Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Ésszerűtlen
2012. február 23. 18:43

Teljesen ésszerűtlennek nevezte Orbán Viktor az Európai Bizottság szerdai, a Magyarországnak szánt kohéziós pénzek felfüggesztésére vonatkozó javaslatát. A miniszterelnök azt is kijelentette: a magyar kormány ki fog tartani gazdasági céljai mellett. A német-magyar barátságról szólva Orbán arról beszélt: a magyar emberek hagyományosan nagyra értékelik a németeket, tisztelik munkabírásukat, rendszeretetüket, kitartásukat.

Teljesen ésszerűtlennek tartja Orbán Viktor miniszterelnök a Magyarországnak szánt kohéziós pénzek felfüggesztésére vonatkozó európai bizottsági javaslatot. A kormányfő a Német Gazdasági Klub húszéves évfordulója alkalmából tartott budapesti ünnepségen azt a kérdést tette fel: „miért tőlünk akarnak pénzt elvenni, miközben máshová zsákszámra öntik azt?”

Amikor a kormány éppen visszarántotta az országot a szakadék széléről, amikor a gazdaság kezd magára találni, amikor Magyarország teljesíti a költségvetési hiányra vonatkozó elvárásokat, és csökken az államadósság is, akkor az Európai Unió vezetői meg akarják büntetni a magyar embereket az előző kabinetek felelőtlen döntéseiért – mondta csütörtöki beszédében Orbán Viktor. „Okos dolog-e kettős mércével mérni?” – kérdezte, hozzátéve, hogy szerinte Európa addig nem fog kilábalni a válságból, amíg ettől a „régi, elavult” szemlélettől nem tud megszabadulni. Kijelentette: a magyar kormány ki fog tartani gazdasági céljai mellett.

Frissítés:

A német-magyar barátságról szólva Orbán Viktor kijelentette: e barátság mögött nem érdekek, hanem hasonló erkölcsi, értékbeli meggyőződés állnak. A magyarok és a németek sok közös dologra vállalkoztak a történelem során, időnként jó, időnként rossz dolgokra. Most arra vállalkoznak, hogy egy biztonságos, szabad, békés és virágzó Európát hozhassanak létre emelte ki. Hozzátette: a magyar emberek hagyományosan nagyra értékelik a németeket, tisztelik munkabírásukat, rendszeretetüket, kitartásukat.

A két nép közötti egyik különbséget a magyarok individuális alkata jelenti vélekedett , ugyanis az angolszászokat követően „rögtön a magyarok következnek, ha individualizmusról van szó”. Ezért a szabadságot, a magyarországi demokráciát érintő kritikai megjegyzéseken „nem háborodunk fel, nem sértődünk meg, hanem egész egyszerűen a tudatlanság számlájára írjuk” fogalmazott a miniszterelnök.

Orbán Viktor szerint a német-magyar gazdasági kapcsolatok fontosságát mindennél pontosabban mutatja, hogy Németország egyszerre a legnagyobb kereskedelmi és befektetési partnere Magyarországnak, a Magyarországon működő német vállalatok pedig több mint egymillió magyar ember mindennapi kenyeréről gondoskodnak. „Akinek csak a piacunk kell, az a magyar észjárás szerint gyarmatosító, akinek a munkánk is kell, az a szövetségesünk” mondta.

A miniszterelnök szavait azzal zárta, hogy várakozásai szerint idén Magyarország a világ egyik izgalmas pontjává válik befektetői szemmel nézve. „Mi attól sem veszítjük el a kedvünket, ha az európai bürokraták egy része nem érti, mi történik nálunk” jegyezte meg.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/33435


282 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Ne is hagyja Magát,

Miniszterelnök Úr!

Válaszok:
ketroot | 2012. február 23. 19:02

Uncsi. Mi van beakadt a lemeztűd?


 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

„miért tőlünk akarnak pénzt elvenni, miközben máshová zsákszámra öntik azt?”

nézd, viktor: nem tartottad be a szabályokat, nem kell csodálkozni, ha jön a büntetés.
nem kell a gyurcsány-kormányra sem fogni, mert semmivel nem voltatok jobbak náluk.
amúgy meg kire gondolsz, hogy ömlik a pénz? görögországra? szeretnél a helyükben lenni? mert akkor már nem te lennél a miniszterelnök..

Válaszok:
rommy | 2012. február 23. 22:51
Tüke63 | 2012. február 24. 17:34

A magyar kormányt időnként következetlenséggel vádolják, az Unió ezt nagyobb mértékben űzi. Mi más lenne a csak Európának ártó Iránt 'sújtó' olajembargó?


ez a minimum egy forradalmártól!
fidel castro már több mit ötven éve kitart forradalmi céljai mellett. nyomjon le pár sallert ezeknek az uniós bürokratáknak, oszt jónapot.


nem lehet, hogy nem egész európa (meg a nyugati világ) alkalmaz kettős mérce, hanem orbán rugaszkodott kicsit el a realitás talajától?


Jaj, hát minket meg kell büntetni, mert talán, esetleg, elképzelhető, van rá esély, hogy 2013-ban, még kimondani is beleborzongás 3,25% a hiány, ó jaj! Nem három, hanem három-egész-huszonöt-század százalék! Hát nem szörnyű ez a költségvetési fegyelmezetlenség? Európában egyszerűen példanélküli ez a slendriánság.

A történelem lapjaira piros betűkkel fog felkerülni ez a számadat, ez még a holokausztnál, van a kommunizmus áldozatai számánál is rosszabb!

Válaszok:
emhem | 2012. február 23. 19:03

"Teljesen ésszerűtlennek tartja Orbán Viktor miniszterelnök a Magyarországnak szánt kohéziós pénzek felfüggesztésére vonatkozó európai bizottsági javaslatot."

Én is teljesen ésszerűtlennek tartom, ha pl. valaki a gyermekét, vagy a kutyáját utólag bünteti.


Megasaller de luxe

Ghostwriter

http://ghostwriter.blog.hu/201..

"Tény: a magyar államháztartás hiánya 2001-ben, tehát Orbán Viktor regnálása alatt lépte át a bűvös 3 százalékot, azóta van felette. Az eljárás pedig nem azért indult 2004-ben, mert Medgyessy Péter addigra tolta el, hanem mert akkor lettünk EU-tagok. Hoppá.

Igazi baj persze csak 2006-ra lett. Ekkor ugyanis az EU végleg elvetette azt a „trükköt”, amit – figyelem! – Orbán Viktor vezetett be, miszerint az autópálya-finanszírozás költségeit a költségvetésen kívülre, a Magyar Fejlesztési Bankhoz vitte. Meg a Vegyépszerhez. Pont, pont, pont. Na, ettől ugrott meg a hiány 2006-ban 10% fölé. Tehát: az Orbán kormány trükközött és aztán a kaki a Gyurcsány-kormány nyakába dőlt.

Még tisztább a kép, ha nem a hiány nominális értékét, hanem az ún. strukturális hiányt nézzük. Ahogy most az EU is. A strukturális hiány a költségvetési deficit egyszeri tételektől megtisztított összege. Ez pedig 2006 - 2010 között folyamatosan csökkent, méghozzá azért, mert a Gyurcsány-kormány és a Bajnai kormány is valóban spórolt. Ezért volt az, hogy a 2004 óta folyó eljárásban az EU-nak eddig eszébe sem jutott minket megbüntetni. Nem azért, mert a Komintern összeesküdött a zsidó nagytőkével, hanem azért, mert ballibék betartották a játékszabályokat, és (nagyjából) még a szavukat is. Orbán eközben hazugságot és népsanyargatást kiáltott. És megígérte, hogy ő majd nem szorít meg.

Aztán, amikor már épp kimásztunk volna a slamasztikából, jött a válság. GDP -6%, költségvetési bevétel -900 milliárd, munkanélküliség +6%. És ezzel a választások el is dőltek. Jött, aminek jönnie kellett: Orbán vitéz hatalomra került. Nem kicsit. Nagyon. A konszolidációnak pedig vége lett. Sőt, a FIDESZ nekiállt százmilliárd számra költekezni. Példának okáért: vett nekünk 500 milliárdért MOL részvényt, 120 milliárdot adott az MFB-nek, 50 milliárdot a MÁV-nak, és mellényzsebből kifizette az önkormányzatok adósságát is, 200 milliárdért. Ja, és vett nekünk 400 milliárdért szép, új, egykulcsos adót is. A nép pedig látá, hogy Viktor király jó király, mert ő (hozsánna!) nem szorít meg, hanem ad a népnek.

Eredmény: a strukturális hiány egy év alatt 6 százalékot – 1800 milliárd forintot – romlott. Ráadásul tök értelmetlenül, mert ezenközben az egészségügy és az oktatás, meg a BKV, stb., padlóra kerültek. Viktor király azt hitte, hogy mivel ő fel van kenve, és tojik görbét, az EU, meg az ő bürokratái majd elnézik neki, ha a brutális hiányt mindannyiunk ellopott nyugdíjával pótolja ki. Hát, coki. Nem nézték el. Azt mondták a Csodadoktornak: kuruzsló vagy, aranyapám. A hülyék pedig a szomszéd utcában laknak. Szevasz.

Tetszenek-e már érteni, hogy kicsoda a magyar miniszterelnök? És hogy mikor kúrtuk el, még annál is sokkal jobban? Mert ha még mindig nem, akkor megérdemeljük a sorsunkat. Nem kicsit: nagyon!"

Válaszok:
ElQurMinator | 2012. február 23. 19:35
nimród | 2012. február 23. 19:40
julianus | 2012. február 23. 20:04
Tüke63 | 2012. február 24. 17:41

Őseink azt mondták: "Isten ne segíts, csak nézd".


V I K T O R V I K T O R V I K T O R



K É T H A R M A D K É T H A R MA D!


hát elég messze van az a 3,25% a várhatótól..

és igen. orbán nem tett semmit a fenntartható költségvetésért. miért is ne kéne alkalmazni a büntetést? mert gyurcsány sem tett semmit? hja kérem, minek indult akkor miniszterelnöknek, ha ezzel nem számolt?
meg most akkor irigykedjünk gyurcsányra, hogy de jól megúszta a dolgot? szerinted megúszta? na látod.
ha meg orbán nem jobb nála, akkor mért kéne, hogy ő megússza?

Válaszok:
elfelejtette | 2012. február 23. 19:08

Talán a görögök egy kicsit szerényebben álltak hozza Európához, és a miniszterelnök nem kokisallerozott és szegényangélázott...

Nembaj, nekünk megér 150 milliárdot Orbán szájhősködése..

Válaszok:
marko11 | 2012. február 23. 19:15
civilina | 2012. február 23. 19:38

Már ne is haragusj, de azt a neged százalékot nem hagyhatták szó nélkül. Ami ráadásul tuti be fog következni 2013-ban. A Maya naptárban is meg van írva.


Na üljél szépen le, vegyél egy nagy levegőt, igyál egy pohár vizet és meglátod akár még érvek is eszedbe juthatnak...


Mi van bolsi, nem találod a helyet, ahonnan jó a rálátás az EU seggre? Kissé kusza az írásod.

Válaszok:
emhem | 2012. február 23. 19:21

Amikor a görögök közeledtek a széteséshez, az nem volt látható? Akkor miért nem lépett az EU, miért nem szólt rájuk? A protugálokra, spanyolokra, olaszokra, franciákra, stb. fog, he eljön az ideje?

A játékszabályok betartása egyenlő a gyarmati sorú tagállamok egyenes tönkretételével, felvásárlásával. Azt kellene mondanom, hogy EU-s pénzből kapom a fizetésemet. De nem igaz. Annak a pénzből, amit befizetünk az EU-nak, majd nagylelkűen megengedik, hogy kis részét visszapályázzuk!!! Ez a magyar tudomány finanszírozása ma. A mezőgazdaságba nem kezdek bele, 62% termőföldaránnyal másodikok vagyunk az EU-ban, és Angliával és Dániával ellentétben itt nem csak legelő van. Hanem nyomor.

Aki kicsit is mást szeretne, azt megbasszák. A sok szerencsétlen ember meg elhiszi, hogy ez így jó. Ennyiről szól a történet.

Válaszok:
tamas222 | 2012. február 23. 19:15
zselé | 2012. február 23. 19:31

Nem csak az eu-os bürokraták nem értik, hogy mi folyik nálunk, hanem a magyarok sem te barom!


Valóban. Olyan mértékben szerények voltak, hogy a megválasztott görög min.elnök helyére egy "európai" bankárt ültettek. És megszorítások ezerrel!
Azonban a görög nép lehet, hogy nem lesz olyan "szerény", mint a politikusaik.


Aha matekbol .........tudod.
Netto befizeto.


Na ez az ami csusztatás. Az államháztartási hiányához annyi köze van, hogy nem hitelből töltik fel a nyugdíjkaszát évi (400 milliárd), hanem még a hitelállományt csökkentették, mivel a manyupnál lévő állampapirokat bedarálták.

Mivel a manyup portfoliok különböző papirokban voltak és vannak azok a költségvetésre semmi hatása nem volt. Ami meg kézpénzbe volt azokat a külön nyugdíjkasszába helyezték és állami hitelcsökkentési alapba semmire csak nyugdíjkifízetésre hitelcsökkentésre lehet használni törvényben foglaltak szerint használhatok. Mellesleg az államhoz átkerült vagyonokat nem lehet a költségvetésbe elszámolni és ezért van az, hogy ha ezt fígyelembe lehetne venni akkor plusz 3.7% többletünk lett volna 2011.ben.

Szóval ezt a manyupos legendát el kellene felejteni

Ezt legalább Rehni is olyan jól tudja, mint más. Ezért aljas az egész amit müvelnek.


Pedig az előző hozzászólásod a nemfigyelés mintapéldája is lehetne. Egy jelentés nélküli mondatra azt irtad hogy "így van". Miért?


"Mi van bolsi, nem találod a helyet, ahonnan jó a rálátás az EU seggre? "

heh :) ilyet én is tudok írni:
neméppen, csak gondolom orbán alól ez nem nagyon látszik

"Kissé kusza az írásod."

igen, egy helyen valóban nem teljesen egyértelmű: a "hja kérem, minek indult akkor miniszterelnöknek, ha ezzel nem számolt?" természetesen orbánra vonatkozik.

és most inkább a kérdéseket válaszolgasd meg szépen sorra, ahelyett, hogy itt személyeskedsz.


Köszönjük hogy lehülyézted magad!


Látszik, hogy nem tudod, hogy miről beszélsz.

Tudod, hogy hogyan számítják a deficitet? Mi az például, hogy elsődleges deficit?

Itt gyakorolhatsz egy kicsit, sajátítsd el az alapfogalmakat aztán gyere vissza vitatkozni:

http://sdt.sulinet.hu/Player/D..


Oda öntik a pénzt, ahol betartják a szabályokat. Öt országnak szóltak, hogy ha így mennek a dolgok, gáz lesz. EGYEDÜL MI nem értettük meg. Szar ügy, de a gyengeelméjűeket nem istápolják egy ponton túl.


Te fizimókus!

A posztodbol ugy tűnik, hogy neked elvileg tudnod kéne számolni.

Van róla konkrét fogalmad, hogy mi a be- és kifizetési egyenleg az Eu felé mondjuk idén?

Mit jelent a területalapú támogatás a magyar gazdáknak?

Mit jelentenek a strukturális és kohéziós kifizetések pl az építőipar fenntartása szempontjából?

Válaszok:
fizimókus | 2012. február 23. 19:41
fizimókus | 2012. február 23. 19:54

Dehogynem. Egy célja van, valahogy hatalmon maradni. Minden más ennek a függvénye...

Válaszok:
Ricochet | 2012. február 23. 19:58

Szavazzatok a szakértő ballerekre, azok közismerten úgy produkálnak szufficites költésvetést, hogy közben a német szintre emelik a béreket.


Hahahahaha.
Szerencsétlen lúzerek vagytok.
Nem elég, hogy nem tudtok kormányozni, hanem még nyomorult hazugok is vagytok.
Persze a kettő együtt jár, kéz a kézben: a mekkelekség és a hazugság.
öszöd óta tudjuk, hogy mit tudtok, mennyit is értek ti nyomorultak.
Horn Gyula sem volt piskóta, de óriásként emelkedett ki a balos táborból.
Horn még legalább tudta tisztelni az embereket és a politikai ellenfeleit.


Mindig mindehol azt láthatjuk, hogy minden EU-s pályázatból épül, hát hogyne lenne jó. Kezd ezzel kicsit telelenni a hócipőm, mert:

Nyugat-Európában a kutatóintézetek 130%-al dolgoznak, azaz a kutatásra pályázott pénzen fölül még kapnak 30% gratis-t. Kelet-Európában általában 90%-os modellel dolgoznak, azaz 10% önerő kell pluszban. A kutatásra szánt pénzt azonban "tagdíj" formájában mindenki beleteszi az EU nagy kalapjába. Érthető? Nálunk még 10% kellene. Ezért nem írják alá az elnyert pályázatot mert nincs több pénz, elment a nagykalapba, de nem baj, mert Németországban majd kifizetik belőle a gratis-okat. Ezért mennek el a kutatók.

Gyanítom, hogy nem csak a tudománnyal van így... gyanítom, hogy sok tekintetben előbbre lennénk, ha nem lenne az EU, és szeretnék látni egy TÉTELES, ÉVES bontású kimutatást arról, mennyi pénz megy be az EU-ba kötelezően, és mennyit sikerül visszahozni. Szerintem elsírnám magam...

Ugyanis ha ennyire kurvára támogatnak, és jót akarnak, akkor hogy lehet pl., hogy ekkora mezőgazdasági potenciállal a béka segge alatt sem vagyunk??? Hogy lehet, hogy 2014-től fokozatosan le akarják állítani a magyar gazdák támogatását, és minél előbb nyélbe akarják ütni a moratórium végét, ami természetesen egyenlő lenne az ország VÉGÉVEL, mivel itthon átlagosan 10x olcsóbb a termőföld, mint nyugaton...

És még parancsolgat és szankcionál. Ennek egy vége lesz, általános EU-ellenes hangulat, és kilépés.

Úgyhogy elmegy az EU a búsba ezzel a felfogással, a saját hülyeségeikkel foglalkozzanak. Term. szét fog hullani, csak nem feltétlen kell, hogy mindenkit magukkal rántsanak, egyék meg azok, akik főzték.


"Talán a görögök egy kicsit szerényebben álltak hozza Európához, és a miniszterelnök nem kokisallerozott és szegényangélázott..."

Igen, elképzelhető, hogy így van!
De az is elképzelhető - persze, attól függően, hogy mennyire vagy agilis, elkötelezetten kitartó, gyors, szorgalmas és okos, ha munkáról van szó - ha Te is dolgoztál volna fél évig Brüsszelben, akkor lehet, hogy a kokizásnál és a sallerozásnál cifrább dolgok hagyták volna el a szádat.


Tipikus ballib szöveg. Orbán a bűnös, ő lépte túl először a 3%-os költségvetési hiány-korlátot. Igaz, még 2001-ben és szerény mértékben. De nyilván emiatt nőtt 2006-ra a hiány 10 százalékra. Másképp nem lehetett. Igen, Orbán a tettes. Hiszen Gyurcsány Őszödön megmondta, hogy évekig nem csináltak semmit. Legfeljebb elkúrtak ezt-azt. Ja és eladósították az országot. De azt aztán nagyon.

P.S.
A nyugdíjat meg nem "ellopták" Orbánék, hanem a helyére tették a dolgokat. Egy abszurd, csőd felé tartó helyzetet rendeztek.

Válaszok:
emhem | 2012. február 23. 19:48

A magyar gazdáknak szóló támogatásról van... Az egész családom mezőgazdász. NAGY és kevésbé nagy területeken. Csak azért nem állnak le a mezőgazdasággal, mert nem akarnak hontalanná válni adott esetben. Úgy megtámogatja őket az EU.

Válaszok:
RAMBO | 2012. február 23. 19:46

Mert majd ők rendezik a medikabéreket, barom!


" Csak azért nem állnak le a mezőgazdasággal, mert nem akarnak hontalanná válni adott esetben."

Ez a mondat mit jelent magyarul?

Válaszok:
fizimókus | 2012. február 23. 20:00

"A nyugdíjat meg nem "ellopták" Orbánék, hanem a helyére tették a dolgokat."

igen, és mondd, ki fogja finanszírozni a te nyugdíjadat?
mert az államnak nem lesz pénze rá..

"Egy abszurd, csőd felé tartó helyzetet rendeztek."

tíz éven belül már nem lett volna teher a büdzsének a manyup, 20 év múlva pedig már rengeteget nyert is volna vele a költségvetés, és egy sokkal jobb rendszerben működött volna nyugdíj: mindenki azt kapta volna vissza, amit befizetett. azaz nem az egyre kevesebb aktív dolgozó korú embernek kellett volna eltartania az egyre több nyugdíjast, hanem ők tartották volna el magukat, csak 20-30-40 évvel csúsztatva.

tipikus jobboldali (és főleg: fenntartható) megoldás lett volna, és orbán tönkrevágta.

Válaszok:
ElQurMinator | 2012. február 23. 20:05
julianus | 2012. február 23. 20:45

én pl. nem vagyok balos.
lásd még az előző megjegyzésem.


De ok, igazad van. Nem tudom a számokat, és hirtelen felindulásból hülyét csinálok magamból. Nyilván nem gondolom, hogy az állításom a kimutatható be- és kifizetésekből kijön, hiszen az alapján haszonélvezők vagyunk. És a teljes nettó végeredményt látom a mindennapokban, és ez egy orbitális pénzszivattyú kifelé. Nettóban elveszítjük a tudományunkat, eladtuk az iparunkat, már a vizünket is, végül eladjuk a földünket is. Jó, hogy EU-s támogatásból munkahelyek jönnek létre, ahol egy külföldi gyár meg tudja termelni a saját nettó hasznát, mert összességében kivisz az országból, pl. ha itt adja el azt, amit termel... ezt már egyszer elmagyaráztam.

Válaszok:
tamas222 | 2012. február 23. 20:23

Te hoztad fel a bérek kérdését, nem? Húgyagyú bolsi.


Gyurcsány mondta, hogy "a lényeg a választásokon nyerni"!; "ami két választás között történik, az másodlagos"!

Ő mondta, ti agytrösztök!

Ez azért elég beszédes, nem?!

Válaszok:
tmonk | 2012. február 23. 21:38

Ez mind a zonára vonatkozik. Ami ránk is az a stabilitási plusz paktum egyes részei amihez magyarország nem csatlakozott más négy tagállammal együtt.

A hatos paktum most januárba lépett hatályba, ami miatt minket a túlzott deficiteljárás alá vontak már decemberben és most a januári állitolagos részletes felülvizsgálat után bennt tartottak egyedül minket ami mellé még szankciókat is javasolt Olli papi amit az ECOFIN tagok megszavaztak és az EB elé utalták, akik szintén helybehagyták, ami visszautalnak az ECOFIN elé március 13.-án döntenek hogy életbeléptetik vagy nem.

Szóval ne kavard ezt a sok össze-vissza szabályozást amit az eu a görög válság óta összehozott, ami eddig nem vezetett sehova,( harmincszor tanácskozott eddig a zona pénzügyminiszterei) s még hátra van a legujabb paktum amit március 1-2. án fognak újfent megtárgyalni ami (27 tagállam) egy öszvér lesz, mert belepaszirozták a másfél év alatt összes paktumból, amit úgy gondolják, hogy konszenzussal át tudnak nyomni.

Közben az eb szerintem a legnagyobb baklövését követte el hazánkkal kapcsolatban.

Már azon gondolkodtam, hogy álmomban sem hittem volna, hogy egy vilus amivel hazánkban már sokan immunisak és a neve "orbánfobia" az unio ballib-zöld táborában ekkora járványt okoz.


Egyszerű: Ha termelnek, akkor esetleg nyernek, esetleg buknak (időjárás- és támogatásfüggően). Ha nem, akkor megbüntetik őket. Ha nem bírják tovább, inkább eladják a földet. A külföldiek szivesen megveszik akár 5x-ös hazai áron is, ha lejár a moratórium, és akkor hontalanok lesznek. Ígyhát inkább megtartják és dolgoznak.

Válaszok:
RAMBO | 2012. február 23. 20:23
Felebarát | 2012. február 23. 20:24
Felebarát | 2012. február 23. 20:24

Természetesen semmi sem úgy igaz, ahogy leírtad. Hosszú lenne a teljes történet kifejtése, a különbségek bemutatása a kormányok által végzett trükkök között – kisebb nagyobb mértékben mindegyik trükközött, de szerintem legnagyobb mértékben a Gyurcsány-kormány - azonban az alábbi idézetek a médiából láthatóvá teszi, hogy a Gyurcsány kormány még az első figyelmeztetést követőleg is trükközött.

„Bár az unión kívül is van élet, azon belül szigorúbb költségvetési fegyelemmel kell gazdálkodni, ezért 2004 után új formákat kellett találni a sztrádaépítések egyre duzzadó költségeire. Ugyanis az uniós szabályok szerint a többségi állami tulajdonban lévő cégek – mint az MFB – által felhalmozott hiány is a maastrichti deficit-mutatót rontja, így az MFB-hitelek már nem segítettek a problémán. Ugyanis 2004-ben még azt tervezte az akkori kormány, hogy 2008-ra bevezetjük az eurót idehaza, ehhez pedig GDP három százaléka alá kell szorítani az államháztartás hiányát, amely elvileg kizárta volna sztrádaprogramot.

Csillag István vezette gazdasági minisztérium ekkor egy új pénzügyi konstrukcióval a PPP-vel (Public Private Partnership) kísérletezetek. Az M6-os Érd-Dunaújváros közötti szakaszát építette úgy az állam, hogy azt kiadta gebinbe.

A fővállalkozó szerzett a programra hitelt és megépítette a sztrádát, aminek az árát kamatokkal együtt húsz év alatt fizet ki az állam. Vagyis azt tette a gazdasági tárca, hogy – mint minden harmadik háztartás Magyarországon – hitelből vásárolt. Csak míg a családok autót vesznek, addig az állam az autók számára nélkülözhetetlen sztrádát vette így meg.

Ám a PPP konstrukcióval is megbuktunk Brüsszelben, ugyanis a hitelek mögött végső soron költségvetési kiadás állt, vagyis az adófizetők vállalták a kockázatokat, így a hitelfelvétel állami kiadásnak minősült brüsszeli szemüvegen keresztül.

Az immár Kóka János vezette Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál még ekkor sem esett le a húszfilléres, kitalálták a „programutak” konstrukciót, melynek lényege az lett volna, hogy az sztráadüzemltető céget részben privatizálták volna, így a kvázi magáncég hitelei már nem terhelték volna az államot. A tervezett 500 millárd forintos kötvénykibocsátást végül lefújták, ez a móka 1,8 milliárd forintjába került az adófizetőknek.”


„2006. május 18.
Megismétlődhet az autópálya-finanszírozás tavalyi botránya, az idei sztrádaépítési költségek ugyanis megint nem szerepelnek a költségvetésben, s az újabb manőverezést kétséges, hogy elfogadja az EU. Az uniós állásfoglalás csak jövőre lesz ismert, annyi azonban már most bizonyos: az Állami Autópálya Kezelő Zrt. részleges privatizációja csak papíron csökkenti a hatalmas költségvetési hiányt.

A mérlegjavító próbálkozás tavaly szeptemberi elutasításakor Joaquín Almunia, az Európai Bizottság pénzügyi biztosa kételyeit fogalmazta meg a magyar statisztikai és költségvetési mutatószámok hitelességét illetően, egyben arra kérte a magyar hatóságokat, foglaljanak állást arról, hogy az Európai Unióhoz eljuttatott adataik megfelelnek-e a valóságnak. Az uniós állásfoglalást követően Veres János pénzügyminiszter bejelentette, hogy a 3,6 százalékról szóló tavalyi előirányzat helyett az év végére 6,1 százalékra nő az államháztartási hiány.”

Válaszok:
nimród | 2012. február 23. 21:08

Mondtam már neked másik topikban, hogy a számok világával rettentő hadilábon állsz. Még 10 év mnyp még további 5000 milliárd hiányba került volna. Tudom, hogy nehéz a számokkal bánni, de a tények, azok tények. Persze a ballibet az nem foglalkoztatja, hogy ezt a hiányt miből lehetett volna pótolni. Csak az a lényeg, hogy a zsebük tele legyen. Jó a Köztársaság, jó a demokrácia.

Hornék hibáztak, hogy meghozták az mnyp pénztárakról szóló törvényt. Óriási hibát követtek el. Egy már akkor is billegő rendszer alá ütöttek óriási lukat.

Válaszok:
emhem | 2012. február 23. 21:22

A történelem során mindig, mikor igazán nagy volt a baj Magyarországon, az agrárium csendes, dolgozó parasztjai mentették meg az országot (nem csoda, itt ehhez van természeti adottság). Tehát a legközelebbi alkalommal, mikor ez újra előfordul, tedd meg légy szíves, hogy ahelyett, hogy odaavászkodsz kenyérért, leülsz, és csendben éhenhalsz. A beszólásodért ez lenne a minimum...


http://velemenyvezer.blog.hu/2..

Sajnos úgy tűnik, ez a kormány egyszerűen képtelen dekódolni a felé küldött informális vagy burkolt üzeneteket. Ők láthatóan csak abból értenek, ha valaki egy jó nagy bunkósbottal suhint feléjük. A gond csak az, hogy az a bunkósbot a végén nem csak őket, hanem az egész országot kilapíthatja.

Válaszok:
ElQurMinator | 2012. február 23. 20:13

lehet utolsó beszéde volt...köszönjük meg...Navra felkészül


Na majd a német medikusod miután végez és a gyakorlati ídeje lejár és munkába áll, max megszerzi a szakorvosit, ha van rá ideje és pénze, és húz el a skandiván országokba, vagy az USA-ba(ahol ujabban elfogadják a diplomát), de ázsiai országok, vagy a gazdag araboknál is nagyobb exisztenciát tud magának teremteni, mint a mai németországba, és helyette várják szeretettel az uj rabszolgákat a keleteuropai országból, mert nekik az a bér megfelel, ami a német orvosoknak már nem.

Na dobjál be még egy felest.


Arról is írhatna vezérke, hogy vajon már országoknak miért engedi az eb, hogy a gdp arányos hiányukat enyhén növelhessék????? Vezérkének ez nem érdekes.
De ismerjük véleményvezérke irányvonalát.


Az egyszerűség kedvéért, az ide irkáló fogalmatlanok nem hallgatnák meg Csaba László JOBBOLDALI közgazdász véleményét az Inforádióból?

http://inforadio.hu/hir/gazdas..

Ugyanitt elmagyarázhatná valaki, hogy azután, hogy a görörgök elbocsájtottak egy szekérderék közalkalmazottat, csökkentették a béreiket, a nyugdíjakat, és hasonló lépéseket tettek a többi szégyenpados országok, mi meg csak dumálunk a Széll Kálmán tervről, és eseti bevételekkel foltozzuk a költségvetést, meg olyan terveket készítünk, ami egyszerűen nevetséges (btw. lát itt valaki 5% körüli növekedést az "elrugaszkodás évében"?) - szóval amikor a tények azok, hogy körülöttünk mindenki gatyaszíjat húz, nálunk meg Matolcsy balfaszkodik és költségvetést kozmetikáz, akkor mi a bánatért beszéltek kettős mércéről, ha azoknak segítenek, akik tesznek valamit, és nekünk meg nem, akik azon mesterkedünk (eléggé látványosan) hogy átbasszuk az EU-t és az IMF-et?

Ideje lenne leszámolni azzal az illúzióval, hogy a sajtképű nyugat-európaik teljesen hülyék, akiket a furfangos magyar cigánylegény könnyen átver. Ahogy a könnyűlovasságnak, ugyanúgy az "unortodox" gazdaságpolitikának (értsd: permanens hazudozásnak) is megtalálták az ellenszerét a köcsög német-rómaiak. Akkor is és most is megszűntették azt az állapotot, hogy hozzájuk jártunk és elhordtuk amijük van. Ha hihetünk annak, hogy a történelem az élet tanítómestere, akkor most az jön, hogy szépen beállunk a sorba, és aki idehaza ennek ellenében gondolkozik, azt feltűzzük az ország négy, egymástól jó távol eső pontjára.

Válaszok:
Matróz Kommandó | 2012. február 23. 20:23

Reméltem, hogy nem ezt írod. Ne idegesíts ezzel a hülyeséggel, kérlek. Ha ennyire bénák, adják ki bérbe, jó pénzt adnak érte, lesz akinek van annyi esze, hogy tudja mit termeljen. Az utóbbi években a szántóföldi mezőgazdaságon baromi nehéz volt bukni. (Igen, én is gazdász vagyok.)


Te és a görögöknek most jó?

Válaszok:
RAMBO | 2012. február 23. 20:30

lehet jobban járnánk :D muhaha talán hagynának élni :D


Aruld el zsenikem.az AUDI,SUZUKI,es osszes beszallitoi meddig maradnanak az UNION KIVUL????
Meg az agyontamogatotott mezogazdasagod....lepj tovabb 2 evszazadot.
(Ha megy)

Válaszok:
fizimókus | 2012. február 23. 20:54

vagy parlagon hagyják ,mert annyit nem ér...

Válaszok:
fizimókus | 2012. február 23. 20:47

vagy parlagon hagyják ,mert annyit nem ér...


Ezt mondtam volna?

Nem nekik sem jó, nekünk sem lesz az. (És ez általában igaz azokra az országokra, akik hitelből éltek jobban annál, mint amennyit megtermeltek.)


Képzeld igen, mivel a párom harminc éve a német egészségügyben és máshol is sertepertélt minden szintet megjárt és a mai helyzetet is ismeri, mivel túl a nyugdíjkorhatáron a fél lába még ott van.


Jól teszi!Klasszis külőnbség van a javára a jejenlegi rópai politikusokkal szemben.


http://www.portfolio.hu/deviza..

"A délelőtti államkötvény aukciók eredményei alapján csak az 5 és 15 éves papír kapcsán tartott nem-kompetitív tendereket délután az Államadósság Kezelő Központ, de a rendre 6,5, illetve 3,5 milliárd forintnyi meghirdetett mennyiségre egyetlen ajánlatot sem nyújtottak be az elsődleges forgalmazók. "

lassan hiányozni fognak a manyupok, akik ezeket felvásároltál


azok a szemét uniós országok (németek, angolok, franciák, szlovákok) szavazták meg, hogy ne kapjuk meg a támogatást, akik már jópár kokit meg sallert kaptak. ezek még mindig nem félnek orbántól.


az baj...te is jössz ugyanoda, ha így folytatódik...


En spec nem banom,ahogy osmerem a politikai fejlodeset,meg 2-3 ev es verkoncsi lesz.
Ennek mindegy ugy ugat ahogy kered.


Példa a magánnyugdíj-pénztári konstrukcióra.

"Van egy család. Apa, anya, két gyerek. Az család összbevétele havi 200 ezer forint. A kiadása 210 ezer. A család tehát 5%-kal többet költ, mint amennyi van. A hiányzó 10 ezer forintot kölcsönből pótolja. Egy év múlva a család bevétele 212 ezer forint, fizetésemelés volt ugye. A kiadása 227 ezer, mert infláció van, plusz a havi 10 ezer és a kamata 4 ezer forint (40% THM, ugyebár hitelkártya). Az összkiadás így már 241 ezer forint. Immár a havi hiány 29 ezer forint. Most ugye már ennyit kell kölcsönből fedezni. És ekkor jön a bank és azt mondja, hogy jobb lenne, ha az apuka megtakarítana és öngondoskodna, mert mi lesz a gyerekek iskoláztatásával. És a család eltesz havi 20 ezer forintot öngondoskodás címen a bankba, de így már 49 ezer forint a havi hiány. De a bank jószívű és ad neki aranykártyát (THM is kedvező csak 38%) és a család már benne is van az adósságcsapdába."

Az országgal ugyanez történt.

Válaszok:
RAMBO | 2012. február 23. 21:04

Orbán az uniós büntetésről: "tőlünk elveszik, máshova zsákszámra öntik a pénzt"

úgy látszik nem kaptak elég sallert meg kokit orbántól.


Nem hagyhatják semmiképp, mert akkor megbüntetik őket, tehát ha parlagon hagyják, akkor valahonnan elő kell teremteni a pénzt a rendben tartásra, azaz tovább viszi a pénzt.

A támogatási rendszerrel meg megint nem az a baj, hogy NINCS, hanem a másik vége. Amíg minden jobb, mint a hazai, addig ilyen adok is-el is veszek játék van. Lehet mondani, hogy támogatjuk a termelés végén, és mellé, hogy 10x annyira megbasszuk a fogyasztás végén. A CBA-ban mennyi magyar áru van, ugyanmár... a gond a nettó eredmény, ami negatív.


miért kellene a magyaroknak az uniós támogatásra várni? miért nem dolgoznak a magyarok? viktor megigérte, hogy beindítja a gazdaságot, lesz munkahely, meg adócsökkentés.


Görögországba a százszorosát invesztálják annak, amit tőlünk elvesznek.

Logika?

Válaszok:
micream | 2012. február 23. 21:04

SUZUKI itthon:
- mennyi beruházást csinált, mennyi adót fizet, mennyi bért a foglalkoztatottaknak, stb, tehát mennyi a költsége?
- mennyi autót ad el itthon?
A másodikból kivonjuk az elsőt, és megvan, mennyit vitt ki az országból. Nem hülye, hogy úgy termelje a "mi autónk"-kat, hogy ne járjon kurva jól.
AUDI: Legalább eltart egy várost, közben nem mi vagyunk a felvevőpiaca, tehát mi csak összeállítjuk itt, de nem vesszük meg aztán. Ha itt elvégzed a fenti számítást, lesz különbség.
Mi lenne, ha lenne saját autógyárunk, és exportra termelnénk v. termeltetnénk? Húha, bonyolult, mi?

Válaszok:
jag3 | 2012. február 23. 21:03

ami azt jelenti, hogy egy válság ellenére is nyereségesen üzemeltek, de legalábbis nem vesztették el a pénzét.
(csak hogy értsd: a reálhozam az a többlet ahhoz képest, amit - inflációt is beleszámolva - befizetett. nem ennyi maradt a nyugdíjából. a nyugdíját megette az államgépezet.)

ez egyrészt nem rossz: ahhoz képest, hogy hogy megviselte a cégeket a válság, összességében ők még így is nyereségesek maradtak.
másrészt jobb annál, mint amit selmeczi magyarázott, hogy a manyupok eltőzsdézik az ember pénzét.
harmadrészt pedig ez is sokkal több, mint ami az állami nyugdíjadból fog maradni..

nem értem, mi a problémád..


:o)

Az autógyártásban természetesen nem az autó lényegi alkatrész. Hanem a felépitett márka, a szerviz és kereskedő lánc valamint a marketing. Persze nem árt ha emellett van egy használható modell is ;)


tartson ki elnök úr a céljai mellett! akkor is, ha a magyarok beledöglenek. a görögök csak azért kapnak támogatást az uniótól, mert annyira töketlenek, hogy még egy kokit vagy sallert sem tudtak adni a többi uniós országnak.


És mit kellene tennie a családnak?


1. Csökkenteni a bevételeit. (Amit a Fidesz tett.)

2. Felvenni még hitelt, és elmenni a Vidámparkba. (Amit a szocik tettek.)

3. Letagadni a hitelt, amit felvett. (Jobbik ötlete.)

4. Visszavágni a kiadásokat. (Amit senki nem mer megtenni.)

Válaszok:
julianus | 2012. február 23. 21:21

Egyetértek veled. Egy dolgot tennék hozzá: az egyetlen megfogható dolog, amit 8 év alatt -az ország totális eladósítása árán- csináltak, az autópálya építés. Az ár rettenetes. Nemcsak átvitt értelemben, hanem tételesen is. Nagyjából az európai árak háromszorosa. (Felesleges völgyhíd, alagutak.) Miért csinálták? Mert talán így lehetett a legkönnyebben milliárdokat lenyúlni? Mi másra gondolhat az ember?

Válaszok:
micream | 2012. február 23. 21:14
RAMBO | 2012. február 23. 21:15
julianus | 2012. február 23. 21:27

az M0-ás körgyűrüt a fidesz építtette, nem volt sokkal olcsóbb mint a szoci autópályák. ha nem spórolják le a leállósávot, talán kicsit kevesebben halnak meg, használhatóbb, és kevesebbe került volna, mint később szélesíteni.

az egészségügyi dolgozók, orvosok 50%-os fizetésemelése, a diplomás minimálbér 100 ezer forintra való emelését szerinted miért csinálták a szocialisták?

Válaszok:
RAMBO | 2012. február 23. 21:16

Sajnos ennél sokkal többet csináltak: fenntartottak egy relatív "jólétet" a nem dolgozók és a nyugdíjasok számára, amire nem volt fedezet.


Az M0-át Antallék építették.


Gyurcsánynak semmi köze, de semmi...
http://www.hirado.hu/Hirek/201..


Két megoldás lehetséges.
1.) Többlet munka, mely növeli a bevételt.
2.) Amikor 5 % volt a hiány, csökkenteni kellett volna a kiadást.

A mnyp-nál azonban egy kicsit módosítani kell. A 10Ft hiány úgy keletkezett, hogy minden hónapba bevitte a bankba és elhelyezte betétként, majd ugyanennyi hitelt vett fel. Vajon 45 év múlva mennyi hitele+kamat és mennyi pénze lesz. Közben ki törlesztette a hitelt? Amennyiben senki, 45 év múlva a hitel több lesz, mint amit a bankba összegyűjtött és így az egyenleg mínusz lesz.
Nos ilyen a mnyp megtakarítás is, ha a Róbert bácsi nem fizeti ki a hitelt.

Válaszok:
emhem | 2012. február 23. 21:25
RAMBO | 2012. február 23. 21:31

bevallom, nem nagyon szoktak belekötni a matektudásomba. ha szeretnéd, lejátszhatjuk külön, de ehhez most nem kell sok matematika.

a manyup az nem konstans 500 milliárdba kerül évente. a manyup egy tartalék. ami pénz oda bekerül, az megvan, és a megfelelő időben ki is kerül belőle.
a költségvetési megterhelést az okozza, hogy most párhuzamosan fizeti az állam a nyugdíjakat a jelenlegi állami nyugdíjasoknak, és a magánnyugdíj-tartalékokat a leendő manyuposoknak.
amint nyugdíjkorba lép egy manyupos (ez tíz éven belül beindult volna), az ő nyugdíját (legalábbis nagy részét) a manyup kezdi el fizetni, tehát ez könnyítés az államnak, csökken a deficit. amint elfogynak az állami nyugdíjasok, teljesen eltűnik a probléma: az állam a tartály egyik végébe rakja be a dolgozók leendő nyugdíját, a tartály másik végéből pedig folyik ki a nyugdíjasoknak a saját megkeresett keresete.
nem bonyolult. a tartalékképzés ideiglenesen megterheli a büdzsét, de hosszú távon sokkal kevésbé, mintha a nyugdíjakat akarná reálszinten tartani az állam.

mert ott mi lesz? nem lesz tartály: begurul a másfélmillió ember nyugdíjjáruléka, és szétoszlik hárommillió nyugdíjasra. hát az nem lesz valami sok..

óriási hibát orbán követett el, hogy ezt a rendszert felszámolta. kívánom neki, hogy a saját nyugdíján érezze a különbséget. (ez persze nem fog bekövetkezni)
a világon máshol működnek a manyupok (amerikában pl. nincs is állami nyugdíj), mért ne működne nálunk?

ja, és a nagy ballibezés közepette figyelj már egy picit:
öngondoskodás: jobboldali
állami gondoskodás: baloldali
ez nem vélemény, ez definíció.


tavaly 6%-kal költekezett többet az állam, mint bevétele volt, akkor most mi van?

Válaszok:
julianus | 2012. február 23. 21:40

Így igaz. A PPP-vel (Public Private Partnership) oldották meg. Egy P neki, egy P neked, egy P nekem. Így került háromszorosába demokratikusan elosztva.


Szerintem meg a tőke hiányzott mindig is a nyugdíjrendszerből, mióta a kommunisták államosították a magánnyugdíjpénztárakat, és bevezették a felosztó-kirovó rendszert. Az addig bírta, amíg nőtt a népesség ás magas volt az aktívak aránya. Most, hogy népesség csökken, és az inaktívak lassan többen lesznek, mint az aktívak, csak a tőkefedezeti rendszer a megoldás.

Szomorú, de szerintem a jelenlegi nyugdíjasok nyugdíjának csökkentésével kellett volna kezdeni.

Az mégis nonszensz, hogy egy 80 éves tanárnő nyugdíja kb. 80eFt, egy 60 évesé meg 130. Pont a magas helyettesítései ráta miatt fenntarthatatlan a jelenlegi rendszer. Ha ezt korrigálták volna, akkor a nyugdíjkassza nem lett volna mínuszban, és lehetett volna a nyugdíjjárulék egy részét magán nypt-be irányítani. Később ez sokat könnyített volna az állami lábon.

Válaszok:
julianus | 2012. február 23. 21:53

Ha tévednék, könnyen rámutathatsz a tévedésemre, de te valamiért meg sem próbálod...


Az a baj ezzel a beszéddel, hogy alapvetően Vityának igaza van.

Válaszok:
tmonk | 2012. február 23. 21:39

Az a beszédes hogy gyurcsányozol...


Sosincs igaza annak aki félrebeszél....


Ne keverd össze a fogalmakat. A 3 %-ok hiánycél tartalma más, másként kell számolni, mint az eredményszemléletű hiánynál. Amennyiben így hasonlítod, akkor a korábbi kormányok esetében a 6 % ll % volt, a 9 % meg 15 %.

Válaszok:
emhem | 2012. február 24. 01:09

Mig ez a triplabóvli európa hülyéje, M.o.szégyene nem takarodik el v. fogják ott a klinikán esély sincs h valami változzon


Hibásak a viszonyszámaid. Először az a probléma, hogy alacsony a foglalkoztatási ráta, magas a munkanélküliségi ráta. Sok a korkedvezményes nyugdíjas. Ilyen kedvezmények a fejlett országokban nincsenek. A rokkant nyugdíjazás is fordított a fejlett nyugati országokban. Nem azt állapítják meg, hogy milyen mértékben rokkant, hanem azt milyen mértékben alkalmas a munkára, s ha dolgozik ennek alapján kapja a kiegészítést, s nem keverik össze a szociális alapot a nyugdíjalappal.

Ily formában nem lehet összehasonlítani a két nyugdíjast. Tudni kell mikor ment nyugdíjba és milyen munkakörben dolgozott, milyen bérezéssel.
A helyettesítési rátával kapcsolatban, ami érdekes itt olvashatsz.
http://www.portfolio.hu/befekt..


Olyanok vagyunk, mint a kisebbségiek, verjük a lábost, ha nem jön a segély....Tükörbe kéne nézni.


"„Okos dolog-e kettős mércével mérni?” – kérdezte, hozzátéve, hogy szerinte Európa addig nem fog kilábalni a válságból, amíg ettől a „régi, elavult” szemlélettől nem tud megszabadulni."
-------------------------------------
Vagyis dekódolva a "kettős mércét" addig nem fog kilábalni Európa amig a liberálisoktól meg nem szabadul. Amig Esterházyk leírják a hogyan gondozzad a magyarodat és nem kapnek érte letöltendőt. Amig hazajöhet ide kondrádgyörgy és nem kattan a bilincs a karján, majd dutyi a hazaárulásért. amíg gönczövá magyar állampolgársága megmarad miután nyílvánosan azt mondta Brüsszelben (ahová a magyar adófizetők pénzén lett küldve), hogy szégyelli azt, hogy polgára ennek az országnak.


qss és takarodjál a haverjaidhoz, de el ebből az országból. Itt levegőt sem érdemelsz.


Neked is qss. Mellébeszélsz és sumákolsz, te bolseviki patkány (Elnézést a négylábúaktól.)


Neked azonnal. Egy kezdő (seggbe)rúgással meg is könnyíteném az indulásodat.


Orbán Viktornak,ha valaki átadja.

Munka,munkahelyek

Kegyetlen az, amit a munkahelyek egy jelentős részén művelnek az emberekkel . Egyre fokozódó teljesítmény elvárások, egyre kevesebb bér, kötelező napi és hétvégi túlmunkák, megfélemlítés. Ahol állni kell ott akár 12 órán keresztül állni kell , ahol meg ülő munka van, ott nem szabad felállni. A munkaszünetek nagyon rövidek, vannak olyan munkahelyek a hol kora reggeltől az evésre csak 11 körül van idő, nem tartanak szünetet. WC-re elmenni sem lehet.Ez a gyakorlat jellemző a multiknál, de átveszik a kisebb cégek is vagy helyből így indulnak. Az is gyakori. hogy kisebb és közép cégeknél tulajdonosváltás esetén a fiatal utódok , még profibb kizsákmányolók mint a szüleik, hidegvérűen módosítják a szabályokat a dolgozók hátrányára a saját hasznuk növelés érdekében.


Az ajtókon kívül meg ott a többi ember abszolút kiszolgáltatottan, kiválasztásra várva. Hátha jön valahonnan egy levél, hátha valaki azt mondja ,hogy van hely, jöhet. Vannak akik évek óta várnak - az életük első munkahelyére.

Aztán az alkalmi munkák és mindenütt a kifizetések bizonytalansága. Nagyon eluralkodott az ,hogy egyszerűen dolgoztatnak embereket, aztán nem adnak bért vagy csak odavetnek valamit, ha sokat utána jár. Gyakran van az is ,hogy "próbaidőre" vesznek fel embereket. 3-5 napot mennek aztán elküldik őket hogy nem feleltek meg , nem fizetnek semmit , aztán helyettük a munkahelyre szállító buszokba újabb transzport ül nagy reményekkel és teljes erőbedobásra elszántan és 3 nap után nekik is azt mondják, hogy nem kellenek.
Olyan is van hogy új munkahelyet létesítenek pl. palackozó üzemet indítanak. Ehhez embereket vesznek ki a munkanélküli hivatalból nagy kedvezménnyel. Dolgoznak két hétig, majd a tulaj rájön, hogy neki úgy a legjobb, ha az üzem áll, akkor a legnagyobb a haszon. A munkások után felveszi a kedvezményt és az embereknek pedig az állásért nem fizet semmit, majd ekkor vagy akkor kezdünk megint mondja, aztán nem kezdenek . Az emberek teljesen pénz nélkül maradnak az álláskeresési pénzt sem kapják már , hiszen munkába álltak, de innen továbblépni sem tudnak, mert itt vannak beadva a papírjaik .

Az iratok visszatartásával sok cég manipulál, akadályozva az emberek más munkahely keresését.

Lehetne beszélni a rehabilitációs munkahelyekről is , ahol teljesen szabálytalanul három műszak és így éjszakázás is van és 8-10 órás munkaidők is a bejelentett 5-7 helyett. Bár újabban most váltás tapasztalható. Idén év elejétől mindenkit 4 órában vesznek fel. Hogy lesz ebből normális kereset, ha a törvénytervezet szerint a rehabilitálás alatt álló dolgozó vagy a rehab járadékot kapja vagy ha munkába állt, akkor már csak a keresetét.

"Orbán Viktor szerint a német-magyar gazdasági kapcsolatok fontosságát mindennél pontosabban mutatja, hogy Németország egyszerre a legnagyobb kereskedelmi és befektetési partnere Magyarországnak, a Magyarországon működő német vállalatok pedig több mint egymillió magyar ember mindennapi kenyeréről gondoskodnak. „Akinek csak a piacunk kell, az a magyar észjárás szerint gyarmatosító, akinek a munkánk is kell, az a szövetségesünk” "


Azt hiszem tényleg erre megy ki a játék, de nem hagyjuk. Orbánt Viktort választottuk, és ha helytartót ültetnek a nyakunkra akkor teljesen megbénítjuk sztrájkokkal az életet ahogyan a görögök mostan teszik.


"„Akinek csak a piacunk kell, az a magyar észjárás szerint gyarmatosító, akinek a munkánk is kell, az a szövetségesünk”
------------------------------------------
hogy orwelli legyen a kép. A "ló" azaz a munkás húzza az igát az Állatfarmban. amikor beledöglik elviszik és virsli készül.
(Néha gyanakodva nézem a németek nagy virsli-evési szokását..)


raketatamadas erte pakisztanban a molt telephelyet :(


Kérlek, ha az sérti az Alaptörvényt, hogy egy ilyen alakot jól seggbe rúgjak akkor a törvénnyel van baj. Nem tudom mennyi most a garázdaság büntetési tétele, de megérné..


azért,ő a minelnők még,mert nem hagyta,h. görögo. sorsára jussunk és azért nem tartotta be a szabályokat,h. véletlenül se jussunk oda....ferivel vagy bajnaival már rég görögo előtt lennénk de nem lenne sajtója,mer ők jólfésültek


Imádjuk a Miniszterelnök urat!

Válaszok:
butapesti | 2012. február 23. 23:51

Na, ilyet is csak egy agyatlan frusztrált lúzer mond, illesz Orbánhoz.

Mondjuk a gazdi pont most szipákol, hogy végül őt vágták csúnyán orrba...

Válaszok:
micream | 2012. február 23. 23:13

ok. most orrbavágták orbánt, de az elsőt akkor is ő adta!


"Gondolom ezt valamelyik MANYUP prospektusában olvastad."
részletesen leírtam a manyup-rendszer lényegét 21:22-kor. azt magyarázd, mi az ami nem logikus benne.

"Azt nem értem csak, hogy ezt a bámulatosan csodás kötelező rendszert mi a szarért nem vezették be sehol a világon, csak itt kelet-európában?"

ez hülyeség. amerikában pl. nincs is olyan, hogy állami nyugdíj.. pl. norvégiában is kötelező magánnyugdíj van az állami mellé, pedig nem is eu-tag.

"Hiszen magad is írod, már csak tíz év és ömlött volna a píz a nyugdíjasoknak"

ezt nem írtam, azt írtam, az állami terhelés csökken jelentős mértékben. egyébként a -7,7% még úgy is jobb, mint ahogyan az állami nyugdíjjal járnál, ha nem számoljuk bele, hogy a válság miatt valószínűleg a hosszú távon reálisnál alacsonyabb a hozam: a befizetéseid reálértékének majdnem 90%-át visszakapod. hol van ehhez képest az állami nyugdíj?


Én ortodoxot tudok. Az ilyen "huttinger" nicknéven írkálókat beledobjuk a Dunába, hátha megtanulnak úszni.


Felvettem a blogodat a figyeltek közé. Örülök, mert jó dolgokat szedtél össze! Drukkolok neked!


szolidaritas ado ;) muhaha, ha kulfoldon dolhozol, Mo-n bejeletntett lakcimmel, akkor fizess...a torveny meg magzat allapotban van ...erdekes


Most akartam megkérdezni, hogy a Margit híd vagy az Erzsébet híd lenne szimpatikusabb számodra?


Nekem két darab ötven forintos békekölcsönöm van, meg egy Sztálin kötetem. Apának fizetésnapon nyújtották át, hogy vegye meg. A pénztáros mellett ott ült két addig nem látott bőrkabátos "elvtárs" is akik "felügyelték" a békekölcsönjegyzést...


A gyerekem 10 év után visszakapta a pénzét a kötelezőleg befizetett MANYUP-ból. A 10 év alatt összesen 1.3 %-ot növekedett. Hogy akarták ebből az évi negyedszázalékot sem elérő pénzkezelésből finanszírozni a nyugdíjakat. Ha szimplán egy rendes bankba teszi be lekötve évi 6-7 %-ra akkor 10 év alatt szépen hízott volna..


Mi komcsik? Mondd nálad teljes a zavar? Kár, hogy az OPNI-t a bandátok bezáratta. Ott elférnétek mindnyájan. Fletó elvtársnak a lobotómiát is megcsinálták volna, hogy ne legyen olyan élénk.


1. a nagy többségnek pozitív reálhozama volt.
2. a reálhozamot erősen megkurtította a válság, ami azért nem tízévenként fordul elő, úgyhogy hosszú távon indokoltan számíthatunk magasabbra.

de ami ezeknél fontosabb:
3. még negatív reálhozammal is jobban jársz, mint az állami nyugdíjjal, mert azt nem lehet reálértéken tartani a mi demográfiai mutatóinkkal.
4. hosszú távon (ugyanebből az okból) az államnak is jobb. leírtam már párszor följebb, hadd ne kelljen megint.


így van, másképp kell számolni.
a strukturális hiány tavaly 6% körüli volt.
de honnan szeded a 9-15%-okat? milyen egyszeri bevételeket épített be a medgyessy meg gyurcsány kormány a költségvetésébe, ami ekkora eltérést okozhat?
a 6%-ot mondjuk ott is reálisnak tartom, gyurcsány költségvetése sem volt fenntartható. az egy érdekes kérdés, hogy vajon orbáné vagy gyurcsányé volt-e a rosszabb, szerintem a válasz egyáltalán nem egyértelmű.


Figyelj. Tényleg a Margit hídnál kezdjük majd az úszóleckét. Nos ne próbáld bemagyarázni, hogy hülye vagyok. Hogy a fenébe lett volna valaha nyugdíja abból, hogy a befizetett pénze kevesebb lett, mint a pénzromlás? Ebből a végén annyi nyugdíj se lett volna, mint a mai minimálnyugdíj.. A gyerekem örült a legjobban, hogy a ráerőszakolt MANYUP megszünt. A volt MANYUP-osok, akiket a téesz-szevezés módjára behajtottak a magánpénztárakban 90%-ban örültek, hogy kiszabadította őket az Orbán kormány!
Ezért hát végleg fogjátok be a pofátokat a MANYUP-ról!


Teljesen mindegy hol van, fő az, hogy már többé nem lopják folyamatosan a MANYUP-ok a pénzt az emberektől. Szóval a tolvajbandákat szétverték!
Köszönjük neked Viktor!

Válaszok:
Felebarát | 2012. február 24. 01:26

Most találtam meg! Heuréka!
Hutti! Nem kellett volna a nagykabátodat kint hagyni a fogason. Szóval majdnem mind benne volt a zsebében..
Tehát ki a hunyó?


majd a külföldön élő magyar állampolgárokat is meg akarják adóztatni, akkor az újonnan belépőket is...ejnye...


hagyjad...benne van az államadósság tölesztésben, aminek annyi értelme volt, mint harangot önteni, avgyis kevesebbet...sebaj...kitartás, éljen Viktor


vagy felemeled magadhoz őket, vagy leereszkedel...


Figyelj! Tényleg így van. Elkerültük vele a fizetésképtelenséget. Szóval az ország ott állt, hogy a forint bedőlt volna, akárcsak a MALÉV egy harminc millás számlától.


Fiúk! Jó éjt, megyek szundikálni.


ott legyőznek...

semmi értelme nem volt a befizetésnek, ahogy a másfél éves kínszenvedésnek sem a malévval, a minusz 40 milliárddal...


én azt nem értem, miért kell mindig eljutni a személyekedésig, és a bunkó megalázó szövegig...ha nincs érv, miért kell anyázni, és segget csinálni a szájból...

az érv is olyan, mint a fing...


"Az igaz ember járta ösvényt mindkét oldalról szegélyezi az önző emberek igazságtalansága és a gonoszok zsarnoksága. Áldott legyen az, ki az irgalmasság és a jóakarat nevében, átvezeti a gyöngéket a sötétség völgyén, mert ő valóban testvérének őrizője és az elveszett gyermekek meglelője. Én pedig lesújtok majd Te reád hatalmas bosszúval és rettentő haraggal és amazokra is akik Testvéreim ármányos elpusztítására törnek! És majd megtudodjátok, hogy az én nevem az Úr amikor szörnyű bosszúm lesújt rátok!"
A neten talált biblia változatban viszont Ezékiel 25:17. címszó alatt a következő olvasható:
Kegyetlen bosszút állok rajtuk ádáz haragomban, és ha kitöltöm rajtuk bosszúmat, akkor majd megtudják, hogy én vagyok az Úr. "

Válaszok:
butapesti | 2012. február 24. 03:58

igen? mit szeretnél mondani...vagy csak szidni egy kicsit?


hgát nem tudom...meg lehet-e...és kb sose fogunk kérdés kapni mire jó ez a te kurva anyád, meg az őkuvaanyja...


most egy t betűn lovagolsz?...álamfő is hasonló szó...nah plagizáltam...


"Én pedig lesújtok majd Te reád hatalmas bosszúval és rettentő haraggal és amazokra is akik Testvéreim ármányos elpusztítására törnek! És majd megtudodjátok, hogy az én nevem az Úr amikor szörnyű bosszúm lesújt rátok!"
--------------------------------------------
Nos a bosszú Istene és a bosszú népe sajnos szánalmas. Az Izrael népével kötött szövetség arra az időszakra szólt amig eljön a Messiás. Ami azt illeti: Jézus Krisztus megszületett. A kiválasztotságnak vége. Jónapot!
Ennyi.
A zsidók nem fogadták el, hogy többé nem kiválasztott nép és csak nőtt bennük a düh és a gyűlölet, holott a Messiás egyértelműen a szeretet parancsát adta, elsősorban nekik és a világ minden népének. A gyűlölet népe ehelyett állandóan a keresztényekbe köt bele, gúnyolódik és szítja a gyűlöletet mindenki ellen aki nem zsidó.
Visszaütött ez már rájuk és még sokszor vissza fog ütni. Mindaddig amíg be nem látják, hogy valóban Jézus Krisztus volt a Messiás, a Megváltó.


Sajnos úgy tűnik nem változik a hangnem, nem fog hát változni a hozzá(nk)állás sem az EU döntéshozói részéről. Nagy árat kell Magyarországnak fizetnie ezért a kitartó következetességért.

Válaszok:
sensei | 2012. február 24. 07:09

Rövid távon lehetséges, hogy így lesz.
Hosszabb távon viszont nagyon benne van a pakliban, hogy az EU-t a saját erőfitogtatása temeti maga alá...


majd kapnak mégegy kokit, ha akkor sem adnak, akkor elmehetnek a pics@ba. nem kell a büdös pénzük. mit képzelnek ezek? mári országával szórakoznak, ahol or bán a vezető?


"Új jelentést kapott a szolidaritási adó, állítólag most a külföldön dolgozó, magyarországi állandó lakcímmel rendelkezők fizetnének. Ráadásul duplán.

A szombathelyi közgyűlés mai ülésén Czeglédy Csaba, az MSZP frakcióvezetője tette fel kérdést a polgármesternek, arról, igaz-e, hogy a kormány új adót vezetne be, amit szolidaritási adónak neveznének. Puskás Tivadar polgármester, aki egyúttal a KDNP országgyűlési képviselője is, azt mondta, a terv még embrióállapotban van."

http://www.nyugat.hu/tartalom/..

Éljen a Párt! Csak a Fidesz!
Az volt már, hogy anyuka jól van-e?
Elmebetegek előnyben!


Gyakorlatilag nem vettek el tőle semmit. Pontosabban elvették a pénzét (levonták) és átutalták a MANYUP nevű rablóbandáknak. Azzal a pénzzel tehát sohasem rendelkezett. Nos annak örült, hogy ezt a szívást abbahagyták és nem fog nézni, ha megéli, hogy semmi nyugdíja nem lesz. Amúgy is még 25 évig szóba sem álltak volna ha kéri vissza, tehát az ő tudatában a levonás pillanatától elvett pénz volt.


Még nem, de nem is szeretnék a Parlamentbe bejutni amikor képviselők rontják ott a levegőt. Persze voltam már bent, mint látogató, megnéztem az épületet többször is. (A Parlamenti könyvtárban viszont sokszor voltam, szép a kilátás onnan a Dunára.)


Fantasztikus műveltségről árulkodnak a soraid. Te egy lángész vagy. Menjél el a Keletihez és ott hírdessed ezeket.


te sem olvastad el a kommentemet..
segítek, a lényege ez volt:
miért ne kéne megbüntetni az országot, ha orbán is ugyanazt az elhibázott gazdaságpolitikát folytatja mint medgyessy vagy gyurcsány?
mit számít, hogy más a neve, sőt a pártjának is?


azt mikor fogja elmondani a ME, hogy egy magyar ember például konkrétan mivel bűnhődhet a kohéziós pénz 150 milliárd forinttal való esetleges megvonásától? szeretném tudni, hogy például konkrétan én mindebből esetleg milyen büntetésre számíthatok....és miért pont én, meg a családtagjaim..és a szomszéd is hasonlóképp kerül-e büntibe? egyáltalán: mindenki?


Ha megkérhetném, ne küzdjön mán értem
az utolsó véremig !!!


Ne féljetek !

Hajrá Magyarország !
Hajrá Magyarok !


Sok igazság van abban, amit írtál: igen, a Görögökre gondolunk! Az EU rajtunk spórolja meg azt a pénzt, amit bedobnak a feneketlen görög válságba - ami egyébként nem vszínű, hogy a görögök kizárólagos bűne!
Igaz az is, hogy már nem O.V. lenne a miniszterelnök, mert az EU rögtön lecserélné egy olyan marionettre, aki úgy táncolna, ahogy ők dudolásznak!
S amúgy? Te barátja vagy a Miniszterelnök Úrnak? (merthogy tegezed)
Akkor miért nem beszéled meg vele személyesen?


Okoska! Jelentkezz már pénzügyminiszternek!.......Gyurcsánynál


1. Amikor léket kap a hajó, ad-hoc kell betömni a lyukat!
2. Tegyük már helyre ezt a nyugdíj kérdést: senki nem rabolt el senkitől nyugdíj pénzt, mert az soha nem volt a miénk! Akármilyen rendszerben éltünk, azt kérdezés nélkül vitték a közösbe, legalábbis Bismarck óta. Ez ellen soha nem prüszkölt senki (pedig a nagykalapba ment és nem csak nyugdíjra), amíg a magánnyugdíj péztárral meg nem hülyítettek bennünket! Innen kezdte hinni a nép, hogy az a saját pénze, és abból boldog nyugdíjasként meg fog élni! Óriási átverés volt! Néhány nagypofájut meghagytam volna ebben a hitben, és elnéztem volna, hogy pusztul éhen.
Kivételt képeztek volna azok, akik vastag pénzeket tudtak nyomni a kasszába. De ugye ez nem a többség?


Hű de aljas csúsztatás! Miért térsz el a témától?


Miért? Aludtál eddig, vagy nem vagy képes szellemileg felfogni?



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó