető lenne.
"És ez a törvény amit meghozott az Orbán Kft egy egy visszamenőleges törvény."
-------------
Hová ment vissza, hugyinger?
Hutti, nem megy neked ez a jogászkodás. Ne vedd bántásnak...
Ez nem visszamenőleges hatály, és semmi köze a választásokra vonatkozó szabályokhoz.
És fogalmam sincs, mit kombinálsz a természetes számok halmazán, elég, ha te tudod. ;)
"Visszamenőlegesen módosította a 2010.-es parlamenti választások szabályát."
-------
Nocsak!
Nekem úgy tűnik, hogy minden maradt a régiben!
A Feri-párt meg csak kitudja fizetni azt a pár "éhenkórászt", aki hozzájuk csapódott!
Vadai, Szűcs, Gyurcsány majd összedobja Baueréknak a "hálapénzt" !
Hát persze, a választók kiguvadt szemekkel olvasták a Fidesz programját, hogy szerepel-e benne új alkotmány. Ilyenkor tényleg nem érzed, hogy röhejes dolgokat írsz. A kutyát sem érdekelte 2010-ben, hogy mi szerepel a Fidesz programjában, csak az, hogy szocit nem akartak látni hatalomközelben. És ez azóta sem változott sokat.
"Demokratikus Koalíció
Mitől is lenne demokratikus egy /állításuk szerint másik demokratikus/ pártot faképnél hagyó /Hagyó/ csoport..? Ráadásul egy volt véres tömegoszlató vezetésével..?
A koalíció része meg már teljesen értelmezhetetlen..
ez a pártszakadás csak arra volt jó, hogy végleg összezavarja a klubrádió hallgatóságát..
Gyurcsányék meg ne a parlamentben hanem a grundon frakciózzanak ha már annyira függetlenek akartak lenni..
Lehet hogy a törvény nem tiltja ha hivatalos pártszövetségbe lépnének valamelyik parlamenti párttal pl MSZP-vel..
és akkor a koalíciós megállapodásuk szerint meglehetne a szocik melletti külön frakciójuk.. de ez az évezred vicce lenne mert így az egyéves évfordulójukat már MSZP-DK pártszövetségben ünnepelhetnék közösen.."
Galamus
Mert még ezután alakítaná.
Jövőbeni esemény. A múltban a mandátumot nyerték el.
De nem ez a lényeg, hanem hogy volt-e ilyen nevű lista. Egyébként volt már több, 15 ha jól emlékszem.
De csak a maszop listán.
Ott. Mert nem volt olyan, amin felül DK logó lett volna.
Én a rabszolgatartó démokráciárol beszéltem, te hoztad fel Mózest.
Mózes milyen rabszolgatartó démokráciában volt. Az egyiptomiban? Ott fáraó volt.
Ebben egyetértünk.
És a választók már akkor akarták a dk-t?
Azt csak ők tudják.
Az akartam és a megtettem nem ugyanaz.
Az akarat jelen esetben nem jogi tény.
Emlékszem.
Nem hallottam még olyan választóról aki a DK-t akarta. Várják meg 2014-et, akkor kiderül.
Mérettessék meg magukat.
Az MNDNP 1994 után alakult. akkor már nem voltak hatalmon.
Ha engem kérdezel, én azzal sem értettem egyet.
Nem az, mert nincs jogkövetkezménye és korábban sem volt.
lehet, hogy botrány, de nagyon helyes cselekedet!
1994 előtt???? Akkor még a madőf egységes volt.
Én értem a problémát, de ez a két eset ebben a tekintetben nem hasonlít.
Akkor lenne visszamenőleges hatályról szó, ha egy már megalakult frakciót szüntetne meg.
A választásokat nem érinti, mert nem érinti a mandátumokat (ki képviselő és ki nem az). Múltban történt választás, múltban elnyert mandátum nem változik. A már megalakult frakciókat sem érinti.
A jövőben bekövetkező eseményekre vonatkozik. Olyan ez, mint egy most szolgáló katona későbbi nyugdíjazása.
De nem alakult meg. Mert nem volt meg a törvényi feltétele.
Az hogy ők kiváltak és nem kiléptek.
Nem KIVÁLT, KILÉPETT!!!!!
És a kilépett képviselő csak másik parlamenti frakcióba léphet be 6 hónap után. űjat nem alakithat.
Az csak a kiváltak joga.
szerintem jóltették és jól csinálták :-)))
az van, hogy akkor lehetett most meg nem
ennyi!
Ha a katona tavalyelőtt bejelentette volna az elöljárójának, hogy most van mondjuk nyolc év szolgálati ideje, és szeretne majd, ha letelik a hátralevő idő elmennio szolgálati nyugdíjba, akkor szerinted most elmehet?
Hiszen bejelentette, és akkor még volt ilyen.
Tudom. A példa lényege nem is ez.
Te hoztad példának a szolgálati nyugdíjat, abban a témakörben akartam maradni. (Minimális szolgálati idő volt, és nem ártott, ha tudott róla az elöljáró, na...)
Azért a párhuzam remélem, megvan.
Ez nem visszamenőleges hatály, ezt próbáltam elmagyarázni. Azt hiszem, nem sikerült.
Kedves Veronka!Miért háborogsz kedves,a frakció alapításhoz járó 200 millióból kapott volna a kis agyament csoportotok is?Hát nem kap a táncoslábú,B.Tomikával,Szűcs/Pogácsás/Erával együtt,hogy többit ne soroljam.Komolyra fordítva,ez nem az Mszp szégyene,hanem az országé.Minthogy az is,hogy Ti csoportotok írhatja a hülyeségeit.Azon nem gondolkodtál el,hogy diktatúrában Te egy sort sem írhatnál?Az nem tűnik fel agyament csoporttársaidnak,hogy nem volt még egy kormány akit büntetlenül ennyit szidtak?Tudom,hogy a gondolkodás fárasztó,de hidd el érdemes néha megpróbálni.
Annak volt joghatása?
Visszamenőleges hatálya akkor lenne a szabálynak, ha már megalakult frakció szűnne meg. Az nem visszamenőleges hatály, hogy nem tud megalakulni.
Most mennem kell, köszönöm a beszélgetést!
Nagyon helyes, hogy nem lehet DK frakció!
Mi az, hogy mindenféle listáról bekerült emberek kiválnak-összeállnak-frakcióznak? Totális káosz, ideje volt ennek véget vetni. Még ha egyéniben bejutott emberek alakítanának pártot és frakciót arra azt mondanám hogy legyen. De ezeket a képviselőket nem a választók juttatták be a Parlamentbe, hanem az MSZP.
Veronkának azt kéne elképzelnie, mi mindent írhatna, ha még sajtószabadság is lenne! Mert most ugye nincs, az eu is ettől hangos.
Csak nem a DK pénzeli a Galamust?
"Csak nem a DK pénzeli a Galamust?"
---------
Mindkettőnek "följebbről" jön az ellátmány....
"A Demokratikus Koalíció frakcióalakításának megakadályozása botrány."
--- Tévedés. A demokratikus választások kikerülésére irányuló antidemokratikus törekvés hiúsult meg. A DK semmiféle megmérettetésben nem vett részt, mégis egyszer csak egy új parlamenti pártként akar jelen lenni a népképviseletben. Nem tudom mit szólna ez a galamuszos hölgyemény, ha 20 képviselő kiválna az egyik pártból és 6 hónap után megalakítaná a magyar náci párt parlamenti frakcióját? (Láthatóan az kevésbé zavarná, ha valahonnan balról verbuválódna egy Magyar Sztalinista Koalíciója Párt, ezért is jöttem a szélsőjobbos példával.) Lenne ám a hisztizés!
Három példát mondj akinek gondja volt,mert megírt egy cikket.Az Eu attól hangos,hogy ezek a szerencsétlenek tele kiabálják.A magyar újságírók nagy részét nem azért kellene elzavarni,mert diktatúra van,hanem azért mert borzasztóan képzetlenek.
Mert, ha az LMP-frakciót megszüntetnék, akkor az visszamenőleges jogszabályalkotás lenne.
CSAK LÉTEZŐ FRAKCIÓHOZ CSATLAKOZHATNAK!!!!!
Ha jobban belegondolunk, ez Fletónál zsigeri reflex: Megyó helyét hátbaszúrással vette át, a választást ordas nagy hazugságokkal vitte el 2006-ban, ezek után szakrétői kormányt alakított egyszerű paklikeveréssel, zérő választói felhatalmazással. Fletó sose szerettem nyíltan megméretni magát, nyílt sisakos küzdelemhez oda sem áll. A parlamentbe most is az ablakon át akart visszamászni (bár dec 23 óta tudjuk, hogy valójában karácsonykor is csak a parkolóban érzi jól magát XD).
Gyurcsány láncos kutyája hogy vonyít. Muzsika! A listán bejutott képviselőiket is ki kellene paterolni (mondjuk Recskre)...
Teljesen egyetértek
De sajnos a magyar demokrácia más.
A választási törvény nem szabályozza a frakcióalapítást.
Az OGY-ről szóló törvény nem egy megalakult frakciót oszlatott fel, hanem egy jövőbeli szándékot írt felül.
A te logikád szerint minden törvényi szigorítás visszamenőleges hatályú lenne.
De ők lettek volna az első _kilépettek_. A többiek _szétváltak_ ... (Köszönjétek Mesterházynak.)
Bocs, ha nem volt érezhető az irónia soraimban. Pontosan erre gondoltam én is.
Ha csak képzetlenek lennének, még el lehetne viselni, de hogy szemenszedetten előre megfontolt szándékkal hazudnak, az már felháboritó.
csak egy kerdes: ha most a tobb mint ketszazfos fidesz frakcio alakitana vagy husz frakciot (juttatasokkal, irodakkal stb) - az tetszene? az demokratikus es logikus lenne?
mert ha az mszp hasadhat, akkor ok is...
Ez egyébként tényleg gusztustalan pitiánerség.
Akik meg hörögve helyeslik, gondolják meg, ezeket a manusokat valahogyan mégis csak a választók szavazták be a Parlamentbe, és ugyebár létezik olyasmi, legalábbis elméletben, hogy képviselői szabadság. És végül, ha mondjuk Gyurcsány a Fideszbe akarna átülni, ami nettó 180 fokos fordulat lenne a részéről, és a választói totális pofánköpése, azt nem tiltaná semmi. De hogy egy másik pártot gründoljon, és azzal frakciót alapítson az tilos.
Olvass. Pl. a kommenteket.
ómájgád!
mennyi szellemileg alultáplált van itt? a legrosszabb, hogy valamennyire ismerik valamelyik törvény valamelyik részét, és egyből arra hivatkoznak. beszarás. komolyan.
szívesen leírnám mégegyszer, de már több helyen megtettem, így csak linkelek:
http://varanus.blog.hu/2012/04..
az első tegnapi kommentem.
részletesen itt:
http://varanus.blog.hu/2012/04..
gyengébbek kedvéért (meg dyslexiások miatt) pár szóban: 10 fő kilépett az mszp-ből. házszabály szerint (NEM VÁLASZTÁSI ALAPON) 6 hónap múlva léphet be/alakíthat frakciót. 5 hónap 3 hét elteltével házszabályt módosítják 6 hónap -1 nap határidővel, -visszamenőleges hatállyal. DK trükközik, megerősítő népszavazást kér. így próbál időt nyerni. elküldi lezsáknak ÉS kövérnek. lezsák egy nap elteltével a törvényt aláírattatja kövérrel.
dupla törvénysértés: lezsák házelnökként házszabályt, kövér köztárs. elnökként alkotmányt sértett.
viszlát, mehet a levesbe mindekttő.
a cikk, amiről szó van, pedig az mszp-t teszi bűnössé (lezsák és kövér helyett), mert ha az mszp kilépéskor azt nyilatkozza, hogy 10 tagja ÚJ frakciót alapít, akkor egyrészt azonnal van DK, másrészt mesterházy elismeri, hogy vereséget szenvedett gyurcsánytól (ő is), és kettészakadt az mszp. így meg megpróbálta megőrizni a látszatot, hogy mégsem szakadt ketté a párt.
tisztelt félkegyelműek, ennyi volt a parlamenti szájbarágó, az index rovata. további jó vitatkozást afelett, hogy ki mit csinált.
Miért is lenne botrány??Az a botrány,hogy Gyurcsány még mindig a parlamentben van!!Soha senki nem választotta meg!,sem miniszternek,sem képviselőnek.
Bejelentkezés